Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Urpo äiti parkkiruudussa

Vierailija
10.05.2013 |

Kannataisikohan vauvaikäisten lasten äitien jättää ihan suosiolla se autolla ajaminen väliin, jos parkkiruutuun osuminenkin on ihan mahdotonta.

Tänään nuori äiti oli pysäköinyt punaisen bemarinsa vinossa olevien parkkiruutujan toiseksi viimeiseen ruutuun. Täysin epäkeskeisesti siten, että toisella puolella oli n. 1.2m tilaa ja toisella, viimeisen ruudun puolella auto oli rajaviivalla, takarengas toisen, rivin viimeise ruudun puolella. Tämä viimeinen ruutu oli siis tyhjä ja ainoa tyhjä lisäksi.

No, minä pysäköin omani siihen viereen eli viimeiseen ruutuun, niin lähelle ulkolaitaa kuin mahdollista, vinoruutu päättyi tukimuuriin. Kauppaan menossa ollut äiti näki tämän ja sanoi, että et tainnut jättää tarpeeksi tilaa, en saa tyttöäni turvakaukaloon autoon. Minä vastasin, että kuule olet itse pysäköinyt autosi ihan miten sattuu epäkeskeskeisesti tyhjän parkkiruudun puolelle, en saa omaani reunemmaksi, koska tukimuuri, ja poiskin pitää päästä. Tarkoituksena oli jatkaa, että haluisiko hän tulla sovittamaan autonsa paremmin, mutta en ehtinyt, koska tämä mestarikuski suuttui ja kivahti, että siihen se autonsa sitten jää.

Kun itse tulin kaupasta, bemari oli häipynyt ja minun autoni ovessa oli punaiset maalijäljet.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

PROVO

Vierailija
2/15 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se nyt ollut selvää että autostasi löytyy maalijäljet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti ihan tosi tarina. Ymmärsin riskin maalijälkiin kyllä, mutta minkäs teet kun ainoa tyhjä ruutu ja kaupassa on käytävä.

Ei vauva anna oikeutta kahteen parkkiruutuun.

Vierailija
4/15 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläpäs yleistä kuule!

Minä olen nuori äiti, lapsia kolme ja kortti ollut taskussa melkein kaksi vuotta. Ajan taloudellisemmin, kuin mieheni. Olen todella tarkka autoni kanssa sekä muidenkin autojen kanssa, tarkasti ajan auton ruutuun. Pienimmät lapseni muuten ovat 2 kk vanhoja vauvoja, joten autoon täytyy taiteilla myös kaksi koppaa sekä 3 vuotias.

Kertaakaan en ole kolaroinut, enkä naarmuttanut muiden autoja. Mutta autas armias, n. 30 vuotias naapurimme naarmutti USEIN meidän autoja. Hänen mies osasi ajaa, mutta se nainen todellakaan EI. Se nainen ei edes saanut autoaan parkkiruutuun hyvin, vaikka parkkipaikka oli todella tilava! Veti autonsa aina vinoon, meidän ruudun puolelle. Onneksi meillä oli sitten toinen naapuri, joka tiesti tämän toisen tavoista ja ajoi oman autonsa aina niin reunaan kun pystyi, että saimme automme ruutuun. Ilmoitimme tästä urposta useasti, mutta ei tapahtunut mitään. Lopulta alkoi jättää autoaan sitten vieraspaikoille!

Vierailija
5/15 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ihmiset eivät oikeasti osaa hahmottaa sitä, että kuinka paljon tilaa vie lapsen laittaminen huom. turvallisesti kiinni turvaistuimeen tai nykykaukalon sovittaminen jalustaan. Sinä olisit voinut jättää ajamatta siihen parkkiruutuun, johon joku oli osittain jo ajanut. Vauvaa ei saa autoon 10 sentin raosta.

Vierailija
6/15 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnee. Vauvojenkin äitien on joskus päästävä kauppaan, jopa autolla.

Vierailija
7/15 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2013 klo 13:40"]

Joskus ihmiset eivät oikeasti osaa hahmottaa sitä, että kuinka paljon tilaa vie lapsen laittaminen huom. turvallisesti kiinni turvaistuimeen tai nykykaukalon sovittaminen jalustaan. Sinä olisit voinut jättää ajamatta siihen parkkiruutuun, johon joku oli osittain jo ajanut. Vauvaa ei saa autoon 10 sentin raosta.

[/quote]

Miksi vauvan äiti ei voinut nostaa turvakaukaloa toisesta ovesta autoon sisälle? Jos kerran toisella puolella oli yli metrin verran tilaa... Onko se nyt niin pakko tunkea lapsi sisälle siitä ovesta, millä puolella on ahdasta?

Vierailija
8/15 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys poliisiin. Onko iso paikkakunta? Muistatko rekkarin? Hän on korvausvelvollinen.

Vierailija
9/15 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä he voisivat opetella parkkeraamaan. Minusta on tosi noloa parkkeeta auto niin, etä parhaassa tapauksessa vie usean auton tilan. 

Meidän parkipaikalla on meidän vieressä parkkipaikka vieraille. Ja suein ne ajaa auton niin, ettei siihen aina edes omaa autoa saa sitten. Viimeksi jouduin tosi varovasti sihtaamaan, että sain autoni mahtumaan. Tosin siihen viereiseen autoon ei kyllä kuljettan puolelle sitten päässyt. Mutta olihan pelkääjän puolella runsaasti tilaa. 

Vierailija
10/15 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun hänellä on vauva. Se oikeuttaa kolhimaan ja turmelemaan muiden omaisuutta. Huoh! Tee ap rikosilmoitus poliisille. Olisiko valvontakamerat, helpottaisi tunnistusta. Olen itse kolmen lapsen äiti ja todellakin osaan parkkeerata siten, että mahtuu turvakaukalon nostamaan (vaiks toiselta puolelta). Ei kai se ap:n vika ole, jos parkkiruudut suht pieniä tai jos joku ei osaa parkkeerata... Haloo!

Vierailija
11/15 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen törmännyt ihan samanlaiseen äitiin. Tämä oli tosin parkkeerannut niin, että eturengas oli puoliksi tyhjän ruudun puolella. Paikka oli ainut vapaa. Viereinen auto oli kyllä pysäköinyt kauemmaksi omasta reunastaan, mutta koska ruudut olivat aika kapeat, enkä minä voinut tietää, lähtisikö viereinen auto ja ajaisiko siihenkin joku viivoja hipoen, niin pysäköin keskelle ruutua. Kun poistuin autolta, kyseinen mamma selitti, että hänen oli pakko ajaa siihen, kun viereinen auto oli niin lähellä ruutua, ja että minun pitäisi ottaa muut autot huomioon pysäköidessäni, eikä niin välittää niistä parkkiviivoista.

Siis oikeasti.

Vierailija
12/15 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu muuten, että usein ne urpoimmin pysäköidyt ( kahteen ruutuun) autot on bemareita tai mersuja. Onkohan niiden kuskeilla niin iso ego, ettei mahdu yhteen parkkiruutuun.

Vierailija
13/15 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2013 klo 13:52"]

Jännä juttu muuten, että usein ne urpoimmin pysäköidyt ( kahteen ruutuun) autot on bemareita tai mersuja. Onkohan niiden kuskeilla niin iso ego, ettei mahdu yhteen parkkiruutuun.

[/quote]

Tai sitten ne ovat citymaastureita (jotka toki voivat olla merkiltään myös bemareita tai mersuja, mutta myös muita merkkejä). Eli mitä kalliimpi auto, sitä enemmän se vie tilaa, oli itse parkkiruudun koko mikä tahansa.

Vierailija
14/15 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2013 klo 13:40"]

[/quote]

Koska Pyhällä Äidillä oli Vauva, olisit sinä voinut jättää ajamatta siihen ainoaan (puolittain) vapaaseen parkkiruutuun ja palata tekemään ostoksesi myöhemmin!

Eikö La Äiti olisi voinut ajaa autoaan vaikka ulos siitä ruudusta ensin ja siinä väljemmillä vesillä ujuttaa Le Bébénsä sinne autoon? Ei, sehän olisi vaatinut jonkin verran järjenkäyttöä.

Vaikka avain koko episodin ymmärtämiseen lieneekin sanapari "punainen bemari"...

Vierailija
15/15 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että kun se on aina siitä auton merkistä kiinni jos ei osaa ajaa.. Itse olen saanut bemarin ja mersun hienosti ajettua ruutuun ahtaassakin paikassa.. Ehkä johtuu sitten siitä että ensimmäisen 5vuotta kortin saamisesta ajoin saabilla??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän