Kukaan lukenut Rhonda Byrne Salaisuus kirjaa?
Itse luin sen juuri, mitä mieltä olette kirjasta ja siinä olevista jutuista?
Itse pidin kirjasta paljon mutta kun kokeilin käytännössä niin en jaksa koko ajan kiittää mielessäni kaikesta mitä minulla on. Ja entä jos haluaakin jotain erilaista elämää?
Kommentit (230)
Saisiko lisää teidän kokemuksianne? Olen saannut jo paljon inspiraatiota:)
Ei kaikkea mitä kirjojen sivuille on kirjoitettu tarvitse uskoa ja noudattaa. Oma ajattelu on sallittua.
Itse tehnyt 2 kertaa läpi ne harjoitukset... Suosittelen!
Minä olen harjoittanut tätä 3-4 vuotta. Olen kirjoittanut listaa, mitä haluan. Ja voin sanoa, että se toimii. Olen saanut kaiken niistä sadasta kohdasta, mitä olen kirjoittanut. En ole tosin miljoonia toivonut, mutta toivonut 300 euron lisätuloja kuussa. Kummasti niitä sitten tuli- huomasin tosin asian vasta verotuksen valmistuttua, että olin tienannut muutaman tuhatta enemmän kuin edellisenä vuonna.
Tiedän että se toimii, mutta silti vieläkin kirjoitan asiat ylös. Koska se lisää uskoa. Muutoin pyynnöt muuttuvat, päivämäärät unohtuvat. Luen listaa aamuin illoin. Keskityn onnen tunteeseen, koska sanotaan, että lisäämällä tunnetta lisäät voimaa.
Pitää muistaa keskittyä siihen, mitä haluaa, eikä siihen, mitä ei halua. Eli jos haluaa maailman rauhaa, niin pitää keskittyä siihen, eikä saa ajatella sotaa. Positiivisuuden ylläpitäminen on vaikeaa, koska on inhimmillistä alkaa märehtiä ja murehia.
Ja hupaisinta on se, että saat kyllä mitä tavoittelet, mutta siinä voi tulla kylkiäisenä asioita, mitä ei ole osannut haluta. Minä sain juuri sellaisen miehen kuin halusin (20 kohtaa toteutui, lähinnä luonnekysymyksista koostuva lista), mutta en tajunnut kirjoittaa listaan, että luottotietojenkin pitää olla kunnossa, niin konkurssin tehnyt tuo mies on...
Kiitos vastauksestasi.
Todella tuo kirja kosketti minua jotenkin. Luin sen kahdessa päivässä ja lainasin toisenkin hänen kirjansa, voima. Pitää vaan uskoa siihen salaisuuteen että se toimii. =) Kaikkea hyvää sinulle, elämäsi kuulostaa ihanalta!
Pitää katsoa se leffakin, mistä sen voi katsoa?
Surkea kirja! Miten kukaan voi uskoa moiseen hölynpölyyn?
Itsellä se auttoi pääsemään erilaisista jumituksissa ajatuksissa ja kun sitten suuri elämänmuutos tuli (muutto ulkomaille), oli jotenkin valmis ja toteutti unelmanssa rohkeammin. Oikeastaan ihan uskomaton muutos nykypäivällä siihen, mitä elämä oli vuonna 2007 (hankin elokuvan silloin). Mutta siis saattoi vaan osua oikeaan kohtaan ja auttoi valmistautumaan isoon elämänmuutokseen. Tai sitten toimi ihan kirjaimellisesti ja auttoi saavuttamaan sen kaiken. Ei voi tietää. Mutta sitä ei kyllä pidä sekoittaa mihinkään oikeasti henkiseen tiehen, sillä ahneus tai aineellisten asioiden haluaminen tms. ei tod. ole mitään henkisen tien kulkemista vaan ihan silkkaa narsismia. Mutta ihmisiähän tässä toisaalta vaan ollaan ja noitakin vaiheita tulee, että haluaa saavuttaa jotain juttuja elämässään määrätietoisemmin.
Taisi muuten toimia, tarkemmin ajatellen. Ei se parempaa ihmistä minusta tehnyt, mutta opetti jotain keskeistä tästä maailmankaikkeudesta ja tavoitteiden saavuttamisesta. Kirjaa en osannut lukea, leffa oli jotenkin sellaisenaan tehokas visuaalisuudessaan. Äänikirjaa kuuntelin toisinaan, mutta se "opetudleffa" oli paras.
Arggh, iPadillä täpyttely. "Opetusleffa" piti siis kirjoittamani.
Jep, ja se muutti elämäni. Ennen lukemista olin itseäni surkutteleva, yksinäinen otus joka uskoin ettei minulla ole mahdollisuutta mihinkään: ei hyvään työhön, ei miehen löytämiseen, ei mihinkään. Olin mielestäni liian vanha, ruma, tyhmä ja väsynyt mihinkään. Ja kas, kun makasin kotona surkuttelemassa itsräni niin surkeus vaan jatkui.
Luin Salaisuus-kirjan ja lähdin kokeilemaan. Olen jollain tapaa uskovainen ja minua vakuutti että Raamatusta oikeasti löytyi myös Jeesuksen sanomana se lupaus että Jumala antaa sen mitä anotaan uskoen jo saaneensa. Samaahan tuo kirja sanoo. Muutin uskomukseni ja elämäni muuttui. Sen jälkeen olen muuttanut ulkomaille josta löysin hyvän ja kovapalkkaisen työpaikan, löytänyt aviomiehen, nyt odotan ensimmäistä lastani... Enkä ole enää edes arka ja ihmispelkoinen kuten ennen.
'Salaisuuden' idea on asettaa oma ajattelu uusiin uomiin, jolloin myös ihmisen omat teot siirtyvät kohti sitä mitä oikeasti haluaa. Se siis auttaa pääsemään irti negatiivisesta ajattelusta, mikäli nuo menetelmät ihmisellä sattuvat toimimaan. Mukaan liitetty mystiikka ja yliluonnollisuus joko viehättävät tai tiputtavat koko systeemin hölynpöly-luokkaan.
Koska olen vanha joogaaja ja ollut nuorempana kiinnostunut paljonkin yliluonnollisesta tulin katsoneeksi The Secret-leffan ja muistaakseni kuuntelin audiokirjanakin sen joku vuosi sitten. Byrnen suosion takia (nainen on arvioiden mukaan tienannut n. 60 miljoonaa dollaria tuolla Secretillään, ja yleisesti kai leffa ja kirja ovat tuottaneet 300 miljoonaa dollaria) teema levisi myös nopeasti ja sitä ryhtyivät soveltamaan monet muutkin tahot. Siis sinälläänhän asiassa ei ole paljoa uutta, mutta Byrne paketoi koko jutun kauniiseen ja kiinnostavaan pakettiin; kirjoittaja ja tv-tuottajahan hän kerta on ollutkin. Netin mukaan juttu räjähti suureksi Byrnen oltua vieraana Oprah Winfreyn ohjelmassa.
Ongelma Secretin kanssa on jos pettyy tuloksiin ja menettää luottamustaan maailmaan, mutta toisaalta järjen käyttö on aina suositeltavaa. Jos haluaa uskoa siihen, että ajatukseni magneetin lailla vetävät puoleensa sitä mitä ajattelen, niin hyvä juttu uskojalle. Se onko se "totta" on taas eri juttu. Secretiä arvostelleet ihmettelevät miksi jutussa keskityään liikaa rahan ja materian hankintaan, mutta toki sehän varmaan juuri mahdollisti suuret myyntiluvut, ja ainakin Rhonda Byrnelle juttu toimi ihan täydellisesti :D Sikäli mikäli kun hän itse edes koko juttuun uskoo, sillä hänellehän koko juttu on tarkasti luotu bisnes.
Olen Secretin suhteen positiivinen siinä, että se saattaa auttaa ihmisiä olemaan avoimempi maailmalle, ja muuttamaan omia ajattelumallejaan parempaan suuntaan. Nykytieteen valossa onkin sitten aika kyseenalaista vetävätkö ajatuksemme värähtelyt puoleensa samanlaisia värähtelyjä. Ihmiskunnan historiaan on mahtunut varmaan aikas suuri määrä erilaisia oppeja, jotka ovat täyttä potaskaa, ja on aika mahdoton tietää mihin Secret sijoittuu.
Jos sen ottaa itsesuggestiona ja ymmärtää, että ikkunoista ei nyt kuitenkaan ehkä rupea raha lentämään sisään, niin siinä mielessä ongelmia tuskin on kellään. Mutta jos ottaa koko jutun täytenä totuutena ja pettyykin huomatessaan ettei mitään tapahdu, niin se voi olla aika ikävää.
Toisaalta dilemma on se, että mitä enemmän uskoo sen olevan totta, niin sen paremmin itse uskot jotain tapahtuvan mikä mahdollisesti auttaa tekemään muutokset elämääsi paremmin.
Jos ei jaksa lukea kirjaa, siitä tehty dokumentti löytyy internetistä. Dokumentti ja kirja ovat molemmat sekä uskomattoman korneja että huonosti tehtyjä, eli yksinkertaisesti noloja. Dokumentti alkaa muutaman minuutin pätkällä dramaattista x-files, muumio ja da vinci koodi -henkistä sekamelskaa. Sen jälkeen kasa julkkiksia ja "puolijulkkisia" kertoo uskomattomasta muinaisesta salaisuudesta, jonka mukaan universumi antaa jokaiselle juuri sitä mihin hän keskittyy.
Se, miksi laskuja tulee postilaatikostasi, ei johdukaan siitä että olet tilannut tavaroita ja palveluja ja sitoutunut maksamaan niistä, vaan siitä että keskityt velkaan. Jos keskittyisisit siihen että olet rikas, ei laskuja enää tulisi, vaan saisit rahaa, ja niin edelleen...
Kaikki The Secret -tuotteet ovat aivan järkyttävän huonoja. Ainoa ongelma on se, että ne kertovat ilmiöstä joka on oikeasti olemassa ja joka toimii.
Katsoin dokumentin itse vuonna 2006 kun se ilmestyi. Se vastasi silloin jo vähän joitain omia käsityksiäni, koska olin silloin sen tyyppinen ihminen, joka kävi erilaisilla rajatiedon messuilla yms ja olin kuullut tai yhdistellyt tällaisen ajattelutavan jostain :) Silti olin ollut jo pitkään ihminen jonka elämä on suurimmaksi osaksi onnellista ja joka saa usein hyviä uutisia tai jonka asiat järjestyvät kuin ihmeen kautta. Dokumentin katsomisen ja siinä esiteltyjen asioiden kokeilemisen jälkeen opin miten voi tietoisesti houkutella mitä tahansa asioita elämäänsä. Nyt pärjään rahallisesti hyvin näkemättä kamalasti vaivaa ja luotan siihen että asiat järjestyvät. En ole enää kiinnostunut itämaisesta mystiikasta tai aurani väreistä, vaan elän periaatteessa tavallista mutta helppoa ja ihmeellistä elämää. En voi muuta kun suositella kyseistä roskaa sydämeni pohjasta :)
Onko kukaan muu nähnyt tai lukenut?
[quote author="Vierailija" time="11.05.2013 klo 08:24"]
mikä vtun rhonda?! se on lorna.
[/quote]
Kiinnostaako Salaisuus-kirjan tekijä? Ks. australialainen Rhonda Byrne
Kiinnostavatko enkelit? Ks. irlantilainen Lorna Byrne
Haluatko haastaa riitaa muuten vaan? Jatka samaan malliin ! :D
Olen lukenut, tai luen sitä jatkuvasti. sovellan oppeja parhaani mukaan. Olen vaikeassa elämäntilanteessa, eroprosessissa, ja haluan uskoa että tästä vielä hyvä tulee. Asiat järjestyvät. Ehkä tuo kirja toimii niin, että se pitää yllä positiivista mieltä. Jotain pieniä juttuja on tullutkin, mitkä vaikuttavat hauskoilta sattumilta. Välillä meinaa vain usko loppua, mutta sitten muistan taas kääntää itseni toiselle taajuudelle :).
Mielenkiintoista keskustelua. Olen muutaman kerran selaillut tätä suuren suosion saanutta kirjaa, mutta suhtaudun siihen melko skeptisesti. Se vaatinee avoimen mielen ja tietyn asenteen toimiakseen.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2013 klo 19:44"]
Mielenkiintoista keskustelua. Olen muutaman kerran selaillut tätä suuren suosion saanutta kirjaa, mutta suhtaudun siihen melko skeptisesti. Se vaatinee avoimen mielen ja tietyn asenteen toimiakseen.
[/quote]
jep, kirjan pääsanoma on että saat mitä uskot saavasi. Eli myös skeptinen asenne sitä kohtaan että kirja mitään muuttaisi, tulee todeksi vetovoiman lain mukaisesti.
Tuttu kirja, mutta sen ansiosta ei elämäni muuttunut. Sillä olin tutustunut positiiviseen ajatteluun ja ns. uskonvarmistukseen jo vuosia sitten. Voin taata, että nuo opit toimivat. Oma elämäni on niin selkeä esimerkki kuin olla voi. Keskeinen oppi on se, että älä ponnistele, sillä kaikki toivomasi tulee luoksesi helpolla.
Ja kaikki lähtee siitä, että tunnet olosi hyväksi, toki myös ajatuksesi, sanasi ja tekosi vahvistavat toivettasi, johon vuorenvarmasti uskot. Samoin kiitollisuus on hyvä asia. Suosittelen aloittamaan pienestä asiasta, esim. jostain huonekalusta tai vaatteesta jonka haluat saada. Kun saat ensimmäisen haluamasi asian, siirry hieman isompaan. Ja halujesi kohteenhan ei tarvitse olla mikään tavara, vaan esim. uusi työpaikka, rakkaus, ystävyys, terveys...kaikki on mahdollista ja kaikki mihin pysyt eläytymään toteutuu täydellisen varmasti. Saat uskosi mukaan, esim. jos haaveilet uudesta talosta, mutta et täysillä kykene eläytymään unelmiesi talon omistamiseen, saat kyllä talon, mutta ihan sellaista mistä haaveilet.
Itse olen saavuttanut tällä menetelmällä kaiken mitä olen halunnut. En koskaan kerro unelmistani muille, "epäuskoisille", koska he epäilyillään loisivat minuunkin epäuskoa. Paljon kateutta saan toki osakseni ja varmaan eniten siksi, että saan todellakin kaiken ilman minkäännäköistä ponnistelua. Teen työtä jota rakastan, menestyn loistavasti ja tätä alaa en ole opiskellut päivääkään. Asun unelmieni talossa ja olen täysin velaton. Minulla on vapaus tehdä elämässäni mitä haluan. Avioliittoni on todella onnellinen ja kestänyt jo yli 20 v, meillä on ihanat lapset, jotka myös ovat kasvaneet tähän "uskoon", niimpä hekin menestyvät kaikessa mitä tekevät, koulu on heille äärimmäisen helppoa, joten heille jää aikaa harrastaa mielinmäärin. Vähitellen miehenikin on "tullut uskoon", hänelle se oli todella vaikeaa, mutta kun hän näki minun menestykseni, hänkin uskaltautui uskomaan ja nykyään hän käyttää tätä menetelmää jo melko paljon.
Uskokaa, kuten Jeesuskin kehotti! Lukekaa Raamatusta mitä Jeesus sanoo pyytämisestä...
Nostellaan vielä.