Vääksyssä saa kaupasta huonoa palvelua täydellä rahalla
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006564870.html
Lemminki läksytti asiakasta
Kommentit (125)
Onko kyseinen asiakas tullut palstallekin rääkymään? Osasta kommenteista voisi päätellä niin.
Meillä kävi aikoinaan Valintatalossa nainen, joka valitti kaikesta saadakseen hyvitystä. Tuli kerran pestyn viilipurkin kanssa ja väitti, että viilissä oli ollut jotain vikaa, kun oli sotkenut hänen tyttärensä tytön syödessä viiliä. Hyväsanainen myyjäkollageeni oli hoitanut ystävällisesti tämän niin, että nainen ei enää sen jälkeen kehdannut valittaa mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä esimerkki siitä, miksi Suomessa eivät osatyökykyiset pääse töihin.
Ja sekin on totta, että kaikista ihmisistä ei yksinkertaisesti ole asiakaspalveluun.
Kiireiset ihmiset eivät ala odottamaan hidasta palvelua missään, vaan odottavat että hommat tapahtuvat oletetussa ajassa.
Eikö kahvilassa voisi tytölle järjestää muuta työtä, kuin varsinaista asiakaspalvelua?
Mikä hemmetin kiire on henkilöllä, joka poikkeaa vääksyläiseen kahvilaan keskellä parasta loma-aikaa?
Kiire päästä esittelemään omaa kuviteltua erinomaisuuttaan ja harrastamaan sitä jo kotona opittua toisten nöyryyttämistä.
Kaikesta ihmiset viitsiikin vinkua, vähän tilannetajua ja empaattisuutta kehiin nyt.
Vierailija kirjoitti:
Tänään menenkin jätskille tuohon paikkaan niin näen senkin sisältä päin. Asun tässä kilometrin päässä.
Joo ja kommentoimaan että kyllä vieläkään ei oo opittu jäätelöpalloa tekemään.
Voisko ne hiukset peittää jos tekee töitä elintarvikkeiden kanssa
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäisistä vaihdevuosivaivaisista naisista merkittävä osa on todella tylyjä, aggressiivisia ja kiukkuisia tapauksia. Itsekin olen joutunut sellaisten uhriksi. Miehet ja nuoret naiset sekä toisaalta ihan vanhukset ovat paljon mukavampia ja rennompia.
Asiakaspalvelussa töissä ollessani kyllä ne keski-ikäiset koppavat, turhasta (esim ihan toisen firman toiminnasta) ilkeästi valittavat miehet olivat ihan kaikista pahimpia. Jotenkin tälle ollaan sokeita, miehille sallitaan enemmän huonoa käytöstä.
Täytyypä tarkistaa missä tuo kahvila on. Menen sinne ihan kannatuksen vuoksi! Ihan tarpeeksi nähnyt näitä pahansuopia eukkoja rähisemässä nuorille kesätyöntekijöille. Olisinpa ollut siellä jonossa siellä. Olisin voinut sanoa, että onpa täti pahalla tuulella, onko tädillä hiekkaa p***llussa?
Nämä akat purkavat vain omaa sisäistä pahaa oloaan haukkana, kun huomaavat pienenkin särön toisen henkisessä panssarissa.
Miksi, oi miksi tällaiset kiukkupussit eivät vain pysy kotonaan? Mulle, esimerkiksi nyt kahvilassa käynti, on nautinto. Kesäkahvilassa siihen liittyy yleensä myös kaunis kesäpäivä ja kaunis miljöö ympärillä. Lähden vain hyväntuulisena reissuun, eikä mua saa pahantuuliseksi työtä vielä opetteleva nuori (tai aikuinen) kassalla tai tarjoilemassa. Mua ei saa pahantuuliseksi ehkä pitkäkin jonotus, eikä mua saa pahantuuliseksi väärin repäisty kuitti tai se, että ehkä ympäröivän hälyn vuoksi joudun toistamaan sanomani, tai varsinkaan se, että kassa varmistaa että tilaus meni varmasti oikein. Mulla ei vaan mene tajuntaan mikä näissä asioissa pitäisi ärsyttää? En lähde viettämään vapaapäivää minuuttiaikataululla, joten se on ihan se ja sama olenko jonossa kaksi minuuttia vai kaksikymmentä minuuttia.
Jos joskus harvoin kassalla on vastassa tyly aspa, saatan vähän kohottaa kulmakarvojani ja jatkossa kierrän paikan kaukaa, mutta tällaista kyllä tulee vastaan todella harvoin! Eikä tämäkään saa mua vielä pahalle päälle. Väitän, että nämä känkkäränkät ovat jo tullessaan pahalla tuulella, sitä ei saa aikaiseksi mikään paikan päällä tapahtuva, ja sen takia ihmettelenkin, miksi lähdet kiukkuisena kotoa? Mitä nautintoa saat turparullalla jonottamisesta, henkilökunnan sättimisestä ja varmaan kahvikin oli pa*kaa ja pulla kuivaa ja ylihinnoiteltua. Tuolit huonot istua, muut asiakkaat ärsyttäviä ja sääkin olisi voinut olla parempi. Mun päähän ei vaan mahdu, miksi tällaiset henkilöt eivät pysy vain kotonaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi, oi miksi tällaiset kiukkupussit eivät vain pysy kotonaan? Mulle, esimerkiksi nyt kahvilassa käynti, on nautinto. Kesäkahvilassa siihen liittyy yleensä myös kaunis kesäpäivä ja kaunis miljöö ympärillä. Lähden vain hyväntuulisena reissuun, eikä mua saa pahantuuliseksi työtä vielä opetteleva nuori (tai aikuinen) kassalla tai tarjoilemassa. Mua ei saa pahantuuliseksi ehkä pitkäkin jonotus, eikä mua saa pahantuuliseksi väärin repäisty kuitti tai se, että ehkä ympäröivän hälyn vuoksi joudun toistamaan sanomani, tai varsinkaan se, että kassa varmistaa että tilaus meni varmasti oikein. Mulla ei vaan mene tajuntaan mikä näissä asioissa pitäisi ärsyttää? En lähde viettämään vapaapäivää minuuttiaikataululla, joten se on ihan se ja sama olenko jonossa kaksi minuuttia vai kaksikymmentä minuuttia.
Jos joskus harvoin kassalla on vastassa tyly aspa, saatan vähän kohottaa kulmakarvojani ja jatkossa kierrän paikan kaukaa, mutta tällaista kyllä tulee vastaan todella harvoin! Eikä tämäkään saa mua vielä pahalle päälle. Väitän, että nämä känkkäränkät ovat jo tullessaan pahalla tuulella, sitä ei saa aikaiseksi mikään paikan päällä tapahtuva, ja sen takia ihmettelenkin, miksi lähdet kiukkuisena kotoa? Mitä nautintoa saat turparullalla jonottamisesta, henkilökunnan sättimisestä ja varmaan kahvikin oli pa*kaa ja pulla kuivaa ja ylihinnoiteltua. Tuolit huonot istua, muut asiakkaat ärsyttäviä ja sääkin olisi voinut olla parempi. Mun päähän ei vaan mahdu, miksi tällaiset henkilöt eivät pysy vain kotonaan.
Juuri näin. Elämänilottomat valittajat jääköön kotiin.
Jokaisen valittajan tulisi itse työskennellä aspana ja palvella toisia valittajia. Ehkä tajuaisivat oman idioottimaisen käytöksensä tai sitten ei, koska jo keskivertoihminen on tyhmä eikä osaa kyseenalaistaa käytöstään.
T. Aspa joka miettii alanvaihtoa ilkeiden asiakkaiden takia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törkeitä täti-ihmisiä asiakkaina. Tulee kyllä myös mieleen, onko fiksua sijoittaa kyseinen nuori asiakaspalveluun erityispiirteineen ja näin altistaa hänet ääliöiden käytökselle? Motorinen hitaus tai haasteet sosiaalisissa tilanteissa eivät ole ominaisuuksia, jotka palveluammatissa ovat eduksi.
Sairaus tai vamma ei ole mikään syy laittaa nuorta piiloon. valistus lisääntyy, kun he ovat esillä ja ajanmyötä myös heidän syrjintänsä työelämässä vähenee. Omalla lapsella on erittäin rajalliset mahdollisuudet valita työtä useamman sairauden/vamman takia ja kokee syrjintää sen takia, että ihmisillä on vääriä luuloja siitä mitä hän pystyy ja mitä ei pysty tekemään vammansa takia. Kannattaisi ehkä luottaa siihen nuoreen enemmän eikä kuvitella mitä joku pystyy tekemään, vaikka ei tiedä asiasta mitään. Mielikuvat on usein niin väärät.
Kyllä, kyllä. Mutta kannattaa myös myöntää ja hyväksyä että kaikkiin tehtäviin kaikista ei ole.
Aika pieneltä se ongelma vaikuttaa artikkelin perusteella. Artikkelin ilkeä täti kuulostaa sellaiselta, että keksisi valitettavaa kaikesta muustakin, esim. ihon ja silmien väristä alkaen.
Artikkelin ilkeää tätiä ei ole haastatellut kukaan, ei myöskään muita paikallaolleita. Heidän tarinansa saattaisi olla kovin erilainen kuin nyt kerrottu.
En minä odota kesätyöntekijältä samaa osaamista kuin muilta, saa olla hitaampi, saa olla epävarmempi, saa kysyä muilta apua. Mutta jos koko myyntitapahtuma tuntuu menevän nauramiseksi (jonka syytä asiakas ei voi tietää, ei meillä ole peruskoulussa oppiaineena erilaisten sairauksien oireiden tunnistamista) eikä sitä pientä tilausta saada millään valmiiksi, niin asiakkaalla lienee oikeus antaa palautetta. Kyllä, myös kesätyöntekijälle voi kertoa, että myyntitapahtuma ei mennyt oletusten mukaan. MIten nuori (ja äitinsä) muuten oppivat, jos kukaan ei kerro, että tätä pitää vielä harjoitella?
Sönköti, sönköti. Miksi tuollaista persereikää olisi pitänyt haastatella?
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen valittajan tulisi itse työskennellä aspana ja palvella toisia valittajia. Ehkä tajuaisivat oman idioottimaisen käytöksensä tai sitten ei, koska jo keskivertoihminen on tyhmä eikä osaa kyseenalaistaa käytöstään.
T. Aspa joka miettii alanvaihtoa ilkeiden asiakkaiden takia
Tämä on kyllä niin totta.
Siksi suosin ABC:tä.
Otan aina sen pullakahvitarjouksen.
Tosi nuijaa vaan että halki Suomen ajaessa samalla viikolla on sama tarjous kaikkialla.
Hyvä asiakspalvelija osaa käsitellä myös huonot asiakkaat. Eli ei ota tunteella ja saa rahantuojan tulemaan uudestaankin.
Tyhmää ruveta ättäröimään.
Kävimme täällä juuri viikonloppuna. Oli hyvät leivokset, viihtyisä kahvila ja ystävällinen henkilökunta <3
Ehdottomasti pitää puuttua törkeiden asiakkaiden käytökseen, olisivatpa omatkin esimieheni puuttuneet kun nuorena tein aspahommia.
Hyvä asiakspalvelija osaa käsitellä myös huonot asiakkaat. Eli ei ota tunteella ja saa rahantuojan tulemaan uudestaankin.
Tyhmää ruveta ättäröimään.
Kopioin avaukseni tähän ketjuun kun en huomannut että tästä jo keskusteltiin.
Keskustelun etusivu | Aihe vapaa
"Ranskalaisen kyläkaupan" 15 minuutin hetki julkisuudessa
Vierailija
klo 9:55 | 8.7.2020
Outo nimivalinta yrityksellä kun ollaan kuitenkin Suomessa.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006564870.html
Kaupanpitäjä pani nuoria kesätyöntekijöitä tylyttäneen asiakkaan järjestykseen: ”Kenenkään nuoren ei tarvitse tuollaista kohdata!”
Asiakkaan näkökulmasta voisin kuvitella tulleen nähdyksi työntekijän erityisyyden, jutussa kerrotaan Tourettesta ja hitaudesta.
Enpä usko että olisi sanonut noin asiakkaalle jos ei kyseessä olisi ollut yrittäjän oma tytär.
Tourettea sairastavia näkee silloin tällöin ja ovat tahtomattaan hullunkurisen näköisiä nykivine liikkeineen. Asiakaspalvelijoina en ole nähnyt yhtään Tourettea sairastavaa, kohtauksen tullessa saattaisi kahvikupit lennellä tms. Ehkä ei paras työpaikkavalinta tälle nuorelle.
Asiakashan tässä oli se tyhmä. Fiksu ja sivistynyt ihminen ei päästäisi mitään tuollaista suustaan.