Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tulitteko te kaikki raskaaksi ensimmäisestä yrittämästä??

Vierailija
02.05.2013 |

Eikö kenelläkään ole ollut hankaluuksia raskauden alkamisen kanssa?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehee... Joistain näistä vastauksista tulee mieleen lankoni vaimo, joka hehkutti esikoisensa raskauden aikana moneen otteeseen tulleensa "kahdessa viikossa" raskaaksi.

Luulisi, että aikuinen tietää biologista sen verran, että raskaaksi tullaan niin ja niin monessa kierrossa. Ehkä kuuden kierron jälkeen voi puhua puolen vuoden tai vuoden (jne.) yrittämisestä. 

Vierailija
22/55 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en siis ole yksin.

Lapseton ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomusti olen raskautunut kaksi kertaa. Ensimmäisellä kertaa kun e-pillerit pettivät vatsataudin aikana. Toisella kertaa joutui jopa yrittämään pari vuotta.

Vierailija
24/55 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi jos näin kysyn, mutta kuinka usein suunnilleen kuukaudessa harrastitte seksiä? Ja kauan kesti raskaaksi tuleminen?

Vierailija
25/55 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, niin kuin huomaat, meitä on monia. Itse tulin raskaaksi vasta puolentoista vuoden jälkeen, ja seksiä kyllä harrastimme usein. Se raskaus meni kesken, ikävä kyllä.Eikä tästäkään kukaan tiedä, emme ole halunneet huudella asiasta.
Joten jos lähipiirissäsi tuntuu olevan vain helposti raskaaksi tulleita ja vapaaehtoisesti lapsettomia, se ei ole ehkä totuus. Takana voi kummassakin tarinassa olla itse asiassa pitkäkin yritys.

Ja tietenkin on niin, että muiden ihmisten onnettomuudet ja vastoinkäymiset eivät mitenkään vähennä sinun tuntemaasi pettymystä. Silti on hyvä tietää, ettet ole yksin.

Vierailija
26/55 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella kertaa tulin.

Vierailija
27/55 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti puolitoista vuotta.

Vierailija
28/55 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme olleet jo vuosia ilman ehkäisyä, enkä ole tullut raskaaksi. Valitettavasti nykyään ei seksi enää paljon edes kiinnosta, siksi koska "paineet" ja pelko siitä ettei taaskaan tärppää syö innostusta pois. En koskaan ajatellut että käy näin, hoitoihin voisimme mennä, mutta sekin jäänyt toitaiseksi koska on jotenkin vaikea mennä sanomaan että nykyään vaikea rakastella koska koko ajan vain se "lapsi mielessä". Lisäksi tavallaan uskon kohtaloon, ehkä kaikkien ei vaan kuulu saada lapsia vaikka puitteet olisivat kunnossa.  

Vierailija
29/55 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, molemmat raskaudet.

Vierailija
30/55 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kaks vuotta meni, ennenkuin raskaaksi tulin.

Vierailija
31/55 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen raskaus alkoi heti, toinen kolmen kuukauden yrittämisen jälkeen. Tiedän, että olemme olleet onnekkaita.

Vierailija
32/55 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen sai alkunsa 8kk ehkäisyn lopettamisesta, mutta sen suuremmin yrittämättä. Toista yritettiin jo enemmän, kesti 6kk tulla raskaaksi, välissä yksi varhainen keskenmeno. Kolmatta toivottiin ja yritettiin vuosi. Eli ei ole ekasta kerrasta tärpännyt, mutta ei mitään suuria vaikeuksiakaan. Pitkältä on aika tuntunut silti lapsia yrittäessä, etenkin kolmannen kohdalla, mutta olen siltu kiitollinen että näinkin helpolla olen saanut lapseni kun tiedän että monet joutuvat odottamaan vieläkin kauemmin.

Vierailija
33/55 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotta meni ennen esikoisen alkua

Vierailija
34/55 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole käytännössä ollut ehkäisyä ikinä parisuhetissa ja 1 lapsi on ja hänkin "jo" 11 v. Olen 33 v. 

Vierailija
35/55 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiyrittämällä kaikki kolme.

Vierailija
36/55 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 22:52"]

Eikö kenelläkään ole ollut hankaluuksia raskauden alkamisen kanssa?

[/quote]

En tietenkään. Ekaa lasta ns. tehtii puoli vuotta, tai siis oli lupa tulla jos tulee.Toinen sitten sai alkunsa vähän turhankin herkästi. Olisiko vaikuttanut ensimmäiseen pillerit, joita olin siihen asti syönyt, mutta en koskaan sen jälkeen.

Vierailija
37/55 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ekasta, mutta tokasta kierrosta. En kyllä odottanut että se kävisi niin nopeasti. olen toki "vasta" 26v, mutta silti.

Vierailija
38/55 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista yritettiin se muistaakseni 4 kuukautta tai päälle, toista raskautta sitten yritettiin vain pari kuukautta ja suoraan pamahti sitten kaksoset.

Vierailija
39/55 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 2 vuotta meni, josta 1.5v hoidoissa. Minulla ei tullut ovulaatiota ilman lääkkeitä. 

Vierailija
40/55 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempia raskauksia edelsi puoli vuotta yritystä. Meillä ei ollut mitään ovulaatiomittareita, vaan ihan normaalia seksielämää.