Mieheni mielestä pettäminen ei ole tarpeeksi hyvä syy erota
Keksustelimme siis tänään rakentavasti" ja "sivistyneesti" siitä kuinka nykyajan avioparit eroavat liian lepsusti. Kysyin sitten mieheltä että mikä on tarpeeksi painava syy erolle, vastasi väkivallan, huumeet ja alkoholin (liikakäyttö). Kysyin että eikö pettäminen myös, niin mies että ei ole, tai että kuulema riippuu. Epäselväksi jäi se että miten se riippuu kun alkoi heti perumaan sanojaan kun näki selvästi että minuun sattui. Tai mainisi kyllä meidän 8 päivää kestäneen "kuivan kauden" joka päättyi siis eilen. Ollaan viimeksi oltu yli viikko ilman seksiä kun olin synnyttänyt. Mies siis halusi mutta minä en jaksanut... Niin että jos on tarpeeksi kauan ilman seksiä niin on lupa hakea tyydytystä jostain muualta?!
Sattui siksikin että mies on minua suhteemme alkuaikoina pettänyt. Nyt meillä kaksi lasta ja naimisissakin pian kolme vuotta.
En voi käsittää kuinka hänen mielestään pettäminen ei ole tarpeeksi painava syy erolle. Ei kommentoinut sitäkään kun kysyin että haluaisiko hän jatkaa avioliittoamme jos panisin jotaa tuntematonta tallinnan risteilyllä...
Että ottaa päähän ja luottamuskäyrä (EN EDES TIEDÄ MIKSI) kääntyi taas laskuun... mitä mieltä olette mieheni sanoista, antoiko hän näin itselleen "luvan" pettää jos tulee tilaisuus / on tarpeeksi kauan ilman avioseksiä?
Kommentit (71)
[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 21:21"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 21:16"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 21:13"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 21:07"]
Miehesi on oikeassa. Ihmisiä täällä ollaan vain ja ihastumisia tulee pitkissä liitoissa.
[/quote]
Joo, ihastumisille ei voi mitään. Mutta sille paneeko jotain vai ei, todellakin voi.
[/quote]
Aina sillekään ei voi mitään...vetovoiman laki, mutta sitä ei ymmärrä selaiset jotka ei sitä kokeneet
[/quote]
Kyllä voi.
[/quote]
Ne voivat, jotka ajattelevat aivoillaan. Pettämiseen liittyvää syyllisyydentunnetta voi toki yrittää jälkikäteen selittää pois vetoamalla känniin ja hormoneihin. Aikuinen ihminen on kuitenkin itse vastuussa teoistaan eli jos pettää niin pettää tietäen sen olevan väärin. Psykopaatit ovat sitten asia erikseen.
No, ethän sinäkään ottanut eroa, vaikka mies petti. Ehkä hän on siitä päätellyt, että sinua voi pettää ilman kunnon seurauksia.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 20:49"]
Keksustelimme siis tänään rakentavasti" ja "sivistyneesti" siitä kuinka nykyajan avioparit eroavat liian lepsusti. Kysyin sitten mieheltä että mikä on tarpeeksi painava syy erolle, vastasi väkivallan, huumeet ja alkoholin (liikakäyttö). Kysyin että eikö pettäminen myös, niin mies että ei ole, tai että kuulema riippuu.
[/quote]
Riippuu varmaankin just siitä, onko kyse yhden kerran hairahduksesta vai ihastumisesta/ rakastumisesta ja salasuhteesta. Moni mies olisi valmis antamaan anteeksi yhden kerran hairahtamisen, koska mies tietää, että pettäminen on kuitenkin aika inhimillistä ja noihin muihin verrattuna "pienempi synti". Väkivalta, huumeet ja viinan kanssa läträäminen kun pilaa suhteen aika lailla peruuttamattomasti. Jos taas kerran pettää ja aidosti sitä katuu, miksei voisi antaa anteeksi? Toki tiedän, ettei kaikki voi. Mutta miettikääpä, esim. 10 yhteistä vuotta versus yksi typerä yö? Kumpi painaisi vaakakupissa enemmän?
Usein ne ovat aika lempeitä pettämistä kohtaan, jotka ovat itse valmiita pettämään tai niin jo tehneet niinkuin sinunkin miehesi. Itse olen ehdotonta laatua, en voisi elää pettäneen miehen kanssa, mies sen sijaan katsoisi eron paikaksi vasta, jos en suostu mahdollista rakastajaani jättää. Panna siis saa, mutta ei rakastua. Tuli muuten kriisi tästä asiasta, vaikka kumpikaan ei ole pettänyt.
Ai että oikein 8 päivää ilman seksiä? Ei jessus!
Miehesi on oikeassa. Ihmisiä täällä ollaan vain ja ihastumisia tulee pitkissä liitoissa.
[/quote]
Joo, ihastumisille ei voi mitään. Mutta sille paneeko jotain vai ei, todellakin voi.
[/quote]
Aina sillekään ei voi mitään...vetovoiman laki, mutta sitä ei ymmärrä selaiset jotka ei sitä kokeneet
[/quote]
Voi hyvää päivää, eli kun tunnet vetovoimaa jotakuta kohtaan, menevätkö aivosi off-tilaan, kun et voi itse valinnoillesi mitään? Juuri tuollaista selkärangatonta selittelyä. Vetovoiman laki my ass!
En usko, että esim. 25 vuotta kestänyt liitto kaatuisi pikkujouluhairahdukseen. Kyllä siinä silloin on suhteellisuudentaju hukassa, jos samantien lähtee lusikat jakoon. Kunnon riidan ja välien tulehtumisen joksikin aikaa varmasti aiheuttaisi. Se, että rakastaa toista, vaiika hän on välillä heikko, on sitä oikeaa rakkautta.
8 päivän seksittömyys ei ole mikään "kuiva kausi". Se on normaalia elämää.
Onpa elämä helppoa kun on meidän avioliitossa on syrjähypyt sallittu. Yksi itkunaihe vähemmän.
Ehkä miehesi tarkoitti sitä, että ei välttämättä itsekään jättäisi sinua, jos sinulla olisi yhden yön hairahdus.
Tämä ei tarkoita, että hyväksyisi pettämisen. Mutta kyllä itselleni olisi vaikea paikka, jos miehellä olisi joku yksittäinen hairahdus, jota itsekin katuisi. Ei olisi helppo ottaa tosta vaan eroa, jo ihan lastenkin kannalta.
Jos toisella olisi pitkä suhde ja todellinen rakastuminen puolison selän takana, niin ero olisi selvempi.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 21:21"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kyllä voi.
[/quote]
Me voivat, jotka ajattelevat aivoillaan. Pettämiseen liittyvää syyllisyydentunnetta voi toki yrittää selittää itselleen pois vetoamalla känniin ja hormoneihin. Aikuinen ihminen on kuitenkin itse vastuussa teoistaan eli jos pettää niin pettää tietäen sen olevan väärin.