Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

23-vuotias ei ole milloinkaan ollut töissä

Vierailija
09.07.2020 |

Kyseessä veljeni tytär. Tutkinto sentään on, opiskeli merkonomiksi peruskoulun jälkeen.
Kun kävin hänen luona syntymäpäiväkahveilla, kysyin missä on töissä, olin aika hämmästynyt kun kertoi ettei missään. Eikö merkonomi papereilla sentään edes jotain myyjän töitä saa? Näinköhän tyttö tipahtaa kohta kokonaan elämään toimeentulotuen varassa, ei mitään työkokemusta koulun jälkeen, eikä sitä ennenkään.
Ehkä olen vanha käpy, mutta olin parikymppisenä jo tehnyt monenlaisia duuneja opiskelun ohessa. Nykyään kai sitten ei tarvitse töissäkään käydä.

Kommentit (338)

Vierailija
261/338 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivousalalla tarvitaan jatkuvasti työvoimaa

Kyllä. Useat ystäväni toimivat siivoojina tai mäkkärissä ensimmäisinä töinään. Itse olin postissa. Kannattaa olla valmis tekemään kaikenlaisia hommia ja olemaan ahkera. Näissä töissä opiskeluaikana näki kaikenlaisia tyyppejä ja tutustui mahtaviin persooniin.

Vierailija
262/338 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin jostain joskus, että meillä on yhä kasvava joukko työkyvyttömiä työikäisiä nuoria aikuisia, pääasiassa mielenterveyden ongelmien takia.

Paska tulevaisuus, köyhyys ja sitä myöten paheneva syrjäytyminen.

Mun lapsi on yksi heistä. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/338 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain ensimmäisen työpaikkani 27-vuotiaana. Toki tämä johtui siitä, että ikävuodet 20-27v opiskelin yliopistossa. Nyt 38-vuotiaana tienaan päälle 80.000 euroa vuodessa.

Jokainen etenee elämässä omaan tahtiin. Tosin tuo syrjäytymiskierre olisi hyvä katkaista mahdollisimman nopeasti.

Vierailija
264/338 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin jostain joskus, että meillä on yhä kasvava joukko työkyvyttömiä työikäisiä nuoria aikuisia, pääasiassa mielenterveyden ongelmien takia.

Tsemppiä, voit vain yrittää tukea lastasi. Onneksi tilanne voi myös muuttua.

Vierailija
265/338 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin nuorena, kannattaa hakea kaikenlaista työtä. Työnantajat yleensä arvostavat sitä, jos cv:sta näkee, että henkilö on on ollut valmis töihin ja kaikki ei ole tullut valmiissa pöydässä.

Itse sain oman alan akateemisen työn ja hr-henkilö sanoi, että erottauduin muista hakijoista laaja-alaisen työkokemuksen vuoksi (kauppa, siivous, mainosten jakelu). Heidän kokemuksensa perusteella oman alan ulkopuolinen työkokemus on hyvä juttu. Tietysti on ymmärrettävää, että aina töitä ei saa. Ja ok tottakai yhtä hyvä työntekijä vaikka ei olisi aiempaa kokemusta.

Vierailija
266/338 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla mahdollisimman ”hyvä” työssään. Olen saanut aina erinomaiset suositukset ja ne ovat kantaneet seuraavaan työpaikkaan. Olin aiemmin aika ujo, etenkin nuorena, mutta työssä olin aina kiitetty.

Vierailija
267/338 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä, voit vain yrittää tukea lastasi. Onneksi tilanne voi myös muuttua.

Kiitos, toivottavasti muuttuu paremmaksi.

Vierailija
268/338 |
27.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP pitäsköhän sun mummo tukkia se turpas ja keskittyä vaikka siihen omaan elämääs?

vaikka ymmärrän ettei siinä mitään mielenkiintoista tapahdu jos se on vaan sitä töissä käymistä

Työntekoa vieroksuvan loisen elämä se vasta mielenkiintoista on, vai mitä?

Vierailija
269/338 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markettien kassoilla olisi hommia.

Joten patista ap sitä lusmuilevaa sukulaisnaista hakemaan töitä vaikka lähimmästä Cittarista

T.kasssatyöntekijä

Vierailija
270/338 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nuoruudessa oli 18v porukkaa sairaseläkkeellä. Jos ei ollut, oli suvun mustalammas

Vierailija
271/338 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeellä 18 vuotiaana?

Vierailija
272/338 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeellä on kiva käydä raveissa...

Vierailija
273/338 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan tuollainen huoleton elämä olla ihan kivaa parikymppisenä, kun voi käydä vanhemmilla ja isovanhemmilla syömässä ja ehkä saada heiltä vähän rahaa yms, mutta entä viiden tai kymmenen vuoden kuluttua?

Cv ammottaa tyhjyyttä, ei toivoakaan päästä töihin, yhteiskunnan huoltosuhde vinoutuu, ei enää riitä maksajia toimeentulotukeen. Haluavatko nämä töitä välttelevät oikeasti elää tulevaisuudessa rutiköyhinä kerjäläisinä?

Vierailija
274/338 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen työpaikan saaminen on kaikkein vaikeinta kun ei ole työkokemusta johon vedota, eikä kokemusta siitä että miten saadaan se työpaikka. Ei voi kuin ihmetellä näitä kommentoijia jotka ihmettelevät miksi hän ei ole aikaisemmin vain mennyt töihin.

Vierailija
275/338 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisen työpaikan saaminen on kaikkein vaikeinta kun ei ole työkokemusta johon vedota, eikä kokemusta siitä että miten saadaan se työpaikka. Ei voi kuin ihmetellä näitä kommentoijia jotka ihmettelevät miksi hän ei ole aikaisemmin vain mennyt töihin.

Ja sekö asiaa auttaa, että jäädään viideksi vuodeksi kotiin lahnailemaan?

Vierailija
276/338 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa opastaa hyvän työhakemuksen ja CV:n tekemisessä ja tehdä edustava profiili Linkediniin. Monet työpaikat pyytävät videohakemuksen niin sellaistakin voi harjoitella sekä puhelimessa itsensä esittelyä/ markkinointia. Usein ei riitä se pelkkä hakemus vaan pitää myös soittaa. Haastatteluun kannattaa valmistautua, netti on täynnä ohjeita ja youtubesta löytyy lisää. Toimistotyöntekijän paikkoja on nyt esim. Helsingissä avoimina, ei kun vain hakemaan. Itse aloitin vuokratyöfirman palkkalistalla ja olen päässyt vakinaiseen työpaikkaan. Kun vain saisi jossakin aloitettua niin siitä on hyvä lähteä ja sillä pohjalla hakea sitten muitakin töitä. 

No CV:n tekeminen on aika helppoa tuotta tytöllä, eihän siihen tule muuta kun merkonomin tutkinto.

Miten on edes mahdollista tehdä CV jos ei ole muuta sisältöä?

Vierailija
277/338 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sekö asiaa auttaa, että jäädään viideksi vuodeksi kotiin lahnailemaan?

Oletko tyhmä?

Vierailija
278/338 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 26 v ja en ole koskaan ollut töissä. Tunnen oloni kotoisaksi samalla lailla töiden ulkopuolella olleiden ja olevien kanssa.

Vierailija
279/338 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 26 v ja en ole koskaan ollut töissä. Tunnen oloni kotoisaksi samalla lailla töiden ulkopuolella olleiden ja olevien kanssa.

Millä elät?

Vierailija
280/338 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin ekan kerran oikeissa töissä 26 vuotiaana. Siihen asti opiskelin.

Peruskoulu

Lukio

Lääkis

Erikoistuminen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi