Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

M41 pohtii avioeroa

Vierailija
08.07.2020 |

Eli elän sinänsä "ihan kivassa" avioliitossa. Kaksi suloista alakouluikäistä lasta. Ei taloudellisia huolia. Ei fyysistä tai henkistä väkivaltaa. Ei päihteitä merkittävissä määrin. Mutta. Avioliitto on rakkaudeltaan kuollut. Olemme kuin sisarukset. On yritetty parisuhdelomia, ei vaimo oikein innostu. Terapia-ajatuksesta ynähtelee. Seksiä kerran kuussa minun aloitteestani, vaimo passiivinen.

Haluaisin vielä kokea rakkautta ja intohimoa. Samalla mietin, eroaisinko liian helpolla?

Kommentit (186)

Vierailija
121/186 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vaimosi katsoo salaa netistä Jeremyn Ronia eikä enää kiihoitu sinusta.

Vierailija
122/186 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tietysti mahdollista, muttei varmaa, että löytyy hyvä suhde, mutta siinä on sitten painolastina lapset ja menneisyydet ja aikuisiällä solmittu suhde on erilainen kuin nuorempana. Eli voi löytää hyvän kumppanin ja saada hyvän suhteen tai sitten ei. Eli tuossa on oikeastaan kolme vaihtoehtoa eron jälkeen: löytyy parempi, löytyy samantasoinen suhde lisättynä uusperhekiemuroilla tai sitten ei löydy oikein mitään itselle sopivaa. 

Minulla oli ahdistava ja alistava suhde, joten lähdin silläkin riskillä, että olen yksin ja yksin olen sitten ollutkin ja silti ihan tyytyväinen ratkaisuuni. 

Tottakai ahdistavasta ja alistavasta suhteesta täytyykin lähteä. Mutta en oikein ymmärrä näitä perheellisiä, jotka eroavat ihan vaan siksi kun aina ei ole kivaa.

Ja tottakai aikuisena solmitut suhteet on erilaisia, kyllä ne nuoruuden huolettomat suhteet on ollutta ja mennyttä vaikka muuta yrittäisikin itselleen uskotella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/186 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kumma juttu että täällä naisten halut häviää kotitöitä tehdessä. Mun mieheni ei paljonkaan kotitöihin osallistu ja silti mua panettaa koko ajan. Kuinka paljon siinä menee aikaa että pistetään pyykkikone ja tiskikone pyörimään ja tyhjennetään ne? Ruuatkin saa nykyään valmiina, senkun lämmittää vaan.

Tehkää te miehet sitten kaikki kotityöt kun ovat niin helppoja. Äläkä yritä väittää olevasi nainen. Nainen ei kirjoita noin.

Kotityöt ovat helppoja. Tai ainakin minä en koe niitä vaikeiksi, sillä minulle ei ole yhtään ongelma nostaa persettäni tuolista ja tehdä. Käyn töissä ja teen kotitöitä, enkä näe siinä mitään ongelmaa. Myös mieheni tekee kotitöitä ja lapset. Ei meillä lapsetkaan ole mitään aivottomia hyyryläisiä, vaan ihan osaavia ja hyviä normaaleja nuoria.

Kotimme on aina siisti ja siellä on mukava olla kaikilla.

Vierailija
124/186 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Olen aivan totaalisen kyllästynyt keski-ikäisiin aikuisiin miehiin, jotka kokevat oikeudekseen elää lapsiperheessä nuoren miehen vastuutonta ja hedonistista elämää.

Jaamme kotityöt 50/50, minä taidan olla se joka tekee ne "metatyöt". Ymmärrän, että aihe herättää tunteita ja tällaisissa keskusteluissa oman parisuhteen puolison puutteet projisoidaan sitten minuun. 

-AP

Onko vaimosi samaa mieltä? Eripurapariskunnille on tyypillistä, että asioita katsotaan jostain ihmeellisestä vinkkelistä. Jos kirjoittaisit kuvauksen teidän arkipäivästä, niin saattaisi olla, ettei vaimosi tunnistaisi tutuksi.

Mun yksi työkaveri asui alivuokralaisena eronneen miehen luona. Alivuokralainen oli kuulemansa perusteella sitä mieltä, että ex-vaimo oli todella karmea ja miehellä oli ollut aivan hirveää hänen puolisonaan. En voinut kuin ihmetellä, sillä tunsin vaimon ja tiesin, että mies oli menevää sorttia johon ei ollut luottamista. Vaimo oli hoitanut kodin ja lapset työssäkäynnin ohessa pääasillisesti yksin.

Halusin tällä vain sanoa, että on hyvä tarkistaa, jakaako puolisosi näkemyksen siitä, että sinä hoidat isomman osan kotiasioista. Jos kyse on vain omasta käsityksestäsi, se ei välttämättä ole koko totuus.

Vierailija
125/186 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voipi olla, että joku silikonipimu on luonut katuharjaripsillä silmäyksen Ap:n lompakkoon ja autoon. Tämä yhtäkkinen kiinnostuksen osoitus on saattanut Ap:n hormonitoiminnan kiihdyksiin ja saanut värkin viisomaan  naapurin puolelle. Vaimo näyttäytyy tässä tilanteessa kaiken hauskan estävänä, pois raivattavana tylsimyksenä. Ja , koska vaimo on ikävä, tylsä tyyppi, se antaa moraalisen luvan toimia itsekkäästi miten vain, muista piittaamatta

Vierailija
126/186 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voipi olla, että joku silikonipimu on luonut katuharjaripsillä silmäyksen Ap:n lompakkoon ja autoon. Tämä yhtäkkinen kiinnostuksen osoitus on saattanut Ap:n hormonitoiminnan kiihdyksiin ja saanut värkin viisomaan  naapurin puolelle. Vaimo näyttäytyy tässä tilanteessa kaiken hauskan estävänä, pois raivattavana tylsimyksenä. Ja , koska vaimo on ikävä, tylsä tyyppi, se antaa moraalisen luvan toimia itsekkäästi miten vain, muista piittaamatta

Näitä miehiä riittää. Monet miehet kuvittelevat perusystävällisyyden flirtiksi ja luulevat olevansa kuuminta hottia. Siinä unohtuu hyvä vaimo ja lapset kun pimpsan himo vie. Aika moni mies tosin jossain vaiheessa huomaa sössineensä. Lapsettomat naiset ei kiinnostu tai jos kiinnostuu, niin ne haluaa naimisiin ja lapsia. Uusperhekuviot puolestaan on vaikeita ja romanssi loppuu lyhyeen. Ennen pitkään huomaa olevansa yksin, viina maistuu ja välit lapsiinkin on mitä on. Ex-vaimo ei halua olla missään tekemisissä ja välit sukuun on kireät.

Vierailija
127/186 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Ap!

Jos ette yrityksistä huolimatta pysty avoimesti puhumaan (tai vaimo ei pysty?) niin sanoisin, ettei tilanne tuosta paremmaksi muutu. Sinä katkeroidut, etäännyt. Ennen kuin löydät toisen naisen niin erotkaa ja hoitakaa lasten asiat ym sovussa. Sitten kun kuvioon tulee kolmansia osapuolia, tilanne vaikeutuu.

Kokemuksen äänellä sanon, että ota ero rohkeasti puheeksi vaimosi kanssa.

T eronnut, onnellinen nainen, uudessa toimivassa suhteessa ollut nyt 6v.

Vierailija
128/186 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miksi lähteä perushyvästä jos kyllästyttää. Ehkä tärkeintä olisi nyt aapeen selvittää itselleen mitä elämältä lopulta haluaa ja rakastaako & kunnioittaako naistansa. Vai ikävöikö sitä huumaa ja hulluutta mitä on tuoreissa suhteissa ja alkurakkaudessa, joka kyllä suhteessa tuppaa pitkässä juoksussa välillä häviämään. Ja pulpahtelee välillä taas esiin. Kun on itselleen selvittänyt oman tarpeet/halut elämässä niin sitten juttelua puolison kanssa. Rakastaako hän, mitä hän haluaa ja mitä tarvitsee. Jos ei rakkaus eikä muukaan kohtaa, niin sitten kannattaa jo alkaa miettiä joko a) yhdessä asioiden parantamista b)eroa.

Vierailija
129/186 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon olet jo jutellut suhteestanne ja elämästänne vaimosi kanssa? Kysy häneltä mitä mieltä hän on teidän nykyisestä tilanteesta ja teidän parisuhteesta, onko tyytyväinen vai olisiko hänenkin mielestä jossain parantaminen varaa tai ongelmia. Puhukaa avoimesti kaikessa rauhassa. Kerro itsekin minkälaisia ajatuksia sulla on. Tosin ehkä ihan sitä eroamista ei kannata heti heittää ilmoille, vaan puhua niistä asioista, jotka sun mielestä on hyvin ja jotka ei ole hyvin. Kerro tosiaan niitä hyviäkin asioita, niin keskustelu sujuu todennäköisemmin paremmin, eikä toinen välttämättä mene puolustuskannalle. Voisihan siitä pariterapiastakin olla apua päätöksenteossa.

Vierailija
130/186 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ennen kaikkea mietin - hassua sinänsä - olisiko tämä oikein? Muutaman viime vuoden aikana taloudellinen tilanteemme on parantunut. Voisin ihan hyvin ostaa asunnon lähistöltä ja pyörittää lasten yhteishuoltajuutta sujuvasti. Lapset ovat minulle tärkeitä - itse asiassa tärkeimpiä minulle maailmassa. En usko sinänsä että vaimo alkaisi lapsisuhdettamme sabotoimaan. 

Samalla mietityttää, millaista parisuhteen rakentaminen nelikymppisenä sitten olisi? Uusperhekuviot eivät haittaisi, mutta lapsia en alkaisi kyllä enää tekemään. Olisiko se vaivan arvoista? Olisiko se vain hiekalle rakennettu unelma?

Hirveää säätöä kun on sun ja mun ja meen ja heen lapset ja kellä on lomat millonkin ja kuka maksaa mitäkin ja lapsilla kohta uus isä ja sisaruksia kummassakin kodissa eikä kukaan enää huomaa. Sitten on exää ja nyxää ja exanoppia ja uutta anoppia ja omat vanhat vanhemmat ja lapsilla sata mummolaa joissa jäädä jalkoihin. Ja kaikki tämä, koska isän pippeli tarvii huomiota.

Eli jos mietit asiaa oikeasti yläpäällä niin sulla on kaikki hyvin nyt. Älä vaan mee ryssimään sitä. Et ainakaan ennen kun sun lapset on muuttaneet kotoa. Mieti asiaa heidän kannaltaan jos kerran ovat sulle tärkeitä. Lapset vs pippeli 6-0.

Vierailija
131/186 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kysynyt vaimolta miksi se ei halua?

Mitä ehkäisyä käytätte? Mitä muuta vaimo ei halua tehdä? Miten iltanne ja vaikka lomat menevät? Onko vaimossa elämää enää ollenkaan?

Itse sain 39 vuotiaana hormonaalisen ehkäisyn pois ja sen jälkeen minua halutti ihan älyttömästi. Siinä meni nelisen vuotta ennen kuin varsinkin oviksen aikana halutun hieman väheni, mutta ei loppunut. Olisin voinut harrastaa seksiä mieheni kanssa vaikka joka päivä ja tunsin itseni hyvin naiselliseksi kaikin puolin. En enää miettinyt ulkonäköäni ja kelpaavuuttani, vaan annoin mennä. Löysimme mieheni kanssa toisemme uudestaan ja olemme onnellisia, vaikka yhteisiä vuosia on takana pian 25.

Onko se todella noin vaikea ymmärtää, että a) ihmisten libidot voivat olla erilaisia ja b) ne voivat muuttua myös ajan myötä ilman mitään selkeää ulkopuolista syytä (hormonit tai mies ei siivoa, siivoaa liikaa tms.)

Vierailija
132/186 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi pieni virkistävä salasuhde? Jos voisit vaikkapa jollekin työpaikan pimulle tehdä öljynvaihdon silloin tällöin?

Vierailija
133/186 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin vaimosi yhteystiedot. Olen kiinnostunut hänestä.

M. 47

Vierailija
134/186 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuussa räjähtää esim. Suomen talous, avioeropiikki ym.

Vierailija
135/186 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa ap:lla olla jo uusi ihastus kiikarissa.

Vierailija
136/186 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi pieni virkistävä salasuhde? Jos voisit vaikkapa jollekin työpaikan pimulle tehdä öljynvaihdon silloin tällöin?

No salasuhde tulee kuitenkin vaimon tietoon. Ihan yliarvostettua hommaa. Työpaikat on aika paskoja paikkoja. Mieheni työpaikalla työkaveri kakkonen sai avokonttorissa kakkoseen. Vessassa vessanpytty halkes yhdellä salasuhdeparilla.

Vierailija
137/186 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt Ap lääkäriin juttelemaan, miesten sellaiseen. Ikäkriisi ja miesten vaietut vaihdevuodet, mitkä johtuvat testosteronitason laskusta. Helpompaa on hoitaa itsensä ja avioliittonsa kuntoon kuin heittää kaikki tähän asti rakennettu menemään ja palata lähtöruutuun.  Kun kerta rahaakin on kerrytetty, mikset mieluummin käyttäisi sitä tämänhetkisen elämänlaadun parantamiseen, etkä avierojuristiin.

Testot ok, värkit toimii, Cooper 2500, lihaskunto hoituu kolmella salikäynnillä viikossa. Kieltämättä ketuttaa kun omanikäisiltä, nuoremmilta ja vanhemmilta naisilta tulee jatkuvaa flirttiä ja kotona odottaa kylmyys.

-AP

Mahdatko Ap tuntea ainoatakaan miestä OIKEASTI, koska trollaat niin surkeasti? Ensinnäkin miehet ovat tunteissaan paljon suoraviivaisempia, eli he eivät jää vatkaamaan samaa asiaa päiväkausiksi vauvapalstalle. Toiseksi sun ilmaisu on sellaista lässyn lässyn -mussuttamista, että olet ennemmin hiirikin kuin mies:D

Oletkos kuullut siitä, että miehet ovat hyvinkin erilaisia keskenään? Mielestäni on myös hienoa, että nykyään miehen yleisesti hyväksytty malli on jo paljon monipuolisempi kuin se juro suorittaja tms. Keskustelukykyä ja asioiden järkevää pohdintaa ja ratkaisujen etsimistä myös arvostetaan, myös miehisinä ominaisuuksina. Että tervetuloa nykyaikaan vaan sullekin.

Vierailija
138/186 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kumma juttu että täällä naisten halut häviää kotitöitä tehdessä. Mun mieheni ei paljonkaan kotitöihin osallistu ja silti mua panettaa koko ajan. Kuinka paljon siinä menee aikaa että pistetään pyykkikone ja tiskikone pyörimään ja tyhjennetään ne? Ruuatkin saa nykyään valmiina, senkun lämmittää vaan.

Tehkää te miehet sitten kaikki kotityöt kun ovat niin helppoja. Äläkä yritä väittää olevasi nainen. Nainen ei kirjoita noin.

Vaihda sinä sitten ne talvirenkaat syksyllä itse koska se on vain sellaista auton rassaamista ja sen ajan olisi voinut käyttää paremminkin. Minä pyyhin kyllä pölyt sieltä keittiön kaapin päältä ja sinä vaihdat ne renkaat?

Renkaita ei ole mikään pakko vaihtaa itse. jos ei osaa tai ei ole kunnon välineitä. Ei maksa todellakaan paljoa (ite olen vaihdattanut 20e/kerta) Ja haloo, lyhyt homma joka tehdään 2 kertaa vuodessa. Eri asia olisi ja verrattavissa arjen kotitöihin, jos renkaanvaihto olisi myös jokapäiväinen homma.

Vierailija
139/186 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset eivät tajua, miten paljon lapset oikeasti erossa kärsivät. Itselleni tuli ero, kun mies aloitti sivusuhteen. Esikoinen pärjäsi ihan hyvin, mutta kuopus alkoi oireilla voimakkaasti. Minulta meni eron jälkeen noin 5 vuotta siihen, että keskityin vain ja ainoastaan kuopuksen hyvinvointiin. Ex-miehestä ei ollut apua, hän vähätteli ja syytti minua ylireagoinnista. Nyt hän on jo aikuinen, mutta kovia olivat vuodet eron jälkeen. Tytär kertoi myöhemmin, että hänestä tuntui , ettei hän ollut tarpeeksi hyvä lapsi, kun isä eron jälkeen muutti yhteen uuden naisen ja tämän tyttären kanssa. Aikuisista aina tuntuu, että vain aikuiset eroavat, mutta lapsista voi tuntua todella kurjalta. Uusi mahdollinen naisystäväsi saattaa vihata lapsiasi. Minullakin on ollut jo jonkin aikaa uusi suhde. Mietityttää kuitenkin, kun mies tuntuu inhoavan aikuista poikaani, joka on ihan tavallinen yliopistossa opiskeleva nuori.

Osaatko yhtään ajatella, mutta sinun erittäin huono miesvalintasi lastesi isäksi oli sinun valinta. En usko, että hän on ollut koskaan mikään kovin kummoinen sankari lastensa kanssa, mutta ei, sinä et myöntänyt totuutta ajoissa. Sinun mielestäsi ero oli se, joka oli lapsille paha. Minun mielestäni tarinassa paha oli exäsi yleinen käytös ja eronne ei liity asiaan tai lastenne pahoinvointiin oikeastaan ollenkaan, vaan hän oli jo mikä oli ennen eroa. Vai oletko varma, että lapsilla ne olisi ollut todella ihana lapsuus, jos ette olisi eronnut?? Nyt sinulla menee vähän asiat sekaisin oman elämäsi ja ap:n tilanteen kanssa.

Aika harva mies on loppujen lopuksi eron jälkeen lapsilleen oikeasti paha. Jos on, niin luonnollisesti äiti tekee kaikkensa asioita muuttaakseen ja pitääkseen lapset pois pahasta.

Joidenkin tulevien naisystävien ajatuksia ei todellakaan voi myöskään alkaa miettimään etukäteen, se on silkkaa typeryyttä.

Jos siis ap:n vaimo ei halua ottaa vastuutaan parisuhteesta yhtään, tehdä sen eteen mitään ja möllöttää vain vanhassa, niin ap tulee kärsimään paljon. Sitä myötä myös lapset kärsivät ja pahimmassa tapauksessa he kantavat harteillaan syyllisyyden vanhempiensa kurjasta parisuhteesta mukanaan aina. Lapsethan tässä nyt ovat se isoin "ongelma". Lapset ja heidän onnellisuus. Ilman lapsia ap olisi varmasti jo jatkanut matkaa vaimonsa viereltä, mutta hän ei todellakaan syytä lapsia, vaan on yrittänyt ratkoa ongelmia - yksin.

Varmasti jokainen ihminen on optimisti parisuhteeseen lähtiessään. Jos haluaa olla aivan varma, ettei eroa tule, kovin harva uskaltaisi lapsia tehdä. Toisaalta nykynaiset saattavat ennakoida, koska syntyvyys on laskussa. Miehistä 30-40 % jäämässä lapsettomaksi. Kunnon isämateriaalia on ehkä vain 30 % miehistä.

Vierailija
140/186 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa.

Elät vain kerran.

Lapsienkin kannalta lopulta parempi ratkaisu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän