Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpoanin seksisuhde paljastui-> haluaa nyt korjata tilanteen.

Vierailija
07.07.2020 |

Mitä tekisitte? Paljastui että miehelläni on ollut vuoden salasuhde työkaveriinsa.
Pyytelee nyt anteeksi ja lupaa muuttuvansa.
Onko positiivisia uudelleenrakentamiskokemuksia pettämisen paljastuttua?
Kiitos vastauksista etukäteen.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Luottamus menee ja sen myötä kaikki. Mä oon nyt kaksi vuotta yrittänyt päästä yli kumppanin säätösuhteesta ja nyt ajattelin luovuttaa.

Tsemppiä, ansaitset parempaa!

Vierailija
2/29 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin pitkän ajan kuluessa olisi jo pitänyt tulla järkiinsä. Ei mikään hetken hairahdus tai erehdys. Ilmiselvästi alkaa olla jo tunteetkin pelissä. Saahan sitä toki luvata, mutta edelleen ollaan samalla työpaikalla, ja siitä se sitten taas palautuu entiseen vehtaamiseen.

Miten se kärysi? Siis paljastui, eli ei itse edes tunnustanut. Olisi ollut edes pientä toivon pilkahdusta silloin. Mäkeen koko äijä. Jatkaa pettämistä heti, kun näytät vihreää valoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin itse pelastaa suhteen pettämisen jälkeen, eipä siitä enää mitään tullut kun oma itsetunto oli ihan romuna jne. Ja oikeasti tosi vaikeaa oli olla nostamatta asiaa esiin riidoissa. Tässä oli paljon lyhyemmästä pettämisestä kuin vuoden salasuhteesta kyse. Jos pystyy vuoden panemaan selkäsi takana, niin siinä olisi ollut aika monta hetkeä korjata kurssia. Nyt miestäsi varmaan vaan harmittaa lähinnä se että ylipäänsä jäi kiinni. Ja mistä tiedät ettei tuo ollut ensimmäinen salasuhde? Ehkä niitä on ollut enemmänkin, mutta mies ei vaan ole jäänyt kiinni. 

Kerran pettäjä, aina pettäjä. 

Vierailija
4/29 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille vastauksistanne!

Hän kärysi kun tämä nainen tuli minulle kertomaan. Oli itse menettänyt hermonsa mieheeni viime näkemällä.

Ap

Vierailija
5/29 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin itse pelastaa suhteen pettämisen jälkeen, eipä siitä enää mitään tullut kun oma itsetunto oli ihan romuna jne. Ja oikeasti tosi vaikeaa oli olla nostamatta asiaa esiin riidoissa. Tässä oli paljon lyhyemmästä pettämisestä kuin vuoden salasuhteesta kyse. Jos pystyy vuoden panemaan selkäsi takana, niin siinä olisi ollut aika monta hetkeä korjata kurssia. Nyt miestäsi varmaan vaan harmittaa lähinnä se että ylipäänsä jäi kiinni. Ja mistä tiedät ettei tuo ollut ensimmäinen salasuhde? Ehkä niitä on ollut enemmänkin, mutta mies ei vaan ole jäänyt kiinni. 

Kerran pettäjä, aina pettäjä. 

Kiitos viestistäsi. Joo kyllä itsetunto on aika kovilla tälläisestä.

Ja koko mieli ylipäänsä tietenkin.. mutta siis en tiedäkään onko muitakin ollut. Hänellä on ollut aiemmin paha tapa flirttailla herkästi, ja kadun nyt sitä että annoin ne anteeksi. Huolimatta niistäkin flirttailuista, jotenkin ajattelin että fyysiseksi se ei ikinä olisi mennyt. Nyt selvisikin toisin. Ap

Vierailija
6/29 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en usko kerran pettäjä aina pettäjä ajatukseen. Samalla logiikalla jokainen meistä jatkaisi samojen virheiden toistamista uudestaan ja uudestaan ilman oppimista ja kasvamista. Meillä kumppani petti, joka on ollut hänelle kova paikka. Kantaa syvää syyllisyyttä ja häpeää. Ehkäpä tästä johtuen emme ole asiasta riittävästi puhuneet. Joten meille on todennäköisesti tulossa avioero. Silti uskon, että uskottomuuden aiheuttamasta kriisistä voi päästä aidosti pariskuntana yhdessä yli. Mutta se vaatii kypsyyttä ja aikaa. Kaikista pareista ei siihen ole.

Vierailija
7/29 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran pettäjä aina pettäjä

Vierailija
8/29 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa miten tuosta voi jatkaa on jos avaatte suhteen ilman mitään sääntöjä. Pettäjään ei ikinä pidä luottaa

Vierailija
9/29 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en myöskään usko, että kerran pettäjä on aina pettäjä. Se on myös suurelta osin tietoinen valinta. Mitä ihminen on valmis uhraamaan ja tekemään toisen eteen. Onko pettäjä valmis parisuhteeseen ja siihen, että ympäriinsä juoksentelu ei käykään.

Ehkä pientä itsetutkiskelun tarvetta miehelläsi. Jos haluaa jatkaa, mitä on valmis itsessään muuttamaan ja onno? Kaikki eivät pysty aksiavioisuuteen. Kaikki eivät myöskään pysty antamaan anteeksi tuon luokan petosta. Täysin ymmärrettävää.

Näen kuitenkin mahdollisuuden kehittyä parina ja mennä eteenpäin. Pitkä, kivinen prosessi, mutta vahvalla asenteella ja halulla sekä rakkaudella mahdolllista.

Vierailija
10/29 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin sinuna tietää, onko mies tosissaan kun katuu ja väittää muuttuvansa. Hän voi todistaa sen sallimalla sulle vuoden mittaisen ulkopuolisen suhteen pysytellen itse sillä aikaa uskollisena. Jos tämä ei hänelle käy, voit miettiä miksi hän sallii itselleen jotain mitä ei salli sinulle, ja onko se sulle ookoo. Luottaa häneen et voi.

Vierailija
11/29 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavassa tilanteessa olleena, en antanut puolisolleni anteeksi. Jos oikeasti rakastaa toista niin ei kykene pettämään ja valehtelemaan kuukausi tolkulla. Mitäs jos naikkonen ei olisi paljastanut miestäsi, niin olisit elänyt valheessa loppuikäsi. Ukkosi vain pitäisi yllä kulissia ja rakastaisi niitä muita selkäsi takana.

Vierailija
12/29 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa suhteessani luottamus on ollut jatkuvassa heiluriliikkeessä miehen jäätyä kiinni Tinderistä. Välillä muka luotan häneen, mutta kun olen vähänkin heikoilla itseni kanssa alkaa epäluuloiset ajatukset. En voi varmaan koskaan täysin ymmärtää ja hyväksyä sitä, miksi hän pelleili meidän suhteen kustannuksella. Riidoissa aihe nousee aina esiin. Sinulle en suosittele jatkoa, mies ei välitä sinusta.

Vierailija
13/29 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli enemmän tai vähemmän säännöllinen seksisuhde työkaveriin 10 vuoden ajan. Suhde päättyi vuosi sitten. Asumme naapurimaissa, mutta työn kautta tapaamme joka toinen kuukausi. Kun suhde syveni, vietimme myös pitkiä viikonloppuja eri paikoissa.

Mies kertoi vaimolleen (avioliitossa 24 v.) suhteesta ja otti lyhyen asumuseron, mutta sitten päättivät yrittää vielä uudestaan. Vaimolle on kerrottu, että suhde kesti alle kaksi vuotta. Sillä tiedolla vaimo oli valmis yrittämään antaa anteeksi. Voi hyvinkin onnistua, jos molemmat panostavat suhteeseensa jatkossa. En enää tiedä yksityiskohtia, kun emme enää puhu yksityisasioistamme tämän miehen kanssa.

Vierailija
14/29 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provahan se tämäkin on.

Mutta vuoden pituinen on jo tosi pitkä, siis todella.

Muutama sänkyreissu menettelisi, mutta tuo on jo harkittua pettämistä, ja kuten joku jo sanoi, voi olla tunteetkin pelissä,  joten se ero saattaa kuitenkin häämöttää vastaisuudessa.

Miten mies voi unohtaa tuon toisen rakkautensa?

Vierailija
15/29 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

niskaperse otteella ukko ulos kirjoitti:

Vastaavassa tilanteessa olleena, en antanut puolisolleni anteeksi. Jos oikeasti rakastaa toista niin ei kykene pettämään ja valehtelemaan kuukausi tolkulla. Mitäs jos naikkonen ei olisi paljastanut miestäsi, niin olisit elänyt valheessa loppuikäsi. Ukkosi vain pitäisi yllä kulissia ja rakastaisi niitä muita selkäsi takana.

Samaa mieltä. Jos oikeasti rakastaa, ei petä. 

Vierailija
16/29 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mies sanoikin, että ei olisi ikinä kertonut, jos en olisi saanut tietää. Saadessani tietää, ei osanut edes kertoa selitystä "miksi". Miehelläni ollut paljon epäluottamusta puolilta toisille sekä edellisissä pariauhteissaan ja perhesuhteissaan. Itse psykologiaa lukevana ärsyttää välillä se, että ymmärrän ja haen selityksiä kaikelle tapahtuvalle. Nytkään en osaa olla vihainen, vain lähinnä pettynyt ja erittäin surullinen.

Kiitos viesteistä, on kiva saada monenlaisia näkökulmia. Ap

Vierailija
17/29 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse nuorena tahtomatta ja tietämättä joutunut toiseksi osapuoleksi miehen pettämiskuvioon. Sori vaan mutta ei tämmöisessä hommassa rakkaudesta ole tietoakaan. Se on enemmänkin riippuvuutta ja miehellä addiktio. Ja se jatkuu uusien tyyppien kanssa niin kauan kunnes ihminen itse ymmärtää ongelmansa ja hakee siihen apua. Tämä on niin nähty.

Vierailija
18/29 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin toinen nainen tai minulla ja työkaverillani oli kolmen kuukauden ajan seksisuhde. Näimme tuona aikana joka viikonloppu. Suhde loppui lopulta, kun ajauduimme riitaan ja muutin ulkomaille töiden takia.

Mies ei koskaan puhunut minulle tyttöystävästään. Kyselin hänestä, mutta selvästi halusi pitää pesäeron meidän välillä tapahtuvan ja kotinsa välillä.

Sen hän kuitenkin sanoi, että halusi tämän kanssa perheen. Nainen oli hänelle kaikki ja sanoi minulle että jos voi luottaa minuun 100% niin seksisuhde onnistuu.

En ymmärrä itsekään näitä ihmisiä. Rakastavat mutta pettävät. Toki en ole itsekään paras ihminen moralisoimaan tekojeni jälkeen, mutta tämä mies ei koskaan sanonut ainuttakaan negatiivista asiaa naisestaan, päinvastoin.

Ovat nykyään naimisissa.

Vierailija
19/29 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä vastaavassa tinanteessa jäin, oli pieniä lapsia. Viisi vuotta oli kamalaa aikaa ja sen jälkeen vasta alkoi asia laimenemaan mielessä. Edelleen mies ärsyttää, mutta on toki osa rakkaudesta palannut. Anteeksi olen antanut mutta en unohda koskaan. Alkuun asia vaivasi monta kertaa päivässä, sitten sen viiden vuoden ajan päivittän, nyt on tapahtuneesta 7v ja enää ehkä kerta kuukaudessa asia kiukuttaa.

Jos ei olisi ollut lapsia olisi ukko lentänyt kuin leppäkeihäs. On kuitenkin hyvä isä joten siksi annoin vielä mahdollisuuden.

Varmaan onnellisempi olisi jos olisi vaan heivannut pellolle ja etsinyt uuden...

Vierailija
20/29 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä ei ole yhteisiä lapsia, niin asiassa ei ole mitään miettimistä. Luottamus ja arvostus eivät palaa, turha tuhlata aikaa tuollaiseen. Ansaitset parempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä