Ihminen, joka lopettaa itse lemmikkieläimensä ampumalla
Kommentit (193)
Tiedän kaksi jotka lopetti koiransa ampumalla. Ehkä siinä on jokin kunniajuttu.
No enpä osaa sanoa. Ex oli metsästäjä, muttei hänkään pystynyt lopettamaan omia/lähipiirin lemmikkejä, vaan pyysi jonkun kaverinsa hommaan.
Ihminen, joka lopettaa itse kissansa ampumalla
Vierailija
klo 19:18 | 7.7.2020
Mitä ajattelette tällaisista henkilöistä?
En osaa ajatella mitään. Itsellä koira ja olen ajatellut että lopetan sen itse kun vanhuus alkaa vaivaamaan sitä liikaa.
Metsästys koiran mistaja
Hätätilanteessa kyllä, muuten piikille.
En mä nyt tiedä mitä ihmeellistä siinä on. Pääasia että kuolee nopeasti. Ei se varmasti mikään kiva toimenpide ole ja mieluummin antaa sen homman kaverille. Mutta joskus voi olla pakko tehdä se itse.
Kyllä mäkin pyysin joskus lapsena veljeäni tappamaan mun vanhan gerbiilin kun se alkoi kouristelemaan. Ja toisaalta itse tapoin kaverini sairaan akvaariokalan kun ei halunnut tappaa sitä itse.
Ennenvanhaan kylissä oli Hevosennylkijä. Henkilö joka suoritti viimeisen palveluksen talon uskolliselle hevoselle. Isännät ei itse tätä tehneet.
Mun isä teki näin, tappoi koiramme. Ennenhän toi oli normi. Näytti aika kalpealta kotiin tullessaan.
Olen onnellinen että siihen on nykyään ostopalvelu.
Mielestäni sellainen ihminen on tunnevammainen eikä todellakaan mieleltään terve. Esim koira on kuitenkin perheenjäsen ja pidän lemmikkikoiran ampujaa yhtä sairaana kuin oman äitinsä tappajaa.
Käytätkö ap kaiken aikasi ajattelemalla ja olemalla mieltä ihmisistä, jotka mitä milloinkin? Eivät normaalit ihmiset ajattele tuollaisista aivan tavallisista asioita yhtään mitään.
Sairaita ihmisiä kirjoitti:
Mielestäni sellainen ihminen on tunnevammainen eikä todellakaan mieleltään terve. Esim koira on kuitenkin perheenjäsen ja pidän lemmikkikoiran ampujaa yhtä sairaana kuin oman äitinsä tappajaa.
Eli mitä sitten teet parantumattomasti sairaalle ja tuskaiselle koiralle? Annat jonkun muun tappaa, vai annat vaan kärsiä? Voi jösses kun kaltaisesi ihmiset ovat pihalla.
Vierailija kirjoitti:
Eli mitä sitten teet parantumattomasti sairaalle ja tuskaiselle koiralle? Annat jonkun muun tappaa, vai annat vaan kärsiä? Voi jösses kun kaltaisesi ihmiset ovat pihalla.
Mitä simä teet parantumattomasti sairaalle äidillesi? Ammut vai?
Eiköhän tässä maailmassa tapahdu pahempiakin asioita kuin että joku lopettaa sairaan lemmikkinsä.
Maalla, satojen kilometrien matka eläinlääkäriin, ja vanha koira saa yöllä tuskallisen kohtauksen. Ei muuta vaihtoehtoa kuin päästää tuskistaan ampumalla.
Jos koiralta tai kissalta kysytään, niin varmasti mieluummin valitsevat päiviensä päättämisen kotipihalla tai tutuilla metsästysmailla ammuttuna kuin eläinlääkäriin piikitettäväksi vietynä. Kun eläin on vanha ja sairas tai pahasti loukkaantunut, on armelianta lopettaa niin että ruskin se itse edes loppuaan tajuaa.
Harvemmin innokkaimmatkaan metsästäjät lopettava omaa koiraansa itse.
Hei, nyt menee taas Disney-tasolle nämä eläinjutut. Kotieläimet ovat aina eläimiä, joita kohdellaan arvokkaasti ja hyvin, mutta turha inhimmillistää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä simä teet parantumattomasti sairaalle äidillesi? Ammut vai?
Jos se olisi äidin tahto ja lain mukaan sallittua, niin hyvin voisin ampua. Yleensähän eutanasia kuitenkin toteutetaan lääkkeillä.
Haluaisitko vastata kysymykseen?
Mitä paskamyrskyä täällä nyt yritetään hakea? Sairas eläin pitää lopettaa, näin sanoo eläinsuojelulaki sekä järki. Se miten lopetuksen hoitaa, on jokaisen oma asia.
Jos osaa lopettaa, niin hieno homma. Olen ollut mukana hevosen pulttipistoolilopetuksessa, ja se oli nopea tapa lähteä.
Minä jouduin aikanaan noin 20v ampumaan oman koirani iltavuoron jälkeen kun eläinlääkäriä ei saatu kiinni. Taisi olla vielä perjantai ilta ja koira huusi kuin syötävä. Saattoi tokaluokalta aina kouluun ja takaisin:-(..Käveli ympäriinsä ja hännän yläpuolelta tuli kärpäsiä..todennäköisesti syöpä. Hauta pihalle ja hirvikiväärin laukaus..koira käveli suoraan pimeässä hautaansa. Ei mukava tapahtuma metsästys alkoi tuon tapauksen johdosta hiljalleen jäämään taka-alalle.
mies52v