Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä neuvoja antaisit ensisynnyttäjälle avuksi synnytykseen?

Vierailija
11.07.2006 |

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista hengittää ja toimi tilanteen mukaan. Älä pingota etukäteen. Tsemppiä! :)

Vierailija
2/12 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itse siihen ei voi vaikuttaa juurikaan!

Ja ehkä myös sitä painotaisin että synnytyksen jälkeen se kaikki vasta alkaa, vaikka koko raskausaika meneekin synnytyksen odottamiseen. Mutta muutos vauva-arkeen on mullistava, niin positiivisesti kuin myös negatiivisestikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. yksi, jonka ensisynnytys kesti kaksi tuntia.

Vierailija
4/12 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota kaikki mahdolliset kipulääkkeet.

Vierailija
5/12 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Eli tukihenkilö/mies katsoo käyrästä, että supistus on tulossa (siis ennen kuin itse huomaa), heti maski naamalle ja rentoudu ja hengitä SYVÄÄN kunnen supistus on jo selvästi menossa ohi. Näin saa ilokaasusta oikeasti hyötyä, eikä yleensä tule paha olo.

2. Mene avoimin mielin ilman tiukkoja etukäteissuunnitelmia. Ole kuitenkin (tai tukihenkilön on oltava!) valmiina kysymään tietoa, jos henkilökunta ei ehdi kertoa koko ajan missä mennään, tai tuntuu, että sinua ei kuunnella.

3. Epiduraalipuudutus sopii useimmille ensisynnyttäjille ja tuo ihanan helpotuksen.

Onnea matkaan kilokaupalla! :) T. Kolme kertaa synnyttänyt, sniif, se ihana tunne, kun se vauva tulee masun päälle ihmettelemään *kyyneleet silmissä* ;)

Vierailija
6/12 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

1. Eli tukihenkilö/mies katsoo käyrästä, että supistus on tulossa (siis ennen kuin itse huomaa), heti maski naamalle ja rentoudu ja hengitä SYVÄÄN kunnen supistus on jo selvästi menossa ohi. Näin saa ilokaasusta oikeasti hyötyä, eikä yleensä tule paha olo.

2. Mene avoimin mielin ilman tiukkoja etukäteissuunnitelmia. Ole kuitenkin (tai tukihenkilön on oltava!) valmiina kysymään tietoa, jos henkilökunta ei ehdi kertoa koko ajan missä mennään, tai tuntuu, että sinua ei kuunnella.

3. Epiduraalipuudutus sopii useimmille ensisynnyttäjille ja tuo ihanan helpotuksen.

Onnea matkaan kilokaupalla! :) T. Kolme kertaa synnyttänyt, sniif, se ihana tunne, kun se vauva tulee masun päälle ihmettelemään *kyyneleet silmissä* ;)

Vierailija
7/12 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mulla ei näkynyt yhtään supistusta käyrällä! Supisti vaan ihan hulluna

Vierailija
8/12 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella idiootti fiilis itsellä kun kolmatta lasta pungersin maailmaan ja kätilö väittää ettei mulla tule yhtään supistuksia??? No kyllä vauva vaan syntyi..

Vierailija
9/12 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys vie kuitenkin mennessään ja etenee omalla painollaan. Ota kaiki kipulääkkeet ja muista hengittää. Kunnon henkäykset " raitista" huoneilmaa ilokaasun välissä voi auttaa kummasti! :)

Tsemppiä ja ihania hetkiä vauvan kanssa!

Vierailija
10/12 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:Kone pitäisi kalibroida tuossa tapauksessa, eli tuosta pitää sanoa kätilölle.

mulla ei näkynyt yhtään supistusta käyrällä! Supisti vaan ihan hulluna

Vierailija
11/12 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jokin asia (esim. synnytysasento) tuntuu pahalta, sano se selkeästi ääneen ja vaadi, että sinua kuunnellaan. Sain itse anella, että pääsin jakkaralle, ja sitten kaikki alkoikin sujua vauhdilla..

Vierailija
12/12 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene alussa kuumaan kylpyyn, se rentouttaa ja lievittää kipua avausvaiheessa, ole rento, elä hetki kerrallaan