Pitsanteko
Ajattelin tehdä pitsan. Olisiko hyvät täytteet? Paketti jauhelihaa, tonnikalaa, kaksi pussia kinkkusuikaleita ja ananasta? Tietysti ketsuppi ja juusto. Tulisiko noista yksi pellillinen?
Kommentit (34)
Keetsupistako se on kiinni. Entä nuo täytteet. Ei kai kukaan käytä tuota määrää täytteitä pizzassa? Tekekkö joku oikeasti tuollaisia? EN enää ihmettele kyllä yhtään.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2013 klo 23:46"]
Keetsupistako se on kiinni. Entä nuo täytteet. Ei kai kukaan käytä tuota määrää täytteitä pizzassa? Tekekkö joku oikeasti tuollaisia? EN enää ihmettele kyllä yhtään.
[/quote]
Tuontapaisia niistä useimmista kebab-pizzerioistakin saa, jossa on paksu pullamainen pohja, valtavasti täytteitä ja epämääräistä juustoraastetta.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2013 klo 21:01"]
No osa olisi, osa ei. Ja sitä paitsi se on PIZZA, ei pitsa!!!
[/quote]Eiköhän se nykyään ole pitsa. Pitseria. Kumpaakin ainakin voi käyttää.
Minä ainaki käytän ketsuppia(plus jos löytyy tomaattimurskaa kaapista) pizzaan, vaikka se teitä kuin ärsyttäis ;)
[quote author="Vierailija" time="10.05.2013 klo 23:57"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2013 klo 21:01"]
No osa olisi, osa ei. Ja sitä paitsi se on PIZZA, ei pitsa!!!
[/quote]Eiköhän se nykyään ole pitsa. Pitseria. Kumpaakin ainakin voi käyttää.
[/quote]
Kuopiossa varmaan joo. Ihan juntti nimike,samoin kuin aloittaja sekoitti kaiken mitä sattui jääkaapista tähteeltä löytymään. Jos mua joku pyytäs pitsalle niin sanoisin että kiitos ei, mä meen ihan vaan pizzalle vaikka sitten yksinäni ;)
Minusta törkein loukkaus ruokalajia nimeltä pizza kohtaan on se, että niitä Saarioisten omituisia lättyjä oikeasti kutsutaan pizzoiksi pakkauksessa! Siihen verrattuna ketsuppi itse tehdyssä pizzassa on ihan pieni juttu...
Yäk. Kuulostaa ihan kamalalta jätekasalta. Itsekin haluan joskus syödä paljon kakkaa kerralla, mutta pitsaksi tuota ei voi kutsua. Se on vaan surullisten einesten hautuumaa.
Suomessa se on muuten viimest 25 vuotta ollut ihan virallisesti pitsa. Ei pizza. http://www.kotus.fi/index.phtml?s=214
Tekisin mieluummin joko jauhelihatomaattipizzan, tai kinkkuananaspizzan. Tai jos jaksat väsätä kaksinkertaisen taikinan, tekaiset toki kaksi molemmat.
Eli yhtä lihaa, ja yhtä lajia kasvista yhteen pizzaan ;)
[quote author="Vierailija" time="10.05.2013 klo 20:54"]
Ajattelin tehdä pitsan. Olisiko hyvät täytteet? Paketti jauhelihaa, tonnikalaa, kaksi pussia kinkkusuikaleita ja ananasta? Tietysti ketsuppi ja juusto. Tulisiko noista yksi pellillinen?
[/quote]
Täytteet riippuvat mausta. Minä lautan mieluiten pohjalle tomaattitahnaa. Sen päälle sitten jauhelihaa, kebabia, salamia, sieniä, paprikaa ja kahdenlaista juustoa.
Mä en ikinä laittais ketsuppia pizzaan. Joko tekee itse tomaattikastikkeen, josta tulee paras. Tai sitten käyttää valmiita pastakastikkeita tai murskaa ja pyrettä.