Tytöstämme tuli Rilla Ulrika. Sukulaisten
Anoppi kertoi jo nimenantojuhlassa, että "tuon voi sitten vielä perua" ja miehen siskon mielestä "lapsi tulee kärsimään".
?????
Kommentit (73)
vaikka nimi olisi mikä niin aina keksitään joku väännös ja pilkkaus jos halutaan. Itse olen silja ja on tullu kuultua siljaline hohohohoohohoo vitsiä. Joka ei olisi itselle tullu edes mieleen. Kertokaa yksikin nimi josta ei saa pilkattua niin syön hattuni.
juntit mitkä juntit. Nätti persoonallinen nimi. Laita vaan stoppi tollaselle käytökselle suoraan.
Rillat on myös hevoskärryt.
Marillasta tykkään vielä enemmän. Rilla on ihan hyvä nimi. Terv. "Myös Anna-kirjojen ystävä"
Rilla on ihana nimi, älä välitä arvostelijoista. Meillä toisen lapsen nimi on harvinainen, omaan suuhun ihan tavallinen nimi, onhan nimi saanut arvosteluja, mutta arvoistelijoiden lapsilla on nimiä josta en itse yhtään tykkää, eli makuja on monia ;) se on vaan rikkautta että on erilaisia nimimakuja.
Ei toista nimeä kukaan käytä. En ole varma tiesikö eksänikään toista nimeäni vaikka useamman vuoden asuttiin yhdessä. Minusta nuo molemmat kivoja nimiä, tosin vaikea peräkkäin lausua mutta miksi tarvitsisikaan niitä peräkkäin luetella.
Kaunis nimi tuo Rilla. Poikani eskariryhmässä on myös yksi Rilla =)
Tunne kaksi Rillaa, toinen lapsi ja toinen 30-vuotias. Molemmat ihania tyyppejä ja olen aina pitänyt tuosta nimestä!
Rilla on minusta kaunis ja kiva nimi.
USA:ssa
Rilla nimi oli suosittu 1880 luvulla.
Joo, ne oli kyllä kirjattu ruotsinkieliseen muotoon kirkonkirjoihin mutta Gustav oli kyllä ihan Kustaa, Wilhelmina Miina jne. Vielä 100 v siten vanhempi väki tuskin koskaan edes näki nimeään kirjoitettuna saati että itse olisi sen johonkin kirjoittanut. Koulut yleistyivät vasta 1800-luvun lopulta lähtien.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 10:15"]
Vielä 100v sitten Suomi olla täynnä ihmisiä nimeltä Arvid, Ferndinand, Frans, Wilhelmiina, Gustav jne. Mutta nyt pitää olla Martta, Ville tai Kaarina.
T
[/quote]
Kyllä noilla mainosrallatuksilla on väliä. Tiedän pojan joka vaihtoi toisen nimensä, joka oli Veikko, kun Veikon koneen mainoksia oikein pyöritettiin telkussa. Myös Elisaa harmitti että internet-operaattorista tuli Elisa. Ok joka nimestä saa jotain väännettyä, mutta miksi juuri nyt Rilla kun juuri nyt on tapetilla tuo tortilla mainos. Veikko ja Elisa olivat saaneet nimensä jo 20 v sitten, eli vanhemmat eivät tarkoituksella antaneet mainosslogania lapselleen.
Anoppisi on tollo.
Mielipiteen voi pitää myös omana tietonaan.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 10:25"]
"Vaasan Lapin Rilla, Rieska kuin tortilla! :S
[/quote]
Juuri näin!! Aivan sama tuli ekaksi mieleen.. :D :D Kyllä käy sääliksi lasta. Kas kun ei ollut
Pirjo-Patonki.. :D
En tykkää tuosta Rillasta mutten todellakaan olisi sitä ääneen mennyt sanomaan vaan pitänyt omana tietonani. Käytöstavat olisi hyvä olla olemassa - myös sukulaisilla.
Tosi kiva nimi, joka tuo tosiaan heti mieleen Anna-kirjat.
Mikä oli kysymyksesi? Näen vain kysymysmerkkejä.
:DD On kyllä karsea nimi.. Ethän ole tosissasi, ap?
Olet varmaan Anna-tyttökirjafani? Vai mistä keksit nimen? Hyvä nimi minusta.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 15:15"]
Minullakin oli nimi, joka vanhempieni mielestä oli ihanin ja kaunein mitä onkaan olemassa. Todellisuudessa nimi oli ruma ja helposti väänneltävä ja kärsin siitä nimestä aivan suunnattomasti.
[/quote]
Mitäs välität? Kaikkien nimistä väännellään välillä vaikka mitä. Mulla on sellaset etu- ja sukunimet, joista ala-asteen lopulla ja yläasteella pojat innostu niin, että joka päivä kuuli, mutta ymmärsin jättää ne puheet omaan arvoonsa. Ei mulla kaunis nimi oo, mut mikään sellanen tusina nimikään.