Kukaan lukenut Rhonda Byrne Salaisuus kirjaa?
Itse luin sen juuri, mitä mieltä olette kirjasta ja siinä olevista jutuista?
Itse pidin kirjasta paljon mutta kun kokeilin käytännössä niin en jaksa koko ajan kiittää mielessäni kaikesta mitä minulla on. Ja entä jos haluaakin jotain erilaista elämää?
Kommentit (230)
Aiheesta kiinnostuneille suosittelisin Wayne Dyerin kirjoja, niissa ei keskityta materiaan vaan nimenomaan henkiseen puoleen.
Löysin juuri kirjastosta Byrnen "Voiman". Onko muilla siitä kokemuksia?
Katso se leffakin. Kiitollisuutta pitaa tuntea siita mita jo on mutta myos siita mita haluaa tulevaisuudessa silla asenteella kuin se olisi sinulla jo.
Ma luin kirjan ja katsoin leffan joskus vuonna 2007 ja sen jalkeen olen elanyt unelmaani.
Menin naimisiin, sain lapsen, muutimme upeaan uuten kotiin joka sijaitsee juuri siella missa haluamme asua, olen paassyt ihannepainooni ensimmaista kertaa koko aikuisen elamani aikana, meilla on oma menestyva yritys.
6 vuotta sitten olimme parisuhdekriisin kourissa, huonosti palkatussa duunissa, lasta ei ollut usean vuoden yrityksesta huolimatta kuulunut ja asuimme kamalassa homeisessa luukussa jne.... joten se toimii kun siihen uskoo.
Hei,
luin kirjan n. 1,5 v. sitten ja katsoin elokuvan, ja olen lukenut myös Voima-kirjan ja Magic-kirja on kesken. Samoin ostin sen kiitollisuuspv-kirjan, jota tosin en ole juuri viime aikoina ehtinyt kirjoittaa, ja viime vuoden ajan minulla oli se "päivän mietelause" tyyppinen juttu myös.
Olen mm. saanut hyvän mieluisan työpaikan ja muutenkin kyllähän tuo positiivinen ajattelu toimii - olen myös jotenkin immuunimpi mieheni kiukutteluille ja juomiselle, en enää anna itseni vaipua niistä niin epätoivoon.
Mutta se mihin HALUAISIN muutosta ja en ole onnistunut, on painon hallinta!! Olen nyt reilu vuoden aikana kerännyt painoa reilusti lisää n. 7 kg, ja en enää ole indeksin mukaan normaalipainoinen. Jotenkin tuntuu että en vaan onnistu painonpudotus yrityksissä, sitä vain kertyy lisää. Miten saisin tämän periaatteen toimimaan tässäkin. Nyt on työasiat ok, ihana koti, miehen kanssa menee ylä/alamäkeä mutta tällä hetkellä siedettävästi, mutta tuohon painoasian haluaisin nyt todella muuttaa. OIkeasti minun pitäisi pudottaa painoa yli 10 kg jotta kokisin olevani jotenkin "ihannepainossa", mutta jos nyt edes tuon n. 7 kg saisi pois.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 13:00"]
Hei,
luin kirjan n. 1,5 v. sitten ja katsoin elokuvan, ja olen lukenut myös Voima-kirjan ja Magic-kirja on kesken. Samoin ostin sen kiitollisuuspv-kirjan, jota tosin en ole juuri viime aikoina ehtinyt kirjoittaa, ja viime vuoden ajan minulla oli se "päivän mietelause" tyyppinen juttu myös.
Olen mm. saanut hyvän mieluisan työpaikan ja muutenkin kyllähän tuo positiivinen ajattelu toimii - olen myös jotenkin immuunimpi mieheni kiukutteluille ja juomiselle, en enää anna itseni vaipua niistä niin epätoivoon.
Mutta se mihin HALUAISIN muutosta ja en ole onnistunut, on painon hallinta!! Olen nyt reilu vuoden aikana kerännyt painoa reilusti lisää n. 7 kg, ja en enää ole indeksin mukaan normaalipainoinen. Jotenkin tuntuu että en vaan onnistu painonpudotus yrityksissä, sitä vain kertyy lisää. Miten saisin tämän periaatteen toimimaan tässäkin. Nyt on työasiat ok, ihana koti, miehen kanssa menee ylä/alamäkeä mutta tällä hetkellä siedettävästi, mutta tuohon painoasian haluaisin nyt todella muuttaa. OIkeasti minun pitäisi pudottaa painoa yli 10 kg jotta kokisin olevani jotenkin "ihannepainossa", mutta jos nyt edes tuon n. 7 kg saisi pois.
[/quote]
Olisko nyt kuitenkin ihan järkevintä ottaa painonpudotukseen täysin tieteellinen tapa, eli syöt vähemmän kuin kulutat? Menet kalorilaskuri.fi:hin, liityt jäseneksi tekstarilla (ei kallis), ja laitat tavoitteeksi haluamasi painon tietylle päivämäärälle, jolloin saat sen kalorimäärän, jonka voit päivässä syödä. Sitten vaan merkitset kaiken syömäsi kalorilaskuriin, ja siis tarkoitan että kaiken, ettet valehtele itsellesi ja syö salassa suklaapatukoita. Paino tippuu ihan varmasti, jos syöt kalorilaskurin mukaisen määrän ruokaa.
Muista kuitenkin, että älä laita tavoitepäivää liian lähelle, ettet vedä itseäsi piippuun ja tee jutusta liian vaikeaa itsellesi. Olisko näin hatusta vedettynä vaikka 3-4 kk oikea aika 7 kilon pudotukseen, mikäli teet sen järkevästi. Olen itse kuullut suosituksen muistaakseni ihan lääkärin suusta (siis netin kautta toki), että puoli kiloa viikossa on sellainen keholle hyvä tahti laihtua.
Ja sitten voit soveltaa positiivisen visualisoinnin/Salaisuuden/jne. oppeja tekemällä vaikka Aarrekartan, jossa on vaikka kuva päästäsi liitettynä haluamasi kaltaiseen vartaloon. Katsot karttaa monta kertaa päivässä, jotta mielesi tottuu ajattelemaan itseäsi sellaisena, mikä auttaa sinua syömään oikean määrän ruokaa ja myös kuntoilemaan enemmän.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 18:08"]
[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 13:00"]
Hei,
[/quote]
Olisko nyt kuitenkin ihan järkevintä ottaa painonpudotukseen täysin tieteellinen tapa, eli syöt vähemmän kuin kulutat? Menet kalorilaskuri.fi:hin, liityt jäseneksi tekstarilla (ei kallis), ja laitat tavoitteeksi haluamasi painon tietylle päivämäärälle, jolloin saat sen kalorimäärän, jonka voit päivässä syödä. Sitten vaan merkitset kaiken syömäsi kalorilaskuriin, ja siis tarkoitan että kaiken, ettet valehtele itsellesi ja syö salassa suklaapatukoita. Paino tippuu ihan varmasti, jos syöt kalorilaskurin mukaisen määrän ruokaa.
Muista kuitenkin, että älä laita tavoitepäivää liian lähelle, ettet vedä itseäsi piippuun ja tee jutusta liian vaikeaa itsellesi. Olisko näin hatusta vedettynä vaikka 3-4 kk oikea aika 7 kilon pudotukseen, mikäli teet sen järkevästi. Olen itse kuullut suosituksen muistaakseni ihan lääkärin suusta (siis netin kautta toki), että puoli kiloa viikossa on sellainen keholle hyvä tahti laihtua.
Ja sitten voit soveltaa positiivisen visualisoinnin/Salaisuuden/jne. oppeja tekemällä vaikka Aarrekartan, jossa on vaikka kuva päästäsi liitettynä haluamasi kaltaiseen vartaloon. Katsot karttaa monta kertaa päivässä, jotta mielesi tottuu ajattelemaan itseäsi sellaisena, mikä auttaa sinua syömään oikean määrän ruokaa ja myös kuntoilemaan enemmän.
[/quote]
Juu no tietysti olen kokeillut jo vaikka mitä painonpudotusta, mm. ruokapäiväkirjaa ja kaloreiden tarkkailua. Havaitsin että en edes syönyt kuin joku 1200 kcal / pv. Vaikka kirjasin joka ikisen Sisu-pastillinkin. En tiedä miksi paino ei oikein pudonnut Toisaalta myös tuo loppuu aina johonkin max 1-2 vk jaksaa, eli sitten herpaantuu. JOs yritän reippaampaa dieettiä (nutrilett, karppaus tms.), ei jaksa kuin hyvä jos päivän, sitten tulee jo liian huono olo. Eli ongelmani on että en vaan saa mitään ruokarytmiä - tiukkaa (esim. Jutan gofatgo) tai miedompaa (ihan perusruoka kevennettynä) - pidettyä yllä hyvä jos viikkoa. Heti kun tulee pienikin muutos päivärytmiin tai joku muu väsymys, herkuttelne.
Ongelmani on sipsit, karkit, viini. Näin tiivistäen.
Ja joo, olen myös soveltanut tuota Salaisuus-ideaa niin että esim. mulla on esillä kuva jossa olen ihan itse vain reilu 1,5 v. sitten tosi hyvännäköisenä... :( että kun edes siihen tilaan pääsisi takaisin.
20
[/quote]
Oletko lukenut sen Salaisuus-kirjan? Siinähän on omat ohjeet painonhallintaan. Minä laihduin niillä 75-kiloisesta 53-kiloiseksi, vaikka lähes kymmenen vuotta olin jojoillut 65-75 kg välillä vuorotellen laihduttaen milloin milläkin menetelmällä ja vuorotellen lihoen takaisin. Tässä pääpiirteissään nuo ohjeet Salaisuus-kirjasta:
1. Pyydä. Määrittele selkeästi tavoitepainosi kiloina. Kuvittele mielessäsi miltä näytät sen painoisena. Ota esille kuvia itsestäsi sen painoisena ja katslee niitä usein. Jollei sellaisia kuvia ole, hanki kuvia vartalosta jollaisen haluaisit itsellesi ja katsele niitä usein.
2. Usko. Usko että saavutat ja olet jo saavuttanut ihannepainosi. Ajattele ja käyttäydy kuin olisit jo saavuttanut sen. Kirjoita ihannepaino lapulle ja liimaa se vaa'an näytön päälle niin että jos punnitset itsesi, näet vain tämän. Älä osta nykyisen kokoisia vaatteita ellei ole täysin pakko. Sen sijaan suunnittele elävästi mielikuvituksessani niitä vaatteita joita tulet ostamaan tavoitkoossa.
3. Ota vastaan. Sinun täytyy tuntea olosi hyväksi NYT, viihtyä kehossasi nyt. Kehu vartaloasi ja nauti joka kohdasta, ajattele hyviä puoliasi älä huonoja.
Minulla tämä siis toimi. Ei mitenkään yliluonnollisesti, vaan jotenkin kun uskoin jo olevani 53-kiloinen, aloin syödä kuin sen painoinen ja itsestään tippui pois pahat tavat kuten kaljan liikajuonti ja pikaruoan mättö. Oli tosi helppoa syödä terveellisesti, kun uskoi jo olevansa hoikka, elinvoimainen ja energinen, vaikka se oli ollut hiton vaikeaa aiemmin kun yritti laihduttaa uskoen olevansa läski.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 22:12"]
Minulla tämä siis toimi. Ei mitenkään yliluonnollisesti, vaan jotenkin kun uskoin jo olevani 53-kiloinen, aloin syödä kuin sen painoinen ja itsestään tippui pois pahat tavat kuten kaljan liikajuonti ja pikaruoan mättö. Oli tosi helppoa syödä terveellisesti, kun uskoi jo olevansa hoikka, elinvoimainen ja energinen, vaikka se oli ollut hiton vaikeaa aiemmin kun yritti laihduttaa uskoen olevansa läski.
[/quote]
Juu olen toki lukenut, en vissiin ole tehnyt noita harjoituksia kunnolla...
Tää edellinen vastaaja hyvin tiivisti näköjään sen, mikä vissiin on mun ongelma: kuvittelen jotenkin alitajunnassa / toivon, että kun nyt vaan saan nää kilot pois, voin taas vähän lipsua ja alkaa syödä "kuten ennen"... vähän maltillisemmin vain ehkä. Eli en vaan tajua enkä sisäistä sitä, että se muutos tulisi olla pysyvä.
Mulle siis selvästi liian ylivoimaista luopua sipseistä ja viinistä ja salaatistai joka kuorrutettu jollain balsamicolla ja oliiviöljyllä & juustoa mukana.
Ja karkkia tartten muuten vaan aina välillä kun tulee huono olo ja verensokeri heittelee eikä jaksa. (JOo tiedän erittäin väärä tapa. Olen koukussa.)
Mä tarttisin ihan todella TÄYDELLISEN ruokaremontin, mutta se on ylivoimaisen vaikeaa kun syönyt koko ikänsä "väärin", ja inhoan useimpia dieettiohjeiden ruoka-aineita (esim. kaikkia hedelmiä, puuroa jne.)Jotenkin arki on niin kiireistä ja stressaavaa, että siksi se ruokasuunnittelu helposti lipsuu - on niin helppoa laittaa vaan jotain einestä. Ja ottaa jotain valmista herkkua, kuin alkaa väsäämään jotain itse.
Joo, tiedän, olen myös laiska. Jota ylläpitää huono ruokavalio (saamatonta oloa). Paha kierre. Mun pitäisi saada siis valettua itseeni tarpeeksi uskoa että mä PYSTYN katkaisemaan tämän. Yritin jo että keskityn nyt enemmän liikuntaan kuin syömisiin, että saisin sitä kautta energiaa, mutta kiireen keskellä helposti lipsunut nyt siitäkin & ollut sairautta.
20
[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 22:22"]
Juu olen toki lukenut, en vissiin ole tehnyt noita harjoituksia kunnolla...
Tää edellinen vastaaja hyvin tiivisti näköjään sen, mikä vissiin on mun ongelma: kuvittelen jotenkin alitajunnassa / toivon, että kun nyt vaan saan nää kilot pois, voin taas vähän lipsua ja alkaa syödä "kuten ennen"... vähän maltillisemmin vain ehkä. Eli en vaan tajua enkä sisäistä sitä, että se muutos tulisi olla pysyvä.
Mulle siis selvästi liian ylivoimaista luopua sipseistä ja viinistä ja salaatistai joka kuorrutettu jollain balsamicolla ja oliiviöljyllä & juustoa mukana.
Ja karkkia tartten muuten vaan aina välillä kun tulee huono olo ja verensokeri heittelee eikä jaksa. (JOo tiedän erittäin väärä tapa. Olen koukussa.)
Mä tarttisin ihan todella TÄYDELLISEN ruokaremontin, mutta se on ylivoimaisen vaikeaa kun syönyt koko ikänsä "väärin", ja inhoan useimpia dieettiohjeiden ruoka-aineita (esim. kaikkia hedelmiä, puuroa jne.)Jotenkin arki on niin kiireistä ja stressaavaa, että siksi se ruokasuunnittelu helposti lipsuu - on niin helppoa laittaa vaan jotain einestä. Ja ottaa jotain valmista herkkua, kuin alkaa väsäämään jotain itse.
Joo, tiedän, olen myös laiska. Jota ylläpitää huono ruokavalio (saamatonta oloa). Paha kierre. Mun pitäisi saada siis valettua itseeni tarpeeksi uskoa että mä PYSTYN katkaisemaan tämän. Yritin jo että keskityn nyt enemmän liikuntaan kuin syömisiin, että saisin sitä kautta energiaa, mutta kiireen keskellä helposti lipsunut nyt siitäkin & ollut sairautta.
20
[/quote]
En minä ainakaan ole luopunut viinistä enkä salaateista joissa on öljyä ja juustoa. Ei sellainen minusta ole ollenkaan tarpeellista. Juon viiniä joka päivä lasin päivällisellä. En ole itse asiassa luopunut mistään ruoka-aineista. Syön vaan vähemmän monia juttuja. Välipaloja en syö enää lainkaan.
Tuo sun teksti kyllä kuvaa hyvin Salaisuus-teorian kannalta miksi et laihdu. Uskot ensinnäkin olevasi lihava, mikä on juuri se mistä pitäisi päästä eroon koska ihminen saa mitä uskoo. Uskot tarvitsevasi karkkia - uskottu toteutuu. Uskot tarvitsevasi jonkun täydellisen ruokaremontin ja uskot myös ettei siihen ole oikein aikaa ja energiaa arjessasi: toiveesi toteutuvat.
Minä taas kun onnistuin, tosiaan uskoin olevani jo hoikka ja vieläpä sellainen ette minun tarvitse mitenkään murehtia ruoastani, sellainen luonnostaan laiha läpipasko. Ja sitä kautta itsestään muutuin sellaiseksi ettei minun tarvinnut murehtia ollenkaan syömisistä ja liikunnoista. Ne terveellistyivät ihan itsestään ilman päätöksiä tai itsekuria.
t. 24
Onko tuo kirja ihan oikeasti noin uskomaton, mitä kerrotte? Ihan aikuisten oikeasti?
[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 22:44"]
Onko tuo kirja ihan oikeasti noin uskomaton, mitä kerrotte? Ihan aikuisten oikeasti?
[/quote]
Riippuu siitä pystyykö siihen uskomaan. Minulle se oli. Se vapautti mun omat voimavarat, jotka oli jotenkin jumissa koska minulla oli pessimistinen elämänasenne. Kun Salaisuus vapautti minut uskomaan että pystyn, pärjään, saan, lähdin liikkeelle elämässäni ja oikeasti sain. Ennen en tehnyt mitään paitsi marisin siitä kun on ongelmia: paska työ, köyhää, olen ruma, olen lahjaton, olen laiska - selvä on ettei sillä tavalla mitään saavuta.
Miten salaisuutta harjoittaneilla menee?
Paras keino ikinä päästä rahoihin kiinni olisi jokaiselle kirjoitustaitoiselle kirjoittaa joku tällainen enkelivoimaantumistuubakirja.
Eli jos tarpeeksi kauan mietin näyttäväni Grace Kellyltä, niin alan lopulta näyttää häneltä?
[quote author="Vierailija" time="12.05.2013 klo 22:44"]
[/quote]
Itse kirja ei ole uskomaton, koska se keskittyy pitkälti siihen miten voi houkutella elämäänsä rikkauksia ja muuta materiaalista hyvää, mutta siinä esitelty teoria toimii ihan aikuisten oikeasti :) Kun siihen lisää vielä myötätunnon alkaa olla kasassa hyvä paketti, jonka avulla voi rakentaa elämästään sellaisen kun haluaa.
Olin kuullut tuosta kirjasta täältä aikaisemminkin, laitoin jopa sen keskustelun silloin suosikkeihin, että tilaan sen kirjan joskus. Se vain jäi, mutta tämän ketjun myötä laitoin kirjan tilaukseen cdonilta jo eilen illalla.
Jos kirja muokkaa mieltä edes puoliksi yhtä hyvin kuin pari vuotta sitten lukemani Allen Carr:n Stumppaa tähän- kirja, olen tyytyväinen.
Tupakointini lopetin tuon kirjan avulla kerralla ja helposti. Kirja sai ymmärtämään ja loppu olikin helppoa.
Joten avoimin mielin tulen lukemaan Salaisuus-kirjankin. Uskon ja toivon pääseväni samaan jossa te muut kirjan lukeneet tunnutte olevan. Kirjoituksistanne huokuu joku kummallinen juttu, salaisuus, jonka vain te tiedätte, eikä meille muille kerrota (tai osata kertoa) siitä kuin murto-osa. =)