Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheen äidin "kesäloma"

Vierailija
08.07.2020 |

Joka vuosi pettymys. Lomaa odottaa, mutta vuoden aikana ehtii unohtaa kuinka rankkaa lomat pienten lasten kanssa. Äitiäitiäiti raikaa ja koko ajan pitää olla pakkaamassa, jos ei matkalaukkua niin uimakassia tai retkireppua. Pyykkikone pyörii ja seinät täynnä mustia kädenjälkiä. Lapset edelleen niin pieniä ettei vastuuta voi heille paljo asettaa. Viikon "loman" jälkeen jo ihan poikki, aikaisia aamuja ja huonosti nukuttuja öitä. Onko tämä muilla tälläistä.

Kommentit (99)

Vierailija
41/99 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, minulla on kolme viikkoa lomaa, joista ensimmäinen viikko meni lasten kanssa kotona. Lapset ovat iältään 10, 12 ja 16.

Nuorimman kanssa pitää keksiä jatkuvasti aktiviteettejä, joka on siis kivaa että saadaan viettää aikaa lasten kanssa, mutta kaksi murkkuikäistä vaativat erilaista huomiota ja vahtimista. On rippijuhlaa, urheiluharrastuksiin viemistä ja hakemista.

Siihen päälle kotityöt, jotka jäävät kaikki minulle, koska olen "lomalla". Siinä välissä sitten yrittää olla ihana vaimo, ystävä ja tytär.

Pitää käydä hoitamassa omat vanhemmat ja heidän asiat sekä miehen vanhempien.

Hyvää kesää!:D

Eikö sillä 10-vuotiaalla ole yhtään kaveria, jonka kanssa voisi tehdä jotain? En tajua, miten muka tuon ikäiselle pitäisi keksiä jatkuvasti tekemistä...

Vierailija
42/99 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on pakko vahtia, ettei saa lastensuojelua heti perään.

Onko laki muuttunut? Vai miksi muka ennen ei ollut pakko vahtia lapsia mutta nyt on?

Sitäkin ihmettelen, että mistä se lastensuojelu saa tietää, jos joku satunnainen perhe käyttää "paheksuttavia" menettelytapoja lastenhoidossa? Onko heillä niin tehokas tiedustelu- ja ilmiantajaverkosto, että juuri mikään ei pysy salassa?

Edelleen mietin, että mitä tapahtuu, jos lastensuojelu lähtee perään? Mitä kaikkea rangaistusta perheelle on silloin tiedossa lastensuojelun toimesta, vai miksi lastensuojelua pelätään niin kovasti?

Ei ne sossun työntekijät kyttääkään tai yleensä tee lasuja, he tutkivat lasuilmoitukset. Itse lasun voi tehdä kuka hyvänsä.

Montako lasuilmoitusta sinusta on tehty? Suurimmasta osasta ei tehdä yhtäkään, tosin täällä somessa saa helposti trollien myötä toisen käsityksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/99 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko laki muuttunut? Vai miksi muka ennen ei ollut pakko vahtia lapsia mutta nyt on?

Sitäkin ihmettelen, että mistä se lastensuojelu saa tietää, jos joku satunnainen perhe käyttää "paheksuttavia" menettelytapoja lastenhoidossa? Onko heillä niin tehokas tiedustelu- ja ilmiantajaverkosto, että juuri mikään ei pysy salassa?

Edelleen mietin, että mitä tapahtuu, jos lastensuojelu lähtee perään? Mitä kaikkea rangaistusta perheelle on silloin tiedossa lastensuojelun toimesta, vai miksi lastensuojelua pelätään niin kovasti?

Ei ne sossun työntekijät kyttääkään tai yleensä tee lasuja, he tutkivat lasuilmoitukset. Itse lasun voi tehdä kuka hyvänsä.

Montako lasuilmoitusta sinusta on tehty? Suurimmasta osasta ei tehdä yhtäkään, tosin täällä somessa saa helposti trollien myötä toisen käsityksen.

Useimmilla ihmisillä ei todellakaan ole tapana pöyristyä lastenkasvatusasioista. Ja siitä vähemmistöstä joka pöyristyy ei edelleen kuin pieni vähemmistö ole sellaisia, että väsäävät ilmiantoja lasulle.

Vierailija
44/99 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu oli avioero. Nyt mulla on omaa lomaa joka kesä 4 viikkoa ja elämä on ihanaa. Osan olen tietysti töissä siitä, mutta onhan sekin kuin lomaa. Mulla on aikaa vaan olla, urheilla, tehdä mitä huvittaa tai olla tekemättä vaan.

Vihdoin lasten isä joutuu ottamaan vastuuta lapsistaan, vaikkakin hoidattaakin ne sukulaisillaan. Ennen minä olin joko kotiäiti tai opiskelin, joten olin kesät kotona ja hoidin lapset.

Taas hirveä klisee, mutta kyllä, olisi pitänyt erota jo aiemmin.

Vierailija
45/99 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa se ei on noiden teinienkin äitinä, minä pyöritään huushollia ja teinit+mies keskittyy ruutuilun.

Kyllä, olen aivan helvetillinen paha tuulinen, ahdistunut ja vaikea masennus. Kohta alkaa työt "loman" jälkeen eikä hajuakaan miten sitäkin taas jaksaa, tämän päälle ja lisäksi.

Vierailija
46/99 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on! Ja jos mies tai anoppi vie lapset hetkeksi jonnekin, äitinä tietysti käytän laatuajan siivoamiseen...

Tämä on ihan äidin oma valinta.

Vierailija
47/99 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ja vielä tuohon päälle pitäis jaksaa s*ksiä sen jälkeen, kun vihdoin saa lapset nukkumaan ja olis vihdoin hetki hengähtää.

Tuohan on ihanaa, kun saa seksiä rankan päivän jälkeen. Siinähän sitä rentoutuu, kun mies hieroo eka jalat, selän ja hartiat. Tämän jälkeen siinä makoillessa mies työntyy sisällesi ja saat nautiskella ihanista tuntemuksista ja orgasmin jälkeen raukeana nukahdat miehesi viereen.

Sun mies hieroo sua vastineeksi seksistä?????

Voit vain maata rauhassa paikoillaan?

Ei haittaa, vaikket olisi yhtään seksituulella ja kiihottunut valmiiksi? Ei ankaraa psyykkausta, jotta innostuisit seksistä?

Sulta ei vaadita mitään?

Ei ole mitään suorituspaneita, voit vaan köllötellä?

Sinullako seksi vaatii älyttömiä suorituspaineita? Ja valtavaa psyykkausta?

Ja en hiero vaimoa vastineeksi seksistä. Miksi naiset ajattelevat seksin niin usein "kauppatavarana"? 

Vierailija
48/99 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku kertoi, että hänestä tehtiin lasu kun lapsi oli kesäpäivänä puistossa kävellyt ilman kenkiä nurmikolla. Oli sitten lasulle joutunut todistamaan, että heillä on kenkiä lapselle kyllä. Hullua.

Tuollaisiin lasun kyselyihin ei ole mikään pakko vastata. Kengittä kävely ei ole laitonta, eikä sillä perusteella tehty huostaanotto mene läpi oikeudessa. Toisin sanoen lasu on täysin voimaton asiassa.

Ei kyse ollut huostaanotosta!!

No miten sitten heitä olisi rangaistu jos eivät olisi suostuneet todistamaan, että lapselle on kenkiä?

Minusta ajatus lastensuojelun tarkastuskäynnistä kotiin on verrattavissa siihen, että kauppareissulla minut vietäisiin takahuoneeseen tarkastettavaksi epäiltynä varkaudesta. Kumpaakaan en ole kokenut, mutta silti koen kummankin epämiellyttäväksi tilanteeksi.

Vierailija
49/99 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa se ei on noiden teinienkin äitinä, minä pyöritään huushollia ja teinit+mies keskittyy ruutuilun.

Kyllä, olen aivan helvetillinen paha tuulinen, ahdistunut ja vaikea masennus. Kohta alkaa työt "loman" jälkeen eikä hajuakaan miten sitäkin taas jaksaa, tämän päälle ja lisäksi.

Mikä on syy, ettei teinit ja mies osallistu kotitöihin? Ottaa isästään mallia? Sinä olet itse paaponut perheesi laiskaksi, turha marista. Minä en katselisi, jos täysin kotihommiin kykeneviä ihmisiä lojuisi sohvalla ruudun ääressä tekemättä mitään ja odottaisi palvelua.

Vierailija
50/99 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten vielä haukutaan nykyäitejä, jotka uupuu. Tainnu aika kullata muistoja ja unohtua, että itse aikoinaan lähetti lapset koko kesäksi maalle mummolaan.

Just tämä! Tällaista juuri se oli, tai leireille niin paljon kuin mahdollista, ja jos vietettiin kotona lomaa, ei meitä vahdittu millään tavalla. Nykyään on pakko vahtia, ettei saa lastensuojelua heti perään.

Mitä aikaa tuo oli? Itse olen syntynyt 70-luvulla ja ainakin minun ja lähipiirini vietti kyllä paljon aikaa lasten kanssa. Tosin odotuksia ei ehkä asetettu niin korkealle eikä ollut samanlaista näyttämisen tarvetta kuin nykyään ( kiitos kaikkien somejen, ihmiset ehkä olettevat että lasten kanssa pitäisi tehdä todella paljon kaikkea tosi erityistä).

Me oltiin paljon mökillä, reissattiin kotimaassa aluksi telttaillen, sitten vaunulla. Olimme myös paljon mummolassa, siellä kyllä koko perhe. Serkkujen luona myös kävimme paljon, vanhemmillani oli hyvät välit sisaruksiinsa ja nämä sukulaissuhteet ovat pysyneet tiiviinä ihan tänne aikuisikään asti ja he ovat tärkeitä myös minun lapsilleni.

Ja tällä en nyt todellakaan tarkoita vähätellä kenenkään kokemaa. Toivon, että jokainen jolla on uuvuttavaa tajuaisi hakea jotain apua, joskus sitä voi saada yllättävältäkin taholta. SUomalaiset usein pelkäävät pyytää apua ja varsinkin tällaiset palstat huutavat sitä " Jos olet lapset tehnyt, niin hoida itse kakaras". Monesti kuitenkin oikeassa elämässä ihmiset haluavat auttaa ja mahdollistaa vanhemmille vaikka muutaman tunnin ajan omaa aikaa.

Vierailija
51/99 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottakaa, kun ne on teinejä. Sitä ajattelee kuinka on helpompaa, kun huolehtivat itse hygieniasta, voi jättää kotiin vähäksi aikaa.

Mutta jatkuva vääntö valvomisesta, kuinka myöhään saa olla ulkona. Valvot ja odotat, kun joskus antaa olla myöhempään. Rahaa alkaa kulua eri tavalla, vaatetoiveet, meikit, ym. Harrastusmaksut korkeita, koska monia lajeja pelataan jo tavoitteellisesti, jatkuvaa kuskaamista treeneihin, pelimatkoille. Kotiin ei todella voi jättää välttämättä yön yli yksin, käty bileet aina riskinä. Kilteilläkin teineillä. Ekat alkoholikokeilut, pahimmillaan heti lasu, vaikka kokeilu jäisi yhteen, jos viranomainen näkee päihtyneenä. Monelta saa lypsää kuulumisia, missä liikkuu, keiden kanssa.  Teinin ärtymys 95% valveilla oloajasta (joka on 50% eri aikaan, kun itselläsi). Kun se 5% sattuu kohdalle ja oma-aloitteisesti haluaa keskustella siihen pitää tarttua! Muistaen, että se voi mennä ohi kesken lauseenkin ja paikalla jälleen se ärtyneempi versio.

Vierailija
52/99 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en ole iltaseksi-ihminen, mut kyllä mut ainakin saa nopeasti syttymään hieronnalla, ja molemmat nauttivat! Lisäksi aamuyöllä jos herään enkä saa unta, saatan herättää miehen seksiin. Orgasmin saaneina molemmat nukahdamme tyytyväisinä nopeasti. Emme kumpikaan koe, että käytämme toisiamme, vaan nautinto ja tyytyväisyys on molemminpuolista. Yhdessä viidettätoista vuotta, ja seksiä on yhä 2-7 kertaa viikossa. Seksihän on loistava palautumis-, rentoutumis- ja nukahtamiskeino! Kyllä se aika vielä koittaa lapsiperheessäkin, että olisi aikaa ja mahdollisuuksia spontaaniin aamu- ja päiväseksiin muulloinkin kuin viikonloppuisin ja olemattomilla lomilla, mutta onneksi pystytään löytämään hyvää seksiä rankan arjenkin keskeltä.

Alkuperäiseen aiheeseen: meilläkin loma-ajat menee helposti sekä minulla että miehellä kotitöiden pyörittämiseksi ja tiuskimiseksi, ellei lähdetä välillä kotoa pois joko koko perheellä tai välillä toinen vanhemmista omien ystävien kanssa. Siis Suomi-matkailemaan ja hotellipalveluista nauttimaan, niin saa mukavasti irtiottoa arkeen! Minilomia vaikka 2-3 pitkin kesää ja vielä alkusyksyyn viikonloppu, niin pääsee palautumaan työkuntoon?

Vierailija
53/99 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe-elämästå saa rankkaa kun tekee siitä itselleen suorittamista. Pitäähön sitä someen saada kuvat muodikkaasta vitivalkoisesta edustusasunnosta, täydellisistä aterioista ja onnellisisista ja puhtaista lapsista eri elämyskohteissa

Vierailija
54/99 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kesät olleet aina ihania. Lapset nyt 5 ja 6. En ymmärrä näitä kommentteja, vaikka veljeni valittaa samaa.

Meidän lapset on aina leikkineet paljon keskenään, 2 ja 3 vuotiaina jo laittoivat oven kiinni etten tule. Siellä oli poneilla bileet ym.

Yksi Mamma laittoi että on vasta nyt lukenut kirjan, 8 vuoden tauon jälkeen. Ihmettelin. Itse luen jatkuvasti, jo vauvavuonna luin paljon.

Olen vähän boheemi eikä meillä ole supersiistiä. Töissä olen tarkka ja tehokas, niin kotona ja mökillä on ihanaa vaan kotoilla. Lapset on olleet koko korona-ajan kotona, kun olen tehnyt etää. Tämä on ollut ihanaa aikaa.

Todellakin odotan lomaa innolla, kun voi laittaa läppärin kiinni, laittaa skumpan kylmään ja oleilla ulkona.

Miehellä vain viikko lomaa, eikä haittaa lainkaan.

Vierailija
55/99 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomalla on ihanaa! Harrastukset on tauolla eli ei ole kuskaamista sinne eikä tänne. On koko päivä aikaa tehdä asioita, joita lasten kanssa haluaa tehdä. Mä en etukäteen suunnittele mitään vaan katson aamulla, mikä on fiilis. Ja millainen sää on, sataako vai paistaako. Saman päivän aamuna päätän, mennäänkö Linnanmäelle, Korkeasaareen tai Suomenlinnaan. Me matkustellaan lyhyemmillä lomilla, kesälomalla ollaan kotona. Lomalla ei ole väliä, lämmittääkö Saarioisten äidin valmistaman ruuan mikrossa vai nakkaako lihoja grilliin ja tekee jonkun salaatin. Tai käy jossain ravintolassa syömässä. Tiskikone tiskaa astiat kuten normaalistikin ja pyykkikone pesee pyykit. Kauniilla ilmalla ollaan melkein koko päivä ulkona, joten siivottavaakaan ei tule paljon. 

Vierailija
56/99 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voisin kääntää kelloa taakse päin nyt palkkaisin kesän ajaksi siivoajan!

Mun ratkaisu oli silloin aikoinaan häippästä lomalla kahdeksi viikoksi lasten kanssa pois kotoa. Toinen viikko vietettiin mun vanhemmilla pohjoisessa. Toki sielläkin siivosin meidän jälkiä ja vahdin lapsiani, mutta se oli kuitenkin eri kuin kotona. Toinen viikko mökkeiltiin saaristossa. Sitä arkista kotona siivoamista ja sapuskan laittoa jäi vain kahdeksi viikoksi.

Mutta ihan ehdottomasti nyt jälkiviisaana meillä kävisi siivoaja siivoamassa toukokuusta alkaen ja vaikka kaksi kertaa viikossa! Talvella se huushollaus ei ärsytä ollenkaan niin paljon kuin kesällä.

Vierailija
57/99 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo samanlaista ollenkaan. Nukun aamulla pitkään, syön hitaan aamupalan ja loppupäivä aikaa tehdä mitä vaan. Käydään miehen kanssa ravintoloissa, leffassa, piknikeillä, "turistiretkillä" eri paikkakunnilla, harrastetaan paljon seksiä, valvotaan pitkään ja katsellaan leffoja. Ihanan rentouttavaa ja kiireetöntä. Ei tosin ole lapsia, eikä tule ;)

Vierailija
58/99 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo samanlaista ollenkaan. Nukun aamulla pitkään, syön hitaan aamupalan ja loppupäivä aikaa tehdä mitä vaan. Käydään miehen kanssa ravintoloissa, leffassa, piknikeillä, "turistiretkillä" eri paikkakunnilla, harrastetaan paljon seksiä, valvotaan pitkään ja katsellaan leffoja. Ihanan rentouttavaa ja kiireetöntä. Ei tosin ole lapsia, eikä tule ;)

Ethän sinä ole perheen äiti, joten miksi edes vastasit ketjuun? Kaikilla muillakin lapsettomilla pariskunnilla on tuollaista, kun kuvaat.

Vierailija
59/99 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, minulla on kolme viikkoa lomaa, joista ensimmäinen viikko meni lasten kanssa kotona. Lapset ovat iältään 10, 12 ja 16.

Nuorimman kanssa pitää keksiä jatkuvasti aktiviteettejä, joka on siis kivaa että saadaan viettää aikaa lasten kanssa, mutta kaksi murkkuikäistä vaativat erilaista huomiota ja vahtimista. On rippijuhlaa, urheiluharrastuksiin viemistä ja hakemista.

Siihen päälle kotityöt, jotka jäävät kaikki minulle, koska olen "lomalla". Siinä välissä sitten yrittää olla ihana vaimo, ystävä ja tytär.

Pitää käydä hoitamassa omat vanhemmat ja heidän asiat sekä miehen vanhempien.

Hyvää kesää!:D

Eikö sillä 10-vuotiaalla ole yhtään kaveria, jonka kanssa voisi tehdä jotain? En tajua, miten muka tuon ikäiselle pitäisi keksiä jatkuvasti tekemistä...

Meillä on 9-vuotias, joka haluaa viettää aikaa perheen kanssa. Kavereita on, ja kouluaikaan niitä tapaa vapaa-ajallakin, mutta hänelle loma on lomaa osittain juuri siksi ettei tarvitse vaihtaa sosiaalisesta roolista toiseen jatkuvasti, se on hänelle väsyttävää. Sitten toki kaipaa meiltä seuraa ja tekemistä, vaikka viihtyy välillä omissakin puuhissa. Välillä ajattelen että voisi tuo käydä esim. ulkoilemassa itsekseenkin, mutta eiköhän tule sekin päivä ettei se enää minua pyydä kävelylle 😊

Vierailija
60/99 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä näin se on. Isompien kans lomat on sitten höystetty jatkuvalla taistelulla älylaitteiden käytöstä ja lasten keskinäisen nahistelun kuuntelemisella. Plus patistamisella, käskemisellä ja muistuttamisella. Melkein kaipaa sitä aikaa kun pienistä lapsista ihan kaikki on kivaa ja menevät sentään nukkumaan aikaisin, toisin kuin varhaisteinit ja teinit.

Paras on kun asennoituu niin, että loma on lasten lomareissu, ei oma. Jos mahdollista, koittaa järkätä itselle oman viikonloppu-huililoman ennen kesän loppua.

Mun paras loma oli kun sain olla 2,5 vk yksin kotona kun lapset lomaili isällään. Oli ihanaa, en tehnyt mitään järkevää. Olin vaan, pyöräilin rannalle jos huvitti, nukuin tai valvoin kun huvitti, katoin niitä leffota mitä huvitti enkä kokannu, jos ei huvittanu.

Miltä sinusta tuntuisi, jos lapsesi sanoisivat, että paras loma ikinä oli kun saivat olla 2,5 viikkoa erossa sinusta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi