Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojan toinen kenkä oli piilotettu/varastettu koulussa

Vierailija
10.02.2023 |

Hän oli kavereiden kanssa etsinyt kenkää yli puoli tuntia koulun jälkeen. Lopulta tuo oli kävellyt kotiin noin kilometrin verran yhdellä kengällä... Koulusta ei vastattu enää soittoon tai wilmaviestiin 16 jälkeen. Harmittaa lapseni puolesta. Vähän aikaa sitten koulusta tuli viestiä, että muutamiin takkeihin oli tehty reikiä oppituntien aikana. Siksi luulen että tämäkin on tahallista. Jos kengät olisivat vahingossa vaihtuneet niin kai molemmat kengät olisi hukassa... En tiedä, kiva viikonlopun aloitus joka tapauksessa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastettu. Soita maanantaina rehtorille ja ota ehkä yhteys jopa poliisiin. Onko lapselle toisia kenkiä?

Vierailija
2/26 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on todella harmillista ja ikävää, että lapsen kenkä on piilotettu tai varastettu koulussa. Tällaiset teot voivat aiheuttaa lapselle paljon ahdistusta ja huolta ja vaikuttaa heidän mielenterveyteensä.

On tärkeää tehdä selväksi lapsille, että tällaiset teot eivät ole hyväksyttäviä eikä niitä tulisi sallia. Samalla on kuitenkin tärkeää antaa lapselle tukea ja lohdutusta tilanteessa ja auttaa häntä jäsentämään tapahtunutta.

Sinun kannattaa ottaa yhteyttä koulun henkilökuntaan ja kertoa tapahtuneesta ja pyytää apua ja selvitystä asiaan. Koulun tulisi ottaa tapahtunut vakavasti ja toimia asian ratkaisemiseksi. Lisäksi voit pyytää apua ja tukea paikallisilta lastensuojeluviranomaisilta tai muilta asiantuntijoilta, jotta voit auttaa lastasi tässä tilanteessa.

Muistathan, että on tärkeää puuttua näihin tilanteisiin ja antaa lapselle tarvittavaa hoitoa ja tukea, jotta he voivat tuntea olonsa turvalliseksi ja arvostetuksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoivatko roskikset ja tyttöjen vessan? Joku kateellinen tai muuten vain surullinen tapaus ollut asialla.

Vierailija
4/26 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

E V V K

Vierailija
5/26 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varastettu. Soita maanantaina rehtorille ja ota ehkä yhteys jopa poliisiin. Onko lapselle toisia kenkiä?

On tennarit ja ostetaan uudet talvikengät, jos kenkää ei enää löydy.

Vierailija
6/26 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoivatko roskikset ja tyttöjen vessan? Joku kateellinen tai muuten vain surullinen tapaus ollut asialla.

Olivat kuulema etsineet kaikkialta. Mäkin luulen, että tuollaisella lapsella joka tällaista tekee, ei ole kaikki ihan hyvin. Toivottavasti joku huomaa hänen hädän ja hän saa apua.

Vierailija
7/26 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten siihen takkien rikkomiseen puututtiin?

Vierailija
8/26 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pysyisin rauhallisena enkä lapsen kuullen syyttelisi ketään. Koululle sen sijaan soittaisin kiukkuisen puhelun maanantaina ja sanoisin, että katsokaapas valvontakameroiden kuvat. Useimmissa kouluissa on sellaiset.

Vierailija
9/26 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululla luultavasti ei ollut enää ketään vastaamassa Wilmaan klo16.oo jälkeen, ellei lapsesi ole ip.ssä

itse ip:ssä juuri todistin tilannetta, jossa kengän hukannneen lapsen vanhemmat marssivat koululle ja  vaihtuneen kengän perhe löytyi 

Vierailija
10/26 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on todella harmillista ja ikävää, että lapsen kenkä on piilotettu tai varastettu koulussa. Tällaiset teot voivat aiheuttaa lapselle paljon ahdistusta ja huolta ja vaikuttaa heidän mielenterveyteensä.

On tärkeää tehdä selväksi lapsille, että tällaiset teot eivät ole hyväksyttäviä eikä niitä tulisi sallia. Samalla on kuitenkin tärkeää antaa lapselle tukea ja lohdutusta tilanteessa ja auttaa häntä jäsentämään tapahtunutta.

Sinun kannattaa ottaa yhteyttä koulun henkilökuntaan ja kertoa tapahtuneesta ja pyytää apua ja selvitystä asiaan. Koulun tulisi ottaa tapahtunut vakavasti ja toimia asian ratkaisemiseksi. Lisäksi voit pyytää apua ja tukea paikallisilta lastensuojeluviranomaisilta tai muilta asiantuntijoilta, jotta voit auttaa lastasi tässä tilanteessa.

Muistathan, että on tärkeää puuttua näihin tilanteisiin ja antaa lapselle tarvittavaa hoitoa ja tukea, jotta he voivat tuntea olonsa turvalliseksi ja arvostetuksi.

Nyt on kyllä sellasta sossu psyko terapia höttöä taas että oksettaa. Siis joku joutuu varkauden uhriksi ja lussutetaan jostain turvallisuuden ja arvostuksen puutteesta. Anna mun kaikki kestää.

Ööh mitenköhän tuo nyt menee. Keksin vielä paremman. Terapioidaan varkaus uudella varkaudella.

Vierailija
11/26 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kai ole tosissasi? Lastensuojelu? Hoitoa ja tukea?

Shit happens ja etenkin koulussa, johon kootaan satoja kakaroita yhteen. Kouluun toki kannattaa olla yhteydessä, mutta hyvinkin todennäköisesti tekijää on mahdoton selvittää, kun ei jäänyt kiinni verekseltään. Eipä sille kukaan mitään enää mahda eikä tekijä taatusti tunnusta.

Vierailija
12/26 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pysyisin rauhallisena enkä lapsen kuullen syyttelisi ketään. Koululle sen sijaan soittaisin kiukkuisen puhelun maanantaina ja sanoisin, että katsokaapas valvontakameroiden kuvat. Useimmissa kouluissa on sellaiset.

Mistä siis syyttäisit ja ketä ?

Vierailija
13/26 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se itse piilotti sen että saisi uudet?

Vierailija
14/26 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koululla luultavasti ei ollut enää ketään vastaamassa Wilmaan klo16.oo jälkeen, ellei lapsesi ole ip.ssä

itse ip:ssä juuri todistin tilannetta, jossa kengän hukannneen lapsen vanhemmat marssivat koululle ja  vaihtuneen kengän perhe löytyi 

Vaihtuneen kengän perhe asuu koululla?

Vierailija
15/26 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten siihen sinun mielestäsi voisi puuttua?

Osa kakaroista on sekopäitä ja koulussa niitä kakaroita kootaan satoja samaan tilaan.

Vierailija
16/26 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sama, joka juuri paasasi "varastetusta" kengästä Laurinlahden facebook-ryhmässä, ja kuitenkin lopetit syyttelysi siihen, että niin, paikalle on kyllä jäänyt väärän kokoinen samanlainen kenkä? Eli onko se nyt varastettu, vai joku vain epähuomiossa ottanut väärän kokoisen samanlaisen?

Vierailija
17/26 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Tuli vaan viestiä että sellainen juttu on käynyt ja pyyntö keskustella omien lasten kanssa. Mä luulen, että silloinkaan ei tiedetty tekijää/tekijöitä tai ainakaan viestissä ei mainittu siitä, että tekijät tiedetään.

Vierailija
18/26 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se itse piilotti sen että saisi uudet?

:) Mun aikaan keksittiin parempia konsteja: teknisen tunneilla (open poissaollessa) tapahtui kaikenlaista .... (mm. kengät alkoi yllättäen savuta, kun ne työnsi smirgeliin tms.... :) )

Ja kotona vakavalla naamalla: uudet pitäs saada, kato nyt näitä! :)

Vierailija
19/26 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska jäynä.

Vierailija
20/26 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sama, joka juuri paasasi "varastetusta" kengästä Laurinlahden facebook-ryhmässä, ja kuitenkin lopetit syyttelysi siihen, että niin, paikalle on kyllä jäänyt väärän kokoinen samanlainen kenkä? Eli onko se nyt varastettu, vai joku vain epähuomiossa ottanut väärän kokoisen samanlaisen?

Ei siellä pojan mukaan ollut toista kenkää. Ja en ole paasannut tästä missään muualla kuin täällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi