Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keitä hellevihaajat ovat?

Vierailija
10.07.2020 |

En tunne ketään hellevihaajaa paitsi yhden himo läskin pariskunnan, painoa yhteensä varmaan 300 kiloa. Nämä valittavat helteistä. Kaikki muut tuntemani ihmiset toivovat, että Suomessa olisi enemmän helteitä.

Kommentit (128)

Vierailija
81/128 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Olen hoikka, mutta minulla on paha sydämen vajaatoiminta. Helteet aiheuttaa tukalan olon ja pahat rytmihäiriöt. Kannattaa joskus yrittää ymmärtää asioita muiden kantilta, sinun mielipide ei ole ainoa oikea.

Vierailija
82/128 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhekielessä poutasää on aurinkoinen/korkeintaan puolipilvinen sää. Pilvinen, harmaa sää ei ei ole puhekielessä ainakaan poutasää. Poutapilvet ovat pyöreitä valkoisia, pienehköjä kumpupilviä. Murteissa ja meteorologiassa voi olla toisin.

Siis ihanko oikeasti te alapeukuttajat miellätte poudan pilviseksi (raskaan harmaa taivas, synkkä sää)? Silloin itse sanon, että on pilvistä. Monesti kyseinen synkänharmaa sää jo ennakoi sadetta, vaikkei vielä sataisikaan. Eli siis sää on täysin muuta kuin poutaista.

Pouta = kirkas taivas, korkeintaan muutama poutapilvi/pilvenhahtuva

Puolipouta = puolipilvistä ja jopa tuossa se "puolipilvinen" on parempi, sillä pilvet tuhoavat mielleyhtymän poudasta

Nyt joudun kyllä kehottamaan sinulle, että anna olla, mene eteenpäin. Turha tätä ketjua on poudan määritelmästä jankkaamalla pilata, eikö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/128 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vihaan helteitä. Olen epileptikko. Helle vetää kropan tiukille ja kohtauksen riski kasvaa eikä myöskään aina osaa oikein erottaa mikä on kohtausta enteilevää väsymystä ja mikä vaan yleistä nuutumista kun on niin kuuma. Sain viime kuussa helteistä johtuen ensimmäisen kohtauksen pitkään aikaan, iskin pääni ja sain aivotätähdyksen.

Vierailija
84/128 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan aurinkoihottumaa alkukesästä (kuin nokkosilla olisi vedetty käsivarsiin - kutisee). Siinä sitten kuljen helteillä pitkähihainen pusero päällä.

Hikoilen - todella kiva ongelma varsinkin helteillä.

Missään heinikossa en voi kulkea - nilkat täynnä ihottumaa 2 viikkoa - kutisee.

Kaikki ötökän puremat aiheuttavat megaluokan ongelman - saan isoja läikkiä ympäri kehoa.

Viimeksi koiran kanssa oikaisin heinikosta ja nilkat täynnä ihottumaa... kiva.

Riittääkö?

Vierailija
85/128 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhekielessä poutasää on aurinkoinen/korkeintaan puolipilvinen sää. Pilvinen, harmaa sää ei ei ole puhekielessä ainakaan poutasää. Poutapilvet ovat pyöreitä valkoisia, pienehköjä kumpupilviä. Murteissa ja meteorologiassa voi olla toisin.

Siis ihanko oikeasti te alapeukuttajat miellätte poudan pilviseksi (raskaan harmaa taivas, synkkä sää)? Silloin itse sanon, että on pilvistä. Monesti kyseinen synkänharmaa sää jo ennakoi sadetta, vaikkei vielä sataisikaan. Eli siis sää on täysin muuta kuin poutaista.

Pouta = kirkas taivas, korkeintaan muutama poutapilvi/pilvenhahtuva

Puolipouta = puolipilvistä ja jopa tuossa se "puolipilvinen" on parempi, sillä pilvet tuhoavat mielleyhtymän poudasta

Pouta = ei sada

Vierailija
86/128 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan aurinkoihottumaa alkukesästä (kuin nokkosilla olisi vedetty käsivarsiin - kutisee). Siinä sitten kuljen helteillä pitkähihainen pusero päällä.

Kaikki ötökän puremat aiheuttavat megaluokan ongelman - saan isoja läikkiä ympäri kehoa.

Riittääkö?

Ai niin - unohtui! En edes rusketu vaan naama helottaa punaisena! Tosin aurinkorasvat auttavat, mutta en rusketu.

Vierailija
87/128 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vihaan helteitä! Olen 34v nainen, painoindeksi 19, ei perussairauksia. En vaan pidä yhtään siitä miltä tuntuu kun on kuumissaan. En pidä myöskään kirkkaasta valosta. Ihoni on herkkä palamaan, joten helteellä pitää olla joko korkean suojakertoimen aurinkorasvaa koko kropassa tai peittävät vaatteet. Ei varmaan tule yllätyksenä että inhoan aurinkorasvan tahmaisuutta ja tahraavuutta iholla, mutta pitkissä paidoissa tai housuissa tulee tietysti helteellä järkyttävän kuuma. Lisäksi elämäni pyörii aikalailla kaupungissa, ei ole kesämökkiä tms kesäpaikkaa järven rannassa jossa oloa pääsisi vaivattomasti helpottamaan esim uiden.

Kestäisin helteet paremmin jos kotona olisi normaali sisälämpötila helteilläkin, mutta asun vanhassa kivisessä kerrostalossa ylimmässä kerroksessa. Talo tuntuu oikein imevän lämmön, jota sitten hohkaa kiviseinistä sisälle asuntoon. Ilmalämpöpumppua tai ilmastointilaitetta joka vaatii kajoamista kiinteisiin rakenteisiin ei saa asentaa (suojeltu rakennus). Asunto kuumeni 28 asteeseen jo kesäkuun yhden helleviikon aikana. Kuumuuden takia en saa nukuttua kunnolla, mikä vaikuttaa jaksamiseen kokonaisvaltaisesti.

Siinä omat henkilökohtaiset kokemukseni. Minusta jokainen saa tykätä mistä tykkää. Helteiden rakastajat eivät minua haittaa, kunhan eivät ala "käännyttää" minua pakolla puolelleen. En minäkään paasaa helteiden "vihaamisesta" ellei mielipidettäni kysytä. Ihan oikeasti nautin tästä +18 astetta, tuulista ja kuurosateita -kesästä. Pidän talvesta ja syksystä, pimeydestä ja kylmästä huomattavasti enemmän kuin hellekesästä. Sellaisia me ihmiset olemme, erilaisia, omine mieltymyksinemme ja mielipiteinemme.

Vierailija
88/128 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monisairas, 30-vuotias nainen, ja vihaan hellettä, koska terveyteni ei kestä sitä. Ylipainoa ei ole.

Vierailija
89/128 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että se pitkälti geeneistä ja perimästä kiinni. Minä olen geeneiltäni niin pohjoisen ihminen kuin olla voi, esivanhemmat asuneet tuhansia vuosia pohjoisessa. Siksi nautin viileästä.

Minun pitää myös varjella hyvin vaaleaa ihoani syöpäkuormalta, jonka auringonpaahde tuottaa.

Vierailija
90/128 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ylipainoiset eivät pidä lämpimästä.

Täysin samaa mieltä. Kannattaisi laihduttaa, eikä uikuttaa muutamasta hellepäivästä.

Odotas vaan kun sullekkin tulee vaihdevuodet niin siinä ei laihduttaminen auta. 

Vierailija
91/128 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen vihannut hellettä lapsesta asti. lämpö on kivaa muutaman päivän, mutta sitkun se vaikeuttaa yöllä nukkumista niin siinä menee raja.

nyt hellejakso ei ollu ilmalämpöpumpun takia enää niin kamala ja sai nukuttuanin parina yönä kun jakso raahata patjan olkkariin.

20 astetta ja aurinko on sopiva kesäsää.

Vierailija
92/128 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei rakenneta ilmaistointia uusiinkaan kerrostaloihin. Muutettuani takaisin Suomeen trooppisesta maasta olen alkanut vihata Suomen kesien hellejaksoja tästä syystä, vaikka ne eivät ole edes mitään verrattuna tropiikkiin (kosteus pahentaa tilannetta huomattavasti). Aivan tuskaa yrittää yöllä nukkua tai iltaisin olla kotona, kun asunnossa on melkein 30 astetta - siksi vihaan helteitä Suomessa.

Muutoin suhtautumiseni on neutraali. Kaksoiskansalaisena vietän edelleen paljon aikaa trooppisessa maassakin, ja siellä ilmasto on ihan fine, kun saa olla ilmastoiduissa sisätiloissakin. En tunne siellä mitään erityistä rakkautta tai vihaa säätä kohtaan.

Vierailija
93/128 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä! Minulla on eläimiä ja helteet ovat kurjia eläimille. Etenkin harrastehevosten kanssa ihan peestä.

En kyllä muutenkaan pidä helteestä, inhottavaa kun on kuuma, mieluummin vähän viileämpi jolloin olon saa mukavaksi vaatetuksella, helteellä homma on hankalampaa, en myöskään pidä uimisesta. Erityisen inhottavaa on, kun pitää tehdä jotain ja kasvoilla on koko ajan pieni nihkeä hiki. Painolla tuskin on mitään tekemistä mielipiteeni kanssa, painan 52kg.

Vierailija
94/128 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittääkö?

Vähän ohis, mutta saatko sä tota ihottumaa kasvillisuudesta vain helteillä? Ja eikö sulla tule aurinkoihottumaa, jos taivas on pilvetön mutta on "vain" 15 astetta?

Vierailija
95/128 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei rakenneta ilmaistointia uusiinkaan kerrostaloihin. Muutettuani takaisin Suomeen trooppisesta maasta olen alkanut vihata Suomen kesien hellejaksoja tästä syystä, vaikka ne eivät ole edes mitään verrattuna tropiikkiin (kosteus pahentaa tilannetta huomattavasti). Aivan tuskaa yrittää yöllä nukkua tai iltaisin olla kotona, kun asunnossa on melkein 30 astetta - siksi vihaan helteitä Suomessa.

Muutoin suhtautumiseni on neutraali. Kaksoiskansalaisena vietän edelleen paljon aikaa trooppisessa maassakin, ja siellä ilmasto on ihan fine, kun saa olla ilmastoiduissa sisätiloissakin. En tunne siellä mitään erityistä rakkautta tai vihaa säätä kohtaan.

Suomessa siinä samassa asunnossa asutaan yhtä lailla tammikuussa kuin heinäkuussakin, jolloin lämpötilaero ulkona voi vaihdella -25 asteen ja +25 asteen välillä mikäli sattuu tulemaan ns. kunnon talvi. Sen takia asunnoissa on kolminkertaiset ikkunat kun pitää ajatella sitä kylmääkin vuodenaikaa.

Vierailija
96/128 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä Alankomaissakaan rakenneta, vaikka hellettä on paljon enemmän ja rankempana. :( Ja täällä on aina todella kosteaa, oli hellettä, sateista, pilvistä ja viileää tai talvi. Nyt on onneksi viileämpää, mutta helteillä menen ihan veltoksi.

Vierailija
97/128 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa siinä samassa asunnossa asutaan yhtä lailla tammikuussa kuin heinäkuussakin, jolloin lämpötilaero ulkona voi vaihdella -25 asteen ja +25 asteen välillä mikäli sattuu tulemaan ns. kunnon talvi. Sen takia asunnoissa on kolminkertaiset ikkunat kun pitää ajatella sitä kylmääkin vuodenaikaa.

Aika harvassa asunnossa on kolminkertaiset ikkunat, ei tässäkään v. 2016 rakennetussa ole.

Enkä nyt ymmärrä miten vastauksesi liittyi siihen, että ei voisi asuntoon rakentaa myös ilmastointia. Maailmalta löytyy esimerkkejä 4 vuodenajan alueista (esim. tietyt osavaltiot USA:n itärannikolla ja keskilännessä, joissa voi olla myös -30 tai yli +30 astetta), joissa on jokaisessa asunnossa oma ilmastointi/lämmitysyksikkö, ts. voit itse vuodenajan ja oman mukavuustason mukaan säätää lämpötilan miten haluat pitämällä joko A/C:n tai lämmityksen päällä. Pitäisi siis onnistua Suomessakin, kerrostaloissakin. Kolminkertaisilla ikkunoilla ei ole tämän kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
98/128 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan helletta.  Asuntoni on kuuma kuin sauna,  enka saa nukuttua.  Ylipainoa ei ole (161cm/51kg)

Lisaksi minulla on tyypin 1. diabetes ja kaytan insuliinia,  joka imeytyy herkemmin helteella ja aiheuttaa matalaa verensokeria.  En voi koskaan olla varma milloin on matala verensokeri  vai pelkastaan kuuma,  koska minulla on jo valmiiksi heikko olo ja hikoiluttaa.

Kylla normaalissa lampotilassa en helpompi elaa kaikin tavoin

Vierailija
99/128 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää helteistä ja auringonpaahteesta. Olen aito blondi ja jos olen ulkona aurinkoisella kelillä, pitää ensi joka paikka rasvata aurinkosuojalla, kärvistellä varjossa ja odottaa, että tulisi jo kylmä.

Kauhulomapaikkani on Thaimaa.

En ole läski :)

Vierailija
100/128 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tunne yhtään henkilöä, joka tykkäisi helteistä. Silti en oleta, etteikö helteestä tykkääviä ihmisiä ole. Ap:n aloitus on typerä ja ilkeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi