Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää läheisen vuokratalon lapset!

Vierailija
09.05.2013 |

Oletteko kaupungin vuokrataloissa asujat valmiina vetämään herneen nenään? Hyvä.

On nimittäin ihan älyttömän ärsyttävää, että läheisen vuokrakasarmin lapset käy meidänkin pihoja sotkemassa. Ja että alueidemme yhteinen leikkipuisto on välillä kaatopaikka: karkkipapereita, muovipusseja, tyhjiä sipsipusseja, rikottuja leluja... 

Mikä niitä lapsia vaivaa? Onko se niin vaikeaa opettaa lapselle että roskat roskiin? Ja että lelujen rikkominen on tyhmää? Mekin opetamme omillemme, emmekä ole edes korkeasti koulutettuja tai muutenkaan mitenkään tavallisuudesta poikkeavia ihmisiä. Näissä meidän omistusrivareissa asuvat ihmiset on ihan normaaleja ja työssäkäyviä ja lapset tavallisia lapsia. Mutta nuo toiset, hohhoijaa.

Kyllä alan ajatella luokkayhteiskuntaa, tukien poistamista ja ties mitä, kun seuraan noiden lasten touhuja täällä. 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2013 klo 14:38"]

Olen aivan samaa mieltä kuin ap. Rivitaloymtiömme vieressä on vuokratalorivitaloja ja jostain syystä vuokratalojen lapset ovat aivan erilaisia kuin omassamme. Eihän siitä toki voi lapsia syyttää vaan heidän vanhempiaan. Lapsille ei ole opetettu esim. mikä on oma piha ja mikä on toisten piha. Kiroavat, sotkevat tahallaan ja tosiaan tulevat luvatta toisten pihoihin. Voisihan sitä yrittää teeskennellä ja valehdella, että ihan samanlaisia perheitä niissä vuokrakasarmeissa asuu, mutta valitettavasti se ei vaan ole todellisuutta. Huonosti käyttäytyviä lapsia en halua syyttää, vaan heidän yhtä huonosti käyttäytyviä vanhempiaan. Nämä samat lapsukaiset tuntuvat olevän myös lähikoulussa ne häiriköt. Kaikkien ei vaan pitäisi hankkia lapsia.

[/quote]

Me olemme ihan vakavasti harkinneet tämän myymistä kun lapset alkavat tulla kouluikään. Ei siinä, etteikö lähin ala-aste olisi moitteeton koulu sillä se on, mutta tässä lähellä asuu ne kaikki häiriköt joiden kanssa en halua lasteni leikkivän.

Minä olen huomannut, että ei saisi sanoa etteikö asuinalue kertoisi jotain, mutta kun se kertoo. Totta kai on niin, että huonosti käyttäyviä lapsia tulee joka luokasta, mutta nämä vuokrakasarmien lapset ovat jotenkin ihan ... erilaisia siinä huonossa käytöksessään. En minä väitä, etteikö naapurin kaksi 12-vuotiasta voisi roskata tai muuta tyhmää tehdä, mutta sen tiedän etteivät heidän vanhempansa ole asian suhteen välinpitämättömiä kuten tuolla "toisella puolella" tuntuu olevan. 

ap

Vierailija
2/26 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä meillä se on toisinpäin. Pennut noista omakotitaloista juoksentelee täällä kaupungin rivarien pihoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2013 klo 15:01"]

Täällä meillä se on toisinpäin. Pennut noista omakotitaloista juoksentelee täällä kaupungin rivarien pihoilla.

[/quote]

samoja kokemuksia. Nimenomaan näiden omakotitalojen lapset tekevät mitä lystäävät eikä kukaan katso perään. Vastaavasti läheisten vuokratalojen lapset ovat fiksuja ja hyväkäytöksiä.

Olemme harkinneet talomme myyntiä, koska naapuristo ei ole kovin fiksua seuraa enkä halua kasvattaa lapsiani tällaisessa ympäristössä.

Vierailija
4/26 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli samanlaisia ajatuksia kuin ap, sinä aikana kun olin kotona lasten kanssa, ja minulla oli ihan liikaa aikaa rakentaa kuplaelämää jossa pieniä pilttejäni eivät uhkaa maailman vaarat, kuten roskat, kiroilu, kiusaaminen ja Halpa-Hallin vaatteet. Olin vielä äitinä ja ihmisenä sen verran epäkypsä, etten tiennyt miten kohdata nämä kovaääniset ja rehvakkaat lapset ja olin suurinpiirtein soittamassa poliisille, jos näin vieraan lapsen meidän hiekkalaatikolla. Lisäksi minulla on taipumusta pienisieluisuuteen ja siihen, että yritän etsiä elämässä kovasti todisteita siihen, että minun tapani elää on oikein. Paremman puutteessa sekin kelpasi, ettei oma nelivuotiaani yltänyt haukankatseeni alla samaan pahantekoon kuin naapurilähiön kymmenvuotias. Minä sentään osasin kasvattaa oikein! ;)

Nykyään en voi oikein käsittää, miksi reagoin asioihin niin voimakkaasti kuten reagoin. Tärkein asia, joka minun lapsieni (ja minun!!) on tässä elämässä opittava, on yhdessä eläminen muiden ihmisten kanssa, eikä vain niiden, joiden kanssa se on luonnostaan mukavaa. Jos tätä asiaa ei opi, ei ikinä sosiaalistu yhteiskuntaan niin, että oikeasti ymmärtäisi, että me olemme tässä valtiossa yhdessä ja samassa veneessä, rikkaammat ja köyhemmät, heikommat ja vahvemmat. Sellainen asenne tekee ihmisistä omahyväisen tyhmiä, eikä heillä kehity asioihin perspektiiviä. Tietty empatia, ymmärrys ja suvaitsevaisuus jää oppimatta, jos äiti naama nyrpällään kyttää verhon raosta naapurin lapsia kuin pieniä demoneita eikä kuten pieniä lapsia. 

Vierailija
5/26 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sille mitään mahda että yleensä se pohjasakka ei omista asuntojaan vaan asuu vuokralla, jonka parhaassa tapauksessa vielä maksaa yhteiskunta. Kyllä siellä varmaan ihan kunnollistakin porukkaa on joukossa, mutta valitettavasti myös aina ne ongelmatapaukset. Ja toistettakoon nyt vielä, että turha siitä on lapsia syyttää, jos vanhemmat ovat mitä ovat. Enää en ikinä elämässäni tee sitä virhettä että ostaisin asunnon/talon jonka vieressä vuokrataloja. Laskee oikeasti asunnon arvoa. Naapurini juuri totesi, että asuttuaan 20 vuotta samassa rivitalossa on viereisen vuokratalon porukasta ollut aina häiriötä ja harmia, vaikka siis porukka vuokratalossa vaihtunut.

Vierailija
6/26 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen töissä ja tosiaan en ole kuplassa. Ongelma on kärjistynyt kouluiässä, kun lasten reviiri kasvaa ja sitä myöten aikuisten ohjaus vähenee. Ei niillä muksuilla ole mitään tapoja. Ei mitään. Sitä "mä en ole sun kaa", "sä et saa kävellä meidän kanssa" jne. tyttöjen peliä pyörittää juuri nämä wt-mammojen kakarat. Kyllä muutkin yrittäisi, mutta niiden kotona opastetaan, puututaan ja vanhemmat näyttää itse asiallista mallia, miten ihmisten kanssa ollaan. Sen sijaan noiden yh-mammojen elämä on itselläkin yhtä draamaa ja hyväksyvät lapseltaan saman draaman. Sen lisäksi lapsia tulee menee... soitetaan kello kahdeksan lauantaina ovikelloa, tungetaan koko päiväksi meille ja äiti on ties missä jne. Miksei näin toimi näiden omistusasuntojen muksut? Ei, koska niiden vanhemmilla on jotain käytöstapoja ja halua panostaa kullannuppujensa kasvatukseen. Ne ihmiset tajuaa sen, että yhteiskunta ei pyöri "minä, minä" -arvojen varassa kuten noiden elättien näkemys maailmaan on. Niitä kiinnostaa vaan oma napa ja ovat sairaan itsekkäitä. Mitään vastuuta ei toisista ihmisistä oteta, ei edes lapsestaan. Toiset vaan on velkaa heille: elättää, hoitaa lapset, ruokkia lapset ja päälle saada paskaa niskaan.

Vierailija
7/26 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

wt, mamma, elätti, yh-mamma....hmmm. Taitaa ap palstailla enemmänkin, ainakin argumentointi on palstan tasoa. :)

Vierailija
8/26 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää ihan vuokratalon asukkaana täysin samat asiat. Ja se, että yksi naapureistamme antaa koiransa kakkia tuohon suurelle nurmialueelle pihassamme, missä lapset leikkivät.

Vierailija
9/26 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun vuokratalossa ja ihan samat on ärsytyksen aiheet täälläkin. Piha on sotkettu, lapset rikkovat kaiken ja käytös on ihan kamalaa. :( Karkkipapereita löytyy rapusta asti, uudehko grillikatos on piirretty tussilla täyteen "homo"-sanoja jne. ja koirat kusetetaan leikkipaikalle.

En anna lasteni leikkiä näiden talojen lasten kanssa, ainakaan niiden jotka käyttäytyvät rajattomasti ja oireilevat. Menemme mielummin kauemmas puistoon tai metsään kävelylle.

Vierailija
10/26 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2013 klo 16:19"]

Minua ärsyttää ihan vuokratalon asukkaana täysin samat asiat. Ja se, että yksi naapureistamme antaa koiransa kakkia tuohon suurelle nurmialueelle pihassamme, missä lapset leikkivät.

[/quote]

Sama ongelma on täälläkin, joskin kaikki asunnot ovat omistusasuntoja ja nuo koiranomistajat asuvat tässä talossa.

Isompi ongelma on silti nuo lapset. Jatkuvalla syötöllä nuo isommat sotkevat pihaa, rikkovat pulloja, notkuvat rappukäytävässä jne.  Ja nuo lapset ovat muuten tuolta okt-alueelta.  

Rikkoisivat omaan pihaansa noita pulloja.....

Vierailija
11/26 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas on ongelmana se, että omakotitalojen lapset kerääntyvät tähän meidän yleiselle pihallemme, koska heillä vaan ei ole omilla pihoillaan tilaa pelata kunnolla palloa tai tehdä ylipäänsä mitään muutakaan. Kun olen heitä kuunnellut tuossa leikin tiimellyksessä, niin luulisi että tällä alueella asuu tosi ongelmaperheitä. Kun vanhemmat eivät ole kuulemassa, niin "hyvienkin perheiden" lapset kiroilevat ja huutavat, rikkovat paikkoja ja ovat kuin sonnit laitumella. Pointti on siis se, että lapset käyttäytyvät eri tavalla silloin, kun vanhemmat näkevät, ja eri tavalla kun omat omassa jengissään. 

Ei tässä maailmassa voi aina väistää (=muuttaa asuinpaikkaa, koulua ja päiväkotia) ja toivoa, että löytää jostain täydellisen maailman. 

Vierailija
12/26 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2013 klo 16:55"]

Meillä taas on ongelmana se, että omakotitalojen lapset kerääntyvät tähän meidän yleiselle pihallemme, koska heillä vaan ei ole omilla pihoillaan tilaa pelata kunnolla palloa tai tehdä ylipäänsä mitään muutakaan.

[/quote]

Älä muuta sano! Minä vietin lapsuuteni omakotitalossa, joka seisoi 2500 neliön tontilla, ja aina oli tilaa leikkiä niin minun yksinäni kuin kavereitteni kanssa. En tajua, miksi lapsiperheet nykyisin tyytyvät joihinkin alle tuhannen neliön tontteihin, joille vielä rakennetaan kolmensadan neliön yksitasoinen talo. Eihän siiinä ole mitään järkeä, ei se ole minkään arvoista! Ei tarvitse mennä edes kauhean kauas kaupunkien keskustoista, kun jo löytyy 2000-2500 neliön tontteja, joihin mahtuu autot ja paatit pihoille ja lapset omaan ympäristöönsä leikkimään. Talot nyt saaattavat olla rintamamiestaloja eivätkä siten niin "hienoja" kuin nykyihminen vaatii, mutta tilaa olla ja elää ainakin riittää.

Vierailija
13/26 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh, huh. Me asumme myös vuokratalossa ja olen ihan korkeasti koulutettukin. Enemmän kuin karkkipaperit leikkipuistossa minua ärsyttää se, että noin idiootti kuin ap on erehtynyt tekemään lapsia. Noin asennevammaisen ihmisen kannattaisi muuttaa lapsineen jonnekkin korpeen. Tunnen kyllä huonosti ja hyvin käyttäytyviä lapsia ja aikuisia, mutta vuokralla asumisella ei ole mitään tekemistä tämän kanssa.

Vierailija
14/26 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaupungissa kyllä huomaa hyvin sen eron siisteydessä kerrostaloalueiden ja omakotitalo- ja rivarialueiden välillä. Siis aivan todella räikeä ero. En tiedä kuka asuu vuokralla ja kuka omistaa, mutta pelkästään talojen perusteella jaottelu on ihan selvää.

Kerrostalojen liepeillä on rähnäistä, puistot täynnä lasinsirpaleita, röökiaskeja, tumppeja, mökääviä teinejä, mopoja jne. Meidän aluella en ole koskaan joutunut miettimään ilkeääkö lapsen lähipuistoon päästää hiekkalaatikolle, koska siistiä on ollut aina. samaten pihat on siistejä, ongelmateinit ei pyöri nurkissa räkimässä ja roskaamassa, mitään kiroamista ei kuulu jne. Sen sijaan naapurit tervehtii, huolehtivat pihojensa kunnosta, ojanpientareetkin on siistitty. Lapsia leikkii yleisillä nurmialueilla, puistossa, pihoillaan jne. ja vaikka leikin äänet kantautuvat kauas, en ole koskaan kuullut mitään kiroilua, ohikulkijoille huutelua jne. samaa ei voi sanoa näistä lähiöistä ja kerrostalomurjuista.

Kai se niin on, että pohjasakka lisääntyy keskenään (koska kukaan muu ei niitä huoli) ja käytös periytyy lapsille. Tuskin ne lapset niitä tupakka-askeja pisin poikin viskoo... voiko olettaa, että lapset laittaa karkkipaperinsa roskikseen jos äiti heittää omansa menemään ja kiroilee päälle?

En ymmärrä miksi pitäisi yrittää saada lapset olemaan kaikkien kanssa kavereita ja olemaan tekemisissä tuon porukan kanssa. Opettaa, että pitää hyväksyä kaikki sellaisena kuin ovat. Hyi helkakri. Ei ikinä. Ei todella tarvitse hyväksyä sellaista pohjasakkaa, joka kiroilee, mökää, räkii, polttaa, juopottelee, terrorisoi naapurustoa, hakkaa ohikulkijoita ja pelottelee mummoja, ja tekee tämän kaiken vielä yhteiskunnan kustantamana. On ihan ok pitäytyä sellaisten ihmisten seurasta, myös koulussa. Minä ainakin ihan avoimesti halveksun kyseistä käytöstä ja en meinaa lasten kuullen esittää tekopyhää ja pitää mitään propagandaa, että kaikki ihmiset on hyväksyttävä. Parempi vain jos oppivat pysymään erossa alimman luokan elätettävistä. Onneksi meidän alueella saa olla rauhassa ja koulukin on kiva. Ehdottomasti muutettaisiin jos lähikouluun tulisi lapsia myös näistä huonomaineisista lähiögetoista.

Vierailija
15/26 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taloyhtiössä ("osakeomistus" rivari) ihan yhtiön asukkaiden lapset heittelee niitä karkkipusseja, purkkia ja sipsipusseja ympäriinsä. Lapset juoksee heti vanhemmille kantelee, kun kauniisti kehottaa siivoamaan jälkensä... Ärsyttää!

Viereisissä vuokrataloissa ihan mukavia hyvin käyttäytyviä lapsia, jotka pysyy omilla pihoillaan ja en ole heidän ikinä nähnyt heittelevän roskia.

Vierailija
16/26 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän naapuri osaketalon poika pyöri pitkiä aikoja meillä ja oli aina tunkemassa meille.Rikkoi löytämiään pulloja meidän pihoille ja valehteli joka asiasta yms.

Ei se asuinpaikka ole lapsen vika ,eikä kasvatus ole lasten vika ,vaan vanhempien.

Miksi se pitää kostaa lapsille?

p.s monissa kaupungin vuokrataloissa asuvista ovat todella hyvä tuloisia ,mutta eivät muuta pois ,koska vuokrat ovat TODELLA edulliset

Vierailija
17/26 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen melko varakas yh-äiti. Asun vuokralla KAUPUNGIN VUOKRATALOSSA, ihan omasta tahdostani :) Mukava rivari, iso piha, kohtuulliset asumiskustannukset, naapurit hiljaisia (vanhuksia). Ja lapset 3kpl kasvatettu kohteliaiksi, tavallisiksi lapsiksi. 

Vierailija
18/26 |
09.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2013 klo 18:40"]

Kyllä meidän naapuri osaketalon poika pyöri pitkiä aikoja meillä ja oli aina tunkemassa meille.Rikkoi löytämiään pulloja meidän pihoille ja valehteli joka asiasta yms.

Ei se asuinpaikka ole lapsen vika ,eikä kasvatus ole lasten vika ,vaan vanhempien.

Miksi se pitää kostaa lapsille?

p.s monissa kaupungin vuokrataloissa asuvista ovat todella hyvä tuloisia ,mutta eivät muuta pois ,koska vuokrat ovat TODELLA edulliset

[/quote]

Mitähän se "hyvätuloinen" tienaa? 3000 peräti?

Vierailija
19/26 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
20/26 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLÄ LÄSSYTÄ.
Itse asut talossa joka on kaupungin VUOKRATONTILLA.
Joten kaupungin piha.
Saa kulkea vapaasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi