Liian sairas työhön, liian "terve" eläkkeelle. Onko teitä muita?
Eläkettä ei saa, koska olen työtön. Aina löytyy porsaanreikä, jolla eläke evätään. Olen työtön, koska olen liian sairas työhön, jopa kuntouttavaan työtoimintaan. Edes kuntoutusta ei tarjota, koska sairauteni ei kuntoutuksella parane. Nyt sitten te-toimistossa virkailija pohti, olisiko minun parempi jäädä työnhaun ulkopuolelle, koska tilanteeni on niin vaikea. Työmarkkinatuki kun on vastikkeellista.
Kommentit (72)
Miten järään työnhaun ulkopuolelle.minulla vähän vastaava tilanne fyysisessä.työssä.selkä ei kestä.hoitoala pätkä töissä ja 52 vee
Voiko noinkin käydä. Siis pudota eläkkeelle pääsyn ja työmarkkinatuen väliin.
Ei saa kumpaakaan.
Itse aloin yrittäjäksi tuossa tilanteessa
Vierailija kirjoitti:
Miten järään työnhaun ulkopuolelle.minulla vähän vastaava tilanne fyysisessä.työssä.selkä ei kestä.hoitoala pätkä töissä ja 52 vee
Jos jää työnhaun ulkopuolelle, ei saa työkkäritukea.
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet
Vierailija kirjoitti:
Voiko noinkin käydä. Siis pudota eläkkeelle pääsyn ja työmarkkinatuen väliin.
Ei saa kumpaakaan.
Sitä ihmettelen itsekin. Tähän asti luulin että ei voi. En aio suostua kuitenkaan. Siis jäisi täysiin ilman rahaa, en saisi edes toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet
Kotona tehtävää työtä. En paljoa liikkumaan pääse.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ap meinaat rahaa saada?
Niin no sitähän mä tässä mietin. En aio suostua tuohon. Olen kuullut jostain jostakin koodista, ettei sen saaneelta vaadita mitään, mutta mikä se on ja miten sen saa??
Sama tilanne mulla, viistoista vuotta työtön, välillä pitkiä pätkiä sairaslomalla, sitten taas työttömyyskorvauksella. Olis pitänyt päästä jo silloin viistoista vuotta eläkkeelle mutta ei, ja olen vieläkin alle viidenkympin ja ilmeisesti liian nuori,
vaikka ei minusta työhön enää ole, oikeastaan kunto vaan heikentynyt tämän pallottelun ja "mihin sut pitäis lykätä" epätietoisuuden kanssa.
Olen aina ollut alentuneesti työtykykyinen bipolaarisuuden takia joka ollut syntymästä asti.
Hemmetin kalliiksi tämä tulee veronmaksajille kun vähintään kolme sosiaalityöntekijää ja sairaanhoitaja päälle yrittää viihdyttää mua päivät kun jotain toimintaa pitää olla meille työttömillekkin.
Ei ole nämä sosiaalityön seuraneidit ihan ilmasia tätejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet
No vinkkaa, millinen työ se on. Tarvitsisin samanlaisen. Mullakin on liikkumisongelmia ja lisäksi asun vanhusten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet
Kerro lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ap meinaat rahaa saada?
Niin no sitähän mä tässä mietin. En aio suostua tuohon. Olen kuullut jostain jostakin koodista, ettei sen saaneelta vaadita mitään, mutta mikä se on ja miten sen saa??
Jos eläkettä ei myönnetä, mutta on todistus sairauslomasta niin työkkärin täytyy maksaa kuitenkin työttömyysrahaa ns. työvoiman ulkopuolella, mutta työkkärin listoilla olevalle. Tiedän, koska olen ollut siinä tilanteessa. Sellasta tilannetta ei voi tulla, etteikö mitään tuloa olisi.
No mikä on niin paha vaiva, ettei yhtään mitään pysty tekemään? Ainakin sormet näyttävät liikkuvan. Voisit opetella kutomaan sukkia ja lapasia ja tekemään halkokoreja päreistä. Kunnon halkokori maksaa 50 euroa, niitä kun iltapuhteella näpertelet vaikka yhden per päivä, saat jo siitä 1 500 euroa miinus päreiden hinta (ellet hae metsästä itse tarpeita). Myydä voit vaikka paikallisen K-kaupan pihassa tai netissä.
Voika sairauspäivärahaa saada, jos ei työkkärirahaa saa eikä ole työkykyinen?
Tuntuu, että nuo eläkepäätökset arvotaan.
Vierailija kirjoitti:
Sama tilanne mulla, viistoista vuotta työtön, välillä pitkiä pätkiä sairaslomalla, sitten taas työttömyyskorvauksella. Olis pitänyt päästä jo silloin viistoista vuotta eläkkeelle mutta ei, ja olen vieläkin alle viidenkympin ja ilmeisesti liian nuori,
vaikka ei minusta työhön enää ole, oikeastaan kunto vaan heikentynyt tämän pallottelun ja "mihin sut pitäis lykätä" epätietoisuuden kanssa.
Olen aina ollut alentuneesti työtykykyinen bipolaarisuuden takia joka ollut syntymästä asti.
Hemmetin kalliiksi tämä tulee veronmaksajille kun vähintään kolme sosiaalityöntekijää ja sairaanhoitaja päälle yrittää viihdyttää mua päivät kun jotain toimintaa pitää olla meille työttömillekkin.
Ei ole nämä sosiaalityön seuraneidit ihan ilmasia tätejä.
Jotenkin sitä miettii, että olisi varmaan eläkkeelle päästäminen yhteiskunnalle lopulta halvempaa (vaikka silloin saisi enemmän rahaa kuin työttömänä), koska kaikenmaailman toimenpiteet ja paleverit jne jne eivät ole ilmaisia. Mitä ja kuka tästä kiusaamisesta hyötyy?
Paljon on sellaisia ihmisiä. Ei siitä pääse kuin kuolemalla. Tuttavani, monta kertaa eläkettä turhaan hakenut monisairas juuri kaatui kotonaan ja kuoli myöhemmin sairaalassa.
Vierailija kirjoitti:
No mikä on niin paha vaiva, ettei yhtään mitään pysty tekemään? Ainakin sormet näyttävät liikkuvan. Voisit opetella kutomaan sukkia ja lapasia ja tekemään halkokoreja päreistä. Kunnon halkokori maksaa 50 euroa, niitä kun iltapuhteella näpertelet vaikka yhden per päivä, saat jo siitä 1 500 euroa miinus päreiden hinta (ellet hae metsästä itse tarpeita). Myydä voit vaikka paikallisen K-kaupan pihassa tai netissä.
Eihän tähän näpyttelyyn kummosia sormi toimintoja tarvita. Pahassa reumassakin palstailu onnistuu, muttei työnteko - välttämättä.
Haluanpa nähdä sen tyypin, joka haluaa vielä maksaa mun käsitöistä. Ilmaiseksi ei mene edes sukat, kun on niin monen kirjavaa silmukkaa. Itse niitä sitten tässä kotona pidän syyspimeillä.
ohis, työssäkäyvä kylläkin, mutta huvittaa nämä ehdotukset.
Onhan meitä.
Sankka joukko.
Eläkkeelle pääsee vasta kun on kuollut. Tai on kunnalla kelalla töissä ja sanoo et ahdistaa.