Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Reppu joka selkään -kampanja, miksei kelpaa käytetyt?

Vierailija
07.07.2020 |

Kampanjan FB-sivuilla ainoa sana isolla on UUSIA. Mikä vika käytetyssä repussa on? Halusin osallistua, mulla on muutama hyväkuntoinen käytetty reppu, mutta en nyt sitten osallistu, koska uutta en rupea ostamaan, en osta uutta omille lapsillenikaan joka vuosi.

Mielipiteitä? Osallistutteko itse kampanjaan?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hyvätuloinen, olen itse asiassa työtön tällä hetkellä. En oleta että kenenkään pitäisi "hyväksyä mun roskia kiitollisuuttaan", ja mitä muita naurettavia kommentteja tässä nyt oli. Halusin ilahduttaa jotakuta hyvillä repuilla ja arvelin että tuon tempauksen kautta ne olisivat menneet oikeaan osoitteeseen. Reput mm. Skip Hop, Fjällräven, Adidas, Angry Birds.

Ap

Vierailija
22/67 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näihin ketjuihin pitää myös aina tulla pauhaamaan, ettei ole varaa ostaa uutta toisten lapsille.

Niin? Eiköhän näillä kamppiksilla pyritä tavoittamaan niitä ihmisiä, joilla on? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampanjan tarkoitus ei ole laittaa tavaraa kiertoon, vaan antaa vähävaraiselle lapselle mahdollisuus saada upouusi koulureppu. Jos ette tätä ymmärrä, älkää osallistuko kampanjaan.

Miksi upouusi on se itseisarvo?

Vierailija
24/67 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä miksi hyväosaiset jaksavat tolkuttaa kuinka köyhien kyllä pitäisi kiitollisena ottaa vastaan kaikki pa*kat lumput ja rikkinäiset tavarat. Keräysten tarkoitus on ilahduttaa, ei v**ttuilla ja käyttää muita kaatopaikkoina. Sama nurina joka vuosi joululahjakeräyksissä!

Tarpeettomaksi jäänyt reppu ei ole useinkaan mikään "pa*ka lumppu" vaan sille ei vaan ole enää käyttöä.

Vierailija
25/67 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näihin ketjuihin pitää myös aina tulla pauhaamaan, ettei ole varaa ostaa uutta toisten lapsille.

Kierrätyshenkisillä kampanjoilla tavoitettaisiin ehkä enemmän ihmisiä, ja niistä voisi valkata parhaat päältä, mutta asiahan ei tietysti minulle kuulu.

Vierailija
26/67 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole hyvätuloinen, olen itse asiassa työtön tällä hetkellä. En oleta että kenenkään pitäisi "hyväksyä mun roskia kiitollisuuttaan", ja mitä muita naurettavia kommentteja tässä nyt oli. Halusin ilahduttaa jotakuta hyvillä repuilla ja arvelin että tuon tempauksen kautta ne olisivat menneet oikeaan osoitteeseen. Reput mm. Skip Hop, Fjällräven, Adidas, Angry Birds.

Ap

Jos nyt pitää rautalangasta vääntää: se että sulla olisi hyväkuntoisia reppuja tarjolla ei tarkoita että kaikki muut antaisivat keräykseen hyväkuntoisia reppuja, jos ottaisivat vastaan käytettyjä.

Uutena ostettuja reppuja ei myöskään tarvitse erikseen käydä läpi niin kuin käytetyt pitäisi. Juuri siitä syystä, että jotkut ihmiset ihan oikeasti työntävät keräyksiin roskaa. Jotkut yrittävät myös myydä kirppiksillä likaisia, rikkinäisiä, kulahtaneita vaatteita naurettavilla hinnoilla. Olen nähnyt tätä paljon. 

Vierailija
27/67 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hullua heittää ehjää tavaraa roskiin, koska käytetty ei kelpaa.

Mitä ihmettä? Mikset anna sitä jossain faceryhmässä ilmaiseksi jollekin?

Syy miksi noihin keräyksiin halutaan uutta, on koska moni vähäosainen lapsi ei ole koskaan saanut mitään uutena. Siinä halutaan antaa se kokemus sen repun lisäksi. Omat vanhat reppunsa voi antaa muihin keräyksiin tai lahjoittaa ilmaiseksi vaikka netissä.

Vierailija
28/67 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Väkisin herää kysymys, miksi ihmeessä sulla on kaapit täynnä uudenveroisia reppuja?? Reppu on jo vuoden päivittäisen käytön jälkeen kulahtanut (toki käyttökelpoinen, mutta ei missään nimessä uudenveroinen). Laita johonkin facebookin roskalavalle, niin pääset eroon niistä.

Vierailija
29/67 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kierrätyshenkisillä kampanjoilla tavoitettaisiin ehkä enemmän ihmisiä, ja niistä voisi valkata parhaat päältä, mutta asiahan ei tietysti minulle kuulu.

Se valkkaustyö ja jäljellejäävä lumppu on keräyksissä aikamoinen riesa. "Uudenveroinen" on monelle liian joustava käsite. Miettikää reppua lahjana. Kyllä siinä on eroa, onko se ihan uusi vai "vähän käytetty". Saaja voi olla lapsi, joka ei ole koskaan saanut mitään uutena. 

Vierailija
30/67 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä Kokoomuksen kampanja?

Vierailija
31/67 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kampanjan tarkoitus ei ole laittaa tavaraa kiertoon, vaan antaa vähävaraiselle lapselle mahdollisuus saada upouusi koulureppu. Jos ette tätä ymmärrä, älkää osallistuko kampanjaan.

Miksi upouusi on se itseisarvo?

Totta kai se on lapselle jotka eivät ehkä koskaan ole saaneet mitään uutta. Lisäksi kerääjillä ei ehkä ole mahdollista käydä jokaista tuotetta erikseen läpi, eivätkä halua kontolleen niitä reppuja jotka lahjoittajan mielestä ovat oikein hyväkuntoisia, vähän rispaantuneita, tahraisia ja pikkureikäisiä, vetskarikin vähän jumittaa... Näitä ilmestyy joka kerran ”uudenveroisina” ja jäävät sitten kerääjien hävitettäväksi.

Vierailija
32/67 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi osallistua? 😊 Musta olisi myös ihanaa, jos vähävaraisille olisi sellaisia keräyksiä, että pääsisi ihan itse kauppaan ostamaan repun ja ruokaa ja mitä sitten tarviikin. Kerrankin, niinku normaalit ihmiset.

Vierailija
33/67 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jollakulla ei ole varaa ostaa ekaluokkalaiselle reppua? En yleensä ylimielisesti ihmettele, miten johonkin ei ole varaa, mutta kun se ekaluokkalaisen koulunaloitus on tiedossa seitsemän vuotta, niin kovin puun takaa ei tällainen menoerä tule.

Vierailija
34/67 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskalavat on asia erikseen. Niissä pääsee eroon myös käytetyistä tavaroista. Tämä tempaus ei ole roskalava.

Vierailija
35/67 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jollakulla ei ole varaa ostaa ekaluokkalaiselle reppua? En yleensä ylimielisesti ihmettele, miten johonkin ei ole varaa, mutta kun se ekaluokkalaisen koulunaloitus on tiedossa seitsemän vuotta, niin kovin puun takaa ei tällainen menoerä tule.

Luuletko tosissasi että pienlapsiperheissä ei voi tulla katastrofia toisensa perään? Vaikka kuinka olisi säästetty rahaa siihen reppuun ja kyniin ja penaaleihin, voi silti se lasten ainoa lemmikki sairastua ja vaatia eläinlääkäriä, voi tulla autoremppa, pesukone voi hajota, työttömyyttä, sairastumisia... Voin kuvitella vaikka millä mitalla katastrofeja jotka eivät minun talouttani, eikä varmaan sinunkaan, hetkauta mihinkään suuntaan. On kuitenkin paljon esim yksinhuoltajia tai pätkätyöläisiä jotka joutuvat elämään kädestä suuhun.

Vierailija
36/67 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten repun saajat valitaan?

Vierailija
37/67 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämäntilanne ja sen myötä taloudellinen tilanne voi myös seitsemän vuoden aikana muuttua. Joskus hyvinkin äkillisesti ja dramaattisesti.

Vierailija
38/67 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie ne käytetyt kierrätykseen. Sieltä joku voi vapaaehtoisesti ostaa ne pikkurahalla.

Vierailija
39/67 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä miksi hyväosaiset jaksavat tolkuttaa kuinka köyhien kyllä pitäisi kiitollisena ottaa vastaan kaikki pa*kat lumput ja rikkinäiset tavarat. Keräysten tarkoitus on ilahduttaa, ei v**ttuilla ja käyttää muita kaatopaikkoina. Sama nurina joka vuosi joululahjakeräyksissä!

Tarpeettomaksi jäänyt reppu ei ole useinkaan mikään "pa*ka lumppu" vaan sille ei vaan ole enää käyttöä.

Enpä nyt tarkoittanutkaan juuri ap:n reppuja vaan juttuja niistä monista ketjuista mitä täällä aiheesta on. Mutta kuten sanoin, tarkoitus on ilahduttaa, köyhä voi kierrätyskamaa hankkia muutenkin. 

Vierailija
40/67 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko tosissasi että pienlapsiperheissä ei voi tulla katastrofia toisensa perään? Vaikka kuinka olisi säästetty rahaa siihen reppuun ja kyniin ja penaaleihin, voi silti se lasten ainoa lemmikki sairastua ja vaatia eläinlääkäriä, voi tulla autoremppa, pesukone voi hajota, työttömyyttä, sairastumisia... Voin kuvitella vaikka millä mitalla katastrofeja jotka eivät minun talouttani, eikä varmaan sinunkaan, hetkauta mihinkään suuntaan. On kuitenkin paljon esim yksinhuoltajia tai pätkätyöläisiä jotka joutuvat elämään kädestä suuhun.

Ymmärrän katastrofit, itsekin yllättävän eron kokeneena yh-äitinä olen käynyt aika pohjalla, myös taloudellisesti. Mutta että näitä perheitä, joille sattuu taloudellinen katastrofi toisensa perään on niin paljon, että reppuja hankitaan isolla kampanjalla? Ymmärrän hyvin joululahjakeräykset (joihin itsekin osallistun, jotta joku teini-ikäinen saisi kerrankin jotain samanlaista kuin kavereillaan), koska joulu on joka vuosi ja siinä 12 kk:ssa ei välttämättä ihmeempiä ehdi säästää, jos on vähävarainen, mutta euro sivuun lapsilisistä kahden vuoden ajan, niin siinä on jo repun hinta säästetty. Ja kun kuitenkin eletään sosiaaliturvan luvatussa maassa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi