Reppu joka selkään -kampanja, miksei kelpaa käytetyt?
Kampanjan FB-sivuilla ainoa sana isolla on UUSIA. Mikä vika käytetyssä repussa on? Halusin osallistua, mulla on muutama hyväkuntoinen käytetty reppu, mutta en nyt sitten osallistu, koska uutta en rupea ostamaan, en osta uutta omille lapsillenikaan joka vuosi.
Mielipiteitä? Osallistutteko itse kampanjaan?
Kommentit (67)
Katsoin juuri, Kärkkäinen myy reppuja alk. 9,90. Noin esimerkkinä. Jos tuohon ei ole varaa, eikä laadukkaampi ilmainen käy, ongelma ei todellakaan ole repun puute.
Mihin voin ilmoittautua? Olisi haussa pinkki kanken punaisilla remmeillä ja yksisarvisen kuvalla.
Ei uskoisi että joku aina jaksaa olla katkera siitä että jossain joku köyhän perheen lapsi saa käyttämättömän tavaran jonkun sellaisen henkilön ansiosta jolle tämä ei ole ongelma. :D
Jos on ihmisellä itsellä niin tiukkaa että tämmöinen (ei edes millään lailla itseä koskeva) asia kaivelee, niin kannattaa ihan ensimmäiseksi tarkistaa millaiseen apuun on itse oikeutettu. Taloudellisesti ja ehkä muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei uskoisi että joku aina jaksaa olla katkera siitä että jossain joku köyhän perheen lapsi saa käyttämättömän tavaran jonkun sellaisen henkilön ansiosta jolle tämä ei ole ongelma. :D
Jos on ihmisellä itsellä niin tiukkaa että tämmöinen (ei edes millään lailla itseä koskeva) asia kaivelee, niin kannattaa ihan ensimmäiseksi tarkistaa millaiseen apuun on itse oikeutettu. Taloudellisesti ja ehkä muutenkin.
Miksi jonkun asian kyseenalaistaminen on yhtä kuin katkeruus?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ihmisarvoista joutua käyttämään aina toisten vanhoja käytettyjä tamineita. Toiset lapset huomaavat käytetyksi ja alkavat nokkia. Vaikkeivät huomaa, niin käyttäjä kulkee niska kyyryssä, kun pelkää muiden huomaavan.
Aikuisille sama juttu. Kamalaa, jos joutuu pakosti käyttämään toisten jämiä. Eri asia, jos hyvätuloinen halua säästää ja ostaa omasta halustaan käytettyä.
Kånken on uutenakin käytetyn näköinen.
AP, olen itse ajatellut nämä kampanjat sellaiseksi, että vähävaraisella lapsella on mahdollisuus saada se reppu, jota sillä hetkellä on uutena kaupoissa, joka on se tämänhetkisen muodin mukainen ja samanlainen kuin muillakin on. Eli yhdenvertaistaa muiden kanssa ja antaa kokemus siitä, että saa jotain ihan uutta ja hienoa.
Itsekin ajattelen samoin, että kierrätys on tärkeää ja hienoa, mutta juuri tämä juttu ei nyt ole se paikka.
Ehkä juuri tämän kyseisen kampanjan sijaan voit lahjoittaa sen uudenveroisen reppusi (tai muun vastaavan siistin ja hyvän tavaran, jonka haluaisit lahjoittaa jollekulle vähävaraiselle lapselle) hyväntekeväisyyskirppikselle tms paikkaan, jossa sen voi ostaa kohtuulliseen hintaan joku oikeasti sitä tarvitseva ja arvostava. :) Et häviä siinä yhtään sen enempää ja luultavasti ilahdutat jotakuta sillä yhtä lailla. Ei jokainen vähävarainen lapsi tai nuori ole mukana näissäkään reppukampanjoissa.
No, minusta ei tunnu sille. Päinvastoin, tiesitkö että suuri osa suomalaisista jotka ovat oikeutettuja erilaisiin avustuksiin, eivät edes hae niitä? Ja ne jotka osallistuvat erilaisiin keräyksiin, ovat todella harvinaisia. Monella on hirveä tarve näyttää itselleen ja muille, että pärjää eikä tarvitse apua.