Kuvitellaan tilanne: kaikki pakotetaan aloittamaan oma yritystoiminta
Kommentit (373)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha ketju tämä. Mutta jos pitäisi tukien tms. takia perustaa yritys niin niitähän olisi useampi. Lakipalvelut, koodaus- ja projektinvetopalvelut sekä terapiapulju. Itsellä osaamista osaan mutta enpäs mä toimarina paljoa kädet saavissa taikinassa ehtisi olemaan.
Jos olisi määrättömästi rahaa niin voisin lähteä leikkimään yrittäjää. Näin työttömänä ja varattomana ei pysty kuin istumaan puhelimen ääressä odottamassa työkkärin seuraavaa aivopierua.
Lisään vielä sen, että olisi jopa useampi liikeidea. Pääoma puuttuu jne. eli liian riskaabelia. Ehkä sitten joskus eläkkeellä lähden kokeilemaan jos liikeideita vielä löytyy. VAnhuuseläkkeeseen kun yritystoiminnalla ei ole vaikutusta.
Nykyisin netti mahdollistaa monenlaisten digitaalisten tuotteiden myynnin. Ei tarvita paljoakaan pääomaa eikä edes varastoa tavaroille. Itse lähtisin tuolle tielle.
Vanhuksille juttuseuraa ja ulkoilutusta tarjoava palvelu. Monen omaiset asuvat kaukana, kävisin kotona ja laitoksissa pitämässä seuraa ja viemässä ulos sekä kertoisin voinnin ja kuulumiset omaisille.
Tai sitten perustaisin kotisiivousyrityksen.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen haaveiluketju. Olisi kiva nähdä laskelmat siitä, miten näillä yrityksillä saataisiin oma ja perheen elanto kokoon joka päivä, joka kuukausi ja joka vuosi.
Jos veroja ja muita kuluja ei tarvitse maksaa riittäisi hyvin 15-20€/h veloitus, elättäisin meidän perheen hyvin sillä ja vaimo voisi perustaa kauneushoitolan, kosmetologi, hieronta, jalkahoidot, meikkaus ym.
Mun mielestä on jotenkin älytöntä että kaikkien kulujen, verojen ym. Yrityksen on pakko veloittaa vähintään n65€/h/työntekijä että firman kassaan jää jotain, sitten jotkut autoalan merkkikorjaamot velottavat yli 100€/h työstä ja siihen kaikki päälle vielä.
M kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen haaveiluketju. Olisi kiva nähdä laskelmat siitä, miten näillä yrityksillä saataisiin oma ja perheen elanto kokoon joka päivä, joka kuukausi ja joka vuosi.
Jos veroja ja muita kuluja ei tarvitse maksaa riittäisi hyvin 15-20€/h veloitus, elättäisin meidän perheen hyvin sillä ja vaimo voisi perustaa kauneushoitolan, kosmetologi, hieronta, jalkahoidot, meikkaus ym.
Mun mielestä on jotenkin älytöntä että kaikkien kulujen, verojen ym. Yrityksen on pakko veloittaa vähintään n65€/h/työntekijä että firman kassaan jää jotain, sitten jotkut autoalan merkkikorjaamot velottavat yli 100€/h työstä ja siihen kaikki päälle vielä.
Niinpä. Laskelmat ovat oma teoria-asiansa, ja ihan toinen, käytännön asia, on sitten se, että niitä asiakkaita pitää saada paikalle sen verran kuin laskelmissa on ajateltu.
Kauppakassipalvelun eli sellaisen yrityksen jossa saisi netistä tilata mistä tahansa kaupasta mitä vain lähialueelta, ja kävisin sitten ne noutamassa ja kuljettaisin perille.
Tyyliin voisin käydä K-Marketissa ja S-Marketissa ja vaikka apteekissa ( ei reseptilääkkeitä) ja kukkakaupassa samalla reissulla.
Itse käyttäisin tällaista palvelua jatkuvasti, jos sellainen olisi. Ne mitä nykyään on, ei ole käteviä.
Mulla olis nettipalvelun lisäksi puhelinpalvelu vanhuksia varten.
Mulle sais myös lähettää kauppalistoja ilman merkkejä, eli tyyliin niissä vois lukea että osta 12 kappaletta halvimpia munia ja tölkki kevytmaitoa, halvinta laatua, esimerkiksi.
M kirjoitti:
Perustaisin jonkun nyrkkipajan missä tehtäisiin ja korjattaisiin kaikkea tekovitusta puimakoneeseen.
No kokkeellaan ossoonko korjata tuommosta, jos ee onnistu, nii en velota mittään työvelotusta, maholliset varaosat tietennii velotettaan, vuan jos särkyykii entistä enempi, niin en kyllä korvookkaan mittään...
Ampuisin pakottajan, olen jo kohta Marinin takia konkurssissa oleva yrittäjä!
Vierailija kirjoitti:
Kauppakassipalvelun eli sellaisen yrityksen jossa saisi netistä tilata mistä tahansa kaupasta mitä vain lähialueelta, ja kävisin sitten ne noutamassa ja kuljettaisin perille.
Tyyliin voisin käydä K-Marketissa ja S-Marketissa ja vaikka apteekissa ( ei reseptilääkkeitä) ja kukkakaupassa samalla reissulla.
Itse käyttäisin tällaista palvelua jatkuvasti, jos sellainen olisi. Ne mitä nykyään on, ei ole käteviä.
Mulla olis nettipalvelun lisäksi puhelinpalvelu vanhuksia varten.
Mulle sais myös lähettää kauppalistoja ilman merkkejä, eli tyyliin niissä vois lukea että osta 12 kappaletta halvimpia munia ja tölkki kevytmaitoa, halvinta laatua, esimerkiksi.
haluan sukkahousut henkkamaukasta,surinkovoiteen sokokseltapullon kuoharia ja särkylääkkeen.
sijainti 00100helsinki minä 00120helsinki.
olen asiakas,paljonko veloitat?
Itsellä menisi tunti ja ei hotsituttaisi.
Kannattaa jättää kuvitelmaksi, tulisi valtiolle iso lovi budjettiin kun tulisi 5 miljoonaa starttirahaa vaativaa yritystä.
Terveydenhuolto kaatuisi, koska yksityiset maksavat noin 2-10x enemmän. Ruuan hinta monin kertaistuisi, koska myyjät toimisivat toiminimellä veloittaen palkkaa moninkertaisesti, verraten minimi palkkaan jota myyjille monesti maksetaan.
Byrokratia rattaita tulisi joka alalle lisää koska uusia "turvallisuus kortteja" tai vastaavia uusia töiden vaatimia rattaita paperisodassa syntyisi kuin sieniä sateella. Kaiken hinta nousisi koska palkkataso nousisi järjettömästi.
Tällä mentaliteetilla suomesta loppuisi työt kokonaan, jokainen yrittäjä ulkoistaisi toimintansa ulkomaille, koska suomalainen palvelu on liian kallista. Tämä tosin tapahtuu kovaa vauhtia muutenkin, maitokin ostetaan jo virosta koska EU byrokratia tuhosi pientilojen kannattavuuden järjettömillä vaatimuksilla jne.
Vierailija kirjoitti:
Tilitoimiston
Kova homma pyörittää yritystä aivan yksin. Työntekijöitähän ei saisi mistään, kun he olisivat kaikki yrittäjiä omissa yrityksissään.
Ryhtyisin tubettamaan. Imagoni olisi tavis pulliainen, joka hassusti yrittää kaikkia mahdollisia haasteita. Sitten kaikki tavispullerot voisivat samaistua minuun, kun puuskutan naamapunaisena "Tein 1000 jumpin jackkia kuukauden ajan joka päivä"-videollani.
Urani huippukohta olisi, kun Roni Back tekisi reagointivideon minun "Lopetin tv:n katsomisen kuukaudeksi"-videooni. Saisin juuri ja juuri tuloillani ostettua remppakuntoisen yksiön Hervannasta.
Siis kaikki yrittäjiksi elättämään vähämielisistä pseudosuomalaisista koostuvaa byrokratiaa ja puoluepoliitikkoja? 😏
Aikamoisia jurttakykyideoita.
Aika moni julkisen sektorin työntekijä varmaan huomaa tässä ketjussa ettei oikeastaan osaa mitään rahanarvoista.
Osahan haluaisi kovastikin olla yrittäjiä, mutta aina sössivät homman ja joutuvat liiketoimintakieltoon tahalleen tai tyhmyyttään. Unohtuu maksaa verot ja alvit. Tämmöisiä omassa tuttavapiirissä. Ei voi lähteä siitä, että pakottaa ihmiset yrittäjiksi, koska tekisivät samat mokat kerrasta toiseen.
No jos olet valmis tekemään enemmän töitä kuin sen perus 8-16 työpäivän niin,
sekä elämään alussa niukasti
Vierailija kirjoitti:
Aika moni julkisen sektorin työntekijä varmaan huomaa tässä ketjussa ettei oikeastaan osaa mitään rahanarvoista.
no lopetetaan koko julkinen sektori, maksa itse terveydenhuollosta, kouluutksesta, maksa itse eläkkeesi jne...
Vierailija kirjoitti:
No jos olet valmis tekemään enemmän töitä kuin sen perus 8-16 työpäivän niin,
sekä elämään alussa niukasti
Tuota jankutetaan eri muodoissa, mutta harvoin sanotaan ääneen sitä, että joskus hirmuisen pitkät työpäivät ja niukasti eläminen eivät johda mihinkään muuhun kuin hirmuisen pitkiin työpäiviin ja niukasti elämiseen. Yritys tarvitsee asiakkaita, ja jollei niitä ole, työpäivän pituus on yhdentekevä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no lopetetaan koko julkinen sektori, maksa itse terveydenhuollosta, kouluutksesta, maksa itse eläkkeesi jne...
Ihan tiedoksi että näin nettoveronmaksajana maksan jo ihan itse nuo ja sinun kulusi vielä päälle.
Perustaisin jonkun nyrkkipajan missä tehtäisiin ja korjattaisiin kaikkea tekovitusta puimakoneeseen.