Mieheni mielestä pettäminen ei ole tarpeeksi hyvä syy erota
Keksustelimme siis tänään rakentavasti" ja "sivistyneesti" siitä kuinka nykyajan avioparit eroavat liian lepsusti. Kysyin sitten mieheltä että mikä on tarpeeksi painava syy erolle, vastasi väkivallan, huumeet ja alkoholin (liikakäyttö). Kysyin että eikö pettäminen myös, niin mies että ei ole, tai että kuulema riippuu. Epäselväksi jäi se että miten se riippuu kun alkoi heti perumaan sanojaan kun näki selvästi että minuun sattui. Tai mainisi kyllä meidän 8 päivää kestäneen "kuivan kauden" joka päättyi siis eilen. Ollaan viimeksi oltu yli viikko ilman seksiä kun olin synnyttänyt. Mies siis halusi mutta minä en jaksanut... Niin että jos on tarpeeksi kauan ilman seksiä niin on lupa hakea tyydytystä jostain muualta?!
Sattui siksikin että mies on minua suhteemme alkuaikoina pettänyt. Nyt meillä kaksi lasta ja naimisissakin pian kolme vuotta.
En voi käsittää kuinka hänen mielestään pettäminen ei ole tarpeeksi painava syy erolle. Ei kommentoinut sitäkään kun kysyin että haluaisiko hän jatkaa avioliittoamme jos panisin jotaa tuntematonta tallinnan risteilyllä...
Että ottaa päähän ja luottamuskäyrä (EN EDES TIEDÄ MIKSI) kääntyi taas laskuun... mitä mieltä olette mieheni sanoista, antoiko hän näin itselleen "luvan" pettää jos tulee tilaisuus / on tarpeeksi kauan ilman avioseksiä?
Kommentit (71)
Nyt on kyllä monella lukutaito hukassa... ensinäkin kiva huomata että aloituskeni keräsi paljon erilaisia mielipiteitä vaikka olenkin ns. järkyttynyt.
Joku huolestui minun menneen ihan sekaisin "rakentavan" keskustelumme jälkeen. Kuten huomaat kun luet uudestaan aloitukseni ensimmäisen lauseen, minulla on yksi heittomerkki (") jäänyt näppäilemättä, kirjoitin siis tosiaan "rakentavasti" ja "sivistyneesti", mitä se ei siis loppujen lopuksi ollut lähelläkään. Mutta sitähän sinä et ymmärtänyt rivien välistä.
Ja toinen lukutaito virhe sattui kun joku epäili minun synnyttäneen sektiolla eikä alateitse kun mainitsin "Ollaan viimeksi oltu yli viikko ilman seksiä kun olin synnyttänyt." On siis viimeksi tosiaan oltu yli viikko (eli ts. neljä viikkoa) ilman seksiä viimeksi synnytykseni jälkeen. Sen jälkeen ei ole ollut yhtä pitkää taukoa seksissä. Ja tosiaan, seksi on meille erittäin tärkeää ollut aina, mutta jostain syystä mua ei voisi vähempää kiinnostaa seksi tällä hetkellä. Ja vielä vähemmän näitten "rakentavien" keskustelujen jälkeen kun epäilen jo rakkauttamme.
Ja sitten tähän itse aiheeseen. Olen tosiaan järkyttynyt kuinka monen mielestä pettäminen sinällään ei ole syy eroon, vaan se miten pettää. Kun näin sanoo onko sanojaa koskaan petetty? Se tunne kun kaikki mitä on rakennettu ja luotettu niin se murenee? Se valheiden verkko jota pettäjä rakentaa (olettaen siis että haluaa salata syrjähyppynsä) ja lopulta kun kaikki tulee ilmi niin miettii kuka helvetti toi ihminen on? Mua on petetty siis aiemmassa suhteessa ja kun siitä helvetin tuskasta selvisin (osittain nykyisen aviomieheni avulla) en halunnut kokea vastaavaa enää ikinä. Siksi elimme pitkään on - off suhteessa ja mies kävi toisen naisen sängyssä. Kutsun sitä pettämiseksi vaikka ei varsinaisesti oltukaan yhdessä.
Pakko ottaa miehen kanssa vielä tämä asia esille, hän ei pysty varmastikaan kuvittelemaan sitä tuskaa mitä pettäjä petetylle tuottaa. Tai sitten tosiana olen hyvin yksin ajatusteni kanssa että avioliitto on niin pyhä ja kahden ihmisen että siihen ei kolmansia osapuolia kuulu. Ei vaikka olisi kuinka vaikeaa tai olisi rakastunut toiseen. Ensin selvitetään välit toisen kanssa ennenkuin aloitetaan uutta.
ap
[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 11:41"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 11:28"]
No ei kuulosta kyllä hääviltä sinunkaan elämäsi, jos yli viikko ilman seksiä on helvettiä. Eikö teillä ole muuta elämää tai oikeita ongelmia?
[/quote]Kiitos huolenpidostasi. Minä ja puolisoni elämme rikasta ja tyydyttävää elämää, johon kuuluu oleellisena osana myös vaihteleva ja säännöllinen seksi. Ongelmia on varmaan saman verran kuin ihmisillä keskimäärin. Mistä kummasta olet saanut päähäsi, että viikon seksitön jakso olisi minulle "helvettiä"? Onko tämä nyt sitä kuuluisaa seksikielteisten palstailijoiden projisointia, joka tulee tämän tästä esiin seksiaiheisissa keskusteluissa? Minähän totesin vain, etten vaihtaisi nykyistä seksielämääni huonompaan. Mielestäni tämä on ihan kohtuullinen ja johdonmukainen kanta ihmiselle, joka pitää seksiä tärkeänä osana elämää ja parisuhdetta.
[/quote]
Ihan vain uteliaisuudesta kysyn sinulta, jonka mielestä 8 päivän tauko seksistä on epänormaalia. Onko sinulla lapsia? En taustoita sen kummemmin, kunpahan kysyn.
Heippa ap! Minä olen tavallaan samaa mieltä kuin miehesi, vaikka minua on nykyinen mieheni pettänyt. Ja koska tekin olette vielä pettämisen jälkeen yhdessä, luulen, että niin olet sinäkin. Miehesi suusta tulleena tuo vain kuulosti sinusta tunteidesi vähättelyltä. Tiedän miltä sinusta tuntuu, sillä itsekin saatan ottaa kunnon lämmöt, jos mies menee sanomaan jotain "väärin" tällaisista aiheista. Aivojeni looginen puoli kyllä ymmärtää, ettei siinä ole mitään järkeä, mutta jotenkin tietyt aihepiirit tuovat sen paskamyrskyn päälle. Yritän toki päästä näistä yli, ja mieskin ymmärtää, mistä on kysymys. Ja toki odotankin hänen ymmärtävän, sillä ennen pettämisiä olin vielä ihan täysipäinen ja tasapainoinen. :)
[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 14:49"]
Ihan vain uteliaisuudesta kysyn sinulta, jonka mielestä 8 päivän tauko seksistä on epänormaalia. Onko sinulla lapsia? En taustoita sen kummemmin, kunpahan kysyn.
[/quote]
Ei ole eikä näillä näkymin ole tulossakaan. Tiedän kyllä, että etenkin pikkulapsiperheissä voi seksin määrä vähentyä. Tämä tieto ei ole lapsettomuuteni syy, mutta ei se kyllä lastenhankintahaluja lisääkään.
Lisään vielä edelliseen, että minusta siis seksin harrastaminen joka kahdeksas päivä tai jopa harvemmin ei ole mitenkään universaalisti epänormaalia.Tiedän, että vielä paljon pidemmätkin, jopa kuukausien tai vuosien tauot ovat aivan tavallisia monien ihmisten elämässä. Kommentoin vain, etten halua tuollaisen asiantilan olevan normaalia minun elämässäni, jos siihen vain voin omilla ratkaisuillani vaikuttaa.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 13:50"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 13:37"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 13:03"]
Mutta jos annetaan jo etukäteen lupa väärinteolle niin siitä tulee sallittu.
[/quote]
No ei. Me aikuiset ihmiset ymmärrämme eron, vaikka sinä teini-aivo et ymmärräkään.
Ylipäätään vältän laatimasta mitään "kiveenhakattuja" tämä on sallittua-tämä ei -juttuja, koska elämä yllättää ja tilanteet vaihtelevat. Puolison kanssa ymmärrämme mainiosti silti, että pettäminen olisi syvästi loukkaavaa toista kohtaa ja rapauttaa myös OMAA käsitystä omasta itsestä ja oman moraalin ja itsehillinnän tasosta. Siihen ei tarvita mitään sääntöluetteloa.
Kun kuitenkin käytännössä jokainen tajunnee, että moni ei halua pitkää avioliittoa ja hyvää lasten vanhempaa jättää yhden yön hairahduksen takia. Turhia uhkaus-sääntöjä on tyhjä jättää, jos niitä ei todellakin varmuudella aio toteuttaa. Minä jätän ainakin aina tilaa tilanneharkinnalle, sinunkin kannattaisi opetella moinen taito.
[/quote]
En ole teini- aivo, olen melkein 50vuotias. meillä asiat ovat niin simppeleitä että jos petät niin se on se ainut ja viimeinen kerta, ja sen jälkeen menee lusikat jakoon. Molemmilla sama periaate. Ei meillä ole mitään uhkailtu.Asiasta on vain puhuttu ja kumpikin tiedämme missä mennään. Minulla ei ole tilanneharkintaa tässä asiassa- jos minun mieheni päättää harrastaa seksiä toisen kanssa, oli tilanne tai syy mikä tahansa niin en katso että meidän liitto voi jatkua. En pystyisi normaaliin kanssakäymiseen enää sen jälkeen kun tietäisin että hän on uittanut vehjettään jossain toisessa. Jotkut ovat ehdottomia asiassa,jotkut eivät. Koko homma on ajatuksenakin iljettävä.
PS Mun mielestä tuo sun viimeinen kappale just sisältää sen luvan toiselle.
[/quote]
No, ikävä sanoa, että iästäsi huolimatta olet teini-aivo.
En edelleenkään kiellä ENKÄ salli yhtikäs mitään. Avioliittomme (ollaan eletty yhdessä jo 25 vuotta, by the way, ja tietääkseni täysin uskollisesti) ei perustu hierarkiselle rakenteelle, jossa toinen voi sallia tai kieltää toiselta mitään. Meillä on moraali, joka perustuu omaan ajatteluun ja käsitykseen siitä, että pettäminen on pahasta toiselle ja itselle.
Koska kuitenkin ymmärrän, että tilanteet voivat olla sellaisia, etten pysty niitä edes etukäteen kuvittelemaan, en voi varmuudella sanoa, miten kussakin pettämistilanteessa saattaisin asiaan reagoida. Voi olla, että ottaisin eron heti, voi olla että en. Samoin mies ajattelee. Riski eroon on, ja joka tapauksessa tiedossa olisi iso aviokriisi, joka sekin on jo sinällään erittäin paha seuraamus pettäjälle.
Miten siis se on LUPA tehdä yhtikäs mitään?
Meneekö jakeluun nyt, vai haenko kasan rautalankaa?
[/quote]
[/quote]
En ole tuo keltä kysyit, mutta samoilla linjoilla hänen kanssaan. Maillä lapsia on ja parhaillaan odotellaan synnärille lähtöä. Seksi kuuluu meillä ainakin lähes jokaiseen päivään. Lapset eivät ole mikään syy seksittömyyteen, "hyvä" tekosyy se sen sijaan tuntuu olevan :)
Toivottavasti joku nyt ymmärsi jotain tästä tekstistä, tuli vähän sekavasti kirjoitettua kun oli paljon asiaa mutta vähän aikaa! ap
Ei ole munkaan mielestä. Tai no, jos mies pettäis miehen kanssa, niin sitten ottaisin ja lähtisin.
Sanompahan vain, että tuolla logiikalla ei ole kenenkään syytä mennä naimisiin. Jokainen mies pettää. Kaikki ei ehkä jää kiinni.
Jos jotakin periaatteita haluaa ylös kirjata, niin kannattaa kirjata sääntö, jossa pettämisestä kiinni jäämisestä seuraa ero.
Onkin epäkunnioituksen osoitusta puolisoa kohtaan, jos ei viitti sen vertaa nähdä vaivaa pettämisen kanssa, että peittelee jälkensä.
ei millään pahalla mutta viikko ilman seksiä ei lienee aja ketään vieraan syliin. Eikö tuo nyt ole aikuisilla ihan normaalia että välillä seksiä harvemmin. Mutta ei minustakaan pettäminen ole välttämättä syy erota. Jos mies joskus pikkujouluissa erehtyisi vieraaseen sänkyyn niin en mä sen takia perhettä hajota. Sitten jos on krooninen petturi tai pitkä suhde niin sitten varmaan ero.
No jos se tarkoitti, että ei hakisi eroa vaikka sinä pettäisit?
Miehesi on oikeassa. Ihmisiä täällä ollaan vain ja ihastumisia tulee pitkissä liitoissa.
Puhuikohan mies omasta pettämisestä vai sinun?
[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 21:07"]
Miehesi on oikeassa. Ihmisiä täällä ollaan vain ja ihastumisia tulee pitkissä liitoissa.
[/quote]
Joo, ihastumisille ei voi mitään. Mutta sille paneeko jotain vai ei, todellakin voi.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 21:13"]
[/quote]
Joo, ihastumisille ei voi mitään. Mutta sille paneeko jotain vai ei, todellakin voi.
[/quote]
Aina sillekään ei voi mitään...vetovoiman laki, mutta sitä ei ymmärrä selaiset jotka ei sitä kokeneet
Mä olen ollut flunssassa viisi viikkoa ja seksiä kerran sinä aikana. Siis ihan normaalia, että ei sitä aina ole. Ja minunkaan mielestä pettäminen ei ole suora syy erota. Eri asia on, mitä on kaiken taustalla, pettämiseen johtaneet syyt.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 21:16"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 21:13"]
[/quote]
[/quote]
Aina sillekään ei voi mitään...vetovoiman laki, mutta sitä ei ymmärrä selaiset jotka ei sitä kokeneet
[/quote]
Kyllä voi.
mä olin lähes kuukauden sairaalassa ollessani viimeisillään raskaana ja jälkivuoto kesti tosi kauan, uskon että meillä oli 2 kk tauko seksissä. Ja se olisi ollut hyväksytty syy miehelle mennä vieraisiin ?
Eipä ollut vaikea arvata, että tuossa suhteessa mies oli se, joka petti.
Kysypä mieheltäsi, että olisko hän edelleen samaa mieltä, jos sinä olisit se, joka pettäisi.