Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liian sairas työhön, liian "terve" eläkkeelle. Onko teitä muita?

Vierailija
08.07.2020 |

Eläkettä ei saa, koska olen työtön. Aina löytyy porsaanreikä, jolla eläke evätään. Olen työtön, koska olen liian sairas työhön, jopa kuntouttavaan työtoimintaan. Edes kuntoutusta ei tarjota, koska sairauteni ei kuntoutuksella parane. Nyt sitten te-toimistossa virkailija pohti, olisiko minun parempi jäädä työnhaun ulkopuolelle, koska tilanteeni on niin vaikea. Työmarkkinatuki kun on vastikkeellista.

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ELämässsä kaikkein tärkeintä on se että järki on mukana kaikesssa ja hahmotuskyky on kirkas. On ehhkä olemassa lääkkeiden lisäksi myös muita työkaluja miteeen kirkkauden vois saavutttaa kuten buddhalaisuus jossa riiisutaan kaikki epäolennainen pois jolloin aivojen käytös alkaa totttua ja sopeutua tavoittelemaan herkkyyttä. Autismisssa herkkyys on sitä etttä painolasti asioiden välillä kasvaa kuormittavaksi kun hahmotuskyky on heikko ja alkaa pelkäääämään tulevia haaasteita ja tulevaisuuutta mutta budhalaisuuudessa herkkyys havaita asioita on sitä etttä kun riisuuu epäolennaisen painon pois niiin fokus siiirty olennaiseen hahmottamiseen ja havainnnointiiin.

EPäolennnaisuudella budhismissa tarkoitan sitä etttä ne ovat asioita joiihin et pysty vaikuttamaaan juuri sillä hetkelllä vaikka ne sokeutttaisivatkin ajatustasi.

Etttä se on tavallaan selllaista aika fatalistista että elät hetkisssä ja hahmotat todellisuutta ja teeet havointoja sekä vaikutat siihen niihin haasteisiin jotka eteesi tulevat ja sitä kauttta ammennat uuutta ja kehityt. Yhteeen ihmiseeen ei voi tunkea koko maaailmaa, muuten kuin etttä voi edustaa valheillaaan. On tehtävä pääätöksiä ja kasvettava omaksi persooonaksi.

Vierailija
42/72 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sormet kestää vauva-palstalla näpyttelyn niin miksei etätöitä? aika moni tekee tänä päivänä työt kotoa koneelta käsin...

Kerro toki, mikä työnantaja palkkaa alan koulutusta tai työkokemusta omaavattoman työkyvyttömän ja vielä suoraan tekemään etätöitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ap meinaat rahaa saada?

Niin no sitähän mä tässä mietin. En aio suostua tuohon. Olen kuullut jostain jostakin koodista, ettei sen saaneelta vaadita mitään, mutta mikä se on ja miten sen saa??

Jos eläkettä ei myönnetä, mutta on todistus sairauslomasta niin työkkärin täytyy maksaa kuitenkin työttömyysrahaa ns. työvoiman ulkopuolella, mutta työkkärin listoilla olevalle. Tiedän, koska olen ollut siinä tilanteessa. Sellasta tilannetta ei voi tulla, etteikö mitään tuloa olisi.

Ap tässä. MInulle ei kirjoiteta sairaslomaa, koska sairauteni ei saikulla parane. Eläkepaperit tehtiin suoraan ilman saikkua. Nyt eläkkeen hylyn saatuani pyysin uudestaan saikkua: EI !

Mitä eläkettä hait? Osatyökyvyttömyyseläkkeelle pääsee ilman sairauslomaa, kokoeläkkeelle pitää ensin olla vuosi sairauslomalla. Sairauslomaa pitää saada, jos ei ole työkykyinen. Mene ihmeessä toiselle lääkärille.

