Mikä on vanhin käytössä oleva vaatteesi?
Itsellä taitaa olla Rukan sadetakki, joka oli jo kotona asuessani, eli yli 20 vuotta vanha.
Kommentit (965)
Suomessa valmistettu naisten musta pitkä nahkatakki leveällä vyöllä ja karvakauluksella. Sain äidiltäni, joka on ostanut sen 1970. Upeat vartalonmyötäiset leikkaukset ja laatu. :)
Nyt päällä lähemmäs 20v vanhat alushousut. Olivat olleet yli 15v jossain tavaroiden seassa ja nyt mahtuu oikein hyvin koska virttyneet :D nää on minun lempparini nyt
Vauva-ajan vaatteita on jotain tallessa mutta ei käytännön syistä käytössä. 50 vuotta vanhoja siis. Käytössä on työhaalarit vuodelta 87.
Nopeasti mietittynä nykyisin sisäkenkinä pitämäni asuste eli Birkenstockin sandaalit loppuvuodelta 1995. Niiden käytössä oli taukoa, mutta löytyivät varastosta ja otin ne käyttöön uudestaan 2014.
Alushousut ala-asteelta. Olen pian 30v ja noi vaan on parhaat menkkapöksyt 😂 Joo, en käsitä itsekään miten ne mahtuu päälle. Ovat kokoa 158 ja kaupasta kun ostan nykyään niin L-kokoa...
Paitsi taitaa olla myös yhdet lapaset jotka olen saanut ekalla luokalla.
Yöpaitana käytän vanhaa toppia vuodelta 1998 ja fleecehuppari edelleen aktiivisessa kotikäytössä vuodelta 2002. :)
Vihreä-valkoraidallinen Nanson t-paita 80-luvulta. Olin joko 9. luokalla tai lukion alussa, kun äitini osti sen minulle. Mahtuu ihme kyllä vieläkin päälle, on sellainen väljän mallinen, ja on kuin uusi - ei ole venynyt eikä vanunut, ei edes mitenkään nyppyyntynyt. Tosin välillä meni vuosia, ettei sitä tullut käytettyä, mutta nyt on taas ihan suosikkikesävaatteitani. Se on paitsi malliltaan väljä, myös ihanan vilpoista materiaalia. Silloin 80-luvulla laatu oli vielä ihan toista kuin nykyään...
Teetin lukioikäisenä (1983) ompelijalla kukonaskelkuvioisen jakun. Pesin sen eilen, on yhä käytössä ja mahtuu päälle. Olkatoppauksetkin löytyy!
Äidiltäni minulla on hiihtohousut 1950-luvulta.
Järkyttävän ruma villapaita kasiluokalta. Taitaa olla paita ostettu Halpa-Hallista 1991. Lämmin on, joten takin alla ei haittaa.ei-niin-ajaton kuosi.
Isoäidiltäni perimäni esiliina. En edes tiedä kuinka vanha se on. Kotona joskus vuosikymmeniä sitten ommeltu, luulisin että hänen itse ompelemansa.
Vierailija kirjoitti:
Vihreä-valkoraidallinen Nanson t-paita 80-luvulta. Olin joko 9. luokalla tai lukion alussa, kun äitini osti sen minulle. Mahtuu ihme kyllä vieläkin päälle, on sellainen väljän mallinen, ja on kuin uusi - ei ole venynyt eikä vanunut, ei edes mitenkään nyppyyntynyt. Tosin välillä meni vuosia, ettei sitä tullut käytettyä, mutta nyt on taas ihan suosikkikesävaatteitani. Se on paitsi malliltaan väljä, myös ihanan vilpoista materiaalia. Silloin 80-luvulla laatu oli vielä ihan toista kuin nykyään...
Kuulostaa ihanalta! Ollapa minullakin tuollainen.
Missä ap nyt asut, jos et kotona?
Tää on aika järkky mutta totta. Mulla on nyt just jalassa 18 vuotta vanhat sukat! Laatua on joskus tehty.
Noin 100v vanha kansallispuku, isoäidinäiti tehnyt aikoinaan itselleen ja minun käytössä ollut siitä kun olin 12v. Edelleen käytössä juhlavaatteena, käytännöllinen kun ei tarvi miettiä että mitä pukisi milloinkin vaan voi aina mennä hyvillä mielin samalla asulla 😊
Yläasteella ostettu tunika tai rippiasuna ollut jakkupuku. Eli ovat noin 24 vuotta vanhoja. Lukiosta ei ole jäänyt mitään, jännä.
Aktiivisesti käytössä olevista vanhin taitaa olla H&M:ltä vuonna 2012 ostettu treenitoppi. Pysynyt käsittämättömän hyvänä, vaikka käytetty ja pesty paljon.
Vanhimmat itse ostamani vaatteet ovat vuosilta 2005-2007. En ole enää sen aikaisissa mitoissa, mutta pari paitaa olen halunnut säilyttää silti.
Äidin kutoma villapaita. Paita on jättikokoa ja venynyt ja vanunut lisää vuosien varrella.
Ihana laittaa päälle kun on oikein kylmä talvella. Kudottu joskus 1994-96
Isoäidin kultalammas turkki 50 luvulta ja kyllä käytän sitä tarvittaessa.
Minulla on paljon mekkoja ja takkeja, jotka olen ostanut noin 11 vuotiaana :) vanhimmat kengät mitkä mahtuu, sain noin 8 vuotiaana.