Mitäköhän Tove Janssonilla on perimmiltään ollut mielessä
hänen kehitellessään Hattivatit?
Vai kuka noille on antanut tuon piirroshahmon?
Tero
Kommentit (48)
Wikipedian mukaan Tuutikki on nainen. Mä luulin myös, että se on mies.
Miten joku VOI luulla Tuutikkia mieheksi??? Tää ei taida olla edes ensimmäinen ketju täällä, jossa asiaa ihmetellään. Totta kai Tuutikki on nainen, hyvänen aika sentään!
[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 23:14"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 23:08"]
"Tuutikki perustuu Toven puolisoon Tuulikkiin. Eli ei ihmekään jos on naismainen.."
Niin siis Tuutikkihan on nainen.
[/quote]
Onko? :O Minusta se on aina ollut selkeästi miespuolinen ääntä myöten..
[/quote]
Mistä lähtien Janssonin kirjoissa tai sarjakuvissa on ollut ääni mukana?
Häh?
En tajua miten jonkun mielestä Tuutikki olisi mies? Ihan selkeä nainen, ei ole koskaan edes pälkähtänyt päähän ajatella mitään muuta.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 00:56"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 23:14"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 23:08"]
"Tuutikki perustuu Toven puolisoon Tuulikkiin. Eli ei ihmekään jos on naismainen.."
Niin siis Tuutikkihan on nainen.
[/quote]
Onko? :O Minusta se on aina ollut selkeästi miespuolinen ääntä myöten..
[/quote]
Mistä lähtien Janssonin kirjoissa tai sarjakuvissa on ollut ääni mukana?
[/quote]
No shit, Sherlock! Ehkäpä puhuin siitä tv-sarjasta, viisastelija..
Kyllä se niin on että tulkinta on tulkintaa. Jos muumimaailma tuntuu jotenkin perverssiltä niin se on omassa päässä. Se on heijastuma teidän silmistänne. Ihan sama juttu, jos joku näkee nimimerkissäni peniksen. Joskus se sikaari on sikaari ja muumimaailma on muumimaailma.
T: 11cm mies
Miten niin Mörkö on nainen???Tai mies.Perustelut!
Mä olen aina ajatellut että Tove on luonut itsensä uudelleen Hemulina :)
[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 09:21"]
Miten niin Mörkö on nainen???Tai mies.Perustelut!
[/quote]
Kirjat olen suomenkielisenä lukenut tietysti suomeksi, mutta alkukielellä sekä Tuutikki että Mörkö ovat hon.
Tove on antanut piirroshahmon. Haetko siis takaa penistä, vai ;)
Olisiko katsellut mustesieniä, ne kun maasta noustessaan näyttävät aivan hattivateilta.
Jos on ajatellut pippeleitä niin suhtautuminen on ollut hyvin vihamielinen, hattivateista ei tainnut olla kenellekään kuin haittaa?
[quote author="Vierailija" time="04.05.2013 klo 10:20"]
Jos on ajatellut pippeleitä niin suhtautuminen on ollut hyvin vihamielinen, hattivateista ei tainnut olla kenellekään kuin haittaa?
[/quote]
Olisi loogista, kun tarkemmin miettii.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 09:54"]
[/quote]
Taidat vitsailla? Hemulithan ovat loputtoman ärsyttävää väkeä. Oikeita kansankynttilöitä!
[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 09:54"]
[/quote]
Ai miten niin? Onko heissä sitten jotakin samaa?
Minä taas kuulin villin huhun, että hattivatit perustuisivat dildoihin, joita Tuulikki ja Tove toivat tuliaisiksi Saksasta. ;)
[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 22:05"]
Minä taas kuulin villin huhun, että hattivatit perustuisivat dildoihin, joita Tuulikki ja Tove toivat tuliaisiksi Saksasta. ;)
[/quote]
Ukkosella sähköistyviä dildoja? Aika villiä menoa niillä naisilla. ;)
Muumipeikolla nyt selkeästi on joitakin homoseksuaalisia taipumuksia, niin ihastunut hän siihen Nuuskamuikkuseen tuntuu olevan. Saattaa hän kyllä olla myös bi, koska minusta ihastus Niiskuneitiinkin vaikuttaa aidolta. Toki Nuuskamuikkunenkin voi olla miehiin päin kallellaan. Mistä sen tietää, vaikka heillä on salasuhde Muumipeikon kanssa.
Tuutikki on ihan selvä lepakko ja Hemuli transvestiitti. Nipsua en ole koskaan miettinyt. Veikkaan, että hän on niin itserakas materialisti, ettei tarvitse minkäänlaista kumppania, vaan hänelle riittää ihan oma kiva. Mahdollisesti jokin väline voi olla hänellä messissä, esimerkiksi ametisti, joita hän niin innokkaasti keräili.