Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syön 1200 kcal päivässä, miksi en laihdu?

Vierailija
02.05.2013 |

Syön 1000-1400 kcal päivässä (yleensä n. 1200), enkä ole viimeisen kolmen viikon aikana laihtunut paria sataa grammaa enempää? Pituus 170cm paino 100 kg. Käyn salilla 2-3 kertaa viikossa. Jos välillä syön enemmän (esim. vappuna tuli syötyä) niin paino kyllä nousee! Missä vika?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2013 klo 13:40"]

Saisipa nämä 1200 kcal vain normaalisti kuluttavat ihan aineenvaihduntakammiotutkimuksiin. Olisi nimittäin melkoinen löytö oikeasti löytää aikuinen, terve normaalikokoinen ihminen, joka kuluttaa noin vähän normaalissa elämässä. 

Kilpirauhasen vajaatoiminta ja PCOS (monirakkulaiset munasarjat syndrooma) kyllä hidastavat aineenvaihduntaa ja näitä sairastavilla ihmiisillä on poikkeuksellisen alhaiset energiankulutukset yleisiä. 

[/quote]

Tietääkseni en sairasta mitään, nuo mainitsemasi on joskus tutkittu.

Ihan mielenkiinnosta, paljonko itse syöt että paino ei nouse eikä laske? Syökö kaikki oikeasti tyyliin 5 ateriaa joista kaksi lämmintä ruokaa?

Vierailija
42/56 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo liikunnan määräkin voi vaikuttaa. Syntyy lihasmassaa, joka painaa enempi kuin rasva. Ota painosi lisäksi ylös myös mittoja ja vertaa, muuttuuko kehosi kuitenkin muodoltaan. Lisäksi ylipainoisilla ihmisillä on jo valmiiksi lihasmassaa enemmän, kun jollainhan se muu massa pitää liikkeelle saada.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut hienosta saavutuksesta teille laihdutuksessa onnistuneille.

Tässäkin asiassa maltti on valttia. Alkuun tietysti paino tippuu vähän nopeampaa, mutta -400g viikossa on jo hyvä vauhti jatkossa. Sillä ne liikakilot ovat salakavalasti hiipineet vuosien varrella eiväkä voi parissa viikossa eikä edes parissa kuukaudessa pois lähteäkään.

Itse olen huomannut painoa pudottaessa seuraavia ilmiöitä:

Pitäisi malttaa punnita vain kerran viikossa, silti vaa'alla tulee käytyä lähes joka päivä

N. viikkoa ennen kuukautisten alkua paino jumittuu ja jopa nousee  +200-300g, myös ruokahalu kasvaa eikä mikään tunnu riittävän. Helpottaa sitten kun menkat alkaa. Ja usein painokin hypähtää vähän reilummin alaspäin menkkoja seuranneella viikolla

Nälkää ei saa päästää liian suureksi. Mulla on aina hätävarana hedelmä, energiapatukka tms. muutoin tulee syötyä ihan liikaa sitten kun ruoan ääreen pääsee

Aamupalalla ja lounaalla mun on syötävä riittävästi rasvaa ja proteiinia. Nälkä pysyy paremmin hallinnassa.

Mulla tehokkain kilojenkaristaja on kävely tahi muu kohtuullisen matalasykkeinen  väh. tunnin kestävä liikuntamuoto 4-5 x viikossa.

Jos olen käynyt salilla tai korkeasykkeisissä jumpissa 4-5 x viikossa ei paino ole niin paljoa pudonnut, SEN SIJAAN SENTIT ovat kyllä karisseet. Eli knnattaa käyttää sitä mittanauhaa vaa'an lisäksi

VETTÄ pitää juoda riitävästi. väh. 1,5 l päivässä

Kiloklubin oppeja olen kohta vuoden noudattanut. Painoa on tippunut 15 kg ja olen nyt juuri saavuttanut normaalipainon ylärajan. Jostain syystä mun painonpudotusvauhti on ollut nopinta niillä viikoilla jolloin päivän kalorimäärä on ollut noin 1400-1500 kcal. Jos on ollut matalampi ei pudotusta ole niin paljoa tullut. Mistä lie sitten johtunut. Ja näillä 1400-1500  viikoilla ei homma ole tuntunut kituuttamiselta kuten se on matalammalla energiamäärällä tuntunut.

Aluksi mittasin ja merkitsin hyvin tarkkaan syödyt määrät ylös. Ja vieläkin on välillä pidettävä merkkausviikkoja, sillä tosi nopeasti kalorimäärä kasvaa vaikka mukamas syön samalla tavalla/ samoja määriä. Etenkin juustoa ja suklaata tulee helposti syötyä liikaa jos en niitä merkkaa näkyviin.

Hitaasti, mutta varmasti

Vierailija
44/56 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2013 klo 13:56"]

[quote author="Vierailija" time="06.05.2013 klo 13:40"]

Saisipa nämä 1200 kcal vain normaalisti kuluttavat ihan aineenvaihduntakammiotutkimuksiin. Olisi nimittäin melkoinen löytö oikeasti löytää aikuinen, terve normaalikokoinen ihminen, joka kuluttaa noin vähän normaalissa elämässä. 

Kilpirauhasen vajaatoiminta ja PCOS (monirakkulaiset munasarjat syndrooma) kyllä hidastavat aineenvaihduntaa ja näitä sairastavilla ihmiisillä on poikkeuksellisen alhaiset energiankulutukset yleisiä. 

[/quote]

Tietääkseni en sairasta mitään, nuo mainitsemasi on joskus tutkittu.

Ihan mielenkiinnosta, paljonko itse syöt että paino ei nouse eikä laske? Syökö kaikki oikeasti tyyliin 5 ateriaa joista kaksi lämmintä ruokaa?

[/quote]

Painan 53 kiloa, ja syöminen jolla paino ei nouse eikä laske on noin 2100 kcal päivässä. Teen istumatyötä enkä harrasta hikiliikuntaa, mutta kylläkin ulkolutan koiraa pari tuntia päivässä yhteensä, ja tämä koiranulkoilutus on yleensä metsissä rämpimistä jne jossa jonkun verran kaloreita kuluu.

Vielä 1700 kcal olisi kokoiselleni suht tavallinen kulutus, vaihtelee satoja kilokaloreita esim. ei-tahdonalaisen liikehdinnän vilkkauden mukaan. Itse oon sellainen "hermostunut" joka koko ajan touhuaa jotain vaikka olisi paikallaan  sohvalla mikä lisää kulutusta. Mutta 1200 kcal olisi jo tosi harvinainen, kun laskennallinen kulutus joka tarvitaan pelkkään elintoimintojen ylläpitoon on jo enemmän.

Vierailija
45/56 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energian tarve miinus 500kcal plus enemmän liikuntaa = painon tehokas vähennys. Näin opetettiin meillä koulussa.

Äkkiseltään 1200kcal kuulostaa liian vähältä. Netistä löytyy noita laskureita omalle kulutukselle, katso sieltä paljonko kulutat, helpompi itse laskea. Huomio siinä vain se, että kun paino tippuu niin energian kulutus vähenee.

Vierailija
46/56 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

syöt oikeesti enemmän ku mitä väität

Vierailija
47/56 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasket väärin tai olet tätä dieettiä ennen karpannut, jolloin paino nousee vain siksi, että maksan glykogeenivarastot täyttyvät ja sen myötä myöskin nestetasapainosi korjaantuu. Tuo kaikki tuo jopa -+3-4kg. 1200kcal:n dieetillä laihdut kyllä ajan mittaan ainakin puoli kiloa viikossa, jopa kilon.

Otapa tavoitteeksi -10kg, puolessa vuodessa. Siitä se lähtee.

Vierailija
48/56 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Syön tuon saman rajoissa ja paino ei vaan tipu. 171/78. Mut nousee kyl tosi helposti. Eli kokoajan taistelen, ettei edes nousisi, kun ei laskekkan.

Vierailija
49/56 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä.

En ole karpannut, enkä laske väärin. Punnitsen kaikki ruokani tarkasti ja merkkaan kiloklubin kalorilaskuriin. Sehän tässä ärsyttääkin kun ei tiedä missä vika >:(

Vierailija
50/56 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö 1600 /pv ja muista riittävä nesteytys. Olisiko säästöliekki?

Vierailija
51/56 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000 kcal on AIKUISEN päivätarve

Vierailija
52/56 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 15:07"]

2000 kcal on AIKUISEN päivätarve

[/quote]

Just.. Mun kalorikulutus on ~1600-1700 ilman liikuntaa. Olen ilmeisesti 27vuotias lapsi..

Vierailija
53/56 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kenen pitäisi käydä katsomassa? Minunko, joka tuossa olen kirjoittanut 70 kg ja vastoin luonnonlakeja?

Vierailija
54/56 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama ongelma =/ en tiiä mitä teen väärin...

Vierailija
55/56 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on nesteytys, vitamiinit yms. Itse laihduin 7kg/2kk kun kaikki oli kohdallaan. Aluksi kropan hormonitasot menee aivan sekaisin (kuukautiset saattavat jäädä pois, iho kukkii tms), nestettä saattaa kerääntyä kehoon. Täytyy vain muistaa syödä _hyvin_ monipuolisesti ja liikkua päivittäin, saunominen auttaa myös. Aluksi meni 2-3kk että keho tottui, olin 6kk ilman kuukautisia, mutta tässä oli kyse myös siitä että lopetin e-pillerit jotka keräävät nestettä joten keho sekosi jo siitäkin. Suuret muutokset vievät aikaa mutta ovat sen arvoisia :) hivennäis- ja kivennäisaineista, liikunnasta, nesteytyksestä ja motivaatiosta ei saa luopua! Alkoholi ja tupakka sen sijaan pitäisi jättää kokonaan.

Vierailija
56/56 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on kyllä jännä juttu... Itse painan 50kg ja syön 1700-2000 kaloria per päivä ja laihdun n.500 grammaa/viikko. Mulla auttaa ainakin liikunta aamulla tai aamupäivästä. Tuntuu että aikainen kalorien kulutus saa kropan polttamaan kaloreita enemmän kuin myöhäisempi liikunta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän