Kukaan lukenut Rhonda Byrne Salaisuus kirjaa?
Itse luin sen juuri, mitä mieltä olette kirjasta ja siinä olevista jutuista?
Itse pidin kirjasta paljon mutta kun kokeilin käytännössä niin en jaksa koko ajan kiittää mielessäni kaikesta mitä minulla on. Ja entä jos haluaakin jotain erilaista elämää?
Kommentit (230)
Itse kun ensimmäisiä kertoja kuulin pidin juttua epämiellyttävänä että kepulikonsteilla saa hankittua rikkauksia. Lisäksi se on erittäin ahdistavaa kun vähän ennen kuolemaansa huomaa että ajattelemalla saa rahaa ja muuta hyvää. Ihminenhän ajattelee lähes 100 000 ajatusta päivässä ja pääasiassa negatiivisia. Siinä on ajatuksen hallitsemista. Käy stressiksi ja ja systeemin mukaan stressi lisää stressiä ja ahdistusta. En usko systeemiin. Kiittää voi ja toivottaa vastaantulijoille rakkautta. Intiassa on paljon henkisten gurujen ylläpitämiä orpokoteja, joissa sanotaan olevan tosi kurjaa. He eivät ainakaan saa ajatuksen voimalla rahaa ja hyvinvointia sinne. Pidän parempana että ihminen hankkii omaisuutena rehellisellä työllä olkootpa suuret ajattelija Einstein ja muut sellaiset mitä mieltä tahansa. Heillä on ollut maailman parhaat tuurit elämässä.
Haluan vastata sinulle joka pohdit eikö ole itsekästä toivoa esim isoa taloa itselle. Ei minusta. Maailmankaikkeudessa on aina yltäkyllin. Kaikki on universumin omaa. Myös raha. Tarjonta vastaa täsmälleen kysyntää. Jos jollain on jotain hienoa niin hän sen on ansainnut. Jos ei ole eli olisi esim varastanut jotain niin silloin häneltä otetaan pois jotain sen seurauksena. Kun tänne tulemme ja täältä lähdemme niin ainoa mitä meillä on ja jää jäljelle on rakkaus. En tarkoita että luonnonvaroja kuuluisi tuhlata mutta se että on ansainnut elämässään esim hyvän työpaikan pienellä vaivalla on ainoastaan ihailtavaa:)
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 19:42"]
Jos nyt oikein muistan niin Joseph Murphy on kirjoittanut tuon kirjan. Siinä yhdistetään Raamattu ja ns. uskonvahvistus. Ei tarvitse olla uskovainen silti. Itseasiassa Jeesuskin opetti juuri tätä oppia, kannattaa siis tutustua evankeliumeihin. Jeesus hallitsi tämän täydellisesti, "uskolla voi siirtää vuoriakin". Jeesus sanoi, että "kaiken minkä uskossa pyydätte, sen te myös saatte". Kummasti tämä(kin) kristinuskossa ohitetaan.
Aloita siitä, että teet pelkästään hyviä tekoja. Kirjoita tänne vain positiviisia kirjoituksia, jaa facessa avokätisesti tykkäyksiä, auta kaikkia ketä voit (ihmisiä, eläimiä, luontoa). Mieti mitä kaikkea hyvää elämässäsi jo on ja kiitä siitä monta kertaa päivässä. Suhtaudu kaikkeen tyynesti ja hae aina kaikesta jotain hyvää, mikäli suinkin mahdollista. Luo positiivisuuden energiat ympärillesi. Muutut itsekin positiiviseksi vähitellen. Ei se käy yhdessä yössä, vaan vaatii aikaa. Toki on täysin yksilöllistä miten nopeasti pystyty muuttamaan energiasi ja vetämään sitten puoleesi hyviä asioita.
Aloita siis "vetäminen" niin pienestä asiasta, että pystyt uskomaan siihen, että pystyt uskomaan sen todeksi, jo toteutuneeksi. Minä en ainakaan pysty vieläkään vetämään puoleeni miljoonia, vaikka olenkin pystynyt vetämään puoleeni todella paljon asioita. Jotkut pystyvät jo muutaman kuukauden kuluttua saamaan isojakin asioita, minulla siihen meni pari vuotta.
Älä kuitenkaan ajattele, että tämä on pelkkää materian puoleensa vetämistä, vaan hyvää elämää kaikkinensa ja hyvyydessä elämistä, "tee toisille kuten haluaisit itsellesi tehtävän". Universumi vastaa sinulle siten kuin sinä värähtelet universumiin. Jos juokset pelkän materian perässä, tulet huomaamaan, että sellainen elämä ei ole sen onnellisempaa kuin ihan "tavallinenkaan" kitistely. Universumi antaa sinulle elämän, jonka taajuudella värähtelet. Jos värähtelet rakkautta ja hyvyyttä, saat myös vastaanottaa rakkautta ja hyvyyttä.
[/quote]
Kiitos tästä kommentista, oli monella tapaa käytännönöläheinen. Osaisitko sanoa että miten toimia tai ajatella silloin kun visualisoi itselleen kumppania, mutta tietää että se kumppani joka itselle sopisi on omalla tavallaan hankala (ESTP; ENTP-tyyppi). Että jos ei tavallaan edes haaveilekaan sellaisesta tasaisesta kaverisuhteesta, niin oma alitajuntako siinä silloin haraa vastaan.....kuitenkin siis.
Luin kirjan ja katsoin leffan, uskomatonta sontaa. En ajattele laskuja tuon taivaallista, koska rahat riittää kuitenkin niihin, mutta oho- niitä tulee sittenkin.
Suora lainaus: "Jos jollakulla ei ole tarpeeksi rahaa, se voi johtua vain siitä, että hän ajatuksillaan estää rahaa tulemasta luokseen." DING DONG.
Ja sit nää kaikki jotka saa "täydellisen kumppanin" tekemällä listan ja niin eteenpäin.. huippu oli nainen, joka kummasteli kun kumppania ei kuulunut, vaikka lista oli tehty ja ukko visualisoitu. Sitten eräänä päivänä oli saada sydärin, kun tajusi että parkkeerasi autonsa autotallin keskelle, niin ettei äijän autolle ollut enää tilaa! Siirtämällä auton ripi reunaan ja tekemällä vaatekaappiin tilaa se ukko lopulta ilmestyi. Kas kun ei ollut kaatanut iltateetä valmiiksi kuppiin, ja aloittanut e-pillereitä. Nii, ei se maailmankaikkeus niin tarkka ole vai miten se meni... Autopaikka kuitenkin tarvittiin.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 15:36"]Luin kirjan ja katsoin leffan, uskomatonta sontaa. En ajattele laskuja tuon taivaallista, koska rahat riittää kuitenkin niihin, mutta oho- niitä tulee sittenkin.
Suora lainaus: "Jos jollakulla ei ole tarpeeksi rahaa, se voi johtua vain siitä, että hän ajatuksillaan estää rahaa tulemasta luokseen." DING DONG.
Ja sit nää kaikki jotka saa "täydellisen kumppanin" tekemällä listan ja niin eteenpäin.. huippu oli nainen, joka kummasteli kun kumppania ei kuulunut, vaikka lista oli tehty ja ukko visualisoitu. Sitten eräänä päivänä oli saada sydärin, kun tajusi että parkkeerasi autonsa autotallin keskelle, niin ettei äijän autolle ollut enää tilaa! Siirtämällä auton ripi reunaan ja tekemällä vaatekaappiin tilaa se ukko lopulta ilmestyi. Kas kun ei ollut kaatanut iltateetä valmiiksi kuppiin, ja aloittanut e-pillereitä. Nii, ei se maailmankaikkeus niin tarkka ole vai miten se meni... Autopaikka kuitenkin tarvittiin.
[/quote]No tuossahan on kyse siitä, että jokin oma ajatus tai pelko estää asioita järjestymästä. Tällöin pienikin muutos voi auttaa jotta tilanne paranee.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 09:47"][quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 00:23"]Eli jos tarpeeksi kauan mietin näyttäväni Grace Kellyltä, niin alan lopulta näyttää häneltä?
[/quote]
Et. Vaan löydät mahdollisuuksia värjätä hiuksesi saman värisiksi. Alat ostamaan ja löydät samantyylisiä vaatteita. Ehkä löydät kirjan joka auttaa löytämään hänen tyylinsä ja kerrotaan hänen elämän kertansa. Ehkä laihdut saman kokoiseksi jne.
Ei ne jutut synny itsestään.
Homma toimii enemmän tyyliin. Uskot ja luotat, että sinulle on tyhjä parkkipaikka, kun menet kaupungille autolla. Ensin sinun on tietenkin mentävä kaupungille, kierrettävä siellä ja katsottava ympärillesi ja kun löydät sen pysäköidä siihen autosi. Ja uskoa siihen että se on siellä.
[/quote]
Ei näin. Tämän lähestymistavan mukaan: Kysyjä on jo Grace Kelly. Se miltä hän itse ja Miltä Grace Kelly näyttävät, ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että he todella ovat jo saman lähteen ilmentymä. Kysyjän tulisi muuttaa ajatteluaan niin, että hän voisi todella uskoa näyttävänsä Grace Kellyltä. Kyseessä on loppumaton kehäpäätelmä, ja siten on perusteltua uskoa, että pohjimmiltaan on olemassa vain Yksi, joka näyttäytyy monin eri tavoin.
Minulla on tuttu joka elää tällä tavalla, mutta hänestä on vaikea nähdä toimiiko se vai ei, koska hän joka tapauksessa käyttäytyy niin kuin kaikki mitä tapahtuu olisi erittäin positiivista ja juuri sitä mitä hän on aina unelmoinutkin, riippumatta siitä miltä se näyttää tavallisille ihmisille. Mihinkään mitä hän sanoo ei tavallaan voi luottaa, koska se on sitä positiivista ajattelua.
Hän sai potkut hyvin palkatusta työpaikastaan koska ei ollut ollenkaan hyvä työssään, ja hän käyttäytyi kuin se olisi parasta mitä hänelle on koskaan tapahtunut. Jos on ihmisiä jotka eivät pysty kunnolla peittämään vastenmielisyyttään häntä kohtaan, ja hän sen huomaa, hän ottaa oikein asiakseen mennä kertomaan niille ihmisille kuinka paljon hän niistä pitää ja kuinka mahtavaa on kun on sellaisia ystäviä. Se ei todellakaan auta niitä ihmisiä olemaan ärsyyntymättä hänestä, mutta ehkä se toimii hänelle itselleen jos usko tähän systeemiin on tarpeeksi horjumaton?
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 08:22"]
Minulla on tuttu joka elää tällä tavalla, mutta hänestä on vaikea nähdä toimiiko se vai ei, koska hän joka tapauksessa käyttäytyy niin kuin kaikki mitä tapahtuu olisi erittäin positiivista ja juuri sitä mitä hän on aina unelmoinutkin, riippumatta siitä miltä se näyttää tavallisille ihmisille. Mihinkään mitä hän sanoo ei tavallaan voi luottaa, koska se on sitä positiivista ajattelua.
Hän sai potkut hyvin palkatusta työpaikastaan koska ei ollut ollenkaan hyvä työssään, ja hän käyttäytyi kuin se olisi parasta mitä hänelle on koskaan tapahtunut. Jos on ihmisiä jotka eivät pysty kunnolla peittämään vastenmielisyyttään häntä kohtaan, ja hän sen huomaa, hän ottaa oikein asiakseen mennä kertomaan niille ihmisille kuinka paljon hän niistä pitää ja kuinka mahtavaa on kun on sellaisia ystäviä. Se ei todellakaan auta niitä ihmisiä olemaan ärsyyntymättä hänestä, mutta ehkä se toimii hänelle itselleen jos usko tähän systeemiin on tarpeeksi horjumaton?
[/quote]
kaikki mikä tekee itse kunkin onnelliseksi toimii :-).
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 08:26"]
[/quote]
[/quote]
Mä olen tästä ihan samaa mieltä. Mutta se mistä en ole varma on että mikä siitä on aitoa onnellisuutta ja mikä sitä että noudattaa systeemiä. On mun kaltaiselleni ei-uskojalle ihan mahdotonta esim. uskoa siihen että vain kutsumalla toista rakkaaksi ystäväksi jota arvostaa kovasti tekisi onnelliseksi, kun se toinen osoittaa kaikin tavoin inhoavansa ko. henkilöä eikä lopeta vaikka sitä kuinka kutsutaan rakkaaksi, arvokkaaksi ystäväksi joka tekee onnelliseksi.
Osa siitä varmastikin on aitoa ja osa feikkiä, koska jos idea on käyttäytyä kuten toive olisi jo toteutunut, onhan siinä väkisinkin se vaihe jossa vasta feikataan.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 08:29"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 08:26"]
[/quote]
[/quote]
Mä olen tästä ihan samaa mieltä. Mutta se mistä en ole varma on että mikä siitä on aitoa onnellisuutta ja mikä sitä että noudattaa systeemiä. On mun kaltaiselleni ei-uskojalle ihan mahdotonta esim. uskoa siihen että vain kutsumalla toista rakkaaksi ystäväksi jota arvostaa kovasti tekisi onnelliseksi, kun se toinen osoittaa kaikin tavoin inhoavansa ko. henkilöä eikä lopeta vaikka sitä kuinka kutsutaan rakkaaksi, arvokkaaksi ystäväksi joka tekee onnelliseksi.
Osa siitä varmastikin on aitoa ja osa feikkiä, koska jos idea on käyttäytyä kuten toive olisi jo toteutunut, onhan siinä väkisinkin se vaihe jossa vasta feikataan.
[/quote]
olen kanssasi samaa miltä, vaikka uskova olenkin. Minusta alitajuntaa on vaikea hämätä, itse en pysty tunteitani muuttamaan muuttamalla käyttäytymistä. Siksi en noin toimi. Ehkä ystäväsi pystyy, tai kuvittelee, että pystyy.
Katsoin omaa listaani jonka olen tehnyt talvella, joulun jälkeen. Muutama asia on toteutunut, osa ei. Menetin työpaikkani keväällä josta olin pitkään surullinen enkä vieläkään ole löytänyt töitä. Kuitenkin, uskon että universumi järjestää asiat parhain päin. Perustelu: olin kirjoittanut listalle vauvatoiveista ja nyt olen raskaana. Tulin raskaaksi vajaa kaksi kuukautta potkujen jälkeen. Uskomatonta, usean vuoden jälkeen vihdoin vauva!
Tietenkään en usko että pelkkä palava haluni saada lapsi teki minut raskaaksi. Listalle olin myös kirjoittanut asioita omasta onnellisuudesta ja paremmasta parisuhteesta. Se luultavasti sai aikaan vipinää myös kammarin puolella ;)
Tässä tapauksessa ovi sulkeutui ja toinen avautui. Kaikki järjestyy aina jotenkin.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2013 klo 21:33"]
Aiheesta kiinnostuneille suosittelisin Wayne Dyerin kirjoja, niissa ei keskityta materiaan vaan nimenomaan henkiseen puoleen.
[/quote] Sekä Rhonda Byrne ,että Wayne Dyer ovat huijareita . " The Law of Atraction" on täyttä humpuukia. Byrne on näistä kahdesta pahempi ihmisten hyväksikäyttäjä.Suosittelen heittää hänen kirjansa jätepaperin keräyspisteeseen (itse tulin ottaneeksi tuon 'Secret'-kirjan kirpparin ilmaiskorista ja jo varttitunnissa minulle selvisi ,että aivan täyttä huuhaa-humpuukiahan tämä.) Tulee halvemmaksi opetella ajattelemaan itse ja luoda omaan tarpeeseen omat aforisminsa ja filosofiansa kuin langeta tuollaiseen roskaan. Googlettakaa tuo Byrne ,niin vakuututte kyllä itsekin pian siitä missä siinä oikeasti on kysymys. ( ...dollars,dollars & thousands of dollars ) Materialisti Byrnen 'Law of Atraction' tosiaan toimii- hänelle itselleen ja hänen kukkaroaan ja tilejään kohti. Kiitos kymmenien tuhansien hyväuskoisten huiputettavien. Liittykää ihmeessä vaan tuohon kerhoon ja sen autuaitten puupäiden joukkoon -hän toivottaa kyllä teidät kaikki avosylin tervetulleiksi ! Minusta wc-paperirullalla on ehdottomasti enemmän käyttöarvoa kuin yhdelläkään hänen kirjallaan.
[/quote]
One word: Delusional
Minulta kysyttiin olenko laihtunut paljon kun kesän ajan käytin tätä metodia enkä ollut laihtunut yhtään. olin vaan hyväksynyt kroppani..
Mielestäni tähän pätee sellainen totuus , että asia on hieman monimutkaisempi kuin miltä päällepäin näyttää. En jaksa alkaa selittämään, mutta Law of Attractionissa on perää - huolimatta siitä että salaisuus -tyyppiset kirjat ovat useimmille humpuukia josta ei ole hyötyä. Pitää hieman ajatella asiaa niin ehkä ymmärtää mistä siinä on kyse.
Minulla tämä on toiminut paremmin kuin hyvin. Suoraan sanottuna en jaksa liikaa pohtia sitä, että miksi näin käy ja valistaa muita, olen vain tyytyväinen siihen, että asiat kääntyvät niinkuin haluan ja saan mitä haluan.
Sitten, niihin muutoksiin:
Tutustuin salaisuuteen silloin, kun erosin edellisestä avomiehestäni. Tämä taitaa olla aika yleistä, kummasti se kirja ilmestyy elämään silloin, kun sitä eniten tarvitsee.
Luettuani kirjan päätin testata sitä hyvin yksinkertaisella tavalla: autoni vara-avaimet olivat olleet useita kuukausia hukassa, joten otin toiveeksi sen, että ne löytyvät. Meni pari päivää, niin tyhjentäessäni yhtä laukkua (josta olin niitä etsinyt) avaimet putosivat lattialle.
Tämän jälkeen aloin pohtimaan, että mitä todella haluan tulevaisuudeltani. Kirjoitin ylös kolme kohtaa:
1. Muutto Helsinkiin.
2. Opiskelupaikka Helsingin yliopistossa (alalle, johon on pienin sisäänpääsyprosentti)
3. Ihana, edullinen asunto Helsingin keskustassa.
Nuo kaikki kohdat toteutuivat vuoden sisällä. Toki luin pääsykokeisiin paljon ja välillä stressasinkin, mutta ilman salaisuutta en olisi ikinä uskonut, että voisin päästä sisälle.
Näiden suurien toiveiden lisäksi on tapahtunut lukuisia pienempiä asioita, joita olen halunnut. Kuitenkin merkittävin tapahtui tämän vuoden alussa:
Olin pitkään toivonut, että tapaisin unelmieni miehen. Kuitenkaan en suoraan sanottuna uskonut, että näin tulisi käymään, sillä ihastun todella harvoin. Ajattelin, että menee vuosia ennen kuin tapaan seuraavan poikaystävän, jonka kanssa voisin kuvitella tulevaisuuteni.
Tämän vuoden ensimmäisenä päivänä päätin, että nyt saa riittää. Keskityin erityisesti siihen, että tänä vuonna tapaan tulevan aviomieheni, ja uskoin todella siihen, että vuoden sisään se on mahdollista. Meni kirjaimellisesti _kaksi tuntia_, kun minulle täysin entuudestaan tuntematon mies otti yhteyttä. Sovimme tapaamisen seuraavalle päivälle, ja siitä pitäen olemme olleet erottamattomat. Asumme yhdessä ja suunnittelemme paraikaa omistusasunnon ostoa.
Itse olen sitä mieltä, että sillä ei ole väliä mihin uskoo tai miten asiat tapahtuvat, pääasia on, että henkilö on tyytyväinen ja positiivinen, niin silloin asioita tapahtuu :)
Minä olen varma, että asioita tapahtuu oliko sitten positiivinen tai negatiivinen. Uskon, että myös negatiivisia asioita tapahtuu positiivisille ja tyytyväisille ihmisille. Kyse on siitä, että olemme täynnä toiveita itseämme, elämäämme ja ympäristöämme kohtaan, joten kohtaamme väistämättä asioita, jotka eivät mene jatkuvasti toiveidemme mukaan. Muuten korkein parhaamme ei voisi toteutua.
Ihanaa, että edellinen kirjoittaja elää hyvää ja onnellista aikaa elämässään ja osaa olla keskittymättä niihin huonoihin asioihin, joita kohtaa nykyisessä elämäntilateessaan.
Vierailija kirjoitti:
Jep, ja se muutti elämäni. Ennen lukemista olin itseäni surkutteleva, yksinäinen otus joka uskoin ettei minulla ole mahdollisuutta mihinkään: ei hyvään työhön, ei miehen löytämiseen, ei mihinkään. Olin mielestäni liian vanha, ruma, tyhmä ja väsynyt mihinkään. Ja kas, kun makasin kotona surkuttelemassa itsräni niin surkeus vaan jatkui.
Luin Salaisuus-kirjan ja lähdin kokeilemaan. Olen jollain tapaa uskovainen ja minua vakuutti että Raamatusta oikeasti löytyi myös Jeesuksen sanomana se lupaus että Jumala antaa sen mitä anotaan uskoen jo saaneensa. Samaahan tuo kirja sanoo. Muutin uskomukseni ja elämäni muuttui. Sen jälkeen olen muuttanut ulkomaille josta löysin hyvän ja kovapalkkaisen työpaikan, löytänyt aviomiehen, nyt odotan ensimmäistä lastani... Enkä ole enää edes arka ja ihmispelkoinen kuten ennen.
En lukenut koko ketjua, mutta tähän on pakko todeta, että tuo on kyllä new age -harhaoppia eikä mitään kristillisyyttä. Anovalle annetaan ja kolkuttavalle avataan - uskon lahja. Se on kristityn kallein aarre maan päällä. Muihin elämän vaiheisiin saa sitten Jumalan varjelusta, johdatusta, sallimusta ja ristinkin vielä kannettavaksi ja vähän pilkkaakin. Ei lupauksia siitä, että Jumala täyttää pyyntösi ja toiveesi. Kristitty rukoilee varjelusta ja Jumalan tahdon tapahtumista.
Ei muuten ole pakko tehdä vain hyviä tekoja ja ajatella vain hyviä asioita, jotta tämä toimii. Itse en olisi saanut ikinä toimimaan, jos tuollaiset olisi vaatimukset, olen aika pessimisti ja myös monenlaiseen pahaan taipuvainen ja lankeilevainen. Mutta EI siis tarvita että pystyy olemaan hyvä, riittää että uskoo siihen asiaan mitä juuri nyt on haluamassa, että on jo saanut sen.