Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ford focus farkku hyvä auto?

Vierailija
03.05.2013 |

Onko kellään kokemusta kyseisestä mallista, onko tilava? Hinta-laatusuhde?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut useita Focuksia farmarina sekä 5 -ovisena. Eipä ollut vikoja ja farmariin mahtuu paljon.

Vierailija
2/20 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok. Aika ketterä ajaa. Meitä vaankolme, joten hyvin mahdutaan.

Saksasta ostettiin ja suht edullinen oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiesitkö muuten että Ooppeleita valmistetaan siksi, ettei Ford olisi maailman huonoin auto.

Vierailija
4/20 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni takaosaltaan, Vectrassa tai nykyisin Insegniassa paljon isompi.

Vierailija
5/20 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä auto, meillä vm. 2007 ei ole ollut vikoja. Sinne mahtui Brio Happy rattaat (ei siis mitkään matkikset) pitkittäin takakonttiin. Meillä se oli kriteeri, kun piti saada välillä lintuhäkki sinne myös :)

Aika iso takakontti siis tuon kokoiseksi autoksi. Ihan mukava ajaa, vähän voisi olla hiljaisempi, mutta hiljaisilla renkailla sekin parani selvästi. Se on ollut ainoa isompi miinus, eli ei paha. Ja mulla on muutenkin musa aina päällä, ettei haittaa. Ihan luotettava auto on tämä ollut. Päälle 20 000 km ajetaan vuodessa.

Vierailija
6/20 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole omistanut, mutta olen ajellut sellaisella. Vm 2006. Oli aivan älyttömän huono ajaa, kytkin ei toiminut kunnolla (en tiedä johtuiko omistajan käytöstä), vaihteet eivät menneet nätisti silmään, älytön melu moottoritiellä (yhtä paha kuin halvoissa pikku autoissa), ilmastointi ei toiminut kunnolla, juuri ollenkaan (en tiedä oliko jäänyt huoltamatta).

Vierailija
7/20 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin focus farmariin osi tyytyväinen. Tilava perheauto ja pysyi kunnossa.

Vierailija
8/20 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta-laatusuhteeseen nimenomaan olen tyytyväinen. Mitään oleellista ei ole puuttunut ja oli edullisin farmari, mitä tuossa kokoluokassa katselimme. Katselimme mm. myös Kiaa ja Skoda Octaviaa.

Autossa on mm. ajonvakautusjärjestelmä, josta Hesarissa oli äskettäin juttua, että on tärkeä turvallisuusominaisuus. Voi se tosin olla kaikissa uusissa farmareissa nykyään, en ole perehtynyt. Mutta ei varmaan ole edes kallis ominaisuus, kun meillä ei ollut mikään erityisvarusteltu mallikaan.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Ajonvakautusjärjestelmä

Stockmann konsernista ostimme 

t. 6

Vierailija
9/20 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Focus on tilava ja edullinen perheauto. Tilaa on focuksen farkusssa. Vikoja ei ole sen enempää kuin muissakaan saman hintaluokan autoissa. Ilmastointi ja vaihteet toimii kun osaa käyttää ( ei ole vaikea käyttäisiä).

Vierailija
10/20 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toiminut ilmastointi, sinnehän pitää joka tapauksessa lisätä kylmäainetta parin-kolmen vuoden välein, vaihteet ja kytkin ei mitään valittamista. Ainoa tosiaan on tuo, että ei varmaan autona ihan hiljaisin, mutta toisaalta en ole minäkään mihinkään saksalaisautoihin totutellutkaan, vaan riisipusseilla ajellut ennen Fordia :)

t. 6

Vierailija
11/20 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 21:25"]

tiesitkö muuten että Ooppeleita valmistetaan siksi, ettei Ford olisi maailman huonoin auto.

[/quote]

vitsi vaan, Ford on hyvä auto, sorry

Vierailija
12/20 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 21:31"]

En ole omistanut, mutta olen ajellut sellaisella. Vm 2006. Oli aivan älyttömän huono ajaa, kytkin ei toiminut kunnolla (en tiedä johtuiko omistajan käytöstä), vaihteet eivät menneet nätisti silmään, älytön melu moottoritiellä (yhtä paha kuin halvoissa pikku autoissa), ilmastointi ei toiminut kunnolla, juuri ollenkaan (en tiedä oliko jäänyt huoltamatta).

[/quote]

Ajelet varmaan normaalisti jollain volkkarilla.
Focus on yksi parhaimmista tuon kokoluokan autoista ajo-ominaisuuksiltaan. Tarkka ja herkkä, kuski tietää just, minne auto on menossa.
Ajonvakautus toimii kuin ihmisen mieli.
Ainoa miinus on tuo takarenkaista tuleva melu, mutta senkin saa pois jos haluaa.

Vierailija
13/20 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ostettiin nimenomaan hiljaiset renkaat ja se auttoi. En tiedä, olivatko kalliit verrattuina tavallisiin, alle laitettuina maksoivat 375:- Bridgestonet 15"

t. 6

Vierailija
14/20 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhtikuussa ilmoitettiin että ford focus oli vuoden myydyin auto, ei se nyt niin huono voi olla.

Vierailija
15/20 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman myydyin auto. Meillä nyt taloudessa jo kolmas Focus ja tyytyväisiä ollaan oltu.

Vierailija
16/20 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 21:44"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 21:31"]

[/quote]

Ajelet varmaan normaalisti jollain volkkarilla.
Focus on yksi parhaimmista tuon kokoluokan autoista ajo-ominaisuuksiltaan. Tarkka ja herkkä, kuski tietää just, minne auto on menossa.
Ajonvakautus toimii kuin ihmisen mieli.
Ainoa miinus on tuo takarenkaista tuleva melu, mutta senkin saa pois jos haluaa.

[/quote]

Toisena autona Volvon V70 ja toisena A mersu. Olen ajellut myös halvemmilla autoilla, eikä niissä ole ollut noita kytkin, vaihde ja ilmastointi vikoja (paitsi Citroen C3 oli vaihteissa). Mutta kuten sanoin, niin nuo kaikki voivat olla kiinni auton omistajan käytöstä, kytkimen saa rikottua, varmaan myös vaihteet ja ilmastointi voi olla ollut täyttämättä. Melu häiritsi minua, mutta se on ongelmana edullisissa autoissa muutenkin, eli ehkä siitä ei kannata välittää.

Vierailija
17/20 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudessa EcoBoost Focussa ei melu häiritse, on todella hiljainen auto.

Vierailija
18/20 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vuoden vanha eco Boost. Hyvä ajaa, ei kovaa rengasmelua, peruutustutka, mäkilähtöavustin, nappistartti, kivan näköinen. Huonoa takapenkin ahtaat tilat. Tosin meillä harvoin kukaan takapenkillä, mutta jos joskus on niin jaloille siellä on tosi vähän tilaa.

Peukutan!

Vierailija
19/20 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukutan myös Fucusta. Hysä ajaa, hiljainen hyvä sisätila, edullinen.. varsinkin ecoboost malli.

Vierailija
20/20 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaa Kiaan, Focus on voittaa.