Täyttä työkyvyttömyyseläkettä. Sitä kyllä ihmettelen, että lääkäri kirjoitti b2 lausunnon eläkkeestä, mutta ei kirjoita saikkua! Todistuspalkkio kelpasi ainakin. Ehkä lausunto oli kaikkiaan liian huono, mutta en tiedä kuka kirjoittaisi riittävän hyvän. Ei ole hirveästi rahaa lääkäri"shoppailuun".

Vierailija
44/72 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sormet kestää vauva-palstalla näpyttelyn niin miksei etätöitä? aika moni tekee tänä päivänä työt kotoa koneelta käsin...

Kerro please mistä tällaisen kotona tehtävän etätyön löytää? Vuosia etsinyt turhaan.

Vierailija
45/72 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen samassa asemassa kuin ap, toimeentulotuella elän, sekä työttömyyskorvaus että sairauspäiväraha evätty, kuten myös eläke. Sairauslomalla kuitenkin olen, ollut jo monta vuotta. Että kyllä näinkin voi käydä. Ilman mitään tukea ei suomessa kuitenkaan tässä asemassa oleva onneksi jää, mutta aikamoista pennien laskemista, mihin meneekin sitten kaikki energia.

Saako edes toimeentulotukea, jos puolisolla tuloja jonkun tulorajan yli? Tässähän putoaa ihan tyhjänpäälle sellaisessa tapauksessa.

Vierailija
46/72 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä! Sairastan kipusairautta (3-hermosärky), uniapneaa, olen loukkaantunut pari kertaa mistä traumakivut jääneet päälle, selkä murtunut vuosia sitten ja sekin aiheuttaa särkyjä. Nukun 2-4h yössä.

Kivut vie muistin ja keskittymiskyvyn, jatkuva tuska masentaa itsemurhan partaalle.

Ansiosidonnaiset käytetty, nyt tuitta jo 2v kotona. Eläkkeeseen aikaa 3v - jos olen hengissä. Onneksi nyt lääkäri sanoi että kirjoitetaan hullun paperit syksyllä ja kokeillaan vielä kerran.

Vierailija
47/72 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin kanssa te väsytte. Ei työkään ole henkisesti niin raskasta, kuin sen värkkääminen, että minne menisi töihin ja ainainen rahanpuute.

Palkkatuen myöntäminen olisi parasta työllisyyden hoitoa, siitä moni voi jäädä vakipaikkaan.

Vierailija
48/72 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko tullu ajatelleksi miten kalliiksi yhteiskunnalle tulee sun elättäminen työkyvyttömyys eläkkeellä yli kymmenen vuotta ennen varsinaista eläkeikää:) ? Kuulostat just sellaselta joka on vaan luovuttanut ja haluaa lomailla muiden kustannuksella lopun elämää. Ihan oikein että syynätään tarkkaan se mihin työhön sinut voisi vielä sijoittaa jos hoitotyö ei käy. Istumatyöhön tai jonnekin missä ei tarvi nostella esim . Kaupan kassalle sopisit

Vierailija
49/72 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on monia kohtalotovereita. Oikeusturva sairaseläkeasioiden kohdalla on Suomessa huonolla mallilla jos vertaa vaikkapa muihin pohjoismaihin. Päätökset ovat aika mielivaltaisia eikä niitä pääse riitauttamaan normaaliin tuomioistuimeen (jollei kyse ole liikenneonnettomuuteen liittyvästä). Kuten näiden juttujen kanssa työskentelevä lakimies Vesa Laukkanen sanoo, niin paremman oikeuskäsittelyn saat jos haet korvausta kun naapurin koira puraisi sinua jalkaan, verrattuna siihen että kyseessä on koko loppuelämän toimeentulo sairaseläkeasiassa.

Vierailija
50/72 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko tullu ajatelleksi miten kalliiksi yhteiskunnalle tulee sun elättäminen työkyvyttömyys eläkkeellä yli kymmenen vuotta ennen varsinaista eläkeikää:) ? Kuulostat just sellaselta joka on vaan luovuttanut ja haluaa lomailla muiden kustannuksella lopun elämää. Ihan oikein että syynätään tarkkaan se mihin työhön sinut voisi vielä sijoittaa jos hoitotyö ei käy. Istumatyöhön tai jonnekin missä ei tarvi nostella esim . Kaupan kassalle sopisit[/quote

Juu tokihan lääkäri kirjoittaa eläkehakemuksen jos potilas on vaan luovuttanut. Missä todellisuudessa oikein elät? Ehkäpä lääkäri potilaansa tuntevana osaa hiukan paremmin arvioida kuin sinä, vaikka kaikkien alojen asiantuntija ilmeisesti ainakin omasta mielestäsi olet.

Vierailija
51/72 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no sitähän mä tässä mietin. En aio suostua tuohon. Olen kuullut jostain jostakin koodista, ettei sen saaneelta vaadita mitään, mutta mikä se on ja miten sen saa??

Jos eläkettä ei myönnetä, mutta on todistus sairauslomasta niin työkkärin täytyy maksaa kuitenkin työttömyysrahaa ns. työvoiman ulkopuolella, mutta työkkärin listoilla olevalle. Tiedän, koska olen ollut siinä tilanteessa. Sellasta tilannetta ei voi tulla, etteikö mitään tuloa olisi.

Ap tässä. MInulle ei kirjoiteta sairaslomaa, koska sairauteni ei saikulla parane. Eläkepaperit tehtiin suoraan ilman saikkua. Nyt eläkkeen hylyn saatuani pyysin uudestaan saikkua: EI !

Mitä eläkettä hait? Osatyökyvyttömyyseläkkeelle pääsee ilman sairauslomaa, kokoeläkkeelle pitää ensin olla vuosi sairauslomalla. Sairauslomaa pitää saada, jos ei ole työkykyinen. Mene ihmeessä toiselle lääkärille.

Täyttä työkyvyttömyyseläkettä. Sitä kyllä ihmettelen, että lääkäri kirjoitti b2 lausunnon eläkkeestä, mutta ei kirjoita saikkua! Todistuspalkkio kelpasi ainakin. Ehkä lausunto oli kaikkiaan liian huono, mutta en tiedä kuka kirjoittaisi riittävän hyvän. Ei ole hirveästi rahaa lääkäri"shoppailuun".

Selvitä, onko sairaanhoitopiirissä kuntputusyksikkö. Tk- lääkäri voi kirjoittaa sinulle sinne lähetteen. En tiedä, pitääkö lähete olla, oma hoitava lääkäri teki sellaisen. Kuntoutuslääkäri teki tosi hyvän lausunnon.

Vierailija
52/72 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvitä, onko sairaanhoitopiirissä kuntputusyksikkö. Tk- lääkäri voi kirjoittaa sinulle sinne lähetteen. En tiedä, pitääkö lähete olla, oma hoitava lääkäri teki sellaisen. Kuntoutuslääkäri teki tosi hyvän lausunnon.

Kiitos. Tästä täytyy ottaa heti selvää.

Vierailija
53/72 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko tullu ajatelleksi miten kalliiksi yhteiskunnalle tulee sun elättäminen työkyvyttömyys eläkkeellä yli kymmenen vuotta ennen varsinaista eläkeikää:) ? Kuulostat just sellaselta joka on vaan luovuttanut ja haluaa lomailla muiden kustannuksella lopun elämää. Ihan oikein että syynätään tarkkaan se mihin työhön sinut voisi vielä sijoittaa jos hoitotyö ei käy. Istumatyöhön tai jonnekin missä ei tarvi nostella esim . Kaupan kassalle sopisit

Kaupan kassalle ei voi selkä- ja alaraajakipuista laittaa.

ohis

Vierailija
54/72 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkeiden sattumusten takia meni mielenterveys ja pää ei kestä enää työelämää. Minulla on uskomaton ja suht.harvinainen mielenterveyden sairaus joka on krooninen. Ikävä tavallista elämää ja työkykyä, vaan ei voi mitään. Mietin nyt miten tästä eteenpäin. Näin ei pitänyt käydä, olisi ollut vielä elämä edessä.

Vierailija
55/72 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaslomaa ei kirjoiteta sen takia, että sen tehtävä olisi parantaa ihminen, vaan sen takia, että ihminen ei ole kykenevä sairaudeltaan tekemään tältä edellytettyä toimintaa tämän saavuttaakseen tietyn etuuden tai turvatakseen toimeentulonsa. Tämä sairasloma osoittaa, että kykyä selviytyä itsensä elättämisestä on estynyt.

Tullakseen oikeutetuksi työkyvyttömyyseläkkeeseen, tulee henkilön olla nauttinut 300 päivää sairaslomaa ennen tätä. Lääkäri on tästä tietoinen ja on päätynyt ratkaisuun, joka ei etene työkyvyttömyyseläkkeeseen. Piste.

Vierailija
56/72 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan tutkittu tosiasia, että työttömille työkyvyttömyyseläkkeen hakijoille eläke myönnetään huomattavasti harvemmin kuin työssäkäyville. Ja näin on, vaikka lääkäri puoltaisi eläkettä.

Se, mistä tämä taas johtuu, onkin ihan toinen juttu. Ja tutkimisen arvoinen. 

Vierailija
57/72 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan tutkittu tosiasia, että työttömille työkyvyttömyyseläkkeen hakijoille eläke myönnetään huomattavasti harvemmin kuin työssäkäyville. Ja näin on, vaikka lääkäri puoltaisi eläkettä.

Se, mistä tämä taas johtuu, onkin ihan toinen juttu. Ja tutkimisen arvoinen. 

Työkyvyttömyyden ollessa ilmeinen, työkyvyttömyyttä puoltava päätös tehdään samalla tavalla sekä työssäkäyvän, että käymättömän kohdalla. Polku tähäm saattaa usein olla kivikkoisempi.... mahdoton ei milloinkaan.

Vierailija
58/72 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kyllä sanottiin että työttömyyskorvausta saa vaikka ei olisi työkykyinen. Itse olen ollut kuntoutustuella yli 4v ja aina saa hylkyä pelätä. Ja naputtelen ihan näppärästi vasemman käden peukalolla tänne mutta toimistotyötä en pystyisi tekemään kuin ihan pari tuntia ja sekin olisi todella hidasta. Kaupan kassalle ei missään nimessä ole asiaa tai mihinkään fyysiseen missä tarvitsee käsiä. Että siinäpä pohja urasuunnitteluun ;). Ehkä joku psykologi joka vaan kuuntelee ja kirjaa hyvin vähän.

Vierailija
59/72 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaslomaa ei kirjoiteta sen takia, että sen tehtävä olisi parantaa ihminen, vaan sen takia, että ihminen ei ole kykenevä sairaudeltaan tekemään tältä edellytettyä toimintaa tämän saavuttaakseen tietyn etuuden tai turvatakseen toimeentulonsa. Tämä sairasloma osoittaa, että kykyä selviytyä itsensä elättämisestä on estynyt.

Tullakseen oikeutetuksi työkyvyttömyyseläkkeeseen, tulee henkilön olla nauttinut 300 päivää sairaslomaa ennen tätä. Lääkäri on tästä tietoinen ja on päätynyt ratkaisuun, joka ei etene työkyvyttömyyseläkkeeseen. Piste.

Ihmettelen lääkärin motiivia tehdä tällaista. Musta ei ole edes asiallista toimintaa! Ja vielä palkkio todistuksesta kuitattu!

Vierailija
60/72 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eläisimme yhteiskunnassa, jossa ei maksettaisi mitään tukia, tämänkin ketjun ihmiset löytäisivät työn, jolla itsensä elättäisivät. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi