Kukaan lukenut Rhonda Byrne Salaisuus kirjaa?
Itse luin sen juuri, mitä mieltä olette kirjasta ja siinä olevista jutuista?
Itse pidin kirjasta paljon mutta kun kokeilin käytännössä niin en jaksa koko ajan kiittää mielessäni kaikesta mitä minulla on. Ja entä jos haluaakin jotain erilaista elämää?
Kommentit (230)
Vierailija kirjoitti:
^ eihän tuo ole varattu vain kristittyjen oikeudeksi vaan se on universaali oikeus kaikille, jotka siihen uskovat. Minun todellisuudessa kaikki, jotka anovat he saavat, kaikki jotka kolkuttavat niin ovi avautuu - olipa henkilö krisyitty tai ei. Pystytkö krisyittynä sanomaan, että kaikki eivät ole yhdenvertaisia tässä universumissa?
En ymmärrä kysymystä. Juurihan kirjoitin, että kirja on harhaoppia eikä mitään tekoa kristillisyyden kanssa.
Sivusta ohi: toki kaikki ihmiset ovat Jumalan luomia ja Jumala haluaisi jokaikisen yhteyteensä. Kaikkia ihmisiä ei vaan kiinnosta.
Siis kaikki suomen työttömät: uskokaa, niin saatte unelmienne työpaikan. Ennen kaikkea hyväpalkkaisen. Pakolaiset: uskokaa, että saatte turvapaikan, unelmienne asunnon ja ennen kaikkea paljon rahaa. Sairaat: uskokaa, että parannutte.
Tätä litaniaa voisi jatkaa loputtomiin. En viitsi kirjoittaa mitä terroristi uskoo saavansa.
Voi voi ja voi.
Vierailija kirjoitti:
Osa siitä varmastikin on aitoa ja osa feikkiä, koska jos idea on käyttäytyä kuten toive olisi jo toteutunut, onhan siinä väkisinkin se vaihe jossa vasta feikataan.
Materiaalisen, fyysisen todellisuuden näkökulmasta tosiaan näin on. Tämän menetelmän harjoittaja kuitenkin käytännössä kokee, että todellinen todellisuus on mielen ja hengen tasolla, ja että aineen todellisuus vain heijastaa sitä. Siksi hän ei koe feikkaavansa jos puhuu vaikka omistavansa toivomansa punaisen uuden polkupyörän, jota ei vielä fyysisellä tasolla ole. Se on hänestä kyllä olemassa jo henkisellä tasolla, ja se on se olennaisin taso.
Tämä on yks mielenkiintoisimmista asioista johon olen törmännyt. Katsoin dokumentin, joka oli huonosti toteutettu mutta sisältö pisti ajattelemaan ja herätti mielenkiintoni. Ensinnäkin, minä en ole millään tavalla uskonnollinen henkilö. Se mihin uskon on että jokainen ihminen voi omalla toiminnallaan tehdä omasta elämästään sen näköisen kun haluaa. Uskon että positiivisuus luo ympärilleen hyvää ja negatiivisuus huonoa. Mutta että ajatuksella voisi vetää näin konkreettisesti asioita puoleensa. Lähdin siitä että aloin miettimään miten elämässäni minulle tärkeimmät asiat, niitä joita olen eniten halunnut ovat toteutuneet, Voisko tällä ajatuksella olla tekemistä asian kanssa mitään merkitystä. Löysin yhteyden. Parisuhteeni, alan valinta, opiskelupaikan saanti, entinen ja nykyinen työurani. Ne kaikki sisältävät äärettömän määrän sellaista "magiaa", joiden avaaminen tässä vaatisi niin pitkän kirjoitelman että jätän sen pimentoon. Mutta niihin kaikkiin on liittynyt tiedostamattani hyvin vahvasti ajatus, halu ja vahvasti niitä kohti meneminen. Niissä on mukana sellaista onnea, sattumaa, hulluutta etten itsekkään ymmärrä miten se kaikki on voinut toteutua. Lähtökohdat tilanteisiin on ollut suoraan sanottuna huonot. Löysin tämän mystisyyden kaikesta menneisyydestäni niin hyvässä kuin pahassa. Sattumaa, ei. Se on omien ajatusten summa. Törmättyäni tähän asiaan aloin miettimään mitä voisin omilla ajatuksillani ja haluillani tehdä tai saavuttaa. Mitä edes haluan. Tämä laittoi miettimään. Ensimmäinen ja tärkein asia mihin ajattelin tätä asiaa yrittää oli parisuhteeni. Minulla on ollut pitkä, perinteinen parisuhde täynnä vuoristorataa. On ollut suunnatonta onnea, mutta paljon myös riitaa ja erimielisyyksiä, ero ajatuksia jne. Tämän ajatus asian oivallettuani, aloin panostamaan parisuhteeseeni. Aloin miettimään kiitollisuutta ja ajattelemaan pelkkää hyvää suhteestani. Aina kun ajattelen suhdettani, se saa mut hymyilemään. Onnistun tässä. Me onnistutaan. Kerroin tästä ajatus asiasta myös puolisolleni, joka kiinnoistui asiasta paljon. Tämä ajatus, on nostanut suhteemme niin mahtavaksi kuin se olla ja voi. Ja palkinnon tästä saa lapsemme. Riitoja ei ole juuri ollut, molemmat huomioi toisia tavalla jota ei ole näkynyt vuosikausiin kuin hetkittäin. Eräs ongelma oli kuitenkin ratkaistava. Vaimoni oli menettänyt vuosien saatossa seksihalunsa. Aiemmin hän oli ollut hyvin seksuaalinen ja tämä oli vielä aihe joka vaati korjaamista. Sanoin vaimolle, että nyt kun hän on huomannut, miten omat ajatukset on niitä jotka ohjaavat halujamme siihen suuntaan mihin haluamme niiden menevän, niin koetappas suunnata niitä vähän seksin suuntaan. Sen koommin asiasta ei ole tarvinnut keskustella. Seksielämämme on lähes samanlaista kuin alkuaikoina. Että vinkki vaan kaikille pariskunnille :) Tämä oli asia, mikä oli kaihertanut suhteessamme pitkään. En uskonut tälläiseen lopputulokseen, mutta toivon että tämä uusi löytö omasta sisäisestä maailmastamme jatkuu eikä unohdu. Kaikenkaikkiaan hyviä asioita on tapahtunut paljon lähes päivittäin laajalla rintamalla. Aikaisemmin syksy ja talvi oli viedä minulta järjen. Kärsin niin pahoin kaamosmasennuksesta ja negatiivisuudesta. Nyt olen yhtä hymyä talvellakin kunhan vain muistan ajatella positiivisesti ja haaveilla onnistumisista. Minähän onnistun jos niin haluan! Kiitos ja hyvää vuotta 2018 kaikille!
Empä ole moisesta kirjasta enkä dokumentista kuullutkaan. Mielenkiintoni kuitenkin heräsi. Kiitos vinkistä!
Minulla on nyt tämä kirja puolessavälissä ja kyllähän tässä jotain totuuden siementä varmaan on. Kielteisyys ja negatiivisuus keräävät lisää kielteisyyttä, positiivinen ajattelu lisää hyvää elämässä.
Olen aina ollut luonteeltani pessimisti. Pessimisti ei pety on ollut mottoni. Ihmissuhteissa minulla meni todella huonosti ja todella pitkään. Toivoin löytäväni hyvän miehen mutta pelkäsin koko ajan että tapaan jonkun vedättäjän tai huijarin... ja voi pojat, niitä tapasin. usein sain kuulla että kenelläkään ei ole niin huonoa miestuuria kuin minulla ja niin kai se olikin. Sain sen mitä pelkäsin. Sitä, miten loppujen lopuksi löysin hyvän miehen, en tiedä. Ehkä universumi oli kiusannut tarpeeksi.
työelämässä sama juttu, pelkään aina pahinta ja se pahin tuntuu toteutuvan. en löydä paikkaani, en saa työtä jota haluan kun negatiiviset tunteet ovat vallalla koko ajan.
Nyt olen päättänyt alkaa olemaan enemmän kiitollinen ja kohdistamaan ajatuksia hyvään enkä koko ajan pelkäämään pahinta. Kun pelkään pahinta se todennäköisemmin myös tapahtuu, näin olen oppinut uskomaan tuon kirjan kautta ja kyllä siinä varmasti on jotain todenperäisyyttä. Niin paljon olen tuosta kirjasta kuullut hyvää että en usko sen olevan täyttä huuhaata. Varmasti tässä universumissa on vetovoiman laki...
onko täällä linjoilla muita lukijoita/kokemuksia?
Luin vasta nyt aivan alkuperäisen teoksen, vuodelta 1910. Tämä Salaisuus-kirja on siitä saanut inspiraation.
Täytyy myöntää, että kirjan väittämät ovat toiminnan tehon osalta täysin oikeat. Kirjan väittämiä siitä, mikä ne aikaansaa, ei järjellä, vielä, voi todistaa eikä tiede niitä myönnä.
Olen 71-vuotias ja elämäni on ollut sekä työläs että rikas ja monipuolinen. Kirjan luettuani alan ymmärtää siihen syyt. Olen nimittäin toiminut niiden tiettyjen perusperiaatteiden mukaisesti, jotka kirjassa luetellaan. Koko elämän.
Onkos ketään miestä, jolle tämän kirjan opetukset on toimineet? Tässä on paljon esimerkkejä, että ovat löytäneet kumppanin. No, naisillehan homma on helppoa, kun ei tarvitse kuin valita parhaimmat miesehdokkaat. Niitä riittää pilvin pimein. Ei siihen mitään salaisuuksia tarvita.
En ole lukenut.
Onko joku muu, mitä mieltä tästä kirjasta?
^ eihän tuo ole varattu vain kristittyjen oikeudeksi vaan se on universaali oikeus kaikille, jotka siihen uskovat. Minun todellisuudessa kaikki, jotka anovat he saavat, kaikki jotka kolkuttavat niin ovi avautuu - olipa henkilö krisyitty tai ei. Pystytkö krisyittynä sanomaan, että kaikki eivät ole yhdenvertaisia tässä universumissa?