23-vuotias ei ole milloinkaan ollut töissä
Kyseessä veljeni tytär. Tutkinto sentään on, opiskeli merkonomiksi peruskoulun jälkeen.
Kun kävin hänen luona syntymäpäiväkahveilla, kysyin missä on töissä, olin aika hämmästynyt kun kertoi ettei missään. Eikö merkonomi papereilla sentään edes jotain myyjän töitä saa? Näinköhän tyttö tipahtaa kohta kokonaan elämään toimeentulotuen varassa, ei mitään työkokemusta koulun jälkeen, eikä sitä ennenkään.
Ehkä olen vanha käpy, mutta olin parikymppisenä jo tehnyt monenlaisia duuneja opiskelun ohessa. Nykyään kai sitten ei tarvitse töissäkään käydä.
Kommentit (338)
Tulonsiirtoja, ilmaista tukea! vastiikeetonta rahaa!
Maataloustuet poistettava suomesta
Kun Suomessa lopetetaan maataloustukien jako, ruoan
hinta laskee ainakin 60%. Maaseudun työpaikat
lisääntyisivät. Ja työttömyys poistuisi Suomesta.
Jotka eivät tule toimeen ilman tukia, myyvät tilansa
sellaiselle yrittäjälle joka pärjää tai myyvät tilansa
valtiolle jota itse kannatan. Valtio palkkaisi omille
tiloille työntekijät. Näin isänmaa pysyy Suomalaisten
omistuksessa. Työntekijät maksavat valtiolle paljon
vähemmän kuin maataloustuet. Maaseudun työttömyys
vähenisi, koska maaseutuyritykset voisivat toimia
3-vuorossa. Ne tiloille töihin joilla ei ole varaa omaan
tilaan. Ammattitaito on varmaa.
Maataloustuki = 39400 /vuosi/tila, tukia hakeneita
maatiloja oli vähän yli 69 000.
Puolison tulot tai omat muut tulot eivät vaikuta tukien
määrään pienentävästi.
Työmarkkinatuki on alle 6000/vuosi ja lisäksi
tarveharkintainen.
Maataloustuki = 11800 /vuosi/työtön, 2 kertaa enemmän
kuin työmarkkinatuki.
Mielestäni aika hyvät tulot vaikka vietäisiin 50% veroa.
Keskiverto maatilallinen tienaa kuukaudessa saman minkä
työtön 17 kk:ssa.
Lynkataan työtön päivässä
Ajattelitteko lynkata julkisesti työttömän päivässä niin kauan kuin klikkauksia riittää?
Tämä kommenttiosaston kotona ei ole ymmärtänyt, että mikään ei estä häntä tekemästä niin. Hän voisi irtisanoutua ja antaa työnsä sitä haluavalle, mutta moraalinen ylemmyys ja marttyyriasenne estävät häntä niin tekemästä. Hän ei myöskään ymmärrä, että kun vastikkeellinen sosiaaliturva tulee, niin hänet todennäköisesti tullaan irtisanomaan ja hän voi päätyä tekemään nykyistä työtään ilman palkkaa. Kun uusi työelämäkokeilu otetaan käyttöön, niin sitten ei makseta edes nykyistä yhdeksän euron päivittäistä kulukorvausta.
Saa nähdä kauanko tämä asenteisiin kohdistuva piilovaikuttaminen jatkuu. Luultavasti niin kauan kuin haluttua raivoa saadaan aikaan. Joka tapauksessa nyt on ihmisten päihin iskostettu ideologinen työttömyys, joka oli ensimmäisenä a kirjoittaneen toimittajan omaa keksintöä.
Työttömien syyttäminen työttömyydestä on yhtä älykästä kuin lattian syyttäminen sen likaisuudesta ja työleiriä kaipaavat eivät tule ajatelleeksi, että he voivat päätyä sinne itse.
Metelin suojassa todelliset yhteisten verovarojen ryövääjät jatkavat tyytyväisinä toimintaansa.
Ei mun 31 vuotias siskonikaan, peruskoulu ainoa käyty koulu.
Alkoi vauvakoneeksi 17 vuotiaana ja sillä tiellä on.. Neljä lasta ja 18 vanhempi mies. Ei niinkään rikas.
Eräässä kansanosassa vain harva on ollut 23-vuotiaana töissä. Vankilassa sitäkin enemmän.
En ole itekkään ollu töissä paitsi 3 eri kertaa alepan kassalla et sain hiukka paremmin äitiys päivärahaa tienatuksi. Lapsia 5 ja ihan hyvin ollaan pärjätty, 2 koiraakin meillä on joiden kanssa riittää mielekästä puuhaa. En ymmärrä että jotain työntekoa niin kovasti pidetään arvossa, elämässä on muitakin arvojakuin työ.
Vierailija kirjoitti:
Eräässä kansanosassa vain harva on ollut 23-vuotiaana töissä. Vankilassa sitäkin enemmän.
Tarkoitatko ammattirikollisia?
Niin. Nykyisin on sukupolvi, joka ei enää suostu tekemään omaa koulutustaan alempaa työtä esim. opiskelujen välissä kesäisin kaupungin työt. Toki on aina myös ollut omien vanhempien kautta pikkurahaa tiennanneita, jotka saa sen työn, koska siihen ei itse tarvitse nähdä vaivaa.
Koetapa, miettikää suvussanne olisiko mahdollista tarjota kesätöitä? Merkonomin tutkinnolla pääsee ens kesäksi Prisman kassalle. Siellä illat ja isoilla Prismoilla yötyöt tuo hyvät rahat. Siihen sit kyllä vähän sisuuntuu ja lähtee ehkä jatkamaan.
Minulla on myös yksi sukulaistyttö, joka on äitinsä esimerkkiä noudattanut. Työnteko ei huvita, jo kolmannessa polvessa.
On näköjään aivan totta, että nimenomaan äidiltä tyttärelle tämä elämäntyyli periytyy, suvun miehet ovat töissä.
Minä tunnen 24-vuotiaan aikuisen naisen, joka lorvii päivät toimeentulotuella. Odottaa isovanhempiensa perintöä.
Ei ole tarkoitus solvata työttömiä. Tiedän, että on olemassa ihmisiä, jotka haluavat tehdä töitä.
Mutta on olemassa myös joukko nuoria ihmisiä, jotka eivät tahdo tehdä töitä, ja sellaiset lusmut eivät ansaitse arvostusta.
Vierailija kirjoitti:
Minä tunnen 24-vuotiaan aikuisen naisen, joka lorvii päivät toimeentulotuella. Odottaa isovanhempiensa perintöä.
Minä tunnen miehen, joka kuulemma sietää vaimonsa työnvieroksuminta vain siksi, että odottaa vaimon vanhempien perintöä.
On itse kertonut tämän.
Suostui jopa menemään naimisiin viisikymppisenä että saa omansa pois sitten joskus.
Tunnen 65v ja 30v naiset jotka eivät ole tehneet päivääkään töitä.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen 65v ja 30v naiset jotka eivät ole tehneet päivääkään töitä.
Onko heillä lapsia?
Oikeasti työttömiä kohtaan on loukkaus, että jotkut lusmut välttelee töihinmenoa.
Näitä loisia on onneksi työttömistä pieni osa ja huonostihan niille joskus käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tunnen miehen, joka kuulemma sietää vaimonsa työnvieroksuminta vain siksi, että odottaa vaimon vanhempien perintöä.
On itse kertonut tämän.
Suostui jopa menemään naimisiin viisikymppisenä että saa omansa pois sitten joskus.
Hyvä että miehetkin hyötyvät naisesta taloudellisesti. Yleensä nainen on se joka elää miehen siivellä.
Entisiin merkonomiammatteihin vaaditaan nykyään vähintään AMK-tradenomin paprut
Vierailija kirjoitti:
Entisiin merkonomiammatteihin vaaditaan nykyään vähintään AMK-tradenomin paprut
Ainakin pk-seudulla Prisman tai Cittarin kassalle pääsee heittämällä merkonomin papereilla. Mutta jos ei huvita niin ei ole pakko.
Taas skitsoaloittaja
rolli on sepustanut tällaisen tarinan tänään.
Kovasti teet kyllä töitä lietsoaksesi kateutta ja vihaa työttömiä köyhiä kohtaan.
Mahtaa tätä työttömät ja köyhät-sitä ja tätä trollii ahistaa todella kovasti
kun kokoajan tekee näitä työtön-köyhät-aloituksia ja ketjuja,joita
sitten käsivatkaten sitä ja silmät kiiluen suu vaahdossa
trollaajaspämmää esiin kokoajan vastailemalla itse itselleen.
Puhutaan sitten myös muista tuista! Kaikki tuet esiin!