Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, jotka haluatte asua Helsingissä, "koska siellä on niin paljon mahdollisuuksia"

Vierailija
10.07.2020 |

Niin mitä näistä mahdollisuuksista oikeasti käytätte säännöllisesti?

Kommentit (356)

Vierailija
81/356 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin päässyt nyt opiskelemaan Helsinkiin tässä korkeakouluhaussa vaikka se oli vasta 3. hakusijalla.

Ykköskohteena minulla oli sama ala pienemmässä kaupungissa koska arvostan luontoa, rauhaa ja korkeampaa asumisen laatua. Helsingissä olisin kuitenkin joutunut johonkin harmaaseen slummighettoon 20 neliön kämppään keskelle meluista liikennettä ja joutunut maksamaan siitä itseni kipeäksi.

Tiedoksi juntille että Helsingissä ei ole yhtään slummighettoa.

Vierailija
82/356 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläinen kirjoitti:

Täällä on ihmisiä. Pidän ihmisvilinästä ja tungoksesta. Siksi teen kaupunkilomiakin.

Hyvä vitsi että Helsingissä olisi vilinää ja tungosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/356 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä saan varmasti alapeukkutyrmäyksen mutta itse viihdyn paremmin Berliinissä... Ihan Oikea suurkaupunki täynnä kulttuuria. Kyllähän Helsinki on koko ikänsä Suomessa asuneille metropoli ja se on aika hellyyttävää 😊

No olipas nokkelaa.

Vierailija
84/356 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

käyn oopperassa, teen ruokaostokset stockmannin herkussa, juon erikoiskahveja kahviloissa. toisinaan lainaan kaverin pakettiauta ja haen tallinnasta ihan oikean lavallisen olutta. kun asuu lähellä satamaa, niin tarvitsee vain ajaa laivaan ja sitten kylmälle huurteiselle laivan baariin.

-oopperat käsittämätöntä ulinaa

-Stocka menee kohta konkkaan

-erikoiskahvit on pahoja mutta hei, niitä saa pienistäkin kunnista

-ihme kaljamaha

Vierailija
85/356 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän maalaisilla käy niin tunteisiin se, että helsinkiläiset viihtyvät kotikaupungissaan? Onko se jotenkin teiltä pois että tykkäämme elää täällä?

En ole ap, ja olen asunut Helsingissä pitkään ja myöhemmin Lahdessa. Helsinki oli/on mielestäni tosi kiva ja kaunis. Mutta ihan samat liikkeet löytyvät kaikista suurimmista kaupungeista, samoin hyvät museot ja mielenkiintoiset ravintolat ja kahvilat. Vaan jotenkin ärsyttää se joidenkin helsinkiläisten asenne että "missään muualla ei ole mitään". Että kuolo tulisi jos joutuisi muuttamaan vaikka Hämeenlinnaan tai Kotkaan (molemmat tosi kivoja kaupunkeja), tai mihin vaan.

Mielenkiintoista nähdä muuttavatko ihmiset pääkaupunkiseudulta koronan jälkivyyhdissä muualle avarammille mannuille etätöihin. Me muutettiin aikoinaan koska ei haluttu maksaa asumisesta niin tajuttomasti.

Vierailija
86/356 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen yliopistotutkija kaupungissa (ei siis Helsinki), missä joukkoliikenne toimii hyvin, ja kyllä täällä on kauppoja sekä kulttuuri- ja liikuntapalveluita. Eikä ole hyttysistäkään tai ahdasmielisyydestä noin yleisesti harmia :)

Mikä kaupunki?

Vierailija
87/356 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvasti, mm:

- Museot ja taidegalleriat vähintään 2 kertaa viikossa

- baletti, ooppera, teatterit muutaman kerran vuodessa

- ruokaravintoloita, viinibaareja, kahviloita ym. useita kertoja viikossa

- erilaisia kursseja, luentoja ja muuta sivistystoimintaa vähintään kerran viikossa

Vierailija
88/356 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän maalaisilla käy niin tunteisiin se, että helsinkiläiset viihtyvät kotikaupungissaan? Onko se jotenkin teiltä pois että tykkäämme elää täällä?

Koska näissä keskusteluissa aina samalla haukutaan maaseutua ja se alkaa yleensä ennen kuin maalaiset haukkuvat Helsinkiä.

Vierailija
89/356 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin siellä kymmenisen vuotta. Elämäni kurjimmat vuodet.

Ei siinä paljon musiikkitarjonta, leffateatterit ja julkinen liikenne auta, jos asuu paikassa täynnä huumeidenkäyttäjiä ja avohoitopotilaita. Tunsin oloni turvattomaksi koko ajan.

Jos olisi varaa asua hyvällä alueella, tilanne voisi olla toinen, mutta en silti uskaltaisi liikkua Helsingissä myöhällä. Onneksi muutin pois.

Vierailija
90/356 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasokkaita ravintoloita ja oopperaa

Vierailija
91/356 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teatterit, elokuvateatterit, museot yms. Työni kyllä on etätyötä ja sitä voisin tehdä missä vain.

Vierailija
92/356 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä paljon musiikkitarjonta, leffateatterit ja julkinen liikenne auta, jos asuu paikassa täynnä huumeidenkäyttäjiä ja avohoitopotilaita. Tunsin oloni turvattomaksi koko ajan.

Jos olisi varaa asua hyvällä alueella, tilanne voisi olla toinen, mutta en silti uskaltaisi liikkua Helsingissä myöhällä. Onneksi muutin pois.

Pikkukaupungeissa vasta pahat huumeongelmat onkin. Kuin Helsingin huonoimpia lähiöitä, mutta ilman parempaa ympäristöä ympärillä. 

Vierailija
93/356 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ressun lukiota ja sitä ennen kielikouluja, laadukkaita harrastuksia.

Vierailija
94/356 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisuuksista tiedä mutta täällä on paljon kaltaisiani korkeakoulutettuja kulttuuritapahtumista ja yleisestä kaupunkilaiselämästä pitäviä ihmisiä, siksi tykkään. Olisi ankeaa palata jonnekin pienelle paikkakunnalle jossa on nyt vaikka 1 leffateatteri (Finnkino, great) ja 5 ravintolaa joista 3 on kebab-paikkoja. Ja siellä kai kaikki 25+ jo ihan lapsiperhetohinoissa, täältä on helppo velan löytää samanhenkisiä ihmisiä joiden kanssa viettää aikaa. Ja Helsinki on etelässä eli lämpöä ja valoa ne maksimit mitä voi Suomessa saada ja talvella ei yleensä juurikaan lunta, ilmastosyistäkään en muuttaisi etelärannikolta pois.

Vierailija
95/356 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun stadissa siksi että olen täällä syntynyt ja koko ikäni asunut. Tykkään siitä että kaikkialle pääsee helposti joko metrolla tai kävellen. En osaa kuvitella asuvani jossain maalaispitäjässä tiettömien taipaleitten takana. Mitä siellä niinku tekis? Kävelisi pimeässä tien piennarta pitkin? :o

Täällä maalla

-koiran kanssa lenkkeilen tien piennarta pitkin. Metsä tuoksuu sateen jäljiltä, käki kukkuu, kettu menee tien yli usein.

Aamuisin on ihana istua kahvikupin kanssa pihatuolissa. Pelloilta tuleva tuuli tuoksuu ihanalle.

-työpaikka on lähellä. Lapsilla harrastukset lähellä. Jos jollain on harrastus vähän oudompi, niin autot on keksitty.

-naapureita on joka sormelle ja varpaalle, kaikki iloisia ja leppoisia. Kavereita on mulla enemmän kuin koskaan. Kyläilemme ja järjestämme kutsuja ja juhlia.

-Kaupungissa asuessani kävin teatterissa ja elokuvissa yhtä harvoin/usein kuin nyt. Kyllä täältä niihin on päässyt monta kertaa vuoteen.

Citykettu on ihan tavallinen otus Stadissa. Meidän pihalla pyörii jänikset ja siilit. Istun myös kahvilla pihatuolissa tai parvekkeella kuunnellen lintujen laulua, täällä Helsingissä.

Vierailija
96/356 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ihmeessä asuit. Olen itse asunut suureksi osaksi kamalassa Itä-Helsingissä enkä tunne ensimmäistäkään narkkia enkä ole pitkään aikaan edes nähnyt.

Vierailija
97/356 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole pahemmin tainnut olla sinkku elämänsä aikana?

Helsingissä nyt vaan sattuu olemaan Suomen parhaat edellytykset parinmuodostukseen ja deittailuun ylipäätään, kun väkeä niin paljon enemmän kuin muissa kaupungeissa.

Jos jumittaa kaiken vapaa-aikansa puolison kanssa kotona, niin siinä tapauksessa ei varmasti paljoakaan väliä missä asuu.

Asuin aiemmin 4v 60 000:n asukkaan kaupungissa enkä käynyt kertaakaan deiteillä. Helsingissä käyn deiteillä jopa useita kertoja kuukaudessa, mikä tuntuu aivan luksukselta aiempaan verrattuna.

Vierailija
98/356 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras mahdollisuus on välttää enakkoluuloisia ihmisiä.

Miksi sitten luet tätä palstaa, jos haluat heitä välttää?

Vierailija
99/356 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun stadissa siksi että olen täällä syntynyt ja koko ikäni asunut. Tykkään siitä että kaikkialle pääsee helposti joko metrolla tai kävellen. En osaa kuvitella asuvani jossain maalaispitäjässä tiettömien taipaleitten takana. Mitä siellä niinku tekis? Kävelisi pimeässä tien piennarta pitkin? :o

Täällä maalla

-koiran kanssa lenkkeilen tien piennarta pitkin. Metsä tuoksuu sateen jäljiltä, käki kukkuu, kettu menee tien yli usein.

Aamuisin on ihana istua kahvikupin kanssa pihatuolissa. Pelloilta tuleva tuuli tuoksuu ihanalle.

-työpaikka on lähellä. Lapsilla harrastukset lähellä. Jos jollain on harrastus vähän oudompi, niin autot on keksitty.

-naapureita on joka sormelle ja varpaalle, kaikki iloisia ja leppoisia. Kavereita on mulla enemmän kuin koskaan. Kyläilemme ja järjestämme kutsuja ja juhlia.

-Kaupungissa asuessani kävin teatterissa ja elokuvissa yhtä harvoin/usein kuin nyt. Kyllä täältä niihin on päässyt monta kertaa vuoteen.

Citykettu on ihan tavallinen otus Stadissa. Meidän pihalla pyörii jänikset ja siilit. Istun myös kahvilla pihatuolissa tai parvekkeella kuunnellen lintujen laulua, täällä Helsingissä.

No juu mutta eipä se liikenteen melu kiva ole. Typistää luontokokemuksen todella pahasti. Jopa täällä Jyväskylässäkin aina toivon, että sen saisi elämästään kokonaan pois. Se on aina lähes uskonnollinen kokemus, kun on metsässä, jossa on täysin hiljaista.

Vierailija
100/356 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän itse kaupunkia. Asun keskustassa ja jo se, että astuu ovesta ulos keskelle elämää on mulle tärkeä viihtyisyystekijä.

Tarkoitat varmaan keskelle ihmisiä? Elämää on enemmän pikkukaupungissa, jonka kerrostalosta voi astua suoraan metsään.