Yle: Loppu "kalukuville"? Oikeusministeriö esittää, että roisien kuvien lähettäminen voisi jatkossa olla seksuaalirikos
Kommentit (461)
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei sitten koske pelkästään miehiä! Dickpic:in lisäksi naiset lähettelevät miehille paljasta alakertaa lähikuvissa kuvissa esitteleviä viestejä.
Nämä ovat todellakin vähemmistössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama toki koskis myös naisen tissi ja p*llu-kuvia.
Tottakai. T. Nainen. Jos haluat lähettää kysy tai pyydä ensin.
Moisen ehdottaminen ei ole ahdistelua? Kyllä minä koin sen outona kun minulta pyydettiin kuva kalustani ja leikkisästi ehdotettiin että voi myös tulla itse ottamaan kuvan jos ujostuttaa.
No sinä varmaan osasit siinä kohtaa sanoa, että en pidä tällaisesta, älä jatka tämän kaltaista viestittelyä?
Jos sen jälkeen toinen vielä jatkoi, niin sitten asiat meni väärin. Mutta se, että pyytää ( aikuinen aikuiselta) ei ole väärin, jos ei lopeta pyydettäessä, niin se on.
Mutta tällä palstalla tämänkaltaiset rajaukset tuntuu olevan tosi vaikeita...
Vierailija kirjoitti:
Myönnän seuraavani uutisia ja ajankohtaisia asioita verraten heikosti, mutta mä olen ollut jo siinä vilpittömässä uskossa, että pyytämättä lähetettyjen kikkelikuvien lähettely on jo seksuaalista ahdistelua ja rikollista toimintaa. Hämmentävää, jos tätä vasta ollaan kriminalisoimassa. Parempi toki myöhään kuin ei milloinkaan.
Aikaisemmin siis vielä tällä hetkellä kikkelikuvan lähettäminen voi olla kunnianloukkaus. Suomen laki on pahasti aikaa jäljessä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä tähän vedetään joku somessa keikisteleminen? Tietääkseni ihan kadullakin saa kävellä bikineissä, mutta jos kävelee genitaalialueet paljaana, se on jo väärin. Ja onhan se nyt herranen aika aivan eri asia itse katsoa somesta niitä kuvia kuin saada henkilöokohtainen viesti, jonka kuvassa on sukupuolielin. Miettikääpä nyt vaikka jotain juuri 16-vuotiasta täyttänyttä nuorta (16 vuotta siksi, koska suojaikäraja). Keski-ikäinen mies/nainen lähestyy häntä, tuntevat esimerkiksi edellisestä kesätyöstä tai vanhemman kaveri. Yks kaks yllättäen, mies/nainen lähettää kuvan värkistään nuorelle. Itse koin tämän 16-vuotiaana ja voin sanoa, että oli ahdistavaa. Tietenkään tästä ei uskaltanut nuorena tyttönä kertoa kellekään, koska a) tiesin, ettei mitään seuraamuksia tule b) hävetti ihan liikaa.
Ei kukaan ole kieltämässä somejulkaisuja, joissa näytetään paljasta pintaa. Koska sosiaalisen median sisällön näkemiseen voi hyvin pitkälti itse vaikuttaa. Niitä iltapäivälehtien roska-artikkeleitakaan ei ole pakko lukea. Musta on ennen kaikkea tärkeää, että etenkin hauraiden (esim. nuorten) seksuaalisuus kasvaa terveeseen suuntaan. Ja siihen vaaditaan näköjään myös ohjeistusta valtiovallan puolelta, koska idiootit eivät tajua olla lähettämättä kuvia genitaaleistaan, kun toinen ei ole tällaista edes halunnut.
Juu, idiootit eivät myöskään tajua olla kaahamatta autolla, siksi tarvitaan liikennesääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Eikös instan peppukuvat sitten ole tuomittavaa materiaalia?? vai täytyykö lähettää tietylle henkilölle?
Eivät ole. Millä logiikalla olisivat?
Vierailija kirjoitti:
Totta kai koskisi. Tosin niitä ei ongelmaksi asti taideta lähetelläkään kuten noita dickpicejä. Esimerkiksi itse en ole lähettänyt ikinä ensimmäistäkään kuvaa (eikä moinen ole ollut ikinä edes harkinnassa), mutta olen vastaanottanut useampia eri miehiltä.
Itse koen tuon nimenomaan seksuaalisena ahdisteluna kun puhelimeen rävähtää kuva jonkun elimestä. Ihan sama kun sitä esiteltäisiin hyppäämällä jonkun puskan takaa lenkkipolulle. Se ei todellakaan ole mitenkään kiihottavaa tai eroottista vaan ainoastaan vastenmielistä ja ennemminkin erotiikantappaja eli jos deittikumppani tuollaisen lähettää niin deittailu olikin sitten siinä.
Vierailija kirjoitti:
Myös pyllistelykuvat tulee kriminalisoida.
Mitenhän käy twerkkauksen?
Rangaistus voisi olla ehdotonta koulutusta pari viikkoa siitä, mitä saa lähettää, ja mitä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei sitten koske pelkästään miehiä! Dickpic:in lisäksi naiset lähettelevät miehille paljasta alakertaa lähikuvissa kuvissa esitteleviä viestejä.
Noin miljardi kertaa vähemmän kuin noita mielenvikaisia miehiä. Älä siirtele maalitolppia.
En ole kyllä kovin montaa miestä nähnyt esittelemessä huulitäytteitään, kumitissejään ja muovipersettään instassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai. T. Nainen. Jos haluat lähettää kysy tai pyydä ensin.
Moisen ehdottaminen ei ole ahdistelua? Kyllä minä koin sen outona kun minulta pyydettiin kuva kalustani ja leikkisästi ehdotettiin että voi myös tulla itse ottamaan kuvan jos ujostuttaa.
No sinä varmaan osasit siinä kohtaa sanoa, että en pidä tällaisesta, älä jatka tämän kaltaista viestittelyä?
Jos sen jälkeen toinen vielä jatkoi, niin sitten asiat meni väärin. Mutta se, että pyytää ( aikuinen aikuiselta) ei ole väärin, jos ei lopeta pyydettäessä, niin se on.
Mutta tällä palstalla tämänkaltaiset rajaukset tuntuu olevan tosi vaikeita...
Ahdistelu on jo tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän Mikko Kärnä tähän twiittaa? 😂
Onko Kärnä muka lähettänyt jollekin kuvan peräaukostaan? Vaikea uskoa väitettäsi.
https://www.seiska.fi/Uutiset/Kohukansanedustajalta-harskeja-viesteja-M…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös pyllistelykuvat tulee kriminalisoida.
Mitenhän käy twerkkauksen?
Kukaan ei kiellä twerraamasta yksin kotonaan. Saan minäkin kuvata penistäni, mutta kuvien esittely ei ole ok.
M57 Stadista kirjoitti:
Saadaan kunnon kristilliset tavat takaisin - hyvä!
Tämä aika 1968--> on ollut HYVIN ahdistavaa aikaa.
Pikkuhiljaa kristilliset tavat palautuvat.
Ja kohta siirrytään sellaseen aikaan, että naiset saa näyttää vaan silmänsä julkisella paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai koskisi. Tosin niitä ei ongelmaksi asti taideta lähetelläkään kuten noita dickpicejä. Esimerkiksi itse en ole lähettänyt ikinä ensimmäistäkään kuvaa (eikä moinen ole ollut ikinä edes harkinnassa), mutta olen vastaanottanut useampia eri miehiltä.
Itse koen tuon nimenomaan seksuaalisena ahdisteluna kun puhelimeen rävähtää kuva jonkun elimestä. Ihan sama kun sitä esiteltäisiin hyppäämällä jonkun puskan takaa lenkkipolulle. Se ei todellakaan ole mitenkään kiihottavaa tai eroottista vaan ainoastaan vastenmielistä ja ennemminkin erotiikantappaja eli jos deittikumppani tuollaisen lähettää niin deittailu olikin sitten siinä.
Hyvä miesmaku sulla
Vierailija kirjoitti:
M57 Stadista kirjoitti:
Saadaan kunnon kristilliset tavat takaisin - hyvä!
Tämä aika 1968--> on ollut HYVIN ahdistavaa aikaa.
Pikkuhiljaa kristilliset tavat palautuvat.Ja kohta siirrytään sellaseen aikaan, että naiset saa näyttää vaan silmänsä julkisella paikalla.
Mielellään sellainen harso ettei erota silmien väriä.
Vierailija kirjoitti:
Naisten keikistelykuvat voisi myös iltalehtien sivuilla ottaa tähän mukaan. Sen voi tulkita myös seksuaaliseksi ahdisteluksi.
Ei voi tulkita.
Vierailija kirjoitti:
Saako lähettää munakoiso-ikonin? Herkälle ihmiselle se jo tarkoittaa samaa.
Nykyisin ei oikeus enää pelkästään ota tosiasioita huomioon, vaan myös olettaa voimakkaasti heidän näkökulmistaan asioita.
Ainakin alioikeuksissa, mutta myös ylemmissä oik.asteissa, päätellen siitä että aina ei tarvita faktoja että joku tuomitaan vuosiksi linnaan.
Oikeus siis etääntyy koko ajan huutoäänestykseksi jonnekin satojen vuosien takaisiin aikoihin.
Teilipyörät kohta enää puuttuvat katukuvasta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai jaa, mulla (M43) niitä tulee niin paljon, että niitä varten on oikein google ja mikkis tehneet roskapostisuodattimet.
Alkaa mennä touhu oudoksi. Mites kun meillä rouva tykkää ottaa minusta alastonkuvia kun nukun. Kait tuostakin joku voi mielensä pahoittaa?
Mihin väitteesi perustuu?
Toki voi olla että liikumme kovin eri piireissä