Kuvitellaan tilanne: kaikki pakotetaan aloittamaan oma yritystoiminta
Kommentit (374)
Se olisikin todellinen katastrofi, joka toinen konkurssissa vuoden sisällä. Vastaus ap:n kysymykseen.
Koronkiskuri ja perintäyrityksen.
Live-esiintymisiä autiosaarella ja siihen kaikki kulttuurituet mitä saada voi.
Autasin ihmisiä oikeinkirjoituksesa
Kuvittelua tosiaankin. Ei voida pakottaa.
Vierailija kirjoitti:
Seksuaalineuvontapisteen perustaisin.
Pyh.
Perustaisin rahantekokoneen, eli gaydiskon.
No. Turha kuvitella sellaista joka ei laillisesti ole nyt mahdollista.
Ketään ei voi pakottaa yrittäjäksi.
Jos vastaan tähän(kin) aloitukseen joudun velottamaan siitä. Voisin kyllä minäkin kysellä kaikenlaista jonne ihmiset vastailevat jolloin mainokset saavat katseluja ja myydä palstatilaa mainostajille. Tehokkuus on helppo osoittaa klikkauksen määrällä.
Mä lukisin romaaneja ääneen tubessa. Lavastaisin mukavan näkymän ja lausuisin sanat kauniisti ja oikein. Katselisin laupiaana kuuntelijaa.
Media-alan yrityksen. Tosin työskentelen mieluummin tiimissä ja projektitkin ovat mielenkiintoisempia ja laadukkaampia porukalla, kuin yksin tehdessä. Pakon edessä lähtisin yrittäjäksi, mutta vain pakon.
Perustaisin lääkärin vastaanoton. Tai sitten en.
Kotisiivousta. Mökkitalkkari. Metsätalousyrittäjä. Mökkivuokrausyritys. Klapiyrittäjä. Muotokuvapiirroksia valokuvista. Vaatteiden pienkorjausta. Neuleita. Marjojen poimintaa tilauksesta. Jotain tämäntapaista. Mihinkään hienoon työhön ei taida olla lahjoja.
Viokratyöntekijäksi. Eli mut saisi palkata tuntuvaan hintaan se joka ei yksin pysty tekemään kaikkea.
Olen lääkäri joten kai se jonkinlainen lääkäriasema olisi sitten perustettava. Toivottavasti byrokratiaa vähennettäisiin samalla kun tuo lakimuutos tulisi. Voisin tarjota yleislääkäri- ja diabeteslääkäripalveluita. Saman toiminimen alle voisin perustaa kyllä myös kissahoitolan ja rotukissakasvattamon, jos tilaa olisi riittävästi. No kai sitä olisi sitten luontevaa tarjota myös jotain kissaterapiaa potilaille. Itse asiassa potilashuoneet voisivat olla osa kissojen oleskelutiloja, ja potilaat saisivat silitellä kissoja vastaanoton aikana. Kissa-allergiset voisivat suunnata jollekin toiselle lääkäriasemalle.
Taimitarhan ja kesäkahvilan, talvet lomailisin.
Ja sulle tiedoksi, että toisten tekemästä palvelusta kuuluukin maksaa palkka ihan siitä riippumatta, tuottaako palvelun julkinen sektori vai yksityinen. Joten et voi kuvitella olevasi joku hyväntekijä tai almujen jakaja, jos myös käytät julkisia palveluita. Niistä kun kuuluukin maksaa aivan kuten joutuisit maksamaan yksityisellekin, jos palvelut tulisivat yksityisyrittäjältä. Joten älä ole ää liö. Ja huomaa, ettet älyä itse puoltakaan kaikista palveluista, joita olet tähän mennessä käyttänyt, käytät nyt ja tulet käyttämään. Joten älä ole ää liö.
Se on oikeastaan sama minkä perustaa koska pienet yritykset kaatuvat 2023 liian suuriin ylläpitokuluihin...
Kissapsykiatri. Jess!
Asiakas saisi silitellä kissaa samalla kun pohditaan hänen asioitaan.
Vakuutusmyyntiä, eli vakuutusasiamies. 10000-30000 €/kk. Tätä teen kyllä jo nytkin :)