Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajokortin hinnaksi liki 3000e !!!

Vierailija
05.02.2013 |

Ihan sairasta, kellä on kohta varaa laittaa lapsensa autokouluun?

Meillä se on ajankohtaista ens talvena. Kohta vaan varakkaitten lapset ajaa kortin?.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitettiin opetusluvalla opettaminen ja hinnaksi tulee n.400 e

Vierailija
2/37 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se noin halpaa ole. Laske kulut uudelleen.

Opettajankin käytävä kokeessa yms....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajankoe 28 e

valokuvat 14 e

poljin autoon + laitto 130 e (sen olis voinu kyllä itsekin asentaa jolloin olis ollu 60 e)

auton muutoskatsastus 56 e

ja opetuslupa poliisilta 60 e

Sitten tulee vielä myöhemmin ajoharjoittelurata n. 100 e ja tietenkin pojan inssi-ja teoriakoemaksut.

Vierailija
4/37 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajankoe 28 e

valokuvat 14 e

poljin autoon + laitto 130 e (sen olis voinu kyllä itsekin asentaa jolloin olis ollu 60 e)

Sitten tulee vielä myöhemmin ajoharjoittelurata n. 100 e ja tietenkin pojan inssi-ja teoriakoemaksut.

ehkä ennen, ei enää.

Juuri päivän Hesarista luin.

Vierailija
5/37 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajankoe 28 e

valokuvat 14 e

ehkä ennen, ei enää.

Juuri päivän Hesarista luin.

kun me ehdittiin saada lupa juuri ennen muutosta 19.1.

Nyt siihen tulee myös muutama "turvallisuustunti" autokoulussa ja parisataa lisää hintaa. On kuitenkin huomattavasti halvempi kun autokoulussa ja nuori saa ajaa paljon enemmän.

Vierailija
6/37 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokouluun teoriatunneille joutuu myös.

Vierailija
7/37 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suurin osa uskoo, kun kansanedustaja selostaa, miten liikenneturvallisuutta pitää parantaa.

Vierailija
8/37 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 vuotta aikaa säästää tai sitten hankkii itse ajoluvan ja opettaa lapsensa itse.

t. toinen köyhä

Vierailija
9/37 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan loistavaa, että autokoulu maksaa. Saadaan kaikki köyhät tonnin pommeilla ajelevat pikkukakarat pois liikenteestä saastuttamasta.

Vierailija
10/37 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkossa sekään ei ole läheskään niin edullista kuin nykyään.

18 vuotta aikaa säästää tai sitten hankkii itse ajoluvan ja opettaa lapsensa itse. t. toinen köyhä

Vierailija
11/37 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö, että on olemassa sellaisia kouluja, joissa autokoulun saa valinnaiseksi kurssiksi ja koulu maksaa osan maksuista?

Tämä oli yksi ratkaiseva tekijä, kun lapseni teki valintaa kahden eri paikkakunnan välillä.

Onneksi autokouluistakin voi pyytää tarjouksia, ja ne voi maksaa osamaksulla. Hullumpiinkin tarkoituksiin opiskelijat voivat käyttää opintolainansa.

Vierailija
12/37 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-74 ajokortti maksoi vähän alle tuhat markkaa, minulla oli kuukausipalkka samaa luokkaa silloin, että jos vertaa nyt kuukasusipalkkaan niin ehkä on vähän enemmän on kortin hinta, ainakin näin pienituloisella.

Vierailija
13/37 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi voi sitten ajaa sen ajokortin myöhemminkin, kun on varaa. Ei ole missää sanottuna, että jokaisella 18- vuotta täyttäneellä täytyy olla vanhempien maksama ajokortti.

Tällä tavalla tosiaankin saadaa nuoria pois liikenteestä muutaman sadan euron autoillaan. Ei huono minusta.

ps. meillä ajokortiin säästämisen nuori aloitti jo ekasta työpaikasta 14-vuotiaana.

Vierailija
14/37 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 vuotta aikaa säästää tai sitten hankkii itse ajoluvan ja opettaa lapsensa itse. t. toinen köyhä

Opetusluvalla suoritettava ajokortti poistuu käytännössä kokonaan markkinoilta. Uusi malli on kolmivaiheinen ja opetuslupalaiset joutuvat kaikissa vaiheissa autokoulun asiakkaiksi. Hinta kolminkertaistuu ja kokonaishinta on lähellä autokoulussa suoritettua ajotutkintoa.

Vierailija
15/37 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pakko ajokortti on ajaa suomessa. Esim. Virossa kahden viikon autokoululeiri maksaa vain muutamia satoja euroja. Virolaisen ajokortin voi vaihtaa suomalaiseen ajokorttiin ilman monivaiheisia koulutuksia.

Vierailija
16/37 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pakko ajokortti on ajaa suomessa. Esim. Virossa kahden viikon autokoululeiri maksaa vain muutamia satoja euroja. Virolaisen ajokortin voi vaihtaa suomalaiseen ajokorttiin ilman monivaiheisia koulutuksia.

Vierailija
17/37 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ryhdytään perimään ruuhkamaksuja ja verot siirtyvätkin ajetteihin kilometreihin. Halu laittaa köyhät kulkemaan julkisilla on tosi kova. Pääsevät sitten rikkaat ja ulkomaaliset (virolaiset ja venäläiset) huruttamaan tyhjiä teitä.

Vierailija
18/37 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eikös ne ole aina olleet tuon hintaisia, suhteessa esim. palkkoihin?

Itse kävin autokoulun vuonna -99 ja muistelen että se maksoi jonkun 8000 markkaa eli 1200 euroa. Palkat on nousseet tuosta noin puolella eli hinta olis nykyrahassa 2400 euroa, eli melkein sama.

Eihän se autokoulu nyt yllätyksenä kellekään tule, kai sitä varten voi säästää? Ja jos rahaa ei ole, niin sitten sitä voi lykätä muutamalla vuodella?

Vierailija
19/37 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppiipahan kunnolla ajamaan, kun maksaa itse. Ei ryssi inssiä, kun joutuu itse maksamaan. En ole vielä kertaakaan törmännyt yhteenkään ihmiseen, jonka vanhemmat ovat kortin maksaneet ja on oppinut oikeasti ajamaan.

Minäkin maksoin ihan itse korttini, niin tekee lapsenikin. Sitä arvostaa paljon enemmän silloin, kun on itse maksanut ;)

Vierailija
20/37 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkossa sekään ei ole läheskään niin edullista kuin nykyään.

ajolupa maksaa 1700 e nykyään !!!!!!

JA kun lakia uudistettiin LUVATTIIn että kortti nousee 200-300 e. MUTTA hesassa nousi lähes 1000 e

Kun mopokorttiuudistus tuli luvattiin kortin maksavan 200 e, todellisuus oli 700 euroa

Eikä kukaan saa ajokouluja kuriin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan