Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin perustuu se väite, että välinpitämättömyys olisi paras kosto?

Vierailija
09.07.2020 |

Siis tapauksissa, joissa mies on lähtenyt toisen matkaan? Sehän hehkuu onneaan sen uuden kanssa.

Minun tapauksessani sen uuden naisen pitäisi saada tietää millainen pettäjä se on ollut, jo ennen minua. Se olisi hyvä kosto.

Tosin auttaisiko, kun taas tulisi uusi nainen. No parastahan se olisi, että hän itse mokaisi.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihminen ei muutu." Agatha Christie

Vierailija
22/45 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se uusi nainen uskoisi, koska eksä selittäisi kaiken parhain päin (ap on hullu). Mitä todennäköisimmin mies EI ole muuttunut ja kostaa itse itselleen pilaamalla uudenkin suhteen ihan itse.

Voi paremmin, ap! Olet onneksesi päässyt haitallisesta ihmisestä eroon. Toipumiseen menee aikaa, mutta olet oikealla tiellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se uusi nainen uskoisi, koska eksä selittäisi kaiken parhain päin (ap on hullu). Mitä todennäköisimmin mies EI ole muuttunut ja kostaa itse itselleen pilaamalla uudenkin suhteen ihan itse.

Voi paremmin, ap! Olet onneksesi päässyt haitallisesta ihmisestä eroon. Toipumiseen menee aikaa, mutta olet oikealla tiellä.

Joo, ehkä ennemmin tai myöhemmin nämä valheet paljastuu, tiedän nimittäin ettei ex sille uudelle todellisesta minästään kerro. Eihän se minullekaan kertonut suhteemme alussa. Juuri luin listaa exäni valheista, mitä oli matkan varrella ollut ja nämä siis ihan todistettuja valheita, ei toisilta kuultuja.

ap

Vierailija
24/45 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ehkä ennemmin tai myöhemmin nämä valheet paljastuu, tiedän nimittäin ettei ex sille uudelle todellisesta minästään kerro. Eihän se minullekaan kertonut suhteemme alussa. Juuri luin listaa exäni valheista, mitä oli matkan varrella ollut ja nämä siis ihan todistettuja valheita, ei toisilta kuultuja.

ap

Myönnän että nyt olen vähän vaikeammilla vesillä "katkeruuteni" kanssa (mikä nyt perustuu siihen uskomukseen, että tuon naisen kanssa mies onnistuu, mua hän ei rakastanutkaan vaikka  sanoi..) koetaan nyt keskittyvä vaikka hetki kerrallaan muuhun ja itseeni ja hyvinvointiini kuin siihen, että mitähän tälle miehelle [miehen kuvatukselle] tapahtuu.

ap

Vierailija
25/45 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin helposti noilla kaikenmoisilla kostojutuilla saa vaan itsensä näyttämään epätoivoiselta, mustasukkaiselta sekopäiseltä ripustautujalta, josta exän pitäisikin olla onnellinen kun pääsi eroon. Eli lähinnä vaan nolaa itsensä vaikka asia olisikin jotain ihan muuta. Kuinka säälittävältä esim nää julkkisten itkemiset lehdissä sen toisen kuspäisyydestä näyttää? Harvoin niitä kehutaan, että hyvä juttu kun toit esiin. Saa vaan näyttämään typerältä ja katkeralta.

Paras kosto on mennä elämässä eteenpäin, unohtaa mennyt ja nauttia täysin siemauksin omasta elämästä. Oikein hehkua onnea itse.

Vierailija
26/45 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehen uusi nainen uskoisi sinua, ethän itsekään uskonut että mies olisi kusipää kun menit hänen kanssaan yhteen?

Vierailija
27/45 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin helposti noilla kaikenmoisilla kostojutuilla saa vaan itsensä näyttämään epätoivoiselta, mustasukkaiselta sekopäiseltä ripustautujalta, josta exän pitäisikin olla onnellinen kun pääsi eroon. Eli lähinnä vaan nolaa itsensä vaikka asia olisikin jotain ihan muuta. Kuinka säälittävältä esim nää julkkisten itkemiset lehdissä sen toisen kuspäisyydestä näyttää? Harvoin niitä kehutaan, että hyvä juttu kun toit esiin. Saa vaan näyttämään typerältä ja katkeralta.

Paras kosto on mennä elämässä eteenpäin, unohtaa mennyt ja nauttia täysin siemauksin omasta elämästä. Oikein hehkua onnea itse.

Joo aloituksessa jo vähän itsekin vihjasin, ettei kostolla edistä mitään. Ja tilaisuutta tähän "hienovaraiseen" kostoon ei välttämättä tule koskaan. Se ei saa mua näyttämään hullulta tiedän sen. Mutta exät tuntien se voi siitäkiin selvitä kuin koira veräjästä. Hän kyllä tuntee minut ja voi tätä pelätäkin.

Mutta joo. Nyt ei kovin onnelliselta tunnu ja että voisin exän unohtaa. Nyt tuntuu ihan kuin olisin menettänyt jonkun suurenmoisen ihmisen. Vähän aikaa vaan auttoi noiden valhdeiden lukeminen.

Ehkäpä se onnellisuus tässä löytyy.. Kiitos tsempeistä.

ap

Vierailija
28/45 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras "kosto" on itse puhjeta kukkaan. Ja löytää mies, jolla ei oo samoja piirteitä, kun exällä 😍

Vierailija
29/45 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin sinäkään ap olit ex miehesi ensimmäinen? Kuinka mones olit listalla? Mikä laittaa siis luulemaan, että kukaan olisi teistä muuta kuin hetken käyttötavara?

Vierailija
30/45 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin sinäkään ap olit ex miehesi ensimmäinen? Kuinka mones olit listalla? Mikä laittaa siis luulemaan, että kukaan olisi teistä muuta kuin hetken käyttötavara?

Hänellä oli piitkä suhde ennen mua.. tosin paljastu että siinäkin oli ollut salasuhde ja pettämistä. Tiedä vaikka sitten enemmänkin.  Varmaan pitäisi "ykkösnaista", mutta etteikö pettäisi sen lisäksi myös - siitä ei voi olla varma.

ap

Vierailija
31/45 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli joskus todella lyhyt suhde ( jos sitä voi edes suhteeksi sanoa) erään miehen kanssa, johon ihastuin ihan silmittömästi. Tämä kuitenkin päätti lopettaa orastavan suhteen sikseen ja kyseli voitaisiinko olla vain kavereita. Tunteideni puolesta mun olisi tehnyt mieli vetää kunnon draamailut ja vuodatukset, olin silloin muutenkin tosi epätasapainoinen nuori ihminen, mutta päätin että kerrankin teen tämän oikein ja annan olla. Yksi asia mistä voin olla ylpeä elämässäni. Vastasin miehelle, että ymmärrän ja ollaan vain kavereita enkä enää koskaan laittanut hänelle mitään viestiä. Kesti aivan äärettömän pitkään ennen kuin pääsin yli tästä ihmisestä, nykyään en edes haluaisi olla hänen kanssaan vaikka minusta kiinnostuisikin. 

Noin puoli vuotta tämän "jättämisen" jälkeen kyseinen mies laittoi mulle viestiä facebookissa ja kyseli kuulumisia. Ehkä hieman nautin tilanteesta kun en vastannut siihen mitään, mutta lähinnä suojelin itseäni siltä etten vaan saisi uusia tunteita häntä kohtaan. 

Järkevintä mitä ikinä olen tehnyt elämässäni.

Vierailija
32/45 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänellä oli piitkä suhde ennen mua.. tosin paljastu että siinäkin oli ollut salasuhde ja pettämistä. Tiedä vaikka sitten enemmänkin.  Varmaan pitäisi "ykkösnaista", mutta etteikö pettäisi sen lisäksi myös - siitä ei voi olla varma.

ap

Aivan, eli hän on patologinen valehtelija ja pettäjä. Parisuhde on hänelle pelkkä normaaliuden kulissi. Ap. Tunteesi on normaaleja ja kuulostat lähinnä traumatisoituneelta ihmiseltä enemmän kuin eronneelta. Sinä et kaipaa tuota miestä, vaan sinulla on trauma. Keskityt sen käsittelyyn. Sinussa on kaikki ok, etkä olisi omalla toiminnallasi mitenkään voinut vaikuttaa hänen läpimätään luonteeseensa. Hän on nyt uuden naisen murhe, mielipaha ja kriisi. Elämänkoulu. Ei enää sinun.

Vierailija
33/45 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Aivan, eli hän on patologinen valehtelija ja pettäjä. Parisuhde on hänelle pelkkä normaaliuden kulissi. Ap. Tunteesi on normaaleja ja kuulostat lähinnä traumatisoituneelta ihmiseltä enemmän kuin eronneelta. Sinä et kaipaa tuota miestä, vaan sinulla on trauma. Keskityt sen käsittelyyn. Sinussa on kaikki ok, etkä olisi omalla toiminnallasi mitenkään voinut vaikuttaa hänen läpimätään luonteeseensa. Hän on nyt uuden naisen murhe, mielipaha ja kriisi. Elämänkoulu. Ei enää sinun.

Joo olen traumatisoitunut sekä lapsena ja mielestäni tuossakin mitä mies minulle teki.

Jospa saan homman kondikseen. Käyn kyllä terapiassakin. Kiitos.

Ap

Vierailija
34/45 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittämällä kostaa et muuta kuin todista, että olet vieläkin kiinni menneessä. Ja uutta naista lähinnä säälittää, jos käyt hänelle selvittämään mitään pettämisiä. Ei rakastunutta kiinnosta. Teet vain pellen itsestäsi.

Jotain hienovaraisempaa vihjailua miehen todellisesta luonteesta meinaan.

Ap

Rakastuneena ei usko, mä kerroin tälle uudelle, että se ei sullekkaan tule uskollinen olemaan, hän oli eri mieltä, no mies petti mun kanssa ja useamman kerran

Vierailija
35/45 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, oo vaan onnellinen että sun ongelmat on nyt siirtyny ihan toiseen osotteeseen. Vaikka on olemassa pieni mahdollisuus että eksäs kasvais ja lopettais vehkeilyn ja valehtelun, niin todennäköisempää on että samat säröt ilmestyy siihen uuteen ihanaan suhteeseen. Ennemmin tai myöhemmin. Ja se ei oo enää sun ongelma. :) Nauti.

Vierailija
36/45 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Joo olen traumatisoitunut sekä lapsena ja mielestäni tuossakin mitä mies minulle teki.

Ap

Varmasti saat. Tsemppiä!

Vierailija
37/45 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulla oli joskus todella lyhyt suhde ( jos sitä voi edes suhteeksi sanoa) erään miehen kanssa, johon ihastuin ihan silmittömästi. Tämä kuitenkin päätti lopettaa orastavan suhteen sikseen ja kyseli voitaisiinko olla vain kavereita. Tunteideni puolesta mun olisi tehnyt mieli vetää kunnon draamailut ja vuodatukset, olin silloin muutenkin tosi epätasapainoinen nuori ihminen, mutta päätin että kerrankin teen tämän oikein ja annan olla. Yksi asia mistä voin olla ylpeä elämässäni. Vastasin miehelle, että ymmärrän ja ollaan vain kavereita enkä enää koskaan laittanut hänelle mitään viestiä. Kesti aivan äärettömän pitkään ennen kuin pääsin yli tästä ihmisestä, nykyään en edes haluaisi olla hänen kanssaan vaikka minusta kiinnostuisikin. 

Noin puoli vuotta tämän "jättämisen" jälkeen kyseinen mies laittoi mulle viestiä facebookissa ja kyseli kuulumisia. Ehkä hieman nautin tilanteesta kun en vastannut siihen mitään, mutta lähinnä suojelin itseäni siltä etten vaan saisi uusia tunteita häntä kohtaan. 

Järkevintä mitä ikinä olen tehnyt elämässäni.

Niin, no. Mä ihastuin parikymppisenä erääseen nuoreen kundiin aivan täysillä. Tein heti kättelyssä selväksi ihastukseni. Hän ei lämmennyt yhtä nopeasti, lähinnä oudoksui mun hyökkäävää käytöstä. Tulkitsin tämän niin ettei hän halua suhdetta kanssani. Tapailimme kuitenkin tiiviisti. Kaikki ympärillä ihmettelivät kuviota. Hänellä oli tapana sanoa, ettemme seurustele koska minä en halua, ja minä kai sitten samaa toisinpäin. Tulkitsin asian niin että oikeasti hän ei halua seurustella. Jossain vaiheessa hän alkoi seurustella toisen naisen kanssa, ja minäkin sitten rakastuin toiseen.

Vuosia myöhemmin jutellessamme selvisi, että oikeasti olimme olleet kumpikin hulluina toisiimme. Mutta olen ihan tyytyväinen että meillä tämä meni näin. Jäi kauniita muistoja, ja olemme edelleen hyvissä väleissä. En usko että meistä olisi mitään onnellista pariskuntaa loppuelämäksi tullut.

Vierailija
38/45 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ap

Monesti ihmiset toistaa parisuhteiden kautta lapsuuden traumojaan. Jos siellä oli hylkäämistä, kiintymyksessä turvattomuutta jne. Niin todennäköisesti valitset kumppanin jonka kanssa pääset toistamaan tätä traumaasi.ihminen kun toistaa samaa virhettä niin pitkään että sen on lopulta käsiteltävä syy miksi niin tekee. Se on trauman tapa vaatia sinua käsittelemään se pois alitajunnastasi.

Vierailija
39/45 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ap

Monesti ihmiset toistaa parisuhteiden kautta lapsuuden traumojaan. Jos siellä oli hylkäämistä, kiintymyksessä turvattomuutta jne. Niin todennäköisesti valitset kumppanin jonka kanssa pääset toistamaan tätä traumaasi.ihminen kun toistaa samaa virhettä niin pitkään että sen on lopulta käsiteltävä syy miksi niin tekee. Se on trauman tapa vaatia sinua käsittelemään se pois alitajunnastasi.

No siis mulla oli ihan hemmetin sekava ja traumaattinen lapsuus - ei vaan yhtä traumaa. En tiedä oikein miten käsitellä trauma. Sen nyt tiedän että ainakin alitajuntaa pitää muokata, siellä on uskomattoman paljon vääriä uskomuksia.

Sen ymmärrän ihan terapiani kautta, että haen tuttuutta noista parisuhteista.

Ap

Vierailija
40/45 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ eli varmaan oikeanlainen suhde tuntuisi mulle jokseenkin vieraalta.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä