Mikä on vanhin käytössä oleva vaatteesi?
Itsellä taitaa olla Rukan sadetakki, joka oli jo kotona asuessani, eli yli 20 vuotta vanha.
Kommentit (965)
toinen vanhempani terveydenhuollossa töissä ja sai aina välillä lääkeyhtiöiltä liikelahjoja. Yksi näistä liikelahjoista oli vaaleanvihreät nilkkasukat, jotka minä sain sitten käyttööni 1980-luvulla. Niitä ei ollut muilla, joten sukat olivat minulla koulussa usein jalassa ja käytin niitä siitä aikuisenakin vielä, tosin sukat olivat aikuiselle jalalleni noin kaksi numeroa liian pienet, mutta hyvin niitä saattoi käyttää. Tänä vuonna sukkiin tuli ensimmäinen reikä (kantapäähän). Väri oli hieman haalistunut vuosien kuluessa, mutta ihme juttu on se, että 1980-luvulla näemmä osattiin tehdä noin hyvin käyttöä kestäviä sukkia, niin nykysukat kestävät noin puoli vuotta käyttöä ja sitten on jo ensimmäinen reikä sukassa tai sukan elastiset langat menneet ei-elastisiksi pesussa. Jos voisin aikakoneella matkustaa 1980-luvulle takaisin, kävisinkin ostamassa matkalaukullisen sukkia ja kasan farkkuja.
Nahkatakkeja on about 20v. vanhoja.
Hattu jota käytin paljon vauvana, taaperona ja lapsena. Käytän edelleen, olen kohta 30v. Hirveästi vaatteita lapsuudesta on mitä käytän edelleen, eli noin 20 vuotta vanhoja. "Uusimmat" vaatteeni taitaa olla teininä hankittu... :D joo olen köyhä.
Mulla vanhin vaate on Juudeasta n. vuonna 1 eaa peräisin oleva juuttikankaasta tehty nilkkapituinen valkoinen tunika.
Klassinen kamelinkarvanruskea pitkä villakangastakki. On 80-90 luvun taitteesta, mutta pitää edelleen kutinsa ja on aina tyylikäs.
Mulla on kaksikymmentä vuotta vanha hame, jota pidän kerran kesän aikana. Ihme kun säilynyt ;D
Vanhimmat vaatteet olen ostanut vanhoina kirpputorilta, niistä vanhimmat 50-luvulta.
Sain 14-vuotiaana Fred Perryn villaisen kaulahuivin ja sitä käytän edelleen 16 vuotta myöhemmin. Näyttää todella hyvältä. Äitini ei olisi halunnut ostaa minulle 30 euron kaulaliinaa, mutta onneksi en antanut periksi; tuostahan tuli kaikista edullisin minulle ostettu asuste.
Mulla on paljon noin 15-17 vuotta vanhoja vaatteita. Iso osa kotivaatteista on tuolta ajalta koska silloin taidettiin tehdä aika kestäviä vaatteita.
Heitin juuri poistoon 80-luvulla hankitut kalsarit, kun ilmastokaasujen päästöreiät alkoivat kasvaa! Kyllä ennen tehtiin vahvoja vaatteita!
20v käytin samaa farkkuhametta kuin nyt yli 40v. Tosin olen 40kg painavampi mut hyvin mahtuu vielä. Jännä et muutenkaan ei vaatteita ole tarvinnut uusia lihomisen myötä.
Arviolta 90-luvun lopulla isältäni joululahjaksi saamani yökkärin paita. Housut jo kuluneet puhki ja heitetty pois. Isä kuoli v 2001 alussa sairastettuaan pitkään, joten siitä päättelen milloin yökkäri saatu.
Villakangastakki jota käytän joka talvi on 15 vuotta vanha. Sitten on koruja ja laukkuja, joita olen saanut isovanhemmilta, jotka on sitten 40 vuotta vanhoja.
Mummin vanhat vintagemekot 60-luvulta, mitkä sain reilu 10 vuotta sitten itselleni.
Minulla oli tosi pitkään vanhoja vaatteita, mutta perse levisi pari vuotta sitten vähän liikaa etteivät mahdu enää. Mutta mulla on pari yli 10v käytössä ollutta paitaa. Ja 8v olleet talvikengät on just kuluneet sisäsyrjästä rikki, joten tarvin uudet jo.
N. 40 vuotta vanha Tiklaksen talvitakki.
Muistaakseni v. 1993 ostettu Luhdan toppatakki. Ihana malli silloin ja ihana edelleen. Ajaton. Käytän tätä harvakseltaan, mutta en aio luopua sillä takki miellyyttyää silmää edelleen.
Päästiin MeNaisten / IS:n Tyyli-osioon: https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000007610648.html
Vanhin mitä yhä käyttää on eräs bändipaita vuodelta 2003.
Maija Isolan suunnittelemasta kankaasta ommeltu lyhythihainen mekko, ennen kuin hän meni Marimekolle töihin.
Turkkeja 1950-luvulta.
Mummoni neuloma liivi isälleni 40-luvulta, periytyi jo tyttärelleni. Ym.
Isoisän rippipuku vm. 1938. Ei oo kyllä moneen vuoteen tarvinnut juhlia mitään puku päällä.