Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini ei suostu hakemaan töitä.

Vierailija
09.07.2020 |

Täyttää ensikuussa 19v ja kirjoitukset syyskuussa ohi, siinä olis rapiat 4kk aikaa olla ennen armeijaa eikä mielestäni voi vain olla ja lösmötä kotona, pelailla yms.

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kurja tilanne, mutta et voi asialle mitään. Nuori elää omaa elämäänsä etkä sinä voi pakottaa häntä hakemaan töitä tai tekemään niitä.

Komppaan aiempaa vastaajaa: annat nuorelle vain perusasiat eli asumisen ja ruoat, mutta et mitään ekstraa, kuten bensiinirahoja tms.

Kerran kotona asuu niin kyllä, vanhemmat voi sanoa että mee töihin ja osallistu elämisen kustannuksiin tai muuta helvettiin täältä.

Poika on vielä opiskelija, kuten varmaan osasit lukea ja ymmärsit. Hänellä on ylioppilaskirjoituksia vielä syksyllä.

Kuka lastaan rakastava vanhempi voisi ikinä käskeä lastaan muuttamaan helvettiin? Nuorta autetaan tietenkin, rohkaistaan ja tuupataan ystävällisesti eteenpäin, mutta mihinkään helvettiin ei käsketä.

Lastaan rakastava ei passaa lastaan piloille niin että se ei pärjää elämässä.

Näin se on! Kersat vaan ulos heti kun lapsilisien maksu loppuu! Siihen loppuu myös ystävälliset tunteet ja päästetään valloilleen musta viha.

Laitetaan vielä 18 vuotta loisineelle paskiaiselle lasku perään, että tietää, mitä tuli vanhemmilleen maksamaan!

Tää. Täynnä vihaa olevia boomereita puolet tämän palstan käyttäjistä. Potkittu varmaan ulos heti kun täytetty 17 ja sanottu että jos tulette takaisin niin tulee haulikosta.

Surullinen maa.

Vierailija
42/102 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua! Maa tuhoutuu ja nuori menee ihan pilalle jos se inttiä vielä 4kk odotellessaan asuu kotona sen sijaan että väkisin heitetään se kadulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kurja tilanne, mutta et voi asialle mitään. Nuori elää omaa elämäänsä etkä sinä voi pakottaa häntä hakemaan töitä tai tekemään niitä.

Komppaan aiempaa vastaajaa: annat nuorelle vain perusasiat eli asumisen ja ruoat, mutta et mitään ekstraa, kuten bensiinirahoja tms.

Kerran kotona asuu niin kyllä, vanhemmat voi sanoa että mee töihin ja osallistu elämisen kustannuksiin tai muuta helvettiin täältä.

Poika on vielä opiskelija, kuten varmaan osasit lukea ja ymmärsit. Hänellä on ylioppilaskirjoituksia vielä syksyllä.

Kuka lastaan rakastava vanhempi voisi ikinä käskeä lastaan muuttamaan helvettiin? Nuorta autetaan tietenkin, rohkaistaan ja tuupataan ystävällisesti eteenpäin, mutta mihinkään helvettiin ei käsketä.

Lastaan rakastava ei passaa lastaan piloille niin että se ei pärjää elämässä.

Näin se on! Kersat vaan ulos heti kun lapsilisien maksu loppuu! Siihen loppuu myös ystävälliset tunteet ja päästetään valloilleen musta viha.

Laitetaan vielä 18 vuotta loisineelle paskiaiselle lasku perään, että tietää, mitä tuli vanhemmilleen maksamaan!

Lapsen häätäminen elämään omaa elämää on suurinta rakkautta 👌

Vierailija
44/102 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sana kiirii aika nopeasti vaikka olisi iso paikkakunta. Kohta kaikki tietää että pentua ei kiinnosta työnteko, eikä sille enää mitään tarjotakaan.

Joo, täällä Helsingissäkin jatkuvasti kiirii semmoisia sanoja, että ei se Jenna halua tehdä töitä eikä Veetikään. Ihan joutuu käyttämään korvasuojuksia, kun niin sanat kiirivät!

Vierailija
45/102 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on töitä tarjottu. On ollu polttopuiden tekoa,talojen remontointia,ruohonleikkuuta,lumen auruuta,teiden kunnostamista,kauppa+asiointikuskin hommia.. Kaikenlaista jopia ollu. En ole koskaan töitä hakenu,mulle on tarjottu niitä. Joskus on maksaneet rahapalkan,joskus olen saanut talossa ylöspidon eli sapuskat jne. Ihan hyvin olen pärjännyt näin.

Terveisin Mies 42 v.

Vierailija
46/102 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sana kiirii aika nopeasti vaikka olisi iso paikkakunta. Kohta kaikki tietää että pentua ei kiinnosta työnteko, eikä sille enää mitään tarjotakaan.

Maailma on muuttunut, Eskoseni.

Nykyään ei paremmallekaan tekijälle tulla kotiin tarjoamaan hommia.

Vierailija
47/102 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei hae töitä, kyllä meillä kotona riittäisi tekemistä päiviksi. Tekisin selväksi, että 19-vuotias, kotona päivät pitkät oleileva aikuinen hoitaisi huushollin siihen kuntoon, ettei meidän muiden tarvitsisi tehdä mitään, sen kun vaan saapyisimme valmiiseen ruokapöytään ja puhtaaseen kotiin. Voisi alkaa työt kodin ulkopuolella kiinnostamaan hyvin äkkiä.

Tämä! Ei täysi-ikäisen todella tartte lorvia vanhempien täyshoidolla tekemättä itse yhtään mitään!!!

Kuulostaa hälyttävältä, ettei edes hae töitä. Ymmärtäisin, jos olisi hakenut, mutta ei vaan olisi saanut töitä. Silti hän on aikuinen, ja hänen on kannettava yhtälainen vastuu kodin ylläpidosta.

Näin meidän kersat on kasvatettu. Kaikki lentäneet pesästä ikävuosina 18-20v.

Vierailija
48/102 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on töitä tarjottu. On ollu polttopuiden tekoa,talojen remontointia,ruohonleikkuuta,lumen auruuta,teiden kunnostamista,kauppa+asiointikuskin hommia.. Kaikenlaista jopia ollu. En ole koskaan töitä hakenu,mulle on tarjottu niitä. Joskus on maksaneet rahapalkan,joskus olen saanut talossa ylöspidon eli sapuskat jne. Ihan hyvin olen pärjännyt näin.

Terveisin Mies 42 v.

Voi Pertti-kulta, onko taas tabletit unohtuneet? Onhan sulla ikää jo tuplasti tuon 42 vuotta.

Vai olet saanut talosta ylöspidon? 😂😂😂😂😂

Vierailija
49/102 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä antaisin pitää vähän lomaa ennen inttiä. Ei ole mun mielestä niin vakavaa. Mutta kaikilla meillä on omat periaatteet.

Vierailija
50/102 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi asuu vielä kotona? Pois vaan, omilleen!

Ei ole olemassa mitään järkevää perustetta hankkia omaa asuntoa ennen armeijaa.

Vierailija
51/102 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on maailma muuttunut, vaikken itsekään ole kovin vanha... Mun ikäluokassa kaikki tuntemani pyrki nimenomaan aina saamaan lisätienestiä, jotta olis varaa muuttaa omilleen HETI täysi-ikäistymisen jälkeen, tai siis niin pian kuin mahdollista! :O

Ei tullut mieleenkään hukata 4kk vaan makaamalla kotona! Itse menin inttiin kirjoitusten jälkeisenä kesänä. Sen kevään tein töitä kirjoitusten ohessa, ja kesäkuun kokonaan, jotta sain kerättyä pesämunaa omaa kämppää varten jonne muuttaisin, kun pääsisin intistä. Tein välillä töitä myös lomilla :D

Eikä se työnteko ollut mikään rasite, vaan se koettiin velvollisuutena ja etuoikeutena, kun sai itse tienattua rahansa!

N31

Vierailija
52/102 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei hae töitä, kyllä meillä kotona riittäisi tekemistä päiviksi. Tekisin selväksi, että 19-vuotias, kotona päivät pitkät oleileva aikuinen hoitaisi huushollin siihen kuntoon, ettei meidän muiden tarvitsisi tehdä mitään, sen kun vaan saapyisimme valmiiseen ruokapöytään ja puhtaaseen kotiin. Voisi alkaa työt kodin ulkopuolella kiinnostamaan hyvin äkkiä.

Tämä! Ei täysi-ikäisen todella tartte lorvia vanhempien täyshoidolla tekemättä itse yhtään mitään!!!

Kuulostaa hälyttävältä, ettei edes hae töitä. Ymmärtäisin, jos olisi hakenut, mutta ei vaan olisi saanut töitä. Silti hän on aikuinen, ja hänen on kannettava yhtälainen vastuu kodin ylläpidosta.

Miksi noin paljon alapeukkuja? Ihanko tosissaan jengi on sitä mieltä, ettei täysikäsen tartte ottaa kontilleen mitään velvollisuuksia, edes kotitöitä!?!

Vierailija
53/102 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo on maailma muuttunut, vaikken itsekään ole kovin vanha... Mun ikäluokassa kaikki tuntemani pyrki nimenomaan aina saamaan lisätienestiä, jotta olis varaa muuttaa omilleen HETI täysi-ikäistymisen jälkeen, tai siis niin pian kuin mahdollista! :O

Ei tullut mieleenkään hukata 4kk vaan makaamalla kotona! Itse menin inttiin kirjoitusten jälkeisenä kesänä. Sen kevään tein töitä kirjoitusten ohessa, ja kesäkuun kokonaan, jotta sain kerättyä pesämunaa omaa kämppää varten jonne muuttaisin, kun pääsisin intistä. Tein välillä töitä myös lomilla :D

Eikä se työnteko ollut mikään rasite, vaan se koettiin velvollisuutena ja etuoikeutena, kun sai itse tienattua rahansa!

N31

Älä nyt hyvä kanssaihminen jauha paskaa. Voin keskiluokkaisena 90-luvun kasvattina itsekin sanoa että ei ketään "potkittu heti täysikäisenä" ulos, vaan useimmat ihan rauhassa opiskelivat, kävivät intit jne. ja pois muutettiin kuka 20, kuka 21, 22, 23 iässä jne., muutama saattoi jokusen vuoden pidempään säästää asunnon käsirahaa varten.

Vain jossain w´t-perheissä potkitaan heti samana päivänä ulos kun täyttää 18 ja sanotaan että olet nyt omillasi. Mitä järkeä on kasvattaa lapsi jos aikoo kohdella sitä noin sillä sekunnilla kun se täyttää jonkun päästä keksityn lakipykälän rajan?

Vierailija
54/102 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N31

Hmm, nyt teen aika villin veikkauksen... Sinä et ole tuntenut ihan kaikkia ikäryhmäsi ihmisiä. Rohkenen väittää - ja tiedän tekeväni todella yllättävän väitteen - että edes sinun ikäisissäsi jokainen tyyppi ei ole ollut yhtä innokkaasti astumassa omaan elämään kuin sinä ja kaverisi.

Vierailija
55/102 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takavarikoi tietsikka (läppäri) ja vie sen sohva pois. Kyllä sitten,, jämpti töitä löyttyy.. Ei muutaku hienot vaatteet ja reippalla asenteella kyselemään töitä.

Vierailija
56/102 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N31

Jo on maailma muuttunut! Nykyään jo kolmekymppinen (en siis yleistä muihin) kirjoittaa kuin mummo eli hämmästelee nykynuoria.

Ennen ei tällaista ollut.

N54

Vierailija
57/102 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi noin paljon alapeukkuja? Ihanko tosissaan jengi on sitä mieltä, ettei täysikäsen tartte ottaa kontilleen mitään velvollisuuksia, edes kotitöitä!?!

Alapeukut tulivat siitä sävystä, millä puhut omista lapsistasi.

Eiköhän me likipitäen kaikki olla kuitenkin yhtä mieltä siitä, että nuoren pitäisi yrittää hakea töitä ja että hänen olisi osallistuttava kodinhoitoon samalla tavoin kuin muunkin perheen.

Vierailija
58/102 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takavarikoi tietsikka (läppäri) ja vie sen sohva pois. Kyllä sitten,, jämpti töitä löyttyy.. Ei muutaku hienot vaatteet ja reippalla asenteella kyselemään töitä.

Ihanaa, tää hemmo täytyy palkata te-toimistoon työelämävalmentajaksi! Saadaan kertalaakista työttömyyskäyrät alenemaan.

Vierailija
59/102 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N31

Älä nyt hyvä kanssaihminen jauha paskaa. Voin keskiluokkaisena 90-luvun kasvattina itsekin sanoa että ei ketään "potkittu heti täysikäisenä" ulos, vaan useimmat ihan rauhassa opiskelivat, kävivät intit jne. ja pois muutettiin kuka 20, kuka 21, 22, 23 iässä jne., muutama saattoi jokusen vuoden pidempään säästää asunnon käsirahaa varten.

Vain jossain w´t-perheissä potkitaan heti samana päivänä ulos kun täyttää 18 ja sanotaan että olet nyt omillasi. Mitä järkeä on kasvattaa lapsi jos aikoo kohdella sitä noin sillä sekunnilla kun se täyttää jonkun päästä keksityn lakipykälän rajan?

En missään kohtaa sanonut, että minut tai tuttuni olisi vanhempien toimesta "potkittu pois" kotoa heti täysi-ikäistyttyä - korostin, että halu muuttaa omilleen (ja tienata rahaa) lähti kaikilla ihan itsestä!

N31

Vierailija
60/102 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elatusvelvollisuus jatkuu lain mukaan, jos menee opiskelemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän