Keitä hellevihaajat ovat?
En tunne ketään hellevihaajaa paitsi yhden himo läskin pariskunnan, painoa yhteensä varmaan 300 kiloa. Nämä valittavat helteistä. Kaikki muut tuntemani ihmiset toivovat, että Suomessa olisi enemmän helteitä.
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Uskon että makkarin ikkunat etelään ja länteen saa monet vihaamaan helteitä.
Mun kaikki ikkunat on itään ja silti lämpötila nousee helteillä kolmeenkymppiin. En edes uskalla ajatella tuota vielä pahempaa vaihtoehtoa...
Ei olisi mulla mitään helteitä vastaan jos niistä ei tarvitsisi kotona kärsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukuvikana äärimmäisen runsas hikoilu ja matala verenpaine. Lisäksi iho, joka palaa korkeista suojakertoimista huolimatta. Pilvinen poutasää, +20-+23 astetta, se on paras.
Pouta (aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta) ja pilvisyys ovat toistensa vastakohtia.
Substantiivi
pouta (10-F)
(ilmatiede) säätila, jonka vallitessa on sateetonta
Poudalla voi olla yhtä hyvin aurinkoista tai pilvistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukuvikana äärimmäisen runsas hikoilu ja matala verenpaine. Lisäksi iho, joka palaa korkeista suojakertoimista huolimatta. Pilvinen poutasää, +20-+23 astetta, se on paras.
Pouta (aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta) ja pilvisyys ovat toistensa vastakohtia.
Kyllä muistaisin kuulleni termin "pilvipouta" ihan meteorologienkin suusta.....
Pouta tarkoittaa tosiaan sateetonta, ei todellakaan pelkkää aurinkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.kielikello.fi/-/onko-huomenna-pouta-
Tutkitaan ennen kuin hutkitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.kielikello.fi/-/onko-huomenna-pouta-
Tutkitaan ennen kuin hutkitaan.
Myös https://www.ilmatieteenlaitos.fi/saa-ja-meteorologia#10:
"Mitä tarkoittavat pouta, heinäpouta ja pilvipouta?
Virallisissa säätiedotuksissa pouta tarkoittaa yksinkertaisesti sateetonta säätä. Länsi-Suomessa puhekielen käsitteeseen pouta liitetään myös auringonpaistetta, kuten heinäpouta, mutta maan itäosissa poudalla tarkoitetaan vain sateetonta säätä. Pilvipoutaisella säällä taivas on pilvinen tai ainakin pilvisyys on pääosin runsasta, mutta on edelleen sateetonta."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jollakin on kylmä muulloin kuin helteellä se on sairaus.
Mikä sairaus? Mua palelee aina, nytkin on varpaat ihan kohmeessa, vaikka sisällä on 23 astetta. Yksittäisistä hellepäivistä tykkään, mutta pidemmät hellejaksot ovat rasittavia.
Verenkierto?
Minä inhoan helteitä, mutta en sitä kovaan ääneen muille valita. Ei moni varmaan edes tiedä etten tykkää helteistä. Olen ihan normaalipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Matala verenpaine. Jos joku luulee, että se on sairaus, jota voidaan hoitaa, niin kerro ihmeessä, miten sitä voisi hoitaa.
Muistaakseni yläpainekin voi olla alle 100 eikä haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Uv-säteily on ihan yhtä voimakasta oli sitten +20 tai +30.
Minä, hevosihminen. Säälittää laitumilla paahtuvat hevoset paarmojen armoilla ja vesiastioita saa koko ajan täyttää, kun juovat kymmeniä litroja päivän aikana. Mitään sen hevosen kanssa ei kuitenkaan voi tehdä, ellei ole liikkeellä aikaisin aamulla tai myöhään illalla. Saan myös päänsärkyä kuumassa ja kirkkaassa auringonpaisteessa. Fyysisiä hommia tehdessä vettä ja vissyä kuluu litratolkulla ja silti on huono olo. Toivottavasti tämän kesän helteet ovat jo takana päin, haluan harrastaa ja liikkua, en vain maata paikoillani ja kärsiä kuumuudesta. Kotona sisälläkin kun on se +30 astetta niin ei paljon naurata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi helteitä ei enään ole ennustettu tälle kesälle. Ikää 55 ja kuumassa nukkuminen ei onnistu. Vaihdevuosissa kun on monia vaivoja hiki puuskineen siis vaikka on estrogeeni korvaushoitokin niin silti helteet pitkittyessä ovat kamala rasitus elimistölle. Vaihdevuosivaivat voivat kestää 20 vuottakin ja niillä joilla ei ole mitään vaivoja niin eivät ymmärrä. Kaikkein terveellisin makkarin lämpötila on 15-19 astetta. Sitten kun kaikki eivät ole vanhana rinnattomia laihoja riukuja niin helteillä kaikki ihopoimut alkavat oireilemaan, rinnan aluset varsinkin kun ne eivät ole enään pystyssä tässä iässä. Nivuset oikein pahin paikka kun on ylipainoa eikä mikään pystyyn kuivunut laiha runko. Ei ole ihan halpaa lystia ostaa niitä apteekki rasvoja joilla paikataan helle vaurioita. Kun ei mitään kumppaniakaan tarvitse tässä iässä hakea niin sortuu herkutteluun. Ei tarvitse mittanauhalla mitata kroppaansa eikä punnita ruokiaan. Yksi elämä vain meillä eikä sitä ole järkeä kieltää itseltään ihan kaikkea :D Nuoruuden kauneus ja ulkonäköpaineet ovat olleet ihan tarpeeksi ja helkutin hyvä että niistä on päässyt eroon. Olen helle vihaaja enkä nuti niistä yhtään. Tykkään eniten kosteista syys säistä niin on helpompi hengittääkkin. Viileillä säillä voi laittaa vaatteita enemmän.
Opettele nyt ainakin oikeinkirjoitus! Yhdyssanat esim. ja tuo enääN.
t: 63 vee
Mene sinäkin hoitoon! Jos ei muuta ole elämässä kuin pilkun viilaus.
Minä. Hoikka 23-vuotias nainen. Minulla on amk-tutkinto, poikaystävä ja kolme kissaa. Mulla on matala verenpaine, joka laskee entisestään helteellä.
Keskusteluissa ei ole tapana puuttua pikkuasioihin ja mitättömiin asioihin!
Ihminen jonka lempivuoden aika on loppusyksy ja talvi? Kuten minä. Mutta on musta mukavaa kesällä että on lämmintä ja voi olla vähemmissä vaatteissa. Mutta hellettä en vaan kestä. Tulee huono olo ja hikoiluttaa kokoajan ja olen muutenkin runsas hikoilija. Ja ihan hoikka olen ja urheilullinen. Nii sekin vielä että voi urheilla paremmin kun ei oo hellettä
Kaikilla ei ole korkeakoulu tutkintoa ja saman arvoisia ihmisiä olemme kaikki jotenka ohita ne kirjoitusvirheet fiksusti.
Minä en koskaan huomauttele keskustelupalstoilla jos äidinkieli ei ole ihan täydellistä. Ymmärrän sitä silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uv-säteily on ihan yhtä voimakasta oli sitten +20 tai +30.
Olisikohan syystä mainittu tuo pilvisyys ?
Joillain on jäänyt suvaitsuvaisuuden oppikoulu kokonana suorittamatta. Eikä se katso ikää sillä ihminen voi olla vajavainen siinä koko ikänsä loppuunasti siis kehityskelvoton. Kehittyy ehkä vain yhdessä asiassa mutta ei missään muussa. Tuliko kirjoitusvirheitä :D
Kyllä muistaisin kuulleni termin "pilvipouta" ihan meteorologienkin suusta.....