Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omalla rahalla ryypätään ja isi maksaa bensat ja äiti ruuan..

Vierailija
07.05.2013 |

Miten tämän kierteen saa katkaistua? Kun pojalle sanoo, ettemme isänsä kanssa halua rahoittaa hänen ryyppäämistään, on vastaus "ei tarviikaan, kyllä mä juomiseni itse maksan". Sitten kuitenkin on matti kukkarossa ja tarvii bensarahaa, että pääsee kouluun eikä ruokaakaan ole varaa maksaa. Omaa lastaan ei voi ottaa luokseen kun ei ole rahaa. Pikavippimaksut lankeaa vanhemmille joka kuukausi. Ärsyttää. Tekisi mieli vaan sanoa, että niin makaa kuin petaa mutta toisaalta ei ole sydäntä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm..(asuuko teillä vai omassa kämpässä? ja käykö töissä rahoittamassa opiskeluaan vai mistä saa ryyppyrahat?. Pikavippikielto tulee kun annatte mennä ulosottoon, ei saa otettua sellaisia lisää ja voitte sitten avustaa kyllä ulosottojen maksussa jos haluatte. Mutta kaikein kaikkiaan   teillä on 2 vaihtoehtoa.

1. Jatkatte aikuisen ihmisen paapomista lopun elämäänne.

2. teette kertaheitolla lopun tuosta ja sanotte että aikuisen on huolehdittava itsestään, te olette kasvattaneet sen 18 vuotta ja vähän päälle. nyt riittää, teillä on oikeus käyttää rahanne niinkuin itse haluatte ja rupeatte vaatimaan vuokraa tai että muuttaa omaan kämppään.

Mä toisaalta ymmärrän että haluatte auttaa niin kauan kuin opiskelee ja niin minäkin meinaan omiani auttaa mutta rajansa kaikella. Meet sen lapsen kanssa pankkiin tekemään suoravelotus sopimuksen jolla joka kuukausi sulle siirtyy ruokarahaa ja vuokrarahaa sen omista.

Vierailija
2/9 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisen pitää vastata omasta elämästään. Miten poika voi oppia jos aina pelastatte? Ymmärrän, että tuntuu pahalta, mutta teette karhunpalveluksen hyysäämällä. Kuka rahoitti sinun ja miehesi elämän kun muutitte omillenne?

Mulla oli vastaavanlainen kaveri nuorempana. Opintotuki meni huvituksiin (opiskeli pitkään kun oli mukavaa). Lisäksi retosteli kuinka hän kyllä saa opintotuen riittämään matkusteluunkin. Joo-o, riittäähän se kun laittaa säästöön ja on sitten käsi ojossa äiti, mä tarviin ruokaa, e-pillereitä, laskut pitäis maksaa jne.

Nyt otat itseäsi niskasta kiinni ja annat pojan tehdä saman itselleen. Varmana tulee tuntumaan pahalta, mutta ei nytkään kivalta taida tuntua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen poika? Ja on minkä ikäinen tahansa, lopetatte sen hyysäämisen. Ehkä nälkä, tyhjä tankki ja luottotietojen menetys pistää miettimään asioita paremmin.

Vierailija
4/9 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotiedot lienee jo menneet; aikanaan taattiin pankkilaina, että saisi pikavippikierteen katki. No, velkaantui lisää vaikka puhe nimenomaan oli että hakee itse itsensä luottokieltoon. Asuu omillaan, vuokran maksaa sossu. Aikoinaan lopetti amiksen ja meni töihin "tienaamaan"; kuinka ollakaan pomo oli v- mäinen ja työpaikka muutenkin syvältä joten irtisanoutui. Oli kuitenkin suuret luulot itsestä ja omasta kysynnästä työmarkkinoilla. Järkipuhe ei auttanut. Meille tekee pieniä "palveluksia" mm. auton pesua, renkaan vaihtoa jne. että saadaan edes vähän vastinetta rahoillemme. Nyt käy työllistämisohjelmaan kuuluvaa koulua, mutta motivaatiosta en ole varma. Rahaa saa siis sossusta ja meiltä (vain vähän ja tarkkaan harkiten). Saattaapi silloin tällöin tehdä jotain pientä mistä tulee kymppi tai kaksi mutta ne menee siis lähinnä baariin. Pienelle lapselleen ei voi hankkia mitään, ei edes ottaa luokseen kun ei ole vaippoja eikä ruokaa. Prkl, että pistää vihaksi vaikka kyse on omasta lapsesta.

t. Ap

Vierailija
5/9 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teette karhunpalveluksen. Olin aikanaan naimisissa tällaisen miehen kanssa. Hän siis oli tottunut siihen, että vanhemmilta etenkin äidiltä tuli aina ylimääräistä rahaa. Elintasomme oli siis mitoitettu sen mukaan, että kävimme jopa jo molemmat töissä ja sitten sitä ekstraa tuli miehen äidiltä. Minulle, joka oli tottunut säästämään ja tulemaan omilla toimeen, tämä oli kova paikka enkä siihen lopulta tottunutkaan. 

Vierailija
6/9 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollanen loppuu kun sille laittaa pisteen. Kusessa on jos ei opi ajoissa. Tiedän yhden kolmikymppisen joka teki tuota samaa, sai ilmaiset ruuat ja bensat ja ryyppäsi omilla rahoillaan ja pikavippirahoilla. Kun rahahanat meni kiinni niin kas kun alkoi töihinmeno kiinnostaa, väheni se ryyppääminenkin.

Jos rakastatte lastanne, ette tee elämää liian helpoksi.

Vierailija
7/9 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun suostutte tuohon rahoittatte sitä ryyppäämistä. Eli sanot pojalle että nyt ryyppämisen rahoittaminen loppuu ja se tarkoittaa sitä että bensaan, ruokaan ja velkoihin ei myöskään saa enää rahaa. Ehkä ryhdistäytyy jossain vaiheessa. Niin kauan jatkaa tuota kun suostutte sitä rahoittamaan.

Vierailija
8/9 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex mies ja sen veli oli tuollaisia. Vieläkin neljääkymppiä lähestyvällä monen lapsen isällä on vanhempiensa kustantama auto, vanhempansa maksaa sen korjaus- ja osamaksut. Hän on liian hieno tavallisiin töihin, koska on taiteilija eikä mikään tavis. Kävisi ylpeyden päälle käydä tavisduunaritöissä, muttei kuitenkaan elellä vanhempiensa rahoilla.

Oman lapseni olen kasvattanut täysin eri tavalla. Työnteon aloitti 12v ja omilla rahoillaan hankkinut uusimmat älypuhelimet, läppärit ym. Osti jopa äitilleen äitienpäivälahjaksi älypuhelimen:') 18v:na sai jo vakituisen työpaikan ja kotiin maksanut asumiskulujaan heti 18v täytettyään. Olen aivan älyttömän ylpeä pojastani:')

On se myös luonnekysymys eikä vaan kasvatuksesta kiinni, mutta älä missään tapauksessa kustanna aikuisen lapsen elämistä. Voithan antaa synttärinä ja jouluna rahaa lahjaksi, mutta älä ole raha-automaatti. Lapsenlapsellasi on luuserifaija, mutta voit edesauttaa vastuuntunnon heräämistä sillä että joutuu vihdoin olemaan aikuinen ja vastaamaan teoistaan itse.

Vierailija
9/9 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika siis opiskelee, hyvä. Mikä tässä on ongelma? Aivan normaali ns. paremman perheen kuvio - voitte olla ylpeitä itsestänne.