Kukaan lukenut Rhonda Byrne Salaisuus kirjaa?
Itse luin sen juuri, mitä mieltä olette kirjasta ja siinä olevista jutuista?
Itse pidin kirjasta paljon mutta kun kokeilin käytännössä niin en jaksa koko ajan kiittää mielessäni kaikesta mitä minulla on. Ja entä jos haluaakin jotain erilaista elämää?
Kommentit (230)
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 19:40"]
Tietääkö kukaan miten tätä pystyy harjoitella ja saa toimimaan?:/
[/quote]
Se on äärimmäisen helppoa. Otat ensin vaan riittävän helpon asian, mihin pystyt uskomaan. Sitten alat uskoa jo saaneesi sen mitä haluat, ja seuraat kun se toteutuu. Vähitellen kun luottamuksesi menetelmään lisääntyy, voit ottaa vaikeampia tavoitteita, jopa sellaisia jotka ei vaikuta luonnollisen rajoissa mahdollisilta.
Te keiden läheisille on tapahtunut hyvää tällä menetelmällä, esim. isä parantunut syövästä. Onko läheisenne itse käyttänyt salaisuutta vai te heidän puolestaan?
Juuri tuon asenteen takia on ihmisiä, joilla menee huonosti :)
Olen lukenut kirjan mutta en oikein tiedä miten arjessa toimitaan. Pitääkö jatkuvasti ajatella sitä asiaa mitä haluaa? Miten ajatellaan että jo omistaa sen asian vai tarkoittaako se sitä että on kiitollinen siitä mitä omistaa. Onko tuo humpuukkia vai toimiiko oikeasti?
Hei nro 47. Mä en ole hörhö, en usko horoskooppeihin enkä humpuukeihin. Ylipäätään mua on aika vaikea höynäyttää, olen erittäin jalat maassa olevaa sorttia! Joskus elämän alamäissä aloin turvautua johonkin "hörhöilyyn" kymmeniä vuosia sitten, mutten enää. Elämässä ollut kaikki ihan kunnossa jo kun tuon kirjan ostin ihan uteliaisuudesta kun sitä niin kehuttiin. Rahavaikeudet alkoivat joskus kun uskoin liikaa "Uskontoon", ihmissuhdeongelmia ym. kaikki alkoi mennä päinvastoin, enkä todellakaan usko että oli tarkoituskin että ensin huononnetaan elämä ja sitten tapahtuu valaistus poks. Kun lopetin uskomisen (ihan evlut) Uskontoon, alkoi elämä jälleen kukoistaa ja ihmissuhdekin parani kummasti vaikka ensin yhdessä uskottiin ja yhdessä lopetettiin uskominen :). Vuosia mennyt hyvin. (Ja uskon todella että kaikki, ihan kaikki uskonnot ovat humpuukia, keksittyjä, muunneltuja ihmisten toimesta! )
nyt vaan uteliaisuus heräsi tuohon kirjaan . Ja kops , se kummastutti. Pikkuisen se on liikaa amerikan tyyliin kirjoitettu, korostetaan rikkauksiin pyrkimistä, mutta voi ihan maalaisjärjellä ajatella että riittää kun tulee elämässä toimeen ja saa laskut maksettua ja ruokaa pöytään. Monta asiaa siinä on ihan itsestäänselvyyksiä, miten kuuluu ajatella, mutta käytännössä se ei kuitenkaan monesti onnistu ihan niin, tai sitä ei tule ajatelleeksi omaa ajatusmaailmaansa. Tuossa opetetetaan asennoitumaan todella positiivisesti ja varmasti: kun saat laskun, tunne kuin olisit tehnyt postimyyntitilauksen: 250e lasku kolahti postiluukusta :(. Älä masennu. - Ajattele että: olet tilannut 250e rahaa postimyynnistä ja kohta se on tulossa sinulle, jess :). En osaa selittää tarkkaan, pitää lukea itse se kirja niin saa käsityksen kokonaisajattelusta. Se on niinkuin sanotaan, sitä saa mitä tilaa!. Negatiivisilla ajatuksilla tilaat lisää negatiivisuutta elämääsi, positiivisilla ajatuksilla tilaat positiivisuutta.
Jos elämä on tosi huonossa jamassa, en tiedä kuinka kauan menee vaikutuksiin että elämänlaatu paranee. Se pitää itse kokeilla ja tuntea, mutta ihan varmasti kun keksii pieniäkin kiitollisuuden aiheita päivittäin ja on iloinen niistä aidosti, ja uskoo vahvasti ja itsevarmasti että elämä paranee, asiat järjestyvät, niin kyllä se tepsii. Saat voimia ja eväitä asioiden hoitoon, näet elämän valoisana ja positiivisena juttuna. Ei kai sitä alvariinsa tarvitse miettiä, mutta kunhan pitää huolen ettei vaivu synkkyyteen! eikä aloita ajattelemista sanoilla, toivoisin ettei niin kävisi, en halua joutua rahavaikuksiin jne. Vaan muistaa ajatella että Tämä asia järjestyy pian, kaikki kääntyy parempaan päin, jess!
Ja mitä tulee hörhöyteen, niin sen verran uskon että tässä maailmassa hyvä ja paha taistelee keskenään. Ota mielummin vastaan se hyvä kuin se paha!
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 00:23"]Eli jos tarpeeksi kauan mietin näyttäväni Grace Kellyltä, niin alan lopulta näyttää häneltä?
[/quote]
Et. Vaan löydät mahdollisuuksia värjätä hiuksesi saman värisiksi. Alat ostamaan ja löydät samantyylisiä vaatteita. Ehkä löydät kirjan joka auttaa löytämään hänen tyylinsä ja kerrotaan hänen elämän kertansa. Ehkä laihdut saman kokoiseksi jne.
Ei ne jutut synny itsestään.
Homma toimii enemmän tyyliin. Uskot ja luotat, että sinulle on tyhjä parkkipaikka, kun menet kaupungille autolla. Ensin sinun on tietenkin mentävä kaupungille, kierrettävä siellä ja katsottava ympärillesi ja kun löydät sen pysäköidä siihen autosi. Ja uskoa siihen että se on siellä.
Luin tuon kirjan vaikeassa elämäntilanteessa muutama vuosi sitten. Olin juuri eronnut ja todella onneton. Perheessäni oli paljon huolta ja murhetta, esim. vakavaa, pitkäkeskoista sairautta. Kirja vaikutti siten, että jaksoin sen ansiosta muuttaa ajattelutapani suuntaamista ja siirtyä negatiivisesta positiiviseen.
Tämän jälkeen minulle itse asiassa alkoi tapahtua hyviä asioita. En oikeastaan ajatellut, että ne olivat kirjan mukanaan tuomia, sillä en erityisemmin harjoittanut niitä harjoituksia, eli esim. toivonut erityisesti mitään. Monia hyviä asioita alkoi kuitenkin tapahtua - tuota ennen vaikeudet olivat muutaman vuoden ajan kasaantuneet lähipiirissä kovasti.
Seuraavaa on tapahtunut 2 vuoden aikana kirjan lukemisen jälkeen:
- isäni parantui syövästä
- sisareni parantui pitkäkestoisesta, syvästä, lamaannuttavasta masennuksesta toimintakykyiseksi
- minä löysin ihanan uuden parisuhteen, joka on onnellisempi ja seesteisempi kuin yksikään aikaisemmista
- me ostimme unelmiemme kodin (ja olemme hirveissä veloissa tietty myös ;)
Mikä hölynpöly? ET ymmärrä,mutta se toimii!
Olen samaa mieltä,huonosti menee,kun ei yritäkkään mitään
positiivistä ajattelumallia luoda!
Toimii jopa pelottavan hyvin... Sain sillä aikaan aika uskomattomia asioita.
Mutta olen uskovainen ja alkoi tuntua että ei ole Jumalan tahto että keskityn aineellisen elämän paranteluun oman tahtoni mukaan, ja sitähän minun salaisuus-touhuiluni juuri oli. Siksi käännyin takaisin henkisemmälle tielle etsimään enemmän Jumalan valtakuntaa kuin aineellisen maailman asioita.
Todella hienoa kuultavaa! Kirja on ollut minulla vuodesta 2008 ja olen löytänyt
siitä paljon asioita,jotka tuoneet minulle esim.ihanan miehen jne....
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 23:59"]
Mulla on ikuisena pessimistinä sellainen ongelma, etten uskalla iloita mistään, koska pelkään että jos olen onnellinen ja iloinen jostain, niin jotain pahaa tapahtuu heti. Ahdistavaa... olisikohan tästä kirjasta apua tällaisen ajatusmaailman muuttamiseen.
[/quote]
Kyllä tuossa kirjassa on paljonkin neuvoja miten omia uskomuksia voi muuttaa, ja sitä sinä juuri tarvitset: sinule ahdistusta tuottavan uskomuksen vaihtamista toisenlaiseen.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2013 klo 09:48"]
Niin pitää vaan varoa mitä toivoo. Jos toivoo rikkauksia liikaa niin hylkääkö ystävät? Entä jos toivoo toisenlaista vielä onnellisempaa elämää, voiko mennä metsään? Joutuuko kenties läheiset kärsimään? Toisaalta ei ole vastuussa kuin omasta onnestaan mutta tosiaan myötätuntoa tarvitaan myös.
ap
[/quote]Kyllä, ystävät hylkäävät koska sinua kiinnostaa vain se rikkauden saavuttaminen. Keskityt vain siihen ja muu jää pois.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2013 klo 18:03"]
Katso se leffakin. Kiitollisuutta pitaa tuntea siita mita jo on mutta myos siita mita haluaa tulevaisuudessa silla asenteella kuin se olisi sinulla jo.
Ma luin kirjan ja katsoin leffan joskus vuonna 2007 ja sen jalkeen olen elanyt unelmaani.
Menin naimisiin, sain lapsen, muutimme upeaan uuten kotiin joka sijaitsee juuri siella missa haluamme asua, olen paassyt ihannepainooni ensimmaista kertaa koko aikuisen elamani aikana, meilla on oma menestyva yritys.
6 vuotta sitten olimme parisuhdekriisin kourissa, huonosti palkatussa duunissa, lasta ei ollut usean vuoden yrityksesta huolimatta kuulunut ja asuimme kamalassa homeisessa luukussa jne.... joten se toimii kun siihen uskoo.
[/quote]Saitte lapsen kirjan avulla????Hulluhan sinä olet.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2013 klo 21:08"]
Jep, ja se muutti elämäni. Ennen lukemista olin itseäni surkutteleva, yksinäinen otus joka uskoin ettei minulla ole mahdollisuutta mihinkään: ei hyvään työhön, ei miehen löytämiseen, ei mihinkään. Olin mielestäni liian vanha, ruma, tyhmä ja väsynyt mihinkään. Ja kas, kun makasin kotona surkuttelemassa itsräni niin surkeus vaan jatkui.
Luin Salaisuus-kirjan ja lähdin kokeilemaan. Olen jollain tapaa uskovainen ja minua vakuutti että Raamatusta oikeasti löytyi myös Jeesuksen sanomana se lupaus että Jumala antaa sen mitä anotaan uskoen jo saaneensa. Samaahan tuo kirja sanoo. Muutin uskomukseni ja elämäni muuttui. Sen jälkeen olen muuttanut ulkomaille josta löysin hyvän ja kovapalkkaisen työpaikan, löytänyt aviomiehen, nyt odotan ensimmäistä lastani... Enkä ole enää edes arka ja ihmispelkoinen kuten ennen.
[/quote]Tuollainen ihminen olisi saanut parannusta aikaan ilman kirjaakin, muttet vissiin osannut tai kukaan ei neuvonut, paitsi kirja neuvoi. Ok.
Näyttää siltä, että kaikki jotka uskovat kirjan auttaneen ovat olleet ennen kirjaa rappiolla, pessimistisyytensä kanssa..
Juu, kaikki pilalla ja kaikki sairaana ja kun luki kirjan koko suku parantui ja menin naimisiin iiiiihanan miehen kanssa ja silleen. Mutta joo, uskokoon ken tahtoo, uskoohan toiset jumalaankin niin miksei se jumala voisi toiselle olla kirja.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 21:11"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 21:01"]
Oon vihdoinkin ymmärtänyt tämän. Vuosien ajan olen ajatellut ristiriitaisesti suurimmista haaveistani -> tulokset ovat olleet ristiriitaisia. Sitten jotkin hälläväliä-jutut, jotka näen tai tunnen välähdyksenomaisesti käyvät toteen aivan hetkessä. En vaan vielä osaa purkaa jännitettä toteutumattomien unelmieni osalta - joskus haluan niitä, joskus päinvastaista ja toisinaan en tiedä yhtään, mitä haluan. Ymmärrän - tunnen - kuitenkin sen, miten elämäni nykyisin manifestoituu.
[/quote]
veit sanat suustani:)
[/quote]Lisätään vielä, että hetki ennen tätä "ymmärrystä" päätin luovuttaa koko asian suhteen ja elää kuin ennenkin, siis ennen Salaisuutta. Kunnes ymmärsin todella, että elämä on muovautunut täydellisesti sen mukaan, mitä olen tuntenut/nähnyt/ajatellut (mikään sana ei varsinaisesti kuvaa tätä "keskittymistä", mutta tätä ketjua lukevat ymmärtänevät pointin). Ja että Vetovoiman laista puhuvat opettajat ovat oikeassa, vaikka en itse amerikkalaisesta konseptista välitäkään.