Syön 1200 kcal päivässä, miksi en laihdu?
Syön 1000-1400 kcal päivässä (yleensä n. 1200), enkä ole viimeisen kolmen viikon aikana laihtunut paria sataa grammaa enempää? Pituus 170cm paino 100 kg. Käyn salilla 2-3 kertaa viikossa. Jos välillä syön enemmän (esim. vappuna tuli syötyä) niin paino kyllä nousee! Missä vika?
Kommentit (56)
Patrik Borg ei suosittele alle 1500.
Komppaan. Olen itse vastoin kaikkia luonnonlakeja, perosnaltrainereiden ja ravintoterapeuttien ohjeita pysynyt laihtumatta vuodesta toiseen tässä 70 kg. Järkyttävä lukema tuli alle vuodessa(lähtöpaino 55kg) ja on ja pysyy. Ei ole auttaneet mitkään ohjelmat tau treenit, ruokavaloit tms. Ihan turha puhua, että että syöt liian vähän. JOs nostan omaa kalorimäärääni 1200 ylöspäin, alkaa tolkuton lihominen. Minulla oli PT puoli vuotta, ja hän oli kokenut treenari, mutta sanoii lopulta että on itsekin niin epätoivoinen kanssani, että luovuttaa. No, siinä ei optimismini auttanut, olen ja pysyn nykyisin paksuna, ja ottaa pannuun. Haluaisin kuulla itsekin, että mikä aiheuttaa tämän tilanteen.
Komppaan. Olen itse vastoin kaikkia luonnonlakeja, perosnaltrainereiden ja ravintoterapeuttien ohjeita pysynyt laihtumatta vuodesta toiseen tässä 70 kg. Järkyttävä lukema tuli alle vuodessa(lähtöpaino 55kg) ja on ja pysyy. Ei ole auttaneet mitkään ohjelmat tau treenit, ruokavaloit tms. Ihan turha puhua, että että syöt liian vähän. JOs nostan omaa kalorimäärääni 1200 ylöspäin, alkaa tolkuton lihominen. Minulla oli PT puoli vuotta, ja hän oli kokenut treenari, mutta sanoii lopulta että on itsekin niin epätoivoinen kanssani, että luovuttaa. No, siinä ei optimismini auttanut, olen ja pysyn nykyisin paksuna, ja ottaa pannuun. Haluaisin kuulla itsekin, että mikä aiheuttaa tämän tilanteen.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 22:14"]
Syö 1600 /pv ja muista riittävä nesteytys. Olisiko säästöliekki?
[/quote]
Käypä katsomassa 97,6-ketjussa mitä tapahtui kun laihduttaja hoiteli säästöliekkiä AV:n ohjeilla ;)
Mulla oli kyllä ihan synnytyssairaalan toimesta 1500kcl dieetti loppuraskaudesta, että kyllä normi läski pärjää 1200kcl dieetillä
Ja se dieetti on sitten 300-500g rasvatonta/vähärasvaista lihaa vrk, kasviksia vähintään 500g/1kg vuorokausi. Ei mitään leipiä ja höttöjä. Rahkaa ja raejuustoja rajoitetusti. Mehukeitto light versiona tuo vaihtelua. Kananmunia, keittoja, salaattia. Ei mitään perunoita. Pastaa korkeintaan desi. Sama koskee riisiä. Ruokalusikallisessa öljyä on sitten noin 130kcl, että mieti mikä on minkäkin arvoista. Syö viisi kertaa päivässä. Hedelmiä korkeintaan 2 päivässä.Painota ruoka treenien ympärille. Hiilarit ennen treeniä. Proteiinit heti jälkeen. Ja unohda se helkkarin vatkaaminen salilla. Lämmittele vartti. Sitten rautaa ja lisää painoja sitä mukaa kun voimat kasvaa. Ainakin yksi feilureen vedetty treeni viikossa. Naisten lihakset ei kasva kuten miesten joten älä huoli. Et tule heräämään bodarina. Kävele reippaasti viisi kertaa viikossa 45-60min. Vaikka työmatka ihan mikä vaan käy. Muista levätä. Rentoudu. Helppoa kuin heinänteko. -20kg 4kk ja mulla oli vielä 2.5 normaali päivää viikossa jolloin kalorit 2000-2500. Kun siitä tulee elämäntapa et edes halua muuta. Niin hemmetin hyvä olo on.
mulla on aivan sama tilanne ja tässä ihmettelen missä vika kun paino ei lähde laskemaan normaalilla tavalla.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 22:14"]
Syö 1600 /pv ja muista riittävä nesteytys. Olisiko säästöliekki?
[/quote]miten voi olla saastoliekilla 1200cal maaralla??? Jos todella haluaa laihtua voisi tiputtaa viela100_200 niina pv kun ei liiku....
Samat turhautuneettunnelmat täällä! Pudotettu kohta 10kg (hyvä minä!) ja tahti ei kun hidastuu. Alussa lähti painoa usein 1,5kg viikossa, nyt hyvä jos 0,5kg. :-\ Toki nyt on tullut lipsumisiakin, ne tietenkin vaikuttaa. Lähiaikoina suurimmat edistymiset on tulleet normidieetistä (n.1200kcal) poikkeamisen jälkeen. Onkohan aineenvaihdunta sitten jotenkin tottunut samaan kalori/hh-prot-rasvamäärään..? Poikkeamiset olleet siis esim. kalakeittoa ja yksi leipä "ohjelmoidun" 100g lihaa, 200g kasvisata jne sijaan.
OnniTtelut hienosta saavutuksesta ja tsemppiä ja sitkeyttä jatkoon! Yritä jaksaa pitää motivaatiota yllä, kyllä se kohta taas lähtee tippumaan!
Minulla tuo 1200 on ihan normaali energiankulutus. En todellakaan sellasella laihdu. Että on meitä tällaisia, ihan sama mitä joku muu sanoo. Kun söin 400-800kcal päivässä liikkuen päivittäin 1-4h laihduin 12kg kolmessa kuukaudessa.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 23:55"]
Minulla tuo 1200 on ihan normaali energiankulutus. En todellakaan sellasella laihdu. Että on meitä tällaisia, ihan sama mitä joku muu sanoo. Kun söin 400-800kcal päivässä liikkuen päivittäin 1-4h laihduin 12kg kolmessa kuukaudessa.
[/quote]
tämä on jo mahdotonta
Miten muka mahdotonta? Onko?
Syön normaalisti yhden salaatin tai harvoin lämpimän ruuan päivässä ja kerran tai pari kupin mysliä, palan leipää tmv. Tohon suklaapatukka päivässä päälle niin lihon. Mitä mielestäsi pitäisi syödä ettei laihdu? Todellakin lihon sillä 2000kcal.
syöt liian vähän. jos lisäät syöntiä niin paino nousee hetkellisesti mutta sitten lähtee taas laskuun. sama ap:lle. kalorit sinne 1500 tienoille, kokeile pari viikkoa... varmasti lähtee taas käyntiin. kun syö liian vähän, elimistö kuvittelee että on "pula-aika" ja tarrautuu entistä tiukemmin kertyneisiin kiloihin. laihduttaakseen pitää syödä.
Kerro mitä sä syöt? Joku sun ruuassa mättää eli ei vastaa taulukoita. Liikaa suolaa (varastoi nestettä)?
[/quote]
Minulla sama :(
Olen kyllä kokeillut välillä pitkäänkin energiamäärän lisäämistä, sitä kun niin moni on suositellut. Sillä konstilla sain painoa lähes 10 kg lisää puolessa vuodessa. Jatkoin sitä kuuria niin pitkään sillä ihmiset väittivät ettei se heti toimi. Jotenkin sitä kuvittelisi että puolessa vuodessa alkaa jotakin tapahtumaan.
Ne 10 kiloa sain sitten pois paheksutulla kitudieetillä.
Normaalipainon ylärajoilla mennään vaan sitkaasti. Pitäisi vaan jaksaa jatkaa sitä kitudieettiä että pääsisi parempiin mittoihin.
Olen laihduttanut nyt 15kg, painoindeksi ( tarkistin tällä: http://www.laskepainoindeksi.fi ) silti edelleen karvan verran yli 25 ja viimeisiä kiloja on todella vaikea saada pois vaikka kalorit suurinpiirtein samoissa kuin ketjun aloittajalla. Ehkä sitä pitäisi vaan tehdä joku radikaali muutos omaan dieettiin ja katsoa parin kuukauden ajan mitä tapahtuu.
Saisipa nämä 1200 kcal vain normaalisti kuluttavat ihan aineenvaihduntakammiotutkimuksiin. Olisi nimittäin melkoinen löytö oikeasti löytää aikuinen, terve normaalikokoinen ihminen, joka kuluttaa noin vähän normaalissa elämässä.
Kilpirauhasen vajaatoiminta ja PCOS (monirakkulaiset munasarjat syndrooma) kyllä hidastavat aineenvaihduntaa ja näitä sairastavilla ihmiisillä on poikkeuksellisen alhaiset energiankulutukset yleisiä.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2013 klo 13:06"]
[/quote]
Minulla sama :(
Olen kyllä kokeillut välillä pitkäänkin energiamäärän lisäämistä, sitä kun niin moni on suositellut. Sillä konstilla sain painoa lähes 10 kg lisää puolessa vuodessa. Jatkoin sitä kuuria niin pitkään sillä ihmiset väittivät ettei se heti toimi. Jotenkin sitä kuvittelisi että puolessa vuodessa alkaa jotakin tapahtumaan.
Ne 10 kiloa sain sitten pois paheksutulla kitudieetillä.
Normaalipainon ylärajoilla mennään vaan sitkaasti. Pitäisi vaan jaksaa jatkaa sitä kitudieettiä että pääsisi parempiin mittoihin.
[/quote]
Näin mullakin. Alimmillaan normaalipainon ylärajoilla. Ja minulla ei kyse ole dieetistä vaan normaalista ruokavaliosta. Jossain buffetissa vaikka laivalla syön kalaa ja salaatteja yhden lautasellisen ja korkeintaan puolet toista. Ehkä ihan vähän jaksan jotain jälkiruokaa. Ja sitten ei todellakaan pysty syömään kuin kerran vähän jotain seuraavan vuorokauden aikana. Katson kateellisena joidenkin laihdutusohjelmien toisten laihdutusruokavalioita. Ei olis mitään ongelmaa jos sillä laihtuisi mutta ei.
Olen onnistunut myös lihomaan 12kg 2,5vkon aikana, mikä sekin varmaan on mahdottomuus. Ja ihan vaan ruualla, ei vetämällä mässyjä kaksin käsin. Meidät toiset on ilmeisesti suunniteltu nälänhädän varalta tai pohjoisen luontoon elämään missä kesä kerätään vararavintoa ja sen yli pärjätään talvi. Jos ajatellaan asiaa evoluution kannalta niin kuulostaa loogiselta että eri luonnonolosuhteisiin olisivat ihmiset sopeutuneet tällä tavoin. Niinkuin ihonvärikin on tällainen sopeutuma. Ei kai ihmiset tämän energiantarpeen suhteen voi olla toistensa kopioita kerran kaikessa muussakin elimistön toiminnassa on yksilöllisiä eroja.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2013 klo 23:02"]
Alle 1500 kcal päivässä ei suositella kenellekään.
[/quote]
Höpö höpö. Alle 1200 kaloria ei suositella.