Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytöstämme tuli Rilla Ulrika. Sukulaisten

Vierailija
03.05.2013 |

Anoppi kertoi jo nimenantojuhlassa, että "tuon voi sitten vielä perua" ja miehen siskon mielestä "lapsi tulee kärsimään".

?????

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moukkia ovat, anna olla, niin olen minäkin ja totean, että onpahan lasta paiskattu nimellä :D

Mutta älä välitä, se on teidän mielestä kuitenkin kaunein nimi lapsellene. Meitä ahdasmielisiä on maailma vaan vielä pullollaan.

Vierailija
42/73 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no on se aika vaikea sanoa jopa aikuisen ihmisen nopeasti, ja vielä selvinpäin xD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas taas sukulaiset vauhdissa.

älä välitä, minusta Rilla on kiva nimi

Vierailija
44/73 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ny rillataan............

Vierailija
45/73 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, ihan tavallinen nimi? Kaunis tosin. Tässä asiassa en tule koskaan ymmärtämään suomalaisia. Pahin synti on hienostelu (vaikka nimi olisi John, joka on ehkä yksi maailman yleisimmistä tavisnimistä, KAIKKI suomenkielen kirjoitusasun kannalta vieras on HIENOSTELUA). Vielä 100v sitten Suomi olla täynnä ihmisiä nimeltä Arvid, Ferndinand, Frans, Wilhelmiina, Gustav jne. Mutta nyt pitää olla Martta, Ville tai Kaarina.

Toiseksi pahin synti on uuden nimen keksiminen. Kautta historian on keksitty uusia nimiä ja aikojen saatossa niihin on totuttu. Mutta EI. Suomalaisten mielestä kaikki nimet on nyt keksitty ja niillä pelataan hamaan ikuisuuteen asti. PISTE.

Rilla Ulrika on täysin suomen kirjoitusasun mukainen, vanha hyvä nimi. Etunimet sointuvat kauniisti yhteen, eikä mitään sanakäännöshirviöitäkään nimestä saa. Ap, onnea hyvästä nimestä!

Vierailija
46/73 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä nimi, vaikkei omaa tyyliä olekaan.

Nykyäänhän annetaan vaikka minkälaisia nimiä, tuohan on aivan normaalimmasta päästä.

Täällä haukutaan ihan joka ikistä nimeä, sen varmaan tiesitkin? Oli se sitten Anna, Neea, Magdalena tai Ulla. Ihan sama mikä, niin aina toiset ei tykkää.

Mun inhokkeja on Nea, Adele, Ada, Aava, Kati...

Vierailija
47/73 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysi, nythän nimessä ei ole hienostelua eikä keksittyä uutta, joten mitä meuhkaat asian ohi?

Vierailija
48/73 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihastuttava nimi.

Vierailija
49/73 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva nimi.

Vierailija
50/73 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rilla on nätti nimi, mutta yhdistettynä tuohon Ulrikaan on vähän hankala lausua... taipuu helposti Rilla Urlikaksi jos ei keskity :D Toivottavasti tyttö oppii sanomaan ärrän hyvin.

Vierailija
51/73 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon mielipiteistänne!!

Kuinka usein muuten te sanotte toisen nimenne? Mä en muista milloin olisi tullut sellainen tilanne vastaan. Ei varmaan vuosiin. Meillä tuo Ulrika tulee miehen suvusta. Rilla on vain nimi, josta pidän. Mulla ei lausumisvaikeuksia.

ap

Vierailija
52/73 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rilla on kiva nimi:) 

Älä välitä kommenteista (sukulaisten äläkä palstalaisten).

Vierailija
53/73 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli itsellekin mieleen tuo " Ny rillataan!"-sanonta. Oletteko Juti-faneja?

Vierailija
54/73 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rilla on tosi kiva! Tuskin tyttöä Rilla Ulrikaksi puhutellaan. Aika harvoinhan noita toisia nimiä joutuu sanomaan, joten eiköhän sen kerran jaksa keskittyä.

Vierailija
55/73 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo Ulrika ole vain toinen nimi paperilla, eikä kutsumanimi? Niinhän suomalaisilla varmaan 99%:lla on. On Sari Susannaa, Lotta Maariaa, Tiina Tuulikkia, Petri Juhanaa jne. Meillä kaikilla. Harvoin niitä molempia tarvitsee mitenkään "lausua" missään sen kummemmin, ei minun ole ainakaan koskaan tarvinnut.

Tuo nimi on tosi nätti.

Vierailija
56/73 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaasan Lapin Rilla, Rieska kuin tortilla! :S 

Vierailija
57/73 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten vaan ärrää treenailemaan, kunhan lapsi oppii puhumaan

Vierailija
58/73 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä tuo ainut nimi ole, jossa r-kirjain on! :D Sitä paitsi, lapsi, joka ei vielä ärrää osaa, tuo nimi on aika suloinen. Pieni Lilla :)

Vierailija
59/73 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on tosi tahdintonta arvostella toisen antamaa nimeä, olipa se itsestä kuinka kamala tahansa. Voi sanoa vaikka "onnittelut nimestä" tms. Se on kuitenkin tosi henkilökohtainen asia, mihin nimeen päätyy.

Vierailija
60/73 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas asiattomia kommentteja sukulaisilta! Rilla on ihan huippu nätti nimi :)

Ensimmäisenä mulle tuli kans mieleen Anna-kirjat, mihinkään Jutilan rillaamisiin tai Lapin rieskoihin en olisi edes tajunnut yhdistää, jos ei täällä olis tullu esille. Miten niin lapsi tulee kärsimään...? Ihme suhtautumista olettavasti kuitenkin aikuiselta ihmiseltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä