Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheen äidin "kesäloma"

Vierailija
08.07.2020 |

Joka vuosi pettymys. Lomaa odottaa, mutta vuoden aikana ehtii unohtaa kuinka rankkaa lomat pienten lasten kanssa. Äitiäitiäiti raikaa ja koko ajan pitää olla pakkaamassa, jos ei matkalaukkua niin uimakassia tai retkireppua. Pyykkikone pyörii ja seinät täynnä mustia kädenjälkiä. Lapset edelleen niin pieniä ettei vastuuta voi heille paljo asettaa. Viikon "loman" jälkeen jo ihan poikki, aikaisia aamuja ja huonosti nukuttuja öitä. Onko tämä muilla tälläistä.

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kesät olleet aina ihania. Lapset nyt 5 ja 6. En ymmärrä näitä kommentteja, vaikka veljeni valittaa samaa.

Meidän lapset on aina leikkineet paljon keskenään, 2 ja 3 vuotiaina jo laittoivat oven kiinni etten tule. Siellä oli poneilla bileet ym.

Yksi Mamma laittoi että on vasta nyt lukenut kirjan, 8 vuoden tauon jälkeen. Ihmettelin. Itse luen jatkuvasti, jo vauvavuonna luin paljon.

Olen vähän boheemi eikä meillä ole supersiistiä. Töissä olen tarkka ja tehokas, niin kotona ja mökillä on ihanaa vaan kotoilla. Lapset on olleet koko korona-ajan kotona, kun olen tehnyt etää. Tämä on ollut ihanaa aikaa.

Todellakin odotan lomaa innolla, kun voi laittaa läppärin kiinni, laittaa skumpan kylmään ja oleilla ulkona.

Miehellä vain viikko lomaa, eikä haittaa lainkaan.

Onnittelut, sinulla on helpot ja keskenään yhteensopivat lapset. Ilmeisesti myös vähintään kohtuullisen hyvin nukkuvat, jos jo vauvavuonna keskittymiskyky riitti lukemiseen.

Vierailija
62/99 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, minulla on kolme viikkoa lomaa, joista ensimmäinen viikko meni lasten kanssa kotona. Lapset ovat iältään 10, 12 ja 16.

Nuorimman kanssa pitää keksiä jatkuvasti aktiviteettejä, joka on siis kivaa että saadaan viettää aikaa lasten kanssa, mutta kaksi murkkuikäistä vaativat erilaista huomiota ja vahtimista. On rippijuhlaa, urheiluharrastuksiin viemistä ja hakemista.

Siihen päälle kotityöt, jotka jäävät kaikki minulle, koska olen "lomalla". Siinä välissä sitten yrittää olla ihana vaimo, ystävä ja tytär.

Pitää käydä hoitamassa omat vanhemmat ja heidän asiat sekä miehen vanhempien.

Hyvää kesää!:D

Eihän rippijuhlia ole joka kesä teidänkään perheessä, yleensä ripille päästään sinä vuonna, kun täyttää 15.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kanssa oli rankkaa kun lapset pieniä. Mies yrittäjä ja töissä paljon. Joskus viikon loma, mutta en tiennyt milloin yms.

Ei apuja, sillä suku kaukana ja anoppi kieltäytyi auttamasta. Mutta selvittiin.

Olen tosin vähään tyytyvä ihminen enkä mikään prinsessa. Eli se varmaan oli yksi pärjäyskeino.

Ja se, että pääsin osa-aikatöihin kun nuotin 3-vuotias. Iltatyö.

Onhan noita tuttuja, jotka valittaa kun on rankkaa (yksi lapsi) ja kuinka väsyttää ja mökillä otetaan aurinkoa ja käydään baareissa ja shoppailemassa.

Vierailija
64/99 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kesät olleet aina ihania. Lapset nyt 5 ja 6. En ymmärrä näitä kommentteja, vaikka veljeni valittaa samaa.

Meidän lapset on aina leikkineet paljon keskenään, 2 ja 3 vuotiaina jo laittoivat oven kiinni etten tule. Siellä oli poneilla bileet ym.

Yksi Mamma laittoi että on vasta nyt lukenut kirjan, 8 vuoden tauon jälkeen. Ihmettelin. Itse luen jatkuvasti, jo vauvavuonna luin paljon.

Olen vähän boheemi eikä meillä ole supersiistiä. Töissä olen tarkka ja tehokas, niin kotona ja mökillä on ihanaa vaan kotoilla. Lapset on olleet koko korona-ajan kotona, kun olen tehnyt etää. Tämä on ollut ihanaa aikaa.

Todellakin odotan lomaa innolla, kun voi laittaa läppärin kiinni, laittaa skumpan kylmään ja oleilla ulkona.

Jo pelkkää ruoanlaittoa on koko ajan. Jos siis ruokkii lapsensa asiallisesti.

Vierailija
65/99 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja vielä tuohon päälle pitäis jaksaa s*ksiä sen jälkeen, kun vihdoin saa lapset nukkumaan ja olis vihdoin hetki hengähtää.

Meillä tämä ongelma on ratkaistu siten, että minä käyn iltaisin vieraissa, jotta vaimoni saisi levätä eikä hänen tarvitse harrastaa rasittavaa seksiä.

T. Tosimies Reima

Vierailija
66/99 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ja vielä tuohon päälle pitäis jaksaa s*ksiä sen jälkeen, kun vihdoin saa lapset nukkumaan ja olis vihdoin hetki hengähtää.

Tuohan on ihanaa, kun saa seksiä rankan päivän jälkeen. Siinähän sitä rentoutuu, kun mies hieroo eka jalat, selän ja hartiat. Tämän jälkeen siinä makoillessa mies työntyy sisällesi ja saat nautiskella ihanista tuntemuksista ja orgasmin jälkeen raukeana nukahdat miehesi viereen.

Hyi helvetti mua rupes oksettamaan

Vierailija
67/99 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin just fb-muistoja aiemmilta kesiltä. Mökkilomat, kun lapset oli pieniä ja miehellä aina joku projekti päällä ei tosiaan tuntuneet lomilta. Olihan niissäkin hyvät hetkensä ja helpompaa kuin lasten hakeminen päiväkodista, kun on jo pimeää ja kesävaatteissa on vähemmän pestävää kuin talvivaatteissa. 

Nyt on jo helpompaa, omaa aikaa on enemmän. Se mitä pikkulapsiajasta kaipaan on, että pienetkin jutut oli lapsille erikoisia ja juhlaa. Picnic mökkilaiturilla tai uimarannalla, retki uuteen leikkipuistoon tai lettuja aamupalaksi. Teinit pitäisi viedä New Yorkiin tai Thaimaahan, että saa riittävän elämyksen. 

Vierailija
68/99 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset hankkivat lapsia. Kenen heidät pitäisi hoitaa?

Vierailija
69/99 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset hankkivat lapsia. Kenen heidät pitäisi hoitaa?

Veikkaanpa, että yhteiskunnan ja isovanhempien.

Vierailija
70/99 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, minulla on kolme viikkoa lomaa, joista ensimmäinen viikko meni lasten kanssa kotona. Lapset ovat iältään 10, 12 ja 16.

Nuorimman kanssa pitää keksiä jatkuvasti aktiviteettejä, joka on siis kivaa että saadaan viettää aikaa lasten kanssa, mutta kaksi murkkuikäistä vaativat erilaista huomiota ja vahtimista. On rippijuhlaa, urheiluharrastuksiin viemistä ja hakemista.

Siihen päälle kotityöt, jotka jäävät kaikki minulle, koska olen "lomalla". Siinä välissä sitten yrittää olla ihana vaimo, ystävä ja tytär.

Pitää käydä hoitamassa omat vanhemmat ja heidän asiat sekä miehen vanhempien.

Hyvää kesää!:D

Eikö sillä 10-vuotiaalla ole yhtään kaveria, jonka kanssa voisi tehdä jotain? En tajua, miten muka tuon ikäiselle pitäisi keksiä jatkuvasti tekemistä...

Minun introvertilla on kaksi kaveria, joista toinen on melkein koko kesän mökillä ja toinenkin paljon poissa kaupungista. Tyyppi pelailisi tai leikkisi legoilla mielellään koko kesän, mutta sieltä omasta kuplasta on sitten todella vaikea palata kouluun. Pakko yrittää kammeta päivittäin johonkin aktiviteettiin mukaan. 

Toinen lapseni taas on ekstrovertti, jota ei näkisi koko kesänä, ellei välillä pakota perhetouhuihin. Toki saan ilmoituksia ruokatoiveista ja ostettavista tavaroista ja välillä koti on hetken täynnä teinejä. 

Vierailija
71/99 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se aika vielä koittaa lapsiperheessäkin, että olisi aikaa ja mahdollisuuksia spontaaniin aamu- ja päiväseksiin muulloinkin kuin viikonloppuisin ja olemattomilla lomilla, mutta onneksi pystytään löytämään hyvää seksiä rankan arjenkin keskeltä.

Pakko tarttua tuohon.

Siis milloin lapsiperheessä koittaa aika spontaaniin sensiin? Sitten kun lapset ovat muuttaneet pois?

Meillä on 14 ja 16 v lapset ja ei todellakaan ole kovin spontaania rämä touhu, enkä usko että tilanne ainakaan pariin vuoteen muuttuu.

Vierailija
72/99 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tätähän se on. Normaalisti kans ihan poikki kesäloman jälkeen ja olen onnellinen kun arki alkaa. Nyt vielä tätä menoa jatkunut sieltä maaliskuulta. Tosin tässä ajassa ehtinyt jo tottuakin. Itseäni yleensä piristää pieni vaihtelu, vaikka risteily tai kylpyläreissu lasten kanssa, mutta nyt taloudellisesti niin tiukkaa, ettei ole varaa ja ei noihin muutenkaan vielä niin hingu.

Vierailija
73/99 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin ketju on taas täynnä valitusta sellaisilta henkilöiltä, jotka eivät osaa kasvattaa ja/tai olla lasten kanssa. Ja sitten puolisoksikin on valittu joku vätys. 

Ja tietenkin kaikki kotityöt ovat maailmaa isommat asiat ja ne pitää hoitaa juuri itse määritellyllä tavalla. Ja sukatkin pitää saakeli silittää, jotta vielä olisi hieman rankempaa. Mutta tämä on ihan asenne kysymys. 

Ja kuten isoäiti tapasi sanoa: "jos et tee asialle mitään, niin turha valittaa". Toiminut hyvänä mottona jo pitkään.

Vierailija
74/99 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo samanlaista ollenkaan. Nukun aamulla pitkään, syön hitaan aamupalan ja loppupäivä aikaa tehdä mitä vaan. Käydään miehen kanssa ravintoloissa, leffassa, piknikeillä, "turistiretkillä" eri paikkakunnilla, harrastetaan paljon seksiä, valvotaan pitkään ja katsellaan leffoja. Ihanan rentouttavaa ja kiireetöntä. Ei tosin ole lapsia, eikä tule ;)

Meilläkin on tuollaista, vaikka ei lapsettomia ollakaan. Lapset tosin 19 ja 20.

Vierailija
75/99 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 14v 9v 8v ja syksyllä 5v täyttävä, ei ruutuaikaa rajoituksia, leppoisa loma kaikilla.

Joskus mennään eineksillä ja onneksi ollut sadepäiviä, niin hyvällä omatunnolla saanut pitää nuorimman sisällä koko päivän.

Vierailija
76/99 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se aika vielä koittaa lapsiperheessäkin, että olisi aikaa ja mahdollisuuksia spontaaniin aamu- ja päiväseksiin muulloinkin kuin viikonloppuisin ja olemattomilla lomilla, mutta onneksi pystytään löytämään hyvää seksiä rankan arjenkin keskeltä.

Pakko tarttua tuohon.

Siis milloin lapsiperheessä koittaa aika spontaaniin sensiin? Sitten kun lapset ovat muuttaneet pois?

Meillä on 14 ja 16 v lapset ja ei todellakaan ole kovin spontaania rämä touhu, enkä usko että tilanne ainakaan pariin vuoteen muuttuu.

Tuon ikäisetkö ei muka koskaan ole yhtä aikaa pois kotoa? Tai nuku teitä pidempään aamulla? Tai pärjää sen aikaa keskenään, kun vanhemmat käyvät kahdestaan suihkussa/saunassa?

Vierailija
77/99 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo pelkkää ruoanlaittoa on koko ajan. Jos siis ruokkii lapsensa asiallisesti.

En ole etätöiden lomassa panostanut ruuanlaittoon päivisin. Mies tekee aamulla puuron, joskus syövät aamulla leipää, mysliä tai jogurttia. Niihin menee 5min.

Lounas on joko edellisen päivällisen jämät tai saarioisten tms tekemä ruoka. Näihin menee 5min. Välillä heitän uuniin sieniä, parsakaalia, maissia ja kanaa tms, 10-15min. Hedelmiä ja marjoja koluavat itse kaapista, samoin leivät osaavat voidella.

Päivälliseen panostetaan, mutta tehdään ne miehen kanssa vuoroviikoin.

Lomalla vielä helpompaa. Käydään paljon kahviloissa lounaalla ja illalla on kiva grillata ihan kaikkea. Tykkään ruuanlaitosta oikeasti, mutta esim nyt työ on prio 1 päivisin. Lomalla on kivaakin kokata. Myös monet kalat ostetaan valmiina ja ne ei vaadi kuin perunat ja salaatin kaveriksi, aktiivinen aika 10-15min.

Ihmiset stressaa ihan liikaa.

Vierailija
78/99 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi 2v lapsi ja paljon apua mutta silti välillä tuntuu raskaalta. Olishan se pienen lapsen vanhempikin lomansa ansainnut, mutta lapsenhoito on monella tavalla intensiivisempää kuin toimistotyö. Mutta lapsi on ihana, ja on ihanaa tarjota pienelle iloa ja elämyksiä kun ne tosiaan syntyy aika vähästä. Puolensa ja puolensa kaikissa elämänvaiheissa, uskon että tätäkin jälkeenpäin haikailee. :) kun vaan ei olis tuota koronaa, ja mies jaksaisi vähän paremmin perhe-elämää. En silti tiedä miten jaksaisin yksinhuoltajana. On se niin armotonta että olet aina siinä kahden lapsen kanssa, oli oma olo ja jaksaminen mikä tahansa.

Vierailija
79/99 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko tarttua tuohon.

Tuon ikäisetkö ei muka koskaan ole yhtä aikaa pois kotoa? Tai nuku teitä pidempään aamulla? Tai pärjää sen aikaa keskenään, kun vanhemmat käyvät kahdestaan suihkussa/saunassa?

Onko se spontaania, että jos lapset joskus harvoin (ehkä parin kk välein) ovat yhtä aikaa poissa (ajasta ei tietoa, ehkä 5 min ehkä tunnin) ja vanhemmat kotona, niin harrastetaan seksiä? Tai että laitetaan kello herättämään aamulla. Tai sanotaan lapsille, että nyt iskä ja äiti menee suihkuun, laittakaa luurit korville.

Minusta spontaani on spontaania. Jos tekee mieli nyt ja olkkarin lattialla, niin se käy.

Vierailija
80/99 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko tarttua tuohon.

Onko se spontaania, että jos lapset joskus harvoin (ehkä parin kk välein) ovat yhtä aikaa poissa (ajasta ei tietoa, ehkä 5 min ehkä tunnin) ja vanhemmat kotona, niin harrastetaan seksiä? Tai että laitetaan kello herättämään aamulla. Tai sanotaan lapsille, että nyt iskä ja äiti menee suihkuun, laittakaa luurit korville.

Minusta spontaani on spontaania. Jos tekee mieli nyt ja olkkarin lattialla, niin se käy.

Veikkaanpa, että teidän teinit ei edes huomaisi, vaikka vetäisitte varvin keskellä olkkarin lattiaa. Jos ne on sitä tyyppiä, että poistuvat kotoa parin kk välein, niin nehän on linnoittautuneet huoneisiinsa luurit päässä pelaamaan omalla joystickilla, jos ymmärrät, mitä tarkoitan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä