Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lihavuusleikkauksesta kaivataan tietoa

Vierailija
05.05.2013 |

ensinnäkin, auttaako se ja tuoko se mukanansa jotain ongelmia. haluaisin mennä tuollaiseen leikkaukseen, onkohan se tähystysleikkaus.

kaipaisin kuulla kokemuksia, jos olet käynyt tuossa leikkauksessa, tai tiedät jonkun joka on kertonut sinulle asiasta.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään tähystyksellä ensisijaisesti eli instrumentit viedään kyllä pienistä viilloista. Mahan sisällä sen sijaan tulee isoja saumoja ja muutoksia. Vaikka mahan päältä ei näe kuin pienet merkit, vatsaontelossa on valtavat muutokset ja arvet useassa paikassa. Kiinnikkeiden aiheuttamat ongelmat ovat aina näiden leikkausten mahdollisia seurauksia. 

Vierailija
22/63 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi syödä normaaliruokaa, et voi nauttia elämästä. Kokeile syödä kuukausi vauvan ruokapurkkeja ja muita soseita! Sitten aloita laihdutus normaalisti ja katso kummasta nautit enemmän. Voit syödä viikonloppuna vielä kokonaisen pitsan jos haluut. Vaan hullut menee tohon leikkaukseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole kokemusta asiasta ollenkaan mut kirjoitan silti.

Olen katsonut ulkolaisia dokumentteja ja niissä pitkällä tähtäimellä oli enemmän negatiivisia kohtaloita kuin positiivisia. Jos ihmisellä on syömishäiriöitä eli sairaalloinen ylipaino koska mässäilee eikä pysty olemaan ahmimatta , miten tollanen leikkaus voisi auttaa? Jos ongelma on korvien välissä eikö toi leikkaus ole jopa vaaralllinen? Mitä tapahtuu kun ihminen leikkauksen jälkeen retkahtaa ja jatkaa ylensyöntiä, eikö siihen kuole?

Ihan kuin narkkarille joka on vetänyt heroiinia sallittaisiin vain kannabis, suurin osa sortuu siihen heroiiniin uudelleen koska riippuvuus on niin suuri.

Vierailija
24/63 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten englannissa noin 300 kiloinen nainen meni leikkaukseen ja kuoli 7kk myöhemmin nälkään.

Naisen perhettä ja sairaalan henkilökuntaakin syytettiin lehtien palstalla et he olis jatkanut naisen syöttämistä salaa leikkauksen jälkeenkin mut se ei ollut totta. 

Nainen meni jotenkin sekaisin ja lopetti syömisen melkein kokonaan. Ensin hän sai hermokipuja koko vartaloon, sit halvaantui osittain ja kuoli kun sydän pysähtyi. 

Selvityksen mukaan hän kuoli aliravitsemukseen ja media joutui maksamaan jotain korvauksiakin naisen perheelle kunnianloukkauksista.

Surullinen esimerkki miten voi käydä=(

Vierailija
25/63 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuo leikkaus sopisi koska ei ole tuota ahmimisongelmaa. Vain vääränlainen tapa syödä.

Vierailija
26/63 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vääränlainen tapa syödä? Mihin se tapa muuttuu leikkauksen jälkeen? Ala syödä normaalisti, tahtoa siihen vaaditaan.

Vierailija
27/63 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen leikkausta kyllä kartotetaan ne syömistottumukset ja ahmimishäiriöiset ei leikkaukseen pääse.  Leikkaus ei heille tehoa.

Vierailija
28/63 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan sen syömisen muututtava pakosti jos vatsalaukku ohitetaan. Annokset ovat hyvin pieniä.

Vierailija
29/63 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 21:24"]

Vääränlainen tapa syödä? Mihin se tapa muuttuu leikkauksen jälkeen? Ala syödä normaalisti, tahtoa siihen vaaditaan.

[/quote] Rupeatko mun Personal traineriksi?

Vierailija
30/63 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin leikkauksessa 2011, painoa poissa 70kg. Leikkauksen jälkeen syötiin sosemaista 4 viikkoa, sen jälkeen normaalia ruokaa, tosin määrät vain murtoosa entisestä.

Ainoa onelma mikä nyt on on nuo roikkuvat nahkat, korjausleikkaukseen pääsen ensi keväänä. Painokin on nyt jumittanut jonkin aikaa mutta kuuluu asiaan.

Mula on mennyt kaikki ihan oppikirjan mukaan toki sellaisiakin joilla se ei mene.

Vierailija
31/63 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa täällä olevista ei ole kokenut lihavuusleikkausta, vaan puhuu toisen käden tietoa suurena totuutena. Totta kai ne poikkeukset eli pieleen menneet leikkaukset ovat niitä, jotka saavat eniten huomiota. Siihenkin voi aika paljon itse vaikuttaa.

Minut on leikattu, olen se, joka on menettänyt puolet painostaan. Mitään komplikaatioita ei ole ollut, ellei lasketa sitä, että yksi tikki repesi - senkin sain itse aikaan rintaliivin hakasilla ja laastarilla sen paikkailin. Tunnen paljon leikattuja ja kenelläkään ei ole ollut mitään suurempaa ongelmaa. Nahka saattaa roikkua, mutta antaa roikkua tai jos häiritsee, menkööt leikkaukseen.

Yritin vuosia laihduttaa, kävin terapiat ja vaikka mitä. Loppujen lopuksi tulin siihen tulokseen, että tämä on nyt sitten se viimeinen konsti, jolla koetan saada koko ikäni minua vaivanneen ongelman pois. Menin yksityiselle leikkaukseen ja olen ollut todellinen oppikirjaesimerkki siitä, kuinka leikkaus todellakin voi toimia.

Leikkauksesta tulee tänä vuonna 3 vuotta. Grammaakaan ei ole kerran kuukaudessa olevaa menkkapöhöä lukuunottamatta tullut takaisin. Olen normaalipainoinen, hyvässä kunnossa ja onnellinen. Vähän nahka roikkuu, mutta vain vähän. En lähde sitä leikkaamaan, koska julkisella puolella sitä en saisi ja yksityisellä puolella se taas on liian turhamaista. Lihavuusleikkaukseen menin terveyden, en ulkonäön takia, vaikka onhan sekin tietty plussaa, että mahdun koon 38 vaatteisiin.

Lihavuutta on hyvin vaikea ymmärtää, jos sen kanssa ei ole ikinä joutunut painiskelemaan. En itsekään tajua, miten muuten eteenpäin kuin juna menevä hyvin pärjännyt nainen ei saanut tuota ongelmaa muuten kuriin, kuin laittamalla suolistonsa uusiksi. Ihan absurdia. Mutta näin se vain menee.

Ja mitä soseisiin tulee, leikkauksen jälkeen syödään soseita ehkä 2-4 viikkoa, en tarkkaan muista. Mutta sen jälkeen ruoka on ihan normaalia. Sitä ei vain syödä paljon. Ja kyllä minä pitsaakin syön, mutta vain sen yhden siivun. Se riittää. En ole koskaan syönyt niin hyvin kuin leikkauksen jälkeen. Kun ei voi määrällä juhlia, täytyy satsata laatuun.

Vierailija
32/63 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kokoisia nuo kerralla syötävät ruoka-annokset ovat? Nro 34 tuntuu tietävän asiasta ja mainitsin yhden siivun. Mutta onko siivu leveimmältä kohdalta 13cm vai 5 cm? Ihan konkreettiset esimerkit aamupalasta, lounaasta, välipalasta, päivällisestä jne. kiinnostaisi, kuten myös ruokailurytmi.

Asia kiinnostaa minua, sillä aina välillä pohdin leikkauksen mahdollisuutta. Tällä hetkellä bmi on 43, mutta ainakin toistaiseksi olen päättänyt yrittää laihduttaa "perinteisin menetelmin". Todennäköisesti seuraava isompi askel olisi joku terveydenhuollon valvoma ene-dieetti ellen tässä omatoimisessa painonpudotuksessa onnistu.

Vierailija
33/63 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielenkiintosita kuulla ,että minkäkokoisia te olette jotka niin nuivasti suhtaudutte lihavuusleikkausksiin? Normipainoinen ei voi mielestäni voi ymmärtää mistä tässä on kyse.

Vierailija
34/63 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, aamulla syön ehkä 1,5 dl jotakin proteiinia, kuten rahkaa.

Aamupäivällä hedelmä tai pähkinöitä

Lounaaksi puolikas kanapihvi, "paljon" raejuustoa ja muutama pala kurkkua

Iltapäivällä proteiinipatukka ja jos venyy, myöhemmin  pieni hedelmä

Illalla puolikas lohiperhonen, vähän salaattia, "paljon" raejuustoa, loarus soosia

ennen nukkumaanmenoa yksi leipä, päällä kinkkua ja juustoa. Ehkä puoli dl jugua.

Tällä mennään. Liikun aika paljon, joten jos vaikuttaa, ettei riitä energia, lisään jonkun pienen väliin tai löräytän lisää soosia :-)

Vierailija
35/63 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja makeaa voin syödä tyyliin pari konvehtia, pienen lakupatukan tai Eskimon. Niillä pärjää mukavasti. Ei tarvitse enää 200 g suklaata.

Vierailija
36/63 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ohiksena vaan, mutta leikatun ruoka on karppi-ruokaa, vaikka sitä niin parjataan menneen talven lumina. Auttaisi monia muitakin. Karppaus ei ole pelkkää pekonia ja voita kaksin käsin.

Vierailija
37/63 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuolla ruokavaliolla laihdu ilman leikkaustakin?

Vierailija
38/63 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin suuri osa lihavuusleikkauksen läpikäyneistä on tyytyväisiä ratkaisuun, eihän niitä muuten edes tehtäisi (varsinkaan julkisella puolella). Hyötyä täytyy olla enemmän kuin haittaa. Leikkausta ei saa tekemättömäksi, sen takia siihen ei saa lähteä ilman tarkkaa harkintaa. Muiden tarinoita voi kuunnella, täytyy myös muistaa, että jokaisen tilanne on täysin omanlaisensa ja lopputulosta ei voi aina ennustaa. Kuten sanottu, valtaosa on tyytyväisiä, pienempi osa ei ole. 

Vierailija
39/63 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siis jokainen lihavahan laihtuisi jos söisi niitä määriä, joita lihavuusleikkauksen läpi käynyt syö. Ongelma on se, ettei pysty syömään niin vähän kun tulee niin armoton nälän tunne. Tähän lihavuusleikkaus on se ratkaisu. Näläntunnetta ei tule, vaikka syö vain vähän. Eikä vaan pysty syömään enempää. Ihan niin kuin joillain "laihoilla" ihmisillä se on luonnostaan, ei vain pysty syömään enempää. Tämä sen ymmärryksen perusteella, jonka olen saanut tuttavalta, joka on ko. leikkauksen käynyt läpi onnistuneesti.

Ja mä olen ihan kateellinen :-). Paino ei riittäisi leikkaukseen pääsemiseen, mutta olen katkera siitä, että kaveri on nyt paljon pienempi kuin minä. 

Vierailija
40/63 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on kuva jollekin miehelle tehdystä leikkauksesta, kuvassa tikit 6vk jälkeen

http://www.mattikaki.fi/lihavuusleikkaus/tikit6.jpg

jääkö kaikille noin ns. pahat merkit toimenpiteestä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme