Yle: Loppu "kalukuville"? Oikeusministeriö esittää, että roisien kuvien lähettäminen voisi jatkossa olla seksuaalirikos
Kommentit (461)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös instan peppukuvat sitten ole tuomittavaa materiaalia?? vai täytyykö lähettää tietylle henkilölle?
Älä esitä tyhmää.
Miten niin esitä?? Voitko kertoa miten toimitaan?
Voit itse valita seuraatko pyllistelytilejä vai et, pälli.
Laittaa sitten instan yksityisyysasetukset kuntoon niin ei saa randon viestejä. PÄLLI
Magic Mike haluaa lähettää sinulle viestin - Decline
Sieltä ilmottautui ensimmäinen urvelo, joka lähettelee pyytämättä kuvia katkaravustaan instapimuille, jotka eivät ole (vielä) älynneet blokata sinua. Way to go man.
Tyttö vetää happea nyt ja lakkaa ajattelemasta liikaa, se ei selvästi ole sun juttu.
Annas kun setä selittää: Onko ongelma siis vain instamisuilla vai kaikilla taviksilla? Miksi haluat taviksena jakaa tilisi kaikille? Tili suoojattu = kaikki paska ei oletuksena tule läpi vaan vaatii hyväksynnän.
Meneekö tytsi jakeluun?
Setämiehellä meni näköjään tunteisiin. MINUN tavistilini on yksityinen (osaksi kaltaistesi katkarapumiesten takia), enkä muutenkaan katso tarpeelliseksi julkaista tissi- / persekuvia missään. Osallistuin keskusteluun, koska niitä pilikuvia voi saada, ja on saatukin, myös missä tahansa muussakin kanavassa.
Mutta usko hyvällä, KUKAAN ei halua vastaanottaa kuvaa sinun ryppyisestä munastasi, se ei kiinnosta pätkän (pun well intended) vertaa yhtään insta- tai muitakaan pimuja.Voi tyttökulta, ei minulla ole tarpeen lähettää kuvia kenellekään, ja olen ihan samaa mieltä että sen voisi kriminalaisoida. Jos ei tytöllä ole mennyt jakeluun vieläkään, niin tavataan: minusta sen kriminalisoinnin voisi samalla laajentaa koskemaan some-alustoja, julkisia tiloja, sanomalehtiä ja miksi tyytyä täyteen alastomuuteen? Ei kukaan halua joutua näkemään voimaantuneen 120 kiloisen ryhävalaan persebikinikuvia missään mediassa.
Kun setämiehelle loppuu argumentit, hän alkaa tytöttelemään. Minuakin ehdit tytsyttelemään tässä ketjussa, mutta mikäpä siinä, olenhan minä vasta 45-vuotias. Ja niitä munankuvia saa muuten myös meikäläisen ikäiset naiset. Aikanaan niille puskissa väijyville poplarisedille sentään saattoi nauraa päin naamaa ja sanoa että laita se mikropeniksesi piiloon. Enää ei ole yhtä helppoa. Minä olen pari kertaa etsinyt netistä huomattavasti isomman munan kuvia ja laittanut niitä paluupostissa, jostain syystä eivät ole pitäneet siitä.
Jep, argumentit loppuu teiltä ensin ja alatte v*ttuilemaan että minä lähettelen kuvia katkaravustani. Siitä seuraa tytöttelyä.
Onko yllättävää että víttuiluun vastataan samalla tavalla?
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂🦐🦐🦐🦐🦐🦐🦐🦐🦐🦐🦐
Setä laittaa ravun takaisin housuihinVoi tyttöpieni
Setämiehen kosto on kamala🦐🦐🦐🦐🦐🦐🤣🤣😂😂🤣🤣😂😂
Onkos tämä se 45-vuotias nainen? Kertoo aika paljon.
No en ole noin vanha, mutta tuskin tuokaan haluaisi sun nysästäsi kuvaa😂😂😂😂
M32 ja latino kirjoitti:
#freethenipple edelleen ajankohtainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama toki koskis myös naisen tissi ja p*llu-kuvia.
Sukuelimen hyväksyn, mutta minun mielestäni rintojen kuvien lähettämistä ei pitäisi tehdä laittomaksi, koska miestenkin nännit saavat näkyä. Sukuelimet erikseen, mutta naisten rinnat eivät ole lähtökohtaisesti sen seksuaalisemmat kuin miehenkään - suurin syy sille miksi ne peitetään (käytännöllisten syiden lisäksi) on kautta aikojen jatkunut naisten seksuaalinen objektisointi
Henkilökohtaisesti en pidä siitä, että tissit lävähtää näytölle kun avaan työsähköpostin. Joskus vilahtaa lettukuvakin. En pahastu, mutta ignooraan. Sähköpostini saa helposti työpaikkani verkkosivuilta. Siellä se on oikein kuvan kera. Joskus tunnistan lähettäjän, joskus hän on minulle tuntematon. Välillä tekisi mieli lisätä esittelyni alle: turhaan lähetätte, en ole kiinnostunut. Instassa tai facessa saan vähemmän tissikuvia, enemmän kyselyjä haluanko tavata. Eniten yhteydenottoja tulee työn kautta. Vaimo saa satunnaisesti tuntemattomilta dickpickejä.
Siis eikö tässä lakialoitteessa nyt nimenomaan pyritä puuttumaan siihen suoraan omiin sähköposteihin, puhelinnumeroon tai esimerkiksi instan tai fb:n yksityisiin viestialueisiin tulevaan kuvamateriaaliin? Tämä "Free the nipple" on kuitenkin ihan julkisessa somessa, etenkin siis Instagramissa, oleva kampanja jolla pyritään kyseenalaistamaan se, että miksi miehet saavat vapaasti postata tililleen kuvia öljytyistä ja lihaksikkaista paljaista rintakehistään, mutta naisten rintakehät ja erityisesti juuri nännit ovat instan sääntöjen mukaan kielletyt. Ei tuon kampanjan yhteydessä ainakaan ole tarkoitus kellekään niitä paljaita tissejään sentään yksärinä laittaa!
Oma mielipiteeni on se, että en tykkää herutuskuvista. Mutta naurettavaa on se, että samaan aikaan kun samassa palvelussa on täysin ok ja sääntöjen mukaista miesten postata selkeästi seksuaalissävytteistä kuvamateriaalia nännit näkyen, naiset saavat vuosikausia tapella oikeudesta julkaista edes imetyskuvia, jos niissä näkyy vähän nänniä. Ja siis edelleenkään naisille ei ole sallitua selvästi seksuaalissävytteisten yläruumis paljaana kuvien julkaisu, vaan se yläruumis saa olla paljaana ainoastaan siinä tapauksessa, että kuvassa on mukana parhaillaan rintaruokaileva lapsi. Minusta tässä on kyse kaksinaismoralismista, ei siis siitä että itse tykkäisin minkäänlaisista herukuvista kummankaan sukupuolen kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös instan peppukuvat sitten ole tuomittavaa materiaalia?? vai täytyykö lähettää tietylle henkilölle?
Älä esitä tyhmää.
Laittaa sitten instan yksityisyysasetukset kuntoon niin ei saa randon viestejä. PÄLLI
Sieltä ilmottautui ensimmäinen urvelo, joka lähettelee pyytämättä kuvia katkaravustaan instapimuille, jotka eivät ole (vielä) älynneet blokata sinua. Way to go man.
Tyttö vetää happea nyt ja lakkaa ajattelemasta liikaa, se ei selvästi ole sun juttu.
Annas kun setä selittää: Onko ongelma siis vain instamisuilla vai kaikilla taviksilla? Miksi haluat taviksena jakaa tilisi kaikille? Tili suoojattu = kaikki paska ei oletuksena tule läpi vaan vaatii hyväksynnän.
Meneekö tytsi jakeluun?
Setämiehellä meni näköjään tunteisiin. MINUN tavistilini on yksityinen (osaksi kaltaistesi katkarapumiesten takia), enkä muutenkaan katso tarpeelliseksi julkaista tissi- / persekuvia missään. Osallistuin keskusteluun, koska niitä pilikuvia voi saada, ja on saatukin, myös missä tahansa muussakin kanavassa.
Mutta usko hyvällä, KUKAAN ei halua vastaanottaa kuvaa sinun ryppyisestä munastasi, se ei kiinnosta pätkän (pun well intended) vertaa yhtään insta- tai muitakaan pimuja.Voi tyttökulta, ei minulla ole tarpeen lähettää kuvia kenellekään, ja olen ihan samaa mieltä että sen voisi kriminalaisoida. Jos ei tytöllä ole mennyt jakeluun vieläkään, niin tavataan: minusta sen kriminalisoinnin voisi samalla laajentaa koskemaan some-alustoja, julkisia tiloja, sanomalehtiä ja miksi tyytyä täyteen alastomuuteen? Ei kukaan halua joutua näkemään voimaantuneen 120 kiloisen ryhävalaan persebikinikuvia missään mediassa.
Kun setämiehelle loppuu argumentit, hän alkaa tytöttelemään. Minuakin ehdit tytsyttelemään tässä ketjussa, mutta mikäpä siinä, olenhan minä vasta 45-vuotias. Ja niitä munankuvia saa muuten myös meikäläisen ikäiset naiset. Aikanaan niille puskissa väijyville poplarisedille sentään saattoi nauraa päin naamaa ja sanoa että laita se mikropeniksesi piiloon. Enää ei ole yhtä helppoa. Minä olen pari kertaa etsinyt netistä huomattavasti isomman munan kuvia ja laittanut niitä paluupostissa, jostain syystä eivät ole pitäneet siitä.
Jep, argumentit loppuu teiltä ensin ja alatte v*ttuilemaan että minä lähettelen kuvia katkaravustani. Siitä seuraa tytöttelyä.
Aika lapsellista
Mutta jos tuo ilahduttaa sinua niin minkäs teet. Samaa tasoa kuin dickpic-tyypit
Minua ilahduttaa aina kun munakuvia puolustelevalla setämiehellä menee hermo!
Tytteli ei ole hiffannut että olen koko ajan kertonut että lakiehdotus olisi ok, tiukempikin se saisi olla jotta persvakoesittelijät saadaan pois pelistä.
Vierailija kirjoitti:
M32 ja latino kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukuelimen hyväksyn, mutta minun mielestäni rintojen kuvien lähettämistä ei pitäisi tehdä laittomaksi, koska miestenkin nännit saavat näkyä. Sukuelimet erikseen, mutta naisten rinnat eivät ole lähtökohtaisesti sen seksuaalisemmat kuin miehenkään - suurin syy sille miksi ne peitetään (käytännöllisten syiden lisäksi) on kautta aikojen jatkunut naisten seksuaalinen objektisointi
Henkilökohtaisesti en pidä siitä, että tissit lävähtää näytölle kun avaan työsähköpostin. Joskus vilahtaa lettukuvakin. En pahastu, mutta ignooraan. Sähköpostini saa helposti työpaikkani verkkosivuilta. Siellä se on oikein kuvan kera. Joskus tunnistan lähettäjän, joskus hän on minulle tuntematon. Välillä tekisi mieli lisätä esittelyni alle: turhaan lähetätte, en ole kiinnostunut. Instassa tai facessa saan vähemmän tissikuvia, enemmän kyselyjä haluanko tavata. Eniten yhteydenottoja tulee työn kautta. Vaimo saa satunnaisesti tuntemattomilta dickpickejä.
Siis eikö tässä lakialoitteessa nyt nimenomaan pyritä puuttumaan siihen suoraan omiin sähköposteihin, puhelinnumeroon tai esimerkiksi instan tai fb:n yksityisiin viestialueisiin tulevaan kuvamateriaaliin? Tämä "Free the nipple" on kuitenkin ihan julkisessa somessa, etenkin siis Instagramissa, oleva kampanja jolla pyritään kyseenalaistamaan se, että miksi miehet saavat vapaasti postata tililleen kuvia öljytyistä ja lihaksikkaista paljaista rintakehistään, mutta naisten rintakehät ja erityisesti juuri nännit ovat instan sääntöjen mukaan kielletyt. Ei tuon kampanjan yhteydessä ainakaan ole tarkoitus kellekään niitä paljaita tissejään sentään yksärinä laittaa!
Oma mielipiteeni on se, että en tykkää herutuskuvista. Mutta naurettavaa on se, että samaan aikaan kun samassa palvelussa on täysin ok ja sääntöjen mukaista miesten postata selkeästi seksuaalissävytteistä kuvamateriaalia nännit näkyen, naiset saavat vuosikausia tapella oikeudesta julkaista edes imetyskuvia, jos niissä näkyy vähän nänniä. Ja siis edelleenkään naisille ei ole sallitua selvästi seksuaalissävytteisten yläruumis paljaana kuvien julkaisu, vaan se yläruumis saa olla paljaana ainoastaan siinä tapauksessa, että kuvassa on mukana parhaillaan rintaruokaileva lapsi. Minusta tässä on kyse kaksinaismoralismista, ei siis siitä että itse tykkäisin minkäänlaisista herukuvista kummankaan sukupuolen kohdalla.
Jenkkien käsitys moraalista mutta täsmälleen samaa mieltä. Silti ne rintaruokkijat ovat samaa saastaa kuin dickpic tyypit.
Ei, en halua joutua näkemään kenenkään rintaa lentokoneessa, kaupassa tai ravintolassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä esitä tyhmää.
Meneekö tytsi jakeluun?
Onkos tämä se 45-vuotias nainen? Kertoo aika paljon.
No en ole noin vanha, mutta tuskin tuokaan haluaisi sun nysästäsi kuvaa😂😂😂😂
ette niitä saisikaan, toisella meistä on tapoja
Aivan uskomaton taliaivo tuo yksi jankkaaja, joka ei ymmärrä miksi genitaalikuvien lähettäminen pyytämättä on väärin. Liekö sama apina mikä jankkaa jokaisesta asiasta täällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta ei saa sitten kai enää edes näyttää siitintään ohikulkijoille koska sääntösuomi!
Ei ole onneksi saanut aikoihin.
Itseäni kiinnostaa enemmän pienet tuplastandardit asian ympärillä.
Miksi on ok että joku kulkee kaupungilla pikkuhousujen kokoisissa shortseissa ja kamelinvarvas paistaa läpi?
Miten rintojen esittely on ok jos "peitteenä" on vaikkapa kaksi teipinpalaa nännien päällä?
Parempi kysymys on, että miksi miehet esittelevät nännejään uimarannoilla ja terasseilla ilman mitään teippejä.
Koska miehen nännit eivät ole seksuaalisesti merkityksellinen ruumiinosa.
Ei vai :D
Näin hypoteettisesti kysyttynä kun sedästä tulee täti niin muuttuuko seksuaalisesti merkitykselliset ruumiinosat myös, oletetaan että silareita ei ota ? Tai nainen joka tuntee itsensä mieheksi niin onko sallittua olla 24/7 topless ?
Tiedän että saivartelen, mutta sitähän tämä koko ketju on. Mutta on tässä ehkä ihan oikea kysymyskin tiedossa mihin en tiedä vastausta. Onko laissa määritelty erikseen miehelle ja naiselle erogeeniset alueet vai menevätkö kummatkin sukupuolet saman määritelmän mukaan ?
Laissa puhutaan siveellisestä pukeutumisesta, eli se on ihan miten me itse asia määritellään.
Missä laissa sellaisesta muka puhutaan?
Miksi te keksitte päästänne jotain omia "lakeja", joita ei todellisuudessa ole olemassakaan? En tajua.
On olemassa lainsäädäntö koskien sukupuolisiveellisyyden julkisesta loukkaamisesta. Tämä laki koskee siis nimenomaan julkisesti sukupuolisiveellisyyttä ja paheksuttaviksi katsottuja tekoja. Esimerkiksi omalla pihallaan (kuitenkin naapureille selvästi nähtynä) oleskelusta joko alasti tai sukuelimet näkyvillä on Suomessa langetettu oikeudessa tuomioita. Tuossa laissa ei kyllä erityisesti pukeutumisesta puhuta vaan paheksuttavuudesta ja siitä, että teko on julkista. Juuri tästä julkisuussyystä ilmeisesti dickpicejä on vaikea soveltaa saman lain puitteissa ja siksi olettaisin, että tätä ongelmaa pyritään nyt korjaamaan eri lailla, jossa rinnastetaan yksityisesti pyytämättä lähetetyn rivon kuvan lähettäminen seksuaalisen häirinnän lainsäädännön alle.
Näin siis itse olettaisin. Ja se sukupuolisiveellisyyttä koskeva laki löytynee rikoslain luvusta 17. pykälästä 21.
Vierailija kirjoitti:
Aivan uskomaton taliaivo tuo yksi jankkaaja, joka ei ymmärrä miksi genitaalikuvien lähettäminen pyytämättä on väärin. Liekö sama apina mikä jankkaa jokaisesta asiasta täällä?
Jankkaamista ei yleensä tehdä yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M32 ja latino kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenkkien käsitys moraalista mutta täsmälleen samaa mieltä. Silti ne rintaruokkijat ovat samaa saastaa kuin dickpic tyypit.
Ei, en halua joutua näkemään kenenkään rintaa lentokoneessa, kaupassa tai ravintolassa.
Rintaruokinnan voi tehdä discreetistikin, sekä omaa että vauvansa yksityisyyttä kunnioittaen. Sellainen ei minua häiritse lentokoneessa ja ravintolassa, eikä kaupassakaan, jos nyt edes yrittää hakea jonkun vähän yksityisemmän tilanteen, eikä kulje siinä samalla shoppailemassa kun tissit paljaana vauva rinnalla kulkee, kuten eräs bloggaaja... Ja ei minustakaan rintaruokinta ole mitään ihanaa näkymää tai edes sellaista jota toivoisin näkeväni, mutta en kuuna kullanvalkeana rinnastaisi rintaruokintaa samaan kastiin dickpicin lähettämisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
M32 ja latino kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, hienoa että kommentoit! Uuden lakialoitteen tarkoitus on hyvä. Dickpicien lähettely on seksuaalista häirintää ja pian se huomioidaan myös laissa.
Pienenä miinuksena on: ”Jos kuvien lähettely tapahtuu työpaikalla, kyseessä voi olla seksuaalinen häirintä. Seksuaalinen häirintä työpaikalla on työturvallisuusasia, eikä aina rikos”.
Työturvallisuusasia, ei rikos.
Ja: ”Seksuaalinen ahdistelu pysyisi uudistuksen jälkeenkin asianomistajarikoksena eli asiasta rangaistaisiin vain uhrin vaatimuksesta”. Näin on jo (selvästi) säästösyistä, kenelläkään ei ole resursseja alkaa selvittelemään jokaista lähetettyä kuvaa. Varsinkin jo ne on lähetetty kansainvälisesti. Suomessa oli muutama vuosi sitten tapetilla kun hätäkeskuspäivystäjä naureskeli miehelle, joka pyysi apua hakiessaan vaatteita eron jälkeen kodistaan ja ex-vaimo kävi henkisesti ja fyysisestikin kimppuun. Kuinkahan paljon ”naureskellaan” miehille, jotka tekevät ilmoituksia seksuaalisesta häirinnästä varsinkin lettukuvien takia? Kynnys ilmoitukselle on todella korkea.
Ymmärrän hyvin ”Free the Nipple”:n agendan. En ole välttämättä samaa mieltä heidän kanssa kaikessa, mutta tasavertaisuuden ja tasa-arvon nimissä on oikeutettua taistella. Minulla ei ole mitään esim. julkista imetystä vastaan ja minun puolesta saavat vapauttaa nänninsä kunhan eivät tee sitä asiattomasti.
Kanssasi olen samaa mieltä kaksinaismoraalista. Naisten ja miesten rinnat eivät ole samalla viivalla. Minun on ihan ok olla paidattomana ulkona (en ole), vaimoni ei. Jos hän haluaisi liittyä ”Free the nipple” liikkeeseen, en tietenkään voisi häntä kieltää, mutta pelkäisin paljon, että hän joutuisi kourinnan tai muun seksuaalisen häirinnän uhriksi. Tai jopa pahempaa. En pidä siitä, että minulle lähetetään tissi- tai lettukuvia, enkä missään nimessä pidä siitä, että minua kouritaan (näin tapahtuu yökerhoissa), mutta minä pärjään. Pärjääkö vaimo?
Minut on kasvatettu machoksi, yritän olla sitä hyvällä tavalla. Isäni mielestä olen ”länsimaalaistunut”. Mikä ilmeisesti tarkoittaa ”nössöytynyttä feministiä”. Ehkäpä olen sitäkin.
Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta ei saa sitten kai enää edes näyttää siitintään ohikulkijoille koska sääntösuomi!
Miksi on ok että joku kulkee kaupungilla pikkuhousujen kokoisissa shortseissa ja kamelinvarvas paistaa läpi?
Miten rintojen esittely on ok jos "peitteenä" on vaikkapa kaksi teipinpalaa nännien päällä?
Parempi kysymys on, että miksi miehet esittelevät nännejään uimarannoilla ja terasseilla ilman mitään teippejä.
Näin hypoteettisesti kysyttynä kun sedästä tulee täti niin muuttuuko seksuaalisesti merkitykselliset ruumiinosat myös, oletetaan että silareita ei ota ? Tai nainen joka tuntee itsensä mieheksi niin onko sallittua olla 24/7 topless ?
Tiedän että saivartelen, mutta sitähän tämä koko ketju on. Mutta on tässä ehkä ihan oikea kysymyskin tiedossa mihin en tiedä vastausta. Onko laissa määritelty erikseen miehelle ja naiselle erogeeniset alueet vai menevätkö kummatkin sukupuolet saman määritelmän mukaan ?
Laissa puhutaan siveellisestä pukeutumisesta, eli se on ihan miten me itse asia määritellään.
Missä laissa sellaisesta muka puhutaan?
Miksi te keksitte päästänne jotain omia "lakeja", joita ei todellisuudessa ole olemassakaan? En tajua.
On olemassa lainsäädäntö koskien sukupuolisiveellisyyden julkisesta loukkaamisesta. Tämä laki koskee siis nimenomaan julkisesti sukupuolisiveellisyyttä ja paheksuttaviksi katsottuja tekoja. Esimerkiksi omalla pihallaan (kuitenkin naapureille selvästi nähtynä) oleskelusta joko alasti tai sukuelimet näkyvillä on Suomessa langetettu oikeudessa tuomioita. Tuossa laissa ei kyllä erityisesti pukeutumisesta puhuta vaan paheksuttavuudesta ja siitä, että teko on julkista. Juuri tästä julkisuussyystä ilmeisesti dickpicejä on vaikea soveltaa saman lain puitteissa ja siksi olettaisin, että tätä ongelmaa pyritään nyt korjaamaan eri lailla, jossa rinnastetaan yksityisesti pyytämättä lähetetyn rivon kuvan lähettäminen seksuaalisen häirinnän lainsäädännön alle.
Näin siis itse olettaisin. Ja se sukupuolisiveellisyyttä koskeva laki löytynee rikoslain luvusta 17. pykälästä 21.
Huoh. Sukupuolisiveellisyyden julkinen loukkaaminen ei liity millään tavalla pukeutumiseen eikä viestien lähettämiseen. Kyseiseen rikokseen syyllistyy se, joka yleisellä paikalla tekee seksuaalisen teon niin, että se aiheuttaa pahennusta. Vaatetusta ei mainita sanallakaan.
Yksityisen viestin lähettäminen ei myöskään liity asiaan millään tavalla. Jo lähtökohtaisesti viestin lähettäminen ei ole lain tarkoittama yleisellä paikalla tehty teko, vaikka tekijä näpläisikin puhelintaan torilla. Jos yksityisviestillä lähetetty kikkelikuva nykylainsäädännön mukaan olisi joku rikos, niin kyseeseen tulisi lähinnä kunnianloukkaus. Tyypillisesti se ei nykyään ole mikään rikos, ja siksi lakimuutosta puuhataankin.
Mä en nyt käsitä, miten jotkut täällä eivät ymmärrä julkisen ja yksityisen rajaa.
"Herutuskuvat" ovat julkisia. DIckpickin lähettää yksi mies jollekin tietylle naiselle yksityisesti. Jälkimmäinen on ahdistelua, edellinen... ei ole.
Eikä edes iltapkoissa julkaista mitään "lettukuvia", nyt vähän valoja päälle. Niiden katseluun on ihan omat sivut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mikä tässä on niin vaikeaa käsittää. Genitaalikuvan lähettäminen on seksuaalinen teko siinä missä esimerkiksi kourinta on. Jokaisella on oikeus olla vastaanottamatta seksuaalisia tekoja joihin ei ole antanut suostumusta. Ero esim. rannalla stringeissä kekkaloiviin ihmisiin on se, että he eivät välttämättä ole tarkoittaneet tekoaan seksuaaliseksi, ja vaikka olisivatkin, se ei kohdistu henkilökohtaisesti sinuun. Suurin osa rannoista on valvomattomia, joten niille mennään omalla vastuulla tiedostaen, että joku muu siellä saattaa pukeutua omasta mielestäsi mauttomasti. Instagramiin mennään tiedostaen, että siellä saattaa näkyä jotakin mitä ei halua nähdä. Lehtiä luetaan ja uutisia katsotaan myös omalla vastuulla. Omalla vastuulla ei kuitenkaan ole muiden tekemiset. Minun vastuullani ei siis ole se, että joku lähettää asiattomia kuvia, naarmuttaa naapurinsa autoa, tai kävelee punaisia päin. Nämä asiat ovat vain ja ainoastaan tekijän vastuulla. Instassa kuvien julkaisijan vastuulla on noudattaa Instan sääntöjä. Sinun vastuullasi on miettiä haluatko katsella Instassa/lehdessä/uutisissa/kaupungilla/muussa julksiessa alustassa mahdollisesti vastaantulevia ikäviä asioita, ja ohjata toimintaasi sen mukaan.
eli älä mene kaupunkiin jos et halua nähdä ikäviä asioita?
No mutta hei, tuohan toimii puhelimiinkin. Älä hanki puhelinta jossa toimii kuvat. Tuolta löytyy Nokia 3310
Ai esiliina mukaan kaupungille ja puhelimet pois? Kohta voimme hunnuttaa itsemme, ettemme houkuttele raiskareita. Naisen vika jos on saa työsähköpostiin dickpickin. Naiset pois töistä niin miehiä ei voi enää lähetellä heille enää kuvia. Soiko yhtään kello?
Edelleen: ei ole naisen vika ja kielto on ihan tosi jees. Mutta miksi samalla ei voi kieltää kaikkea törkeää? Kumpi on pahempi? Sinulle tulee yksi kuva, vai 500 000 miestä altistuu jollekin voimaantuneen läskin persebikineille?
Missä altistuu? Ei ole pakko klikata IL-otsikoita. Voit myös lopettaa Instagramin, messengerin, Whatsappin ja Facebookin käytön. Et sitten altistu niille läskeille...
Vielä kerran: noita ei voi rinnastaa toisiinsa koska kyse on aivan eri asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mikä tässä on niin vaikeaa käsittää. Genitaalikuvan lähettäminen on seksuaalinen teko siinä missä esimerkiksi kourinta on. Jokaisella on oikeus olla vastaanottamatta seksuaalisia tekoja joihin ei ole antanut suostumusta. Ero esim. rannalla stringeissä kekkaloiviin ihmisiin on se, että he eivät välttämättä ole tarkoittaneet tekoaan seksuaaliseksi, ja vaikka olisivatkin, se ei kohdistu henkilökohtaisesti sinuun. Suurin osa rannoista on valvomattomia, joten niille mennään omalla vastuulla tiedostaen, että joku muu siellä saattaa pukeutua omasta mielestäsi mauttomasti. Instagramiin mennään tiedostaen, että siellä saattaa näkyä jotakin mitä ei halua nähdä. Lehtiä luetaan ja uutisia katsotaan myös omalla vastuulla. Omalla vastuulla ei kuitenkaan ole muiden tekemiset. Minun vastuullani ei siis ole se, että joku lähettää asiattomia kuvia, naarmuttaa naapurinsa autoa, tai kävelee punaisia päin. Nämä asiat ovat vain ja ainoastaan tekijän vastuulla. Instassa kuvien julkaisijan vastuulla on noudattaa Instan sääntöjä. Sinun vastuullasi on miettiä haluatko katsella Instassa/lehdessä/uutisissa/kaupungilla/muussa julksiessa alustassa mahdollisesti vastaantulevia ikäviä asioita, ja ohjata toimintaasi sen mukaan.
Tuo on sinun tulkintasi. Nythän kuvien laittaminen ei siis liene laitonta koska lainsäääntöä vasta puuhataan. Se on siis vasta mielipideasia ja sinun mielipiteesi on yhtä arvokas kuin sn pervon joka kuvan lähettää.
Toki se on toistaiseksi mielipideasia, ja mielipiteitä on jokaisella omansa. Kyse on kuitenkin siitä, että tässä nyt vaihdetaan mielipiteitä tästä lakiin liittyvästä puuhailusta. Onko siis nämä muut ketjun teksit jotain muuta kuin mielipiteitä, vai mikä tuossa minun mielipiteessäni nyt niin harmittaa?
Ei mikään harmita. Julistat vain "insta vastuuta" ehdottomana totuutena asenteella "se ei voi olla sama asia"
No minusta se on lähellä ja kun kerran tuota lakia puuhastellaan niin voisivat samalla katsoa nuo kuntoon.
Vai onko sinun loukkaantumisesi tärkeämpi kuin toisten?
Kyse on vähän muustakin kuin harmista ja loukkaantumisesta. Oletko heikkolahjainen, kun et tätä tajua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta hei, tuohan toimii puhelimiinkin. Älä hanki puhelinta jossa toimii kuvat. Tuolta löytyy Nokia 3310
Ai esiliina mukaan kaupungille ja puhelimet pois? Kohta voimme hunnuttaa itsemme, ettemme houkuttele raiskareita. Naisen vika jos on saa työsähköpostiin dickpickin. Naiset pois töistä niin miehiä ei voi enää lähetellä heille enää kuvia. Soiko yhtään kello?
Edelleen: ei ole naisen vika ja kielto on ihan tosi jees. Mutta miksi samalla ei voi kieltää kaikkea törkeää? Kumpi on pahempi? Sinulle tulee yksi kuva, vai 500 000 miestä altistuu jollekin voimaantuneen läskin persebikineille?
Normaalia miestä eivät ahdista ylipainoiset ihmiset. Sinä olet poikkeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kyllä sellaista vääntelyä ja kääntelyä. Jokainen ymmärtää että julkisesti, on se sitten se kaupunki irl tai joku digitaalinen alusta, voi törmätä asioihin joiden näkeminen tuntuu ikävältä jonkun mielestä (rumia ihmisiä, sammuneita juoppoja, yliajettuja eläimiä..). Näitä kaikkia jonkun mielestä ikäviä asioita kun ei voi kieltää, mutta jonkinlaiset pelisäännöt aina on lakien, asetusten, ja hyvien tapojen muodossa, ja suurin osa näitä noudattaakin. Minun mielestäni genitaalikuvissa kyseessä on jotakuinkin sama asia kuin itsensäpaljastelu tuolla ulkona, ja siihen tulisi suhtautua samoin.
Siinä ei vain ole suurtakaan eroa, jos mitään että nettiin laitettaisiin iltapäivälehteen miehen dickpickkejä sen 120 kiloisen bikinimisun lettukuvan viereen.
Miksi lainsäädäntöä ei voisi samalla kiristää näiden osalta?
Valtava ero. Ja missä iltapäivälehdissä esitellään kenenkään lettukuvia? Ole tuijottelematta muiden haarovälejä.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isossa kuvassa, ei yksilöinä.
200-kiloinen mies M-koon borat uikkareissa kassit vilkkuen ei menisi siveellisestä useimmille. Silti jostain syystä naisilla moinen olisi voimaantuneen naisen rohkea teko.
Kelatkaa jos joku ukko olis vetäny housut nilkkoihin ja kalun pöydälle linnanjuhlien jatkoilla. Ei taitaisi tulla "rohkeaa" tai "se oli maskuliininen statement" kommentteja
Missä iltapäivälehdessä on uimapukukuvia, joissa vilkkuu naisten intiimialueet? Kallea ja Jalluako sinä luet?
eri
If man has a big dick, his responsibility towards womenhood is to send a dick pic.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kato, joku ymmärsi pointin ja tekemässä sille jotain. Nyt jokaisen muunkin pitäisi miettiä haitat ja hyödyt palveluista missä tätä kokoajan tapahtuu mutta silti käyttää niitä.
Tietysti voitaisiin luoda InstaSuomi tai SuomiNaama joka olisi valtion ohjauksessa ja ainut sosiaalinen hässäkkä, valvonta olisi taattu ja uudet lait helppo implementoida. Veikaan että tulisi paljon halvemmaksi ja toimivammaksi kuin ehdotettu. Valmiita sovelluksia on maailma jo täynnä tähän tarkoitukseen, joten ei tarvittaisi kuin runkoverkkoon esto ja se oli siinä. Ei kestä kiittää.
Niin eli nyt olisi pöydällä
1. kielletään dickpicit (hyvä asia) ja samalla muu naisten tuottama ryönä jota pakotetaan naamallemme julkisesti.
2. luovutaan palveluiden käytöstä jos ei haluta nähdä epämiellyttäviä asioita (kaikki pois netistä ja 3310 valtion kännykkämalliksi)
Miltä sinusta tuntuisi jos dickpicit olisi markkinoitu voimaantuneen miehen ilmaisukeinona ja niitä olisi ihan hesarissakin? Alkaisiko v*tuttaa hiljalleen?
Dickpiceissä ei ole mitään voimaannuttavaa. Ne ovat seksuaalista häirintää. Täysin vieras konsepti sulle? Lehtien sisällöstä voit antaa itse palautetta. Huono sisältö ei ole rikos. Kukaan ei edelleenkään pakoita katsomaan näitä bikinikuvia.
Minua ilahduttaa aina kun munakuvia puolustelevalla setämiehellä menee hermo!