M41 pohtii avioeroa
Eli elän sinänsä "ihan kivassa" avioliitossa. Kaksi suloista alakouluikäistä lasta. Ei taloudellisia huolia. Ei fyysistä tai henkistä väkivaltaa. Ei päihteitä merkittävissä määrin. Mutta. Avioliitto on rakkaudeltaan kuollut. Olemme kuin sisarukset. On yritetty parisuhdelomia, ei vaimo oikein innostu. Terapia-ajatuksesta ynähtelee. Seksiä kerran kuussa minun aloitteestani, vaimo passiivinen.
Haluaisin vielä kokea rakkautta ja intohimoa. Samalla mietin, eroaisinko liian helpolla?
Kommentit (186)
Ap voi hyvinkin olla nainen koska naiset hakee suurimman osan avioeroista. Mitä väliä sillä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, mitä tahansa teet, käy asiaa puolisosi kanssa läpi. Hyvissä ajoin, niin että hänellä mahdollisuus vaikuttaa lopputulokseen. Erot voi olla hyviä ratkaisuja, jos molemmat samalla linjalla ja asiaa yhdessä pohdittu, sitä ennen yrittäen pelastaa sen minkä voi. Muussa tapauksessa ne tekee helposti tosi rumaa jälkeä ja muuttaa ihmisiä.
Tulin itse hyvin samanlaisessa tilanteessa jätetyksi hyvin yllättäen. Luulin että meillä oli kaikki hyvin, vaikka toki tajusin meidän olevan näännyksissä ruuhkavuosista. Lapset olivat kuitenkin koko ajan helpommassa iässä ja taloudellisestikin aloimme voida paremmin. Uskoin aidosti että meillä oli hyvät ajat edessä. Ex taas näki tilaisuutensa tulleen, hänellä olisi varaa pitää yksin koti ja lapset jo niin isoja, että jaksaa heistä huolehtia joka toinen viikko. Hänestä ajatus oli mahtava, saisi omaa rauhaa ja tilaa, mutta lapset saisi pitää joka toinen viikko eikä kukaan voisi häntä syyttää siitä, ettei lapset hänelle tärkeitä.
Minun maailma romahti, lasten maailma romahti. Kaksi perheenjäsenistämme syö nykyään mielialalääkkeitä, mukaan lukien yksi lapsista. Todella kova hinta toisen vapauden kaipuusta. Ja kyllä, kuten näkyy, katkeruuttakin paljon. En olisi koskaan meistä uskonut, perhe jossa riideltiim todella vähän ENNEN EROA.
Olen kokenut saman. Täysi yllätys ja meilläkään ei riidelty. Erosta muutama vuosi ja olemme jälleen jaloillamme, minä ja lapset. Minulla on uusi mies joka kohtelee lapsia kuin omiaan ja lapset tapaavat biologista isää vain pari tuntia vuodessa jossain kahvilassa. Tapaamisia yritettiin alkuun mutta isän uuden vaimon jatkuva ilkeys lapsia kohtaan vähensi tapaamiset isän luona minimiin.
Meillä kävi niin, ettei teini-ikäinen tytär halunnut enää mennä isälleen, koska koki itsensä ulkopuoliseksi uuden naisen ja tämän tyttären vuoksi. Yritin pakottaa, koska ex alkoi syyttää minua siitä ettei tytär mene hänen luokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et oikein välitä toisesta tai kiinnostus kuollut, niin ei kai siinä sitten auta kuin erota ja mennä kohti uutta. Onko vaimolla tunteita vai yhtä kuollutta? Naiset ovat passiivisia seksialoitteissa, se taas on melko normaalia.
Naiset passiivisia seksialotteissa mitä ihmettä?! En minä ainakaan!
Ja höpö höpö. Naiset on pihtareita.
Jos sinun kokemuksesi mukaan naiset ovat pihtareita, seksi sinun kanssasi on ilmeisesti huonoa. Exän kanssa minusta tuli pihtari, koska en koskaan saanut hänen kanssaan orgasmia. Nykyisen kanssa en tosiaan pihtaa, sillä seksi on myös minulle tyydyttävää.
Mee h uoriin. Ajattele muulla kuin alapäälläsi. Vaimo se on sun vehkeisiin kyllästynyt. Voi olla et sillä on toinen mies.
Puhu hyvä mies vaimollesi! Vie hänet "maailman ääriin". Silitä hänen hiuksiaan kun katsotte illalla telkkua lapsien mentyä nukkumaan. Kosketa häntä hellästi, anna hänelle rakkautta ilman, että odotat seksiä, tai hän luulee sinun sitä sen takia haluavan.
Keskustele joka päivä siitä sun tästä, älä vain parisuhteenne tilasta. Kun harrastatte seksiä, niin ohjaa tilannetta. Oli se mitä vain.
Hän kaipaa ehkä jotain uusia kokemuksia, olivat ne mitä tahansa. Rakastele häntä hellästi ja tunnelmallisesti. Välillä "ota vain lujaa" ja kyselemättä.
Lapsia älä mieti tai taloutta, koska kaikkien paras on vaimosi ja sinun parisuhteen paras ja rakkaus. Se heijastuu lopulta kaikkeen. Lapset huomaavat kun isi ja äiti eivät saa silmiään irti toisistaan. Jos teet oman osasi, niin ääliö se vaimo, joka ei mieheensä uudelleen rakastu.
Kokeile ainakin, et menetä siinä mitään.
Ja lisäyksenä tähän vielä, että noin 90 % kommenteista on myös samoilta näppäimiltä. Tämä viestiketju on kuin väsähtänyt vatkulivelli:(