Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimukset todistavat, että älykkäät naiset eivät hanki lapsia

Kommentit (108)

Vierailija
1/108 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman omassa lähipiirissäni.

Ne joilla on 4 lasta ovat niitä samoja jotka eivät menestyneet koulussa. 

Vierailija
2/108 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko jollekin suurena yllätyksenä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/108 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin kaveripiiri todistaa tätä aika hyvin. Siis sellaiset "normaaliälykkäät" opettajat, psykologit, toimittajat jne. kyllä hankkivat 2-3 lasta, mutta sitten ne neljä huippuälykästä, jotka tunnen (=jonkin alan tutkijatohtoreita tms.) ovat ainakin vielä nyt n. 40-vuotiaina lapsettomia.

Vierailija
4/108 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllähän se urakin varmasti vaikuttaa asiaan. Tai jos tietää, että työ on sellaista ettei oikein riitä arjessa aikaa lapsiperheen pyörittämiselle, eikä halua siitä (ensin saadusta) urasta luopua.

Vierailija
5/108 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 15:05"]

Olen huomannut saman omassa lähipiirissäni.

Ne joilla on 4 lasta ovat niitä samoja jotka eivät menestyneet koulussa. 

[/quote]

Mun työpaikan naispuolisella pomolla on 4 lasta...

Mutta ymmärrän kyllä että harvinaista on. Tän palstan velat tosin antaa itsestään lähinnä imbesillin kuvan, että ainakaan ei pidä ajatella, että vapaaehtoinen lapsettomuus olisi merkki älykkyydestä, tai lasten tekeminen merkki tyhmyydestä.

Vierailija
6/108 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla näin. Mun lähipiirissäni ei. :) Lapsia on sekä älykkäillä, että vähemmän älykkäillä. Ja vastaavasti lapsettomista osa on älykkäitä, toiset eivät. Osa tästä on kyllä ihan arvailua, kun en kaikkien älykkyysosamäärää tiedä. :)

Olisi mielenkiintoista saada lisää tietoa tuosta tutkimuksesta. :)

Vierailija
7/108 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä samaa mieltä,ei lapsentekoon käytetä älliä. Valvomiset,rahamenot,päiväkotikoulu-rumba,teinikiukut,oman ajan puute yms.yms.on semmoista kaaosta että siihen ryhtyminen ei millään tapaa kerro älykkyydestä! Enpä paljoa ajatellut kun nuorena lapsen tein,mutta ai että oon nyt mieluummi vajaaälyinen äiti lapselleni kun että oisin älykäs ja elelisin itsekseni,ihana nähdä kun oma perillinen on viisaampi mitä itse.:)) Onnellinenkin olen! Mutta varmasti jos asiaa oikeasti punnitsee niin fiksu jättäis tekemättä tenavat ja keskittyisi maailmanparantamiseen,mutta harva lapseton tekee niin vaan enempi keskitytään tekemään omasta elämästä täydellistä ja mollaamaan toisia.:( Surullista vähän. Epäitsekkyyttä vanhempana oppii,se on parasta äitiydessä,joten jos et ole valmis luopumaan paljosta et voi saadakaan mitään,niin se vaan menee.:)

Vierailija
8/108 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa on myös tutkimuksia, joiden mukaan johtotehtävissä olevilla naisilla on keskimäärin paljon lapsia.

On varmaan ihan luonnollista, että tietyt huippuälykkäät naiset jäävät lapsettomiksi, koska ovat sellaisia aspergertyyppisiä, jotka eivät yleensä elä myöskään parisuhteessa. Tai jos elävät, elämäntyyli ei kuitenkaan ole ihan lapsiystävällinen.

Ns normaaliälyiset älykkäät sen sijaan saavat nykyään usein aika paljonkin lapsia, 3-4 on ihan normaalia akateemisilla naisilla. Hoitovapaat ja muut toimivat, ja naisilla on aidosti varaa lapsiin.

Vierailija
9/108 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tunnetusti tyhmä, mutta lapsia nolla. Mistä se johtuu?

Ai niin... en ole nätti.

Vierailija
10/108 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 15:13"]

Oon kyllä samaa mieltä,ei lapsentekoon käytetä älliä. Valvomiset,rahamenot,päiväkotikoulu-rumba,teinikiukut,oman ajan puute yms.yms.on semmoista kaaosta että siihen ryhtyminen ei millään tapaa kerro älykkyydestä! Enpä paljoa ajatellut kun nuorena lapsen tein,mutta ai että oon nyt mieluummi vajaaälyinen äiti lapselleni kun että oisin älykäs ja elelisin itsekseni,ihana nähdä kun oma perillinen on viisaampi mitä itse.:)) Onnellinenkin olen! Mutta varmasti jos asiaa oikeasti punnitsee niin fiksu jättäis tekemättä tenavat ja keskittyisi maailmanparantamiseen,mutta harva lapseton tekee niin vaan enempi keskitytään tekemään omasta elämästä täydellistä ja mollaamaan toisia.:( Surullista vähän. Epäitsekkyyttä vanhempana oppii,se on parasta äitiydessä,joten jos et ole valmis luopumaan paljosta et voi saadakaan mitään,niin se vaan menee.:)

[/quote]

Lainaan itseäni,että me vajakit lisäännytään ja älyköt pelastaa maailman sopiiko.:))

Vierailija
11/108 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi lääkärinaiset saavat enemmän lapsia kuin muut akateemiset?

Vierailija
12/108 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Vanhoista koulukavereistani juuri ne tyhminnät ovat tehneet lapsia. Koulussa paremmin pärjänneet ja älykkäimmät eivät ole lisääntyneet. Otanta on 70-luvun alkupuolella syntyneet, eli noin nelikymppiset.

Vierailija
13/108 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopiston korkeimmissa viroissa olevat lapsettomat naiset (yli 40-vuotiaat) ovat kyllä lähes kaikki vähän "sosiaalisesti erikoisia". Vaikea kuvitella heistä ketään äitinä.

Vierailija
14/108 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nr. 8 viljelee ihme stereotypioita.

Vierailija
15/108 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuttavapiirissäni sellaiset naiset, joita pidän älykkäinä (en ole tuttaviani mitenkää testannut :)) ovat tehneet lapset myöhemmin kuin vähemmän älykkäät, määrässä en ole huomannut eroa. Kotiäidiksi kukaan älykäs ei ole jäänyt vuotta pitemmäksi aikaa kerrallaan.

Vierailija
16/108 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 15:13"]

[/quote] ihanasti sanottu!! :)) 

Vierailija
17/108 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama trendi on olemassa maailmanlaajuisesti. Länsimaissa tehdään lapsia vähemmän kuin kehitysmaissa. Afrikassa nainen synnyttää elämänsä aikana keskimäärin 5.4 lasta, Suomessa vain 1,7.

Vierailija
18/108 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 15:17"]

Mutta miksi lääkärinaiset saavat enemmän lapsia kuin muut akateemiset?

[/quote]

Koska lääkäreistä löytyy sellaisia naisia kuin Päivi Räsänen. 

Vierailija
19/108 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 15:19"]

Yliopiston korkeimmissa viroissa olevat lapsettomat naiset (yli 40-vuotiaat) ovat kyllä lähes kaikki vähän "sosiaalisesti erikoisia". Vaikea kuvitella heistä ketään äitinä.

[/quote]

Ai. No ihan omasta elämästäni kerroin,ehkä oon sitten vähän sellainen stereotyyppi.8)

Vierailija
20/108 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 15:31"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 15:19"]

[/quote]

Ai. No ihan omasta elämästäni kerroin,ehkä oon sitten vähän sellainen stereotyyppi.8)

[/quote]

Sori lainasin väärän tekstin täl puhelimel vähä hankala .:( Piti lainata sen tekstiä joka kertoi mun viljelevän ihme stereotypioita.:))

t.8

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi