Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni mielestä pettäminen ei ole tarpeeksi hyvä syy erota

Vierailija
02.05.2013 |

Keksustelimme siis tänään rakentavasti" ja "sivistyneesti" siitä kuinka nykyajan avioparit eroavat liian lepsusti. Kysyin sitten mieheltä että mikä on tarpeeksi painava syy erolle, vastasi väkivallan, huumeet ja alkoholin (liikakäyttö). Kysyin että eikö pettäminen myös, niin mies että ei ole, tai että kuulema riippuu. Epäselväksi jäi se että miten se riippuu kun alkoi heti perumaan sanojaan kun näki selvästi että minuun sattui. Tai mainisi kyllä meidän 8 päivää kestäneen "kuivan kauden" joka päättyi siis eilen. Ollaan viimeksi oltu yli viikko ilman seksiä kun olin synnyttänyt. Mies siis halusi mutta minä en jaksanut... Niin että jos on tarpeeksi kauan ilman seksiä niin on lupa hakea tyydytystä jostain muualta?!

Sattui siksikin että mies on minua suhteemme alkuaikoina pettänyt. Nyt meillä kaksi lasta ja naimisissakin pian kolme vuotta. 

En voi käsittää kuinka hänen mielestään pettäminen ei ole tarpeeksi painava syy erolle. Ei kommentoinut sitäkään kun kysyin että haluaisiko hän jatkaa avioliittoamme jos panisin jotaa tuntematonta tallinnan risteilyllä...

Että ottaa päähän ja luottamuskäyrä (EN EDES TIEDÄ MIKSI) kääntyi taas laskuun... mitä mieltä olette mieheni sanoista, antoiko hän näin itselleen "luvan" pettää jos tulee tilaisuus / on tarpeeksi kauan ilman avioseksiä?

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 10:51"]

8 päivän seksittömyys ei ole mikään "kuiva kausi". Se on normaalia elämää. 

[/quote]

Täytyy sanoa, etten kyllä kaipaa sinun normaaliasi. 

Vierailija
2/71 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että mies peruisi puheensa, jos tulisi itse petetyksi. Onhan näitä nähty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 11:12"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 10:51"]

8 päivän seksittömyys ei ole mikään "kuiva kausi". Se on normaalia elämää. 

[/quote]

Täytyy sanoa, etten kyllä kaipaa sinun normaaliasi. 

[/quote]

Jep, kyllä sen vaimon pitää seksiä harrastaa alta viikko synnytyksestä. Muutoin mies menee vieraisiin ja se on ihan sallittua. Herranjumala sentään, viikko, siis viikko ilman seksiä. Ei sellaista voi keneltäkään vaatia, varsinkaan mieheltä. Viikko ilman seksiä on kuiva kausi ja pihtaamista. Paha seksinpuutostila johon pitää saada lievitystä vaikka pettämällä. Ei ole normaalia ei...

Vierailija
4/71 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta miehesi oli aivan oikeassa.

Pettämistä on niiiiin monenlaista. Kertahairahdus kännissä on vähän eri asia kuin pitkään jatkunut vieraissa hyppely, saati pidempi salasuhde rakastajaan/rakastajattareen.

Toki noista kaikki loukkaisivat ja aiheuttaisivat kriisin parisuhteeseen, mutta voisin itse kuvitella antavani anteeksi yksittäisen hairahduksen, kunhan tahti muuttuisi sen jälkeen (esim. ettei mies enää juopottelisi omin päin baarissa).

Pidän vähän lapsellina jyrkkiä etukäteis-linjanvetoja. Elämässä on niiiiiin paljon niitä harmaan eri sävyjä, ei se ole pelkkää mustaa ja valkoista.

Vierailija
5/71 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis synnytyksen jälkeen viikon joutui mies olemaan ilman?? Tiiäkkö sun mies on iso sika.

Mun Mies rupesi jossakin vaiheessa pienesti uhkaileen. "no saa sitä muualtakin" ym. Kun minä olin _tosi_ väsynyt synnytyksen jälkeen. Minä sanoin että yhsen kerran kun vielä uhkailee saa häipyä. Kerran on pettänyt ja tietää että seuraavasta saa häippästä. Minä en jaksais enää koota itseäni sellaisen sian takia. Jos tarvii koota, kokoan itseäni varten. 

Ja jos sunki mies on jo kaks kertaa pettänyt ja painostaa tuolleen niin... miettisin tarkkaan ja keskustelisin suhteen tilasta. Ei ole normaalia mun mielestä. Tsemppiä. 

Vierailija
6/71 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 11:16"]

Viikko ilman seksiä on kuiva kausi ja pihtaamista. Paha seksinpuutostila johon pitää saada lievitystä vaikka pettämällä. Ei ole normaalia ei...

[/quote]

Normaali tarkoittaa norminmukaista tai tavanomaista. Kahdeksan päivän taukon seksissä ei ole minun elämässäni normaalia vaan poikkeuksellista. On selvää, että välillä seksin harrastamisesta tulee syystä tai toisesta taukoja, mutta ne ovat aina poikkeamia tavanomaisesta tahdista. En haluaisi itselleni sellaista elämää, jossa on ihan normaalia ja odotustenmukaista, että seksikertojen välillä on viikko tai enemmän. Pidän nimittäin seksin harrastamista aika tärkeänä.

Vierailija
7/71 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei selvästi ole synnyttänyt alakautta, jos viikon piti taukoa seksissä synnytyksen jälkeen.

Vierailija
8/71 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 11:24"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 11:16"]

Viikko ilman seksiä on kuiva kausi ja pihtaamista. Paha seksinpuutostila johon pitää saada lievitystä vaikka pettämällä. Ei ole normaalia ei...

[/quote]

Normaali tarkoittaa norminmukaista tai tavanomaista. Kahdeksan päivän taukon seksissä ei ole minun elämässäni normaalia vaan poikkeuksellista. On selvää, että välillä seksin harrastamisesta tulee syystä tai toisesta taukoja, mutta ne ovat aina poikkeamia tavanomaisesta tahdista. En haluaisi itselleni sellaista elämää, jossa on ihan normaalia ja odotustenmukaista, että seksikertojen välillä on viikko tai enemmän. Pidän nimittäin seksin harrastamista aika tärkeänä.

[/quote] No ei kuulosta kyllä hääviltä sinunkaan elämäsi, jos yli viikko ilman seksiä on helvettiä. Eikö teillä ole muuta elämää tai oikeita ongelmia?

Vierailija
9/71 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse sektion ja alatie synnytyksen kokeneena voin kertoa että seksi onnistuu paremmin viikon jälkeen alatie synnytyksen jälkeen. Jos mies on niin iso sika että kehtaa vaatia. 

Vierailija
10/71 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä millainen se alatie on ollut. Mulla oli melkoisen tuskallinen kokemus 5 viikkoa synnytyksen jälkeen, kun repes väliliha, peraukon sulkijalihas ja koko emättimen pohja + tehtiin 2 epparia.....Niinku puukkoa olis siellä vääntänyt. Ja joku ommel tai arpi siinä välilihan kohdalla taiskin siinä revetä....

Vierailija
11/71 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ap keskusteli sivistyneesti ja rakentavasti, mutta keskustelun jälkeen oli ap:llä pelkkiä aukkoja asioissa.....miten se oli rakentavaa kun olit aivan sekaisin sen jälkeen?

Vierailija
12/71 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 11:28"]

No ei kuulosta kyllä hääviltä sinunkaan elämäsi, jos yli viikko ilman seksiä on helvettiä. Eikö teillä ole muuta elämää tai oikeita ongelmia?

[/quote]Kiitos huolenpidostasi. Minä ja puolisoni elämme rikasta ja tyydyttävää elämää, johon kuuluu oleellisena osana myös vaihteleva ja säännöllinen seksi. Ongelmia on varmaan saman verran kuin ihmisillä keskimäärin. Mistä kummasta olet saanut päähäsi, että viikon seksitön jakso olisi minulle "helvettiä"? Onko tämä nyt sitä kuuluisaa seksikielteisten palstailijoiden projisointia, joka tulee tämän tästä esiin seksiaiheisissa keskusteluissa? Minähän totesin vain, etten vaihtaisi nykyistä seksielämääni huonompaan. Mielestäni tämä on ihan kohtuullinen ja johdonmukainen kanta ihmiselle, joka pitää seksiä tärkeänä osana elämää ja parisuhdetta.

Vierailija
13/71 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minustakaan kertapettäminen ole mikään syy eroon. Jos pettäminen jatkuu ja jatkuu, niin siinäkään ei eron syy ole se pettäminen vaan ihan muut ongelmat, jotka pitkittyneeseen petturuuteen ovat ajaneet.

Kertapettäminen nyt voi sattua kelle tahansa ja sen voi mielestäni jättää omaan arvoonsa, jos siitä otetaan opikseen.

Vierailija
14/71 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se pettäminen ollut syy erolle, kun olette kerran vieläkin yhdessä vaikka mies siis pettänyt.

Vierailija
15/71 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 11:41"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 11:28"]

No ei kuulosta kyllä hääviltä sinunkaan elämäsi, jos yli viikko ilman seksiä on helvettiä. Eikö teillä ole muuta elämää tai oikeita ongelmia?

[/quote]Kiitos huolenpidostasi. Minä ja puolisoni elämme rikasta ja tyydyttävää elämää, johon kuuluu oleellisena osana myös vaihteleva ja säännöllinen seksi. Ongelmia on varmaan saman verran kuin ihmisillä keskimäärin. Mistä kummasta olet saanut päähäsi, että viikon seksitön jakso olisi minulle "helvettiä"? Onko tämä nyt sitä kuuluisaa seksikielteisten palstailijoiden projisointia, joka tulee tämän tästä esiin seksiaiheisissa keskusteluissa? Minähän totesin vain, etten vaihtaisi nykyistä seksielämääni huonompaan. Mielestäni tämä on ihan kohtuullinen ja johdonmukainen kanta ihmiselle, joka pitää seksiä tärkeänä osana elämää ja parisuhdetta.

[/quote] "En haluaisi itselleni sellaista elämää.." -alkuisesta lauseesta sain tämän käsityksen. Anteeksi, en halunnut loukata. Minua vain oikeasti sieppaa tämä "pakko saada seksiä vähintään joka toinen päivä, muuten varmaan eroaisimme" -vouhkaus. En vain tajua miten se seksi voi olla niin hiton tärkeää. Mutta katkeruus tässä puhuu (nimimerkillä neljä vuotta sitten viimeksi).

Ei pahalla, anteeksi vielä.

Vierailija
16/71 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 11:49"]

Ei minustakaan kertapettäminen ole mikään syy eroon. Jos pettäminen jatkuu ja jatkuu, niin siinäkään ei eron syy ole se pettäminen vaan ihan muut ongelmat, jotka pitkittyneeseen petturuuteen ovat ajaneet.

Kertapettäminen nyt voi sattua kelle tahansa ja sen voi mielestäni jättää omaan arvoonsa, jos siitä otetaan opikseen.

[/quote]

Pettäminen on aina syy eroon, ei kaikilla mutta pääsääntöisesti on. Kerrasta poikki.

Vierailija
17/71 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen itseni niin hyvin, että tiedän, että en pääsisi pettämisestä yli eikä se häipyisi ikinä mielestäni. Siksi minulle ero olisi ainoa vaihtoehto ja uuden elämän aloittaminen ilman vanhaa painolastia.

Vierailija
18/71 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 11:57"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 11:49"]

[/quote]

Pettäminen on aina syy eroon, ei kaikilla mutta pääsääntöisesti on. Kerrasta poikki.

[/quote]

Mihin perustat väitteesi, että valtaosa ihmisistä ajattelisi noin jyrkästi? Lähde, kiitos!

Itse epäilen, mutta ilman faktaperustaa, että se EI ole noin jyrkkää enemmistöllä ihmisistä. Uskollisuus on tärkeä arvo monille, mutta käytännössä ihmiset ovat sitten valmiita kriisin kautta antamaan anteeksi.

-28-

Vierailija
19/71 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 21:21"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 21:16"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 21:13"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 21:07"]

Miehesi on oikeassa. Ihmisiä täällä ollaan vain ja ihastumisia tulee pitkissä liitoissa. 

[/quote]

Joo, ihastumisille ei voi mitään. Mutta sille paneeko jotain vai ei, todellakin voi.

[/quote]

Aina sillekään ei voi mitään...vetovoiman laki, mutta sitä ei ymmärrä selaiset jotka ei sitä kokeneet

[/quote]

Kyllä voi.

[/quote]

Tuohon voisi sanoa että sinä et sitten tiedä kaikennielevästä intohimosta (ja rakkaudesta) mitään:) Toki sitä voi vastustaa ja olla menemättä mukaan mutta silloin se "syö" ihmistä todella! Eikä kyse ole hetken ihastumisesta vaan tunteet voi kestää ikuisesti ja raastaa olemassaolevaa liittoa pahemmin kuin yhden yön juttu koskaan. Järjellä ajattelu ei tässä toimi eikä auta.

Minä en uskaltaisi vannoa mieheni uskollisuuden piikkiin vaikka luotankin häneen todella paljon. Hän on viriili mies ja tiedän hänen ainakin kerran ihastuneen toiseen meidän lähes 20v yhdessäolon aikana. Silti olen päättänyt rakastaa häntä myötä ja vastoinkäymisissä niin kauan kun hän palaa aviosänkyymme, on täydellinen isä ja aviomies eikä minun tarvitse tietää mistään muusta.  

Vierailija
20/71 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusteena keskustelujen ja kanssakäymisten kautta tullut kokemus. Myös tämä palsta. Useat puhuu täällä näin,että yksi hairahdus ei haittaa,mutta tarkemmin kun lukee naisten postauksia, niin huomaa ettei ole anteeksi annettu vaan asia on jäänyt hiertämään kun parisuhdetta on jatkettu. 

Ja oma tuttavapiiri on kerrastapoikki- tyyppejä. Itselleni ei jatkaminen olisi vaihtoehto. En pystyisi luottamaan koskaan sen jälkeen, ja ajattelisin että että mies on jo valinnut toisen minun sijastani. Parisuhde ei tulisi koskaan ennalleen kun jotain vain siihen kuuluvaa on rikottu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän