Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Loppu "kalukuville"? Oikeusministeriö esittää, että roisien kuvien lähettäminen voisi jatkossa olla seksuaalirikos

Vierailija
08.07.2020 |

Oikein! Toivottavasti etenee nopeutetusti!

Kommentit (461)

Vierailija
81/461 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei sitten koske pelkästään miehiä! Dickpic:in lisäksi naiset lähettelevät miehille paljasta alakertaa lähikuvissa kuvissa esitteleviä viestejä.

Noin miljardi kertaa vähemmän kuin noita mielenvikaisia miehiä. Älä siirtele maalitolppia.

Myös perskannikoiden kuvat kiellettävä, sillä ne voidaan kokea häiritseviksi.

Lähettääkö joku niitä suoraan sun puhelimeen ja sähköpostiin? Silloin se varmaan voisikin olla ahdistelua. Onko ne tarkoitettu JUST SULLE? Mutta jos ite menee jonnekin prno-sivuille, instaan jne jne. ja näkee siellä pepun, niin vika on ihan omassa toiminnassa. Älä mene.

En mä ole koskaan nähnyt instassa persekuvia, mutta mä en seuraakaan siellä mitään ö-luokan julkkiksia tai "influencereita". Seurailenkin tyyppejä, jotka laittaa söpöjä eläinkuvia, käsitöitä ja kirjallisuusaiheisia kuvia.

Saatko siis kalukuvia ihan satunnaisista numeroista, ilman mitään aikaisempaa kontaktia?

Vai pitäisikö valita piirinsä vähän tarkemmin?

Vierailija
82/461 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä reaktiot kertoo paljon miehistä. Suututte koska ette saa lähettää dickpicejä? :D Onhan se ihan pöyristyttävää ettei naisia voi ahdistella tuosta vaan!

En minä ainakaan suutu, en tosin sellaisia kenellekään lähettäisikään vaikka pyydettäisiin. Ties mihin ne päätyisi.

Sama pätee kaikkiin valokuviin. Kannattaa mietiä mihin ne kuvat lapsen lapsista päätyy kun postailette niitä faceen.

itse vaihdan mielipiteitä asiasta. Voinko lukea iltalehteä ilman että minun silmiini räväytetään, pyytämättä 120kiloisen voimaantuneen naisen bikinikuvia?

Entä voinko seurata urheilijaa instassa ilman että siellä tulee perskannikat näytölle?

Kiinnostaisi tietää kuinka laaja ongelma on oikeasti ja mistä uhrit oikein saavat noita kuvia? Täysin satunnaisista numeroista vai joltain puolitutuilta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/461 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kuvan lähettäminen alapäästä on nyt täysin laillista? Vielä ehtii!?

Vierailija
84/461 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarpeeseen tulee.

Itseäni hämmästyttää, miten ihmeessä tästäkin aiheesta on saatu palstalle sivutolkulla ulinaa.

Kun ei järki valaise eikä sana kuulu, niin sitten tarvitaan laki. Tyhmää, mutta yhteiskunnassa on tehtävä sääntöjä hitaimpia varten...

Niin on, silti sinäkin tai vähintään tuttavasi rikotte lukuisia liikennesääntöjäkin päivittäin.

Vierailija
85/461 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanavapautta loukattu. Kyllä pitää saada lähettää muille ihmisille kuvia sukupuolielimistään!

Vierailija
86/461 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun tietyn ihmisen maalittaminen ruumiinosallaan tämän kysymättä ja niin, ettei siihen voi itse järjellisesti vaikuttaa (kukaan ei lähetä JUST SULLE instassa tai kadulla pyllyään, tai jos näin tekee niin sama homma, ahdistelua) on tässä nyt kyseessä. Ja ilman muuta se pitää kriminalisoida. Oli nainen tai mies.

Kuinka voin välttyä mainoskyltiltä bussipysäkillä jos koen sen loukkaavaksi?

Vierailija
87/461 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos lähettää kuvan ammottavasta persereikäaukosta? Sehän on neutraalli kun kaikilla se on.

Sellaiset anaalifantasiat siellä sitten tällä kertaa.

Vierailija
88/461 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö olla oikein appi tai sopimus että saa lähettää kuvan krvästään?

Vierailija
89/461 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö olla oikein appi tai sopimus että saa lähettää kuvan krvästään?

Sääntäsuomi!

Vierailija
90/461 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta ei saa sitten kai enää edes näyttää siitintään ohikulkijoille koska sääntösuomi!

Vierailija
91/461 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi elin nuoruuteni aikana jolloin tuo ei ollut edes mahdollista ilman filmin kehittämistä ja postittamista kirjeitse.

No ok, polaroid kamerat, mutta ymmärrätte pointin.

Pitäisikö vanhempien opettaa käytöstapoja? Tuntuu kuin jokainen JaniPetteri on nykyään kuin se itsensäpaljastaja siellä puiston reunamilla.

Väittäisin, että suurinosa noista munakuvien lähettäjistä on 40+ miehiä eikä mitään Jonneja.

Vierailija
92/461 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän Mikko Kärnä tähän twiittaa? 😂

Vierailija
93/461 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

M32 ja latino kirjoitti:

Ajankohtainen aihe. Olin pari viikkoa sitten puhumassa jalkapalloseuramme A nuorten pukuhuoneessa. Minua pyydettiin, koska nuoret olivat haluneet keskustella aiheesta valmentajalle. Vaikka asiasta yleisesti vitsaillaan niin pojat olivat itse hämillään tai jopa ahdistuneita. Nimittäin fanit somessa.

Jokaisella pojalla on instagram-tili ja jokaiselle on kertynyt seuraajia. Pojista tuntui hämmentävältä, koska jokainen heidän jakama kuva tuo satoja tykkäyksiä ja kommentteja, nuorilta naisilta. Kuva voi olla jalkapalloaiheinen tai selfie peilin edessä, ei väliä, tykkäyksiä sataa.

Sitten se ongelma. Privaviestit. Ehdottelua, ahdistelua ja lettukuvia. Nuorten on vaikea käsitellä tällaista yhtäkkistä fanitusta. Loppujen lopuksi he ovat vasta hädin tuskin aikuisia. Mitä pitäisi tehdä? Kuinka vastata viesteihin? Kuinka sanoa, ettei kuvat ole Ok?

Vinkkinä muillekin: Seurat, valmentajat, jojot, urheilijoiden (ja miksei muidenkin) vanhemmat! Kyselkää nuoriltanne mietteitä. Näistä asioista on hyvä puhua. Harva nuori varmaan ottaa asiaa itse puheeksi, mutta ilahtuu jos avaatte keskustelun aiheesta.

Tuleeko ehdotteluja myös vanhemmilta naisilta?

Vierailija
94/461 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta ei saa sitten kai enää edes näyttää siitintään ohikulkijoille koska sääntösuomi!

Ei ole onneksi saanut aikoihin.

Itseäni kiinnostaa enemmän pienet tuplastandardit asian ympärillä.

Miksi on ok että joku kulkee kaupungilla pikkuhousujen kokoisissa shortseissa ja kamelinvarvas paistaa läpi?

Miten rintojen esittely on ok jos "peitteenä" on vaikkapa kaksi teipinpalaa nännien päällä?

Vierailija
95/461 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse miehenä en tätä dickpic juttua ymmärrä. En missään tilanteessa uskaltaisi lähettää kuvaa omasta peniksestäni. Jotkut naiset ovat kääntäneet sen kuvan lähettäjän äidille viestillä tällaisia kuvia poikasi lähettää, hyvin olet kasvattanut 😁

M33

Vierailija
96/461 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän Mikko Kärnä tähän twiittaa? 😂

Onko Kärnä muka lähettänyt jollekin kuvan peräaukostaan? Vaikea uskoa väitettäsi.

Vierailija
97/461 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jess!

Vierailija
98/461 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M32 ja latino kirjoitti:

Ajankohtainen aihe. Olin pari viikkoa sitten puhumassa jalkapalloseuramme A nuorten pukuhuoneessa. Minua pyydettiin, koska nuoret olivat haluneet keskustella aiheesta valmentajalle. Vaikka asiasta yleisesti vitsaillaan niin pojat olivat itse hämillään tai jopa ahdistuneita. Nimittäin fanit somessa.

Jokaisella pojalla on instagram-tili ja jokaiselle on kertynyt seuraajia. Pojista tuntui hämmentävältä, koska jokainen heidän jakama kuva tuo satoja tykkäyksiä ja kommentteja, nuorilta naisilta. Kuva voi olla jalkapalloaiheinen tai selfie peilin edessä, ei väliä, tykkäyksiä sataa.

Sitten se ongelma. Privaviestit. Ehdottelua, ahdistelua ja lettukuvia. Nuorten on vaikea käsitellä tällaista yhtäkkistä fanitusta. Loppujen lopuksi he ovat vasta hädin tuskin aikuisia. Mitä pitäisi tehdä? Kuinka vastata viesteihin? Kuinka sanoa, ettei kuvat ole Ok?

Vinkkinä muillekin: Seurat, valmentajat, jojot, urheilijoiden (ja miksei muidenkin) vanhemmat! Kyselkää nuoriltanne mietteitä. Näistä asioista on hyvä puhua. Harva nuori varmaan ottaa asiaa itse puheeksi, mutta ilahtuu jos avaatte keskustelun aiheesta.

Tuleeko ehdotteluja myös vanhemmilta naisilta?

Minulle on tullut parikin kertaa. Ei siis arkipäivää, mutta... Tosin en ollut A-junnu ikäinen kun se oli ajankohtaista.

Lajina oli uinti eli ei mikään valtava kansansuosio. Voin vain kuvitella mitä lätkäjätkät saa... Nykyään en someta vaikka triathlon onkin lajina (vain harrastuksena)

Vierailija
99/461 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse miehenä en tätä dickpic juttua ymmärrä. En missään tilanteessa uskaltaisi lähettää kuvaa omasta peniksestäni. Jotkut naiset ovat kääntäneet sen kuvan lähettäjän äidille viestillä tällaisia kuvia poikasi lähettää, hyvin olet kasvattanut 😁

M33

Vain tuon edelleenlähetyksen pelossako ihmiset ovat lähettämättä? Mutta kiitos vinkistä.

Vierailija
100/461 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä tähän vedetään joku somessa keikisteleminen? Tietääkseni ihan kadullakin saa kävellä bikineissä, mutta jos kävelee genitaalialueet paljaana, se on jo väärin. Ja onhan se nyt herranen aika aivan eri asia itse katsoa somesta niitä kuvia kuin saada henkilöokohtainen viesti, jonka kuvassa on sukupuolielin. Miettikääpä nyt vaikka jotain juuri 16-vuotiasta täyttänyttä nuorta (16 vuotta siksi, koska suojaikäraja). Keski-ikäinen mies/nainen lähestyy häntä, tuntevat esimerkiksi edellisestä kesätyöstä tai vanhemman kaveri. Yks kaks yllättäen, mies/nainen lähettää kuvan värkistään nuorelle. Itse koin tämän 16-vuotiaana ja voin sanoa, että oli ahdistavaa. Tietenkään tästä ei uskaltanut nuorena tyttönä kertoa kellekään, koska a) tiesin, ettei mitään seuraamuksia tule b) hävetti ihan liikaa. 

Ei kukaan ole kieltämässä somejulkaisuja, joissa näytetään paljasta pintaa. Koska sosiaalisen median sisällön näkemiseen voi hyvin pitkälti itse vaikuttaa. Niitä iltapäivälehtien roska-artikkeleitakaan ei ole pakko lukea. Musta on ennen kaikkea tärkeää, että etenkin hauraiden (esim. nuorten) seksuaalisuus kasvaa terveeseen suuntaan. Ja siihen vaaditaan näköjään myös ohjeistusta valtiovallan puolelta, koska idiootit eivät tajua olla lähettämättä kuvia genitaaleistaan, kun toinen ei ole tällaista edes halunnut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi