Kuvitellaan tilanne: kaikki pakotetaan aloittamaan oma yritystoiminta
Kommentit (374)
Vierailija kirjoitti:
Ja sulle tiedoksi, että toisten tekemästä palvelusta kuuluukin maksaa palkka ihan siitä riippumatta, tuottaako palvelun julkinen sektori vai yksityinen. Joten et voi kuvitella olevasi joku hyväntekijä tai almujen jakaja, jos myös käytät julkisia palveluita. Niistä kun kuuluukin maksaa aivan kuten joutuisit maksamaan yksityisellekin, jos palvelut tulisivat yksityisyrittäjältä. Joten älä ole ää liö. Ja huomaa, ettet älyä itse puoltakaan kaikista palveluista, joita olet tähän mennessä käyttänyt, käytät nyt ja tulet käyttämään. Joten älä ole ää liö.
Paitsi, että julkinen sektorikin teettää ilmaistyötä, joten teoriassa totta, mutta ei toteudu käytännössä. Samoja töitä tehdään mm. Työkokeiluissa ynnä muissa viritelmissä, kuin palkallakin. Ja kyllä työstä tulee maksaa palkkaa. Olet oikeassa sen suhteen.
Ottaisin lapsia hoitoon, mutta vain öisin, kun nukkuvat.
Kolmisenkymmentä vuotta työelämässä ja aloittanut jo kouluaikoina. Joten olet käynyt peruskoulun ja (kai) maksuttoman lukionkin? Vai ihanko kävit yksityiskoulua? Mites noi ammattiopinnot sitten? Mikä yksityinen koulu järjesti sinulle koulutuksen ammattiisi?
Olet oikeassa. Olen itse tehnyt valtavasti ilmaisia töitä julkisen työnantajan palveluksessa, joten tämän tiedän. Lähinnä yritin saada ajatuksenpoikasta korvien väliin tuolle tuulitunnelityypille, joka kuvittelee, että julkinen sektori on hänen elättinsä eikä älyä, kuinka paljon ja elämisen sujumisen kannalta tärkeitä palveluita julkinen sektori hänellekin tuottaa. Kuin voi ollakaan noin idiootti?
Lukisin matikoita torilla.
Olisin sähkölaitoksella vastuksena.
Perustaisin myymälän.
Sen nimi olisi Kaupungin Kukka ja Viina.
Aamupäivisin toimisin koehaistajana ja iltapäivisin koemaistajana.
Perustaisin kolhoosin. Suomessa on sosialistit vallassa ja sosialistisessa maassa ei voi perustaa yksityistä yritystä. Valtionyrityksen eli kolhoosin voi perustaa. Työntekijät saisin ilmaiseksi kortistosta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan p*ska idea. Sitä joutuisi tekemään töitä ja vaikka tekisi töitä, niin silti olisi huomattava riski, että rahaa ei tule murto-osaakaan siitä mitä saa palkkaa samasta työstä toisen palveluksessa.
Ai, näinpäin tämä riski noteerataan. Sitten kun yritys alkaakin oikeasti tuottaa siitä kuoriutuu riistäjä 🤣
Kaaostahan siitä tulisi. Tärkeintä nyt olisi saada kaikki julkisen puolen päällikköpestit määräaikaisiksi, ettei sinne jäisi roikkumaan näitä narskuja ja muita pätemättömiä eläkkeeseen asti. Toki pitää sitten osata valita paremmin seuraavalla kerralla, ettei paikalle tule uusi narsku.
Tuotantoeläinten turvakodin/vanhainkodin.
Niitä on Suomessa aivan liian vähän, vissiin vain 2.
Lainatkaa joku mulle pari miltsii niin onnistuu :)
Sellaisen jolla ei ole pankkitiliä ja joka ei ole verohallinnon rekisterissä. Varmaankin sitten jotain hämärähommia käteiskaupalla. Muita mahdollisuuksia ei ole minun tilanteessa.
Kotimaisten maksullisten naisten määrä on ainakin lähtenyt kasvuun...
Laatu parantunut selkeästi, kun nuoret treenatut naiset astuneet kehiin.
Osa pärjää jo ulkomaisille kaunottarille.
Vierailija kirjoitti:
Koodariyrityksen. Työllistäisi sekä minut että miehen.
Harmi miehellesi, jos hän joutuu töihin sinulle, vaikka on pakotettuna perustamaan mös oman yrityksen.
Itse olen teknisellä sektorilla, tekisin samoja hommia varmaan kuin ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ja sulle tiedoksi, että toisten tekemästä palvelusta kuuluukin maksaa palkka ihan siitä riippumatta, tuottaako palvelun julkinen sektori vai yksityinen. Joten et voi kuvitella olevasi joku hyväntekijä tai almujen jakaja, jos myös käytät julkisia palveluita. Niistä kun kuuluukin maksaa aivan kuten joutuisit maksamaan yksityisellekin, jos palvelut tulisivat yksityisyrittäjältä. Joten älä ole ää liö. Ja huomaa, ettet älyä itse puoltakaan kaikista palveluista, joita olet tähän mennessä käyttänyt, käytät nyt ja tulet käyttämään. Joten älä ole ää liö.
julkisen sektorin ongelma on, ettei tarjonnan tarvitse vastata kysyntään. Aivan sama käyttääkö joku palvelua ja miten tehokkaasti se on järjestetty, kulut maksetaan verorahoista. Reaalisosialismi kaatui tähän ja niin kaatuvat muutkin massiiviset julkiset viritykset
Ryhtyisin kannabisfarmariksi. Koska se on laitonta, en saisi liiketoimintalupaa, joten yhteiskunta joutuisi minut elättämään kuten nytkin on.
Jalkastudion, josta myydään jalkakuvia jalkafetisteille
Varsinaiset kulut tulevat vasta vanhuudessa. Mutta että liikuskelet sitten ihan vaan metsiä myöten etkä teitä käytä ollenkaan. Etkä oikein mitään infrastruktuuria. Mistä kautta sun aurinkopaneelit on tuotu, kun et käytä satamia, lentokenttiä, maanteitä etkä rautateitä?? Oletko varma, että tulee maksettua tuottajalle oikea ruuan hinta niin ettei ruokaasikaan ole tuettu yhtään? Puolustusvoimia ja poliisiahan sä et tarvi. Palomiehiäkään et, sillä jos sun talo palaa, niin rakennat uuden eikä sammutustyötä varten tarvi ketään olla varalla. Sama juttu jos joudut johonkin onnettomuuteen. Ei tarvi olla mitään pelastushenkilöstön tai sairaankuljetusta, sillä sä kävelet itse umpihangessa lähimpään yksityisklinikkaan ja mitään kelakorvauksiahan sä et hoidosta hae, kuten et hammaslääkärinkään hoidoista.
Just joo, uskoo ken tahtoo